Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Automaatkäigukastid (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida mõjutab käiguvalitsa liigutamine?
  • Mille poolest erineb mimteketteline sidur mitmekettelisest pidurist?
  • Mida tuleb teha uute enne paigaldamist uute hõõrdkatetega?
  • Miks võib atuomaatkäigukastiga auto bukseerimine muutuda käigukastile ohtlikuks?
  • Mis on hüdrotrafo juhtratta ülesanne?
  • Mida tähendab "hüdrotrafo lülitushetk"?
  • Kuidas liigutatakse lukusti hõõrdkattega lukustusketast?
  • Mille poolest erineb erinevusrõhu regulaator rõhuregulaatorist?
  • Milliste käikude korral ei kasutata elektromagnetklappe?
  • Milleks on vaja veetava võlli pöörlemissageduse signaali?
  • Milleks on vaja piduripedaali asendi signaali?
  • Millal aktiviseeritakse kiirenduslülitus kickdown?
  • Mida need tähendavad ja kust need andmed on saadud?
  • Mis signaalidega on tegemist?
  • Kui suure vooluga juhitakse üldjuhul käiguvahetuse elektromagnetklappe?
  • Milline on antud hetke impulsisuhe PWM?
  • Mida tähendab "autojuhi sõidustiiliga kohanev programm"?
  • Kuidas muutuvad voolu ja pinge parameetrid?
  • Millele viitab ettenähtust pikem lülitusaeg?
  • Kuidas ja millistel tingimustel tuleb kontrollida automaatkäigukasti õli?
  • Miks ei tohi olla õli tasapind ettenähtust väiksem?
  • Miks ei tohi olla õli tasapind ettenähtust suurem?
  • Mida tuleb jälgida käiguvalitsa trossi pikkuse reguleerimisel?

Lõik failist


 
 
ProDiags 
 
 
Automaatkäigukastid 
 
 
 
 
Arvutiprogrammi ülesanded 
 
Õpetaja variant 
 
 
http://open.forms.fi/hmv-edu 
http://www.hmv-systems.fi 
 

1. Üldist 
Automaatkäigukastide liigid 
 
Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma 
autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: 
•  astmeteta ehk CVT variaatorkastid 
•  elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid 
•  hüdraulilise käiguvahetusega ja planetaarülekandega käigukastid 
 
Automaatkäigukastide  eeliseks  on nende kasutamise mugavus ja suurem sõiduohutus.  Autojuht  
väsib vähem ja ülekandearv muutub koos sõidutingimustega.  
Hüdrotrafo väldib mootori ja jõuülekande ülekoormamise.  
 
Automaatkäigukastide puuduseks võib pidada sidurite  läbilibisemisest ja lisandunud elektrienergija 
vajadusest tingitud väiksemat kasutegurit.  
 
Automaatkäigukasti põhikomponendid 
 
Kuigi automaatkäigukaste on eri liike, on nende üldtööpõhimõte ja üldehitus on üldjuhul sarnane.  
 
 
Automaatkäigukasti põhikomponendid on:  
•  Hüdrotrafo 
•  Õlipump 
•  Planetaarülekanne ja selle lukustamiseks vajalikud sidurid ja  pidurid  
•  Hüdroplokk  
•   Elektrooniline  juhtimissüsteem 
 


Vasakule Paremale
Automaatkäigukastid #1 Automaatkäigukastid #2 Automaatkäigukastid #3 Automaatkäigukastid #4 Automaatkäigukastid #5 Automaatkäigukastid #6 Automaatkäigukastid #7 Automaatkäigukastid #8 Automaatkäigukastid #9 Automaatkäigukastid #10 Automaatkäigukastid #11 Automaatkäigukastid #12 Automaatkäigukastid #13 Automaatkäigukastid #14 Automaatkäigukastid #15 Automaatkäigukastid #16 Automaatkäigukastid #17 Automaatkäigukastid #18 Automaatkäigukastid #19
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-03-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 115 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ott mikko Õppematerjali autor
Tegu on mingisuguse testiga kuid on tulnud ka hiljem kasuks kordamisena. Käsitleb päris detailselt kasti režiimide toimimist.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
23
docx

Automaatkäigukast - automaatkäigukastide liigid, mehaanika, enesediagnoos

Põltsamaa Ametikool Automaatkäigukastid A3 Alvar Müür Kaarlimõisa 2010 1. Ülevaade automaatkäigukastidest 1.1Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: a) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid; b) elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid;

Auto õpetus
thumbnail
11
docx

Automaatkäigukastid - 2011 A3

Põltsamaa Ametikool Automaatkäigukastid A3 Sami Laasi Kaarlimõisa 2011 Sisukord Sissejuhatus..................................................................................3 1. Automaatkäigukastide liigid...........................................................3 2. Mehaanika...............................................................................5 3

Auto õpetus
thumbnail
4
docx

Automaatkäigukastide hooldus ja rikkeotsing

Rikkekoodidel on suunav tähendus ja ilma seadist tegelikult kontrollimata ei saa see olla seadise vahetamise aluseks. Lülitusaja kontrollimine Käiguvalitsa liigutamisel N asendist R või D asendisse toimub käigu sisselülitus peale väikest viivitust. Normaalse lülitusaja pikkus on D asendis 1s ja R asendisse 1,5s. Pikem lülitusaeg viitab käigukastisisestele õlileketele ning siduri- ja piduriketaste ulumisele. NB! Testi eelduseks on, et mootor ning käigukast on normaalsel töötemperatuuril ning käigukast on normaalsel töötemperatuuril ja tühikäigu pöörlemissagedus on õige. Diagnoosipistmikust saadav info Diagnoosipistmikusse ühendatava diagnoositestriga saab lugeda rikkekoode, vaadata sisend- ja väljundsignaalide parameetreid ning aktiviseerida täiturseadsised. Testimise ajal tasub meeles pidada, et kõiki parameetreid ei uuendata reaalajas, vaid nende uuendamise kirus sõltub hetkel

Autode hooldus
thumbnail
4
doc

Automaakäigukast

Ülevaade automaatkäigukastidest Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: A) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid, B) elektrimehaanilise käiguvahetusega käigukastid C) hüdroaulise käiguvahetuse ja planetaarülekannetega käigukastid. CVT variaatorkastidel (Continuously variable transmission) muutub ümber sujuvalt ja lisaks sõidumugavuse suurenemisel võimaldab selline ülekanne mootoril töötada veelgi optimaalsemal ja ökonoomsemal pöörlemissagedusel. Mootor ja variaatorkast on omavahel ühendatud kas mitmekettalise siduri või hüdrotrab vahendusel. Ülekandearvu muutmine toimub variaatoriga, elektroonilise juhtploki poolt juhtava hüdrosõime vahendusel. Sõidusuuna muutmine toimub planetaarülekande vahendusel.

Auto õpetus
thumbnail
6
docx

Automaat käigukast

Põltsamaa Ametikool Automaat käigukast A4 Mauno Piho Kaarlimõisa 2010 1. Ülevaade automaat käigukastidest Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: a) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid; b) elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid; c) hüdraulilise käiguvahetuse ja planetaarülekannetega käigukastid.

Auto õpetus
thumbnail
21
pdf

Automaatkäigukasti planetaarülekanne

3. PLANETAARREDUKTOR Planetaarreduktor on automaatkäigukasti mehaaniline osa, mille kaudu muudetakse auto vedavatele ratastele antavat pöördemomenti. Planetaarreduktor paikneb automaatkäigukasti keres ja koosneb järgmistest osadest: 1) planetaarülekanded, mille kaudu muudetaksegi pöördemomenti (tavaliselt on neid planetaarreduktoris kaks või kolm); 2) sidurid, mille kaudu antakse pöördemoment edasi planetaarülekande üksikutele osadele; 3) pidurid, mille abil saab planetaarülekande üksikuid osasid kinni hoida; 4) vabajooksusidurid, mis võimaldavad planetaarülekande mõnel osal pöörelda ainult ühes suunas. 3.1. Planetaarülekanne Planetaarülekande eelisteks tavalise hammasülekande ees on suurema pöördemomendi ülekandmine väiksemate mõõtmete juures ning vedava ja veetava võlli samatelgsus. Pöördemomenti on võimalik muuta hammasülekannet lahutamata, mis teeb lihtsaks planetaarülekande automatiseerimi

Auto õpetus
thumbnail
3
rtf

Automaatkäigukast

Automaatkäigukasti hüdraulika Rõhuregulaator koosneb klapist, reguleeritavast vedrust ja ühenduskanalitest. Klapi liigutamisega muudetakse õli pealevoolukanali läbilaskevõimet, millest omakorda sõltub rõhk väljuvas kanalis. Rõhku saab muuta vedru all oleva reguleerkruviga. Rõhuregulaatoreid kasutatakse näiteks pumbast hüdrotrafosse suunduva rõhu (u. 6 bar) ja juhtrõhu reguleerimiseks (u. 3 bar). Erinevusrõhuõhuregulaator Erinevusrõhu regulaatorid hoiavad siseneva ja väljuva rõhu vahe muutumatuna (n. 1 bar). Ehituselt ja tööpõhimõttelt sarnaneb ta rõhuregulaatoriga. Põhierinevus on klapi juhtimises. Klapi ühele poolele mõjub regulaatorisse sisenev rõhk ja teisele poolele väljuv rõhk koos vedruga. Erinevusrõhu regulaatoreid võidakse kasutada ka näiteks kahesuunalise juhtimisega regulaatorites. Töörõhu reguleerimine Käigukasti sidureid ja pidureid kokku suruvat rõhku nimetatakse töörõhuks ja tähistatakse lühendiga PL. Klappide ja

Auto õpetus
thumbnail
9
pdf

Jõuülekande kordamine

1. Kirjeldage esiveolise auto jõuülekande skeemi, selle kasutatavus, näited. Esisillaveoga auto jõuülekande skeem: Esisillavedu on väga laialdaselt levinud ja seda lahendust kasutavad enamus autotootjad. Erinev on BMW, kes ei tooda esisillaveoga autosid. Kaasaegsetel esisillaveoga autol on peaülekanne käigukasti korpuses. 2. Astmelised käigukastid, nende eelised Astmelised ehk hammasrattaskäigukastid jagunevad liht- ja planetaarkäigukastideks. Autodel on põhiliselt kasutusel astmelised lihtkäigukastid, mille käikude lülitamine toimub kas hammasrataste või muhvide nihutamisel. Vähesed autod omavad varjaator käigukasti. Nende ülekannet muudetakse sujuvalt kiirenevalt ja need autod sõidavad mõlemat pidi sama kiiresti. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi

Jõuülekanne




Meedia

Kommentaarid (1)

arno0245 profiilipilt
arno0245: Väga hea materjal. Just oli töö selle peale koolis ja sain ilusasti tehtud. Rohkem infot/vastuseid, kui töös vaja oligi.
17:31 28-01-2015



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun