Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Hinnang valitsuse tegevusprogrammile (0)

1 Hindamata
Punktid
ühiskond - Isegi need väikesed ühiskonnad, millesse laps kõige enne sisse kasvab – perekond ja mänguseltskond, on talle tähtsad vaid üksikvahekordade kaudu

Lõik failist

Kodanike riik
PÕHISEADUS JA DEMOKRAATIA
  • Toetame Eesti Põhiseaduse ja põhiseaduslike seaduste järjepidevat akadeemilist analüüsi, et vältida Põhiseaduse põhjendamatut muutmist, kuid hoida meie riigi alusseadus ja selles sisalduvate väärtuste kaitse ajakohasena. Täitmisel.
    Arvamus: Usun, et see “alusseadususe ajakohasena hoidmine” pürgib pigem selle poole, et Euroopa Liit saaks meie Põhiseadust mõjutada ja lõpuks Euroopa ühisriigi moodustada. Üsna kindalt loetakse heaks põhjuseks miks Põhiseadust muuta, seda, et EL’is püsida.
  • Loome õigusliku raamistiku demokraatia arendamise sihtasutuste tekkeks erakondade kõrvale, mille ülesandeks on Euroopa Liidu naabruspoliitika , maailmavaatelise kodanikuhariduse ja ühiskondliku poliitilise mõtte edendamine. Osaliselt täidetud.
    Arvamus: Mina ei pea moraalselt õigeks seda, et riik leiab raha erakondade ideoloogiate promomiseks samal ajal kui arstide, õpetajate jne palgad on väiksed. Jah, inimesed võiksid teada poliitikast miskit teada, kuid kui palgad jäävad väikseks, siis varsti pole enam inimesi kellele nendest maailmavaadetest rääkida.
    KODANIKUÜHENDUSED
  • Kodanikeühenduste laiem ja lihtsam kaasamine:
  • teeme kodanike ja vabaühenduste paremaks kaasamiseks ühe portaali kaudu kättesaadavaks informatsiooni kõigi riigi tasandil toimuvate strateegiate ja arengukavade ning õigusaktide eelnõude kohta, näidates ära protsessi etapid, ajakava ning avalikkuse võimalused otsuse kujundamises osaleda. Täidetud.
    Arvamus: Eelnõude infosüsteem (EIS) on üsna lihtne ja kättesaadav lahendus, samuti aitab see ka kodanikuühendustel paremini tegutseda.
  • rakendame Eesti Kodanikuühiskonna arengukava (EKAK) ja “Kaasamise hea tava” põhimõtteid. Anname äriregistris vabaühenduste kohta olevad andmed vabalt kasutusse, et oleks lihtne leida organisatsioone, kes vajavad vabatahtlikke, kellele annetada ja keda kaasata. Osaliselt täidetud.
    Arvamus: Idee on hea ja kasulik, pärast selle täitmist oleks vaja aktiivseid inimesi, kes neid võimalusi ka kasutaks. Kindlasti saab neid võimalusi rakendada õigel juhtimisel millegi positiivse kordasaatmiseks. Muidugi on ka teine pool, kus n.ö. annetamisega võib kaasneda erinevaid petuskeeme.
  • Kodanikuühendustele kindel rahastamine :
  • muudame riigi kogutavad andmed vabaühenduste kohta - aastaaruanded ja põhikirjad kättesaadavaks ning eristame registris vabaühendused ja avaliku võimu asutatud ja kontrollitavad mittetulundusühendused. Ettevalmistamisel.
    Arvamus: Ma kindlasti tundun teile väga pessimistliku inimesena , aga see punkt tundub mulle pigem võimalusena riigile kontrollimaks vabaühendusi. Kui mõni vabaühendus liiga edukaks muutuma hakkab, siis saab kiiresti sellele vee peale tõmmata (nt. süüdistada neid avalikult pettustes vms.)
  • analüüsime valitsuse kinnitatava tulumaksusoodustusega mittetulundusühenduste nimekirja pääsemise tingimusi. Täitmine hilinenud.
    Arvamus: See tähendab seda, et sealt tuleks kaotada
  • Hinnang valitsuse tegevusprogrammile #1 Hinnang valitsuse tegevusprogrammile #2 Hinnang valitsuse tegevusprogrammile #3 Hinnang valitsuse tegevusprogrammile #4 Hinnang valitsuse tegevusprogrammile #5 Hinnang valitsuse tegevusprogrammile #6
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-01-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor suspa Õppematerjali autor
    PÕHISEADUS JA DEMOKRAATIA1.Toetame Eesti Põhiseaduse ja põhiseaduslike seaduste järjepidevat akadeemilist analüüsi, et vältida Põhiseaduse põhjendamatut muutmist, kuid hoida meie riigi alusseadus ja selles sisalduvate väärtuste kaitse ajakohasena. Täitmisel.Arvamus: Usun, et see “alusseadususe ajakohasena hoidmine” pürgib pigem selle poole, et Euroopa Liit saaks meie Põhiseadust mõjutada ja lõpuks Euroopa ühisriigi moodustada. Üsna kindalt loetakse heaks põhjuseks miks Põhiseadust muuta, seda, et EL’is püsida.2.Loome õigusliku raamistiku demokraatia arendamise sihtasutuste tekkeks erakondade kõrvale, mille ülesandeks on Euroopa Liidu naabruspoliitika, maailmavaatelise kodanikuhariduse ja ühiskondliku poliitilise mõtte edendamine. Osaliselt täidetud.Arvamus: Mina ei pea moraalselt õigeks seda, et riik leiab raha erakondade ideoloogiate promomiseks samal ajal kui arstide, õpetajate jne palgad on väiksed. Jah, inimesed võiksid teada poliitikast miskit teada, kuid kui palgad jäävad väikseks, siis varsti pole enam inimesi kellele nendest maailmavaadetest rääkida.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    17
    doc

    Kodanikuühiskond

    kaasamine [5]. Kodanikeühendused ja avaliku võimu asutused kasutavad oma võimalusi EKAKi, selle põhiseisukohtade, väärtuste, põhimõtete, tegevusprioriteetide, osapoolte õiguste ja kohustuste ning heade koostöötavade laialdaseks tutvustamiseks ja propageerimiseks. Avalik võim muudab kodanikualgatusliku sektori tegevusaluste ja -põhimõtete tundmise ametnike kvalifikatsiooninõuete lahutamatuks koostisosaks [5]. Vabariigi Valitsuse ja kodanikeühenduste esindajad moodustavad ühiskomisjoni EKAKi rakendamise tegevuskavade ettevalmistamise, elluviimise ja täitmise hindamise süsteemi käivitamiseks. Riigikogu korraldab EKAKi elluviimise ja kodanikuühiskonna arengu arutamiseks igal teisel aastal vastavasisulise olulise tähtsusega riikliku küsimuse arutelu [5]. Ajavahemikul 2007 kuni 2010 viiakse EKAKi ellu "Kodanikualgatuse toetamise arengukava" (KATA) abil.

    Regionaalpoliitika
    thumbnail
    22
    doc

    Eesti Avalik Haldus konspekt

    ­ Valitsusasutused: 1) ministeeriumid, 2) kaitsevägi, 3) Riigikantselei, 4) maavalitsused, 5) ametid ja inspektsioonid ja nende kohalikud täidesaatva riigivõimu volitusi omavad asutused + 6) avalik-õiguslikud juriidilised isikud (ERR, Töötukassa, ülikoolid jt), 7) Riigi ,,osalusega" eraõiguslikud juriidilised isikud (sihtasutused, äriühingud) + TUTVUDA: Eesti riigi koduleht (http://www.eesti.ee) 2. VALITSUS JA VALITSUSE HALLATAV ASUTUS, EESTI HALDUSKORRALDUS Vabariigi Valitsuse seadus (3. peatükk: täidesaatva riigivõimu asutused) Valitsuse hallatavad asutused, mis minsiteeriumi alla kuulub. ­ Täidesaatva riigivõimu asutused: 1) valitsusasutused, 2) valitsuse hallatavad asutused ­ Valitsusasutus: riigieelarvest finantseeritavad, põhiülesandeks TS võimu teostamine. ­ Valitsusasutuste hallatavad riigiasutused: võivad teostada TS riigivõimu. Teenindavad valitsusasutusi või

    thumbnail
    25
    doc

    Sotsiaalpoliitika konspekt eksamiküsimustega

    lähtutakse sageli alltoodud jaotusest: 1. hariduspoliitika, 2. sotsiaalpoliitika, mis jaguneb alavaldkondadeks ehk :lastep. Perep.töötup jne. 8 3. pensionipoliitika, 4. majanduspoliitika, 5. keskkonnapoliitika. 8. Sotsiaalpoliitika olemus ja eesmärgid Sotsiaalpoliitika on otseselt ja eranditult poliitiliste süsteemide looming, mille mõistmiseks tuleb tutvuda valitsuse ideoloogiaga, eesmärkide, eeskujude ja põhimõtete ning bürokraatlike menetlustega.Poliitika on eelnevate otsustuste lõpptulemus. Sotsiaalpoliitika on abinõude süsteem sotsiaalsete probleemide lahendamiseks ja sotsiaalsete eesmärkide saavutamiseks. See on riigi sekkumine ühiskondlikesse suhetesse, et tagada kodanike heaolu. See on valdkond, mis seob endas erinevaid aspekte sotsioloogiast, politoloogiast, majandusest, õigusteadusest, psühholoogiast ja käitumisteadustest.

    Sotsiaalpoliitika
    thumbnail
    8
    docx

    Sissejuh. AH tekstide lühikokkuvõtted

    Suurimad erinevused: Avaliku halduse ametnikke võimuperiood on lühem tingituna poliitilisest kalendrist, samuti puudub AH ametipostidel edukuse mõõtmise viis. Erafirmades asetatakse rohkem rõhku efektiivsusele ja edukusele, kui avalikus halduses. Valitsusasutuste eelis on aga suurem läbipaistvus, mis hõlmab ka meediaga tihedamat suhtlemist. AH juhtide otsused võivad olla tingitud ühiskonna survest, kui juht teeb vea, võib see juhtida valitusorganisisese mässuni. Kõige tähtsam, valitsuse juhtidel puudub kindel eesmärk, samas kui erahalduses on kindlaks eesmärgiks kasum. On arusaadav, et valitsuse efektiivsus jääb alla erahalduse omale, kuid on vale arvata, et neid oskusi saab ühest korraldusest teise üle kanda nii, et kvaliteet paraneks. Seda saab saavutada tunnustades AH ametnikke hea töö eest, lisaks sellele tuleb erinevate ametite ametite peale määrata selleks sobivaimad isikud. 3. Loeng: suur vs väike riik ja avalik haldus

    Sissejuhatus erialaõppesse
    thumbnail
    35
    doc

    Keskerakond

    sporditöötajate) töö väärtustamist. 9. Teovõimeline riik. Meie ei poolda mitte ,,lihtsat riiki", vaid kodanike huvides toimivat, neile hästi kättesaadavat, kaitsvat ja teovõimelist riiki. Ainult selline riik suudab tagada oma kodanike turvalisuse. Eesti Keskerakond taunib tavakodaniku suhtes vaenulikke üleskutseid riigi ,,kokkutõmbamisele", maksude olulisele vähendamisele ja riigi funktsioonide ärilisele alusele viimisele. 10. Eesti ja Euroopa Liit. Valitsuse keskseks ülesandeks Euroopa Liidu tingimustes on Eesti huvide ning meie ajalooliste, looduslike ja kultuuriliste eripärade igakülgne, täpne ja õigeaegne määratlemine ning efektiivne esindamine ja kaitse Euroopa Liidu tasemel. Selleks on välisesindused seatud valitsuse ja Riigikogu suuniseid täitma. Elanikkonna turvalisus ja korrakaitse Turvalisus ja tõhus korrakaitse on alati olnud Eesti Keskerakonna prioriteediks. Turvalisus on meie kõigi võõrandamatu õigus ning ühisomand

    Ühiskonnaõpetus
    thumbnail
    20
    doc

    Erakonna õpimapp; KESKERAKOND

    põhikooli lõpuks esmane suhtlemisoskus vähemalt kahes võõr keeles. VÕIMETEKOHASED ÕPPEKAVAD 1.Võtame kasutusele paindlikud individuaalsed õppekavad ja loome lühiajaliste tugiprogrammide süsteemi erivajadustega laste liikumiseks ühest õppevormist teise (sh erikoolides ja kinnipidamiskohtades viibivatele lastele ja noortele). 2.Loome võrgustikud (õpetaja, sotsiaaltöötaja, psühholoog ja arst) kohaliku oma valitsuse tasandil laste ja noorte järelevalve parandamiseks ning koolist väljalangevuse ennetamiseks. 3.Rahastame riiklikult spetsialiseeritud klasside ja koolide tööd eriti andekate võime tekohaseks õppimiseks. AMETIÕPE JA GÜMNAASIUMIHARIDUS 1.Korrastame haridussüsteemi ja õppekavasid selliselt, et need oleksid paindlikud ja võimaldaksid operatiivselt reageerida tööjõuturu muutustele. 2.Arendame kutsekoolide võrku Eesti Vabariigis, regioonides ja kohtadel vastavalt regionaalsele

    Ühiskonnaõpetus
    thumbnail
    22
    docx

    2016. aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007. aasta reformikavaga

    seadusandluses ettenähtud juhtudel ja korras;  Regionaalne esinduskogu valitakse otsestel, ühetaolistel ja üldistel valimistel salajase hääletuse teel, mille aluseks on üldine valimisõigus;  Rahandussüsteem, millel tuginevad regionaalsete võimuorganite rahalised vahendid, peab olema paindlik. b) Regionaalpoliitika areng Eestis Esimesed Eesti regionaalpoliitika arendamise lähtekohad esitati 1990.a. Samas regionaalarengu eesmärgid fikseeriti Vabariigi Valitsuse poolt esmakordselt 1994 vastu võetud regionaalarengu kontseptsioonis. Selles defineeriti regionaalpoliitikat kui avaliku võimu sihipärast tegevust riigi kõigi piirkondade arengueelduste loomiseks ning sotsiaalmajandusliku arengu tasakaalustamiseks, lähtudes nii piirkondade kui riigi terviku huvidest. Eesti regionaalpoliitika teostamise kehtivaks alusdokumendiks 2007. aastal on Eesti regionaalarengu strateegia, mis

    Ühiskond
    thumbnail
    36
    doc

    Avalik haldus, eksami kordamiseks

    TEEMA 1 1. Ühiskonnasektorite olemus, struktuur, omavaheline seos 1) Avalik sektor ehk esimene sektor on osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Kontrolli funktsiooni teostab valitsus monetaar- ja fiskaalpoliitikaga. Avaliku sektori tuumaks on riik. Avalik sektor tegeleb valitsemise ja haldamisega. Avaliku sektori põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on avalik sektor see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, -fondid ja -ettevõted. Avaliku sektori funktsioonid-

    Avalik haldus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun