Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"käigukast" - 129 õppematerjali

käigukast on vajalik mootorilt veoratastele kantava pöördemomendi muutmiseks, muudab pöördemomendi suuruselt ja suunalt ning muudab auto veojõudu ja kiirust.
thumbnail
14
pptx

DSG-käigukast

DSG-KÄIGUKAST Valgamaa Kutseõppekeskus AT-14 Andri Põldsepp TÖÖPÕHIMÕTE • Ehituselt on tegu manuaalkastiga, mida lülitatakse automaatselt, see tähendab, et käigukast sisaldab sarnaseid hammasülekandeid nagu manuaalkastki. • Ühe käigu pealt teisele üleminek toimub aga kahe sidurit abil. Sõites näiteks esimese käiguga on ühel võllil sisse lülitatud esimene käik ja sellele vastav sidur. • Samal ajal on teisel võllil juba sisse lülitatud teisele käigule vastav ülekanne ja ootab ainult sidurite ümberlülitamist. TÖÖPÕHIMÕTE

Mehaanika → Hüdraulika
9 allalaadimist
thumbnail
1
odt

S-tronic

Audi toob käesoleval aastal turule seitsmekäigulise S tronic käigukasti. Uus kõrgtehnoloogiline kahe siduriga käigukast sobib pikipaigaldusega mootoritega nelikveolistele autodele ning võimaldab kasutada maksimaalset pöördemomenti kuni 550 Nm ning seda isegi 9000 p/min juures. Seega on uut ülikiiret käigukasti võimalik kasutada ka suurema osa Audi sportlike mudelite jõuülekandena. S tronic käigukasti erinevus ja eelis manuaalse käiguvahetuse ning tiptronic automaatkasti ees on käiguvahetuse kiirus. Tänu kahele sidurile suudab S tronic käigukast

Auto → Auto õpetus
48 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sõiduki mark

Kodune töö Transporditeaduskond Autotehnika Üliõpilane: Õpperühm: AT-31 Juhendaja: Sven Andresen Tallinn 2014 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................1 Sissejuhtus...................................................................................................................................3 Mootori väline kiiruskarakteristika............................................................................................4 Ülekande skeem..........................................................................................................................5 Käigukast....................................................................................................................................7 Viidatud allika...

Auto → Sisepõlemismootorid
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Jõuülekanne

Jõuülekanne VW Touran 1,6 2008.a 75kW Sisukord: Sidur Käigukast Diferentsiaal Rattavõllid Vedavad rattad Hooldus Kasutatud kirjandus SIDUR VW Touran-i sidur koosneb: · Siduri korv · Hooratas · Veetav ketas · Suruketas · Sidurikäpp · Tugiseib · Käpa tagastusvedru · Sidurikorv · Survelaager · Survemuhv · Lülituskahvel · Tugiplaat · Vedru · Rumm · Summutiketas · Hõõrdkatted · Plaatvedrud · Hõõrdseibid · Reguleerseib KÄIGUKAST Käigukast koosneb: · Käikude lülitusmehhanism · Vedav võll · Veetav võll · Vahevõll · Sünkronisaatorid · Hammasrattad · Tagurpidikäigu vahehammasratas · Jaotuskast Käiguvahetusmehhanism · Käigukasti kaan · Käigukang · Lülitushargid · Fiksaatorid · Lukk · Lüliti · Liugurid · Hoob · Tross · Hoova võll DIFERENTSIAAL Diferentsiaal koo...

Auto → Auto õpetus
191 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Mehhaaniline käigukast

16.09.2008 Jõuülekanne Mehhaanilise lülitusega käigukast Käigukast Ehitus ja tööpõhimõtte Jõuülekanne Seadmete paiknemine 1 16.09.2008 Käigukast Mehhaanilise lülitusega käigukast S299-013 Tehniline iseloomustus · Asetus: Pikki suunas · Õli kogus: 1,8l · Täis kaal: 60kg õliga · Õli mark: Sünteetiline 75W-90 Käigukastide ülekande arvud Käik VR6 R5-TDI Püsi Muutuv Ülekande Püsi Muutuv Ülekande ülekanne ülekanne arv ülekanne ülekanne arv

Auto → Auto õpetus
137 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Volkswagen Golf jõuülekande hooldus

Siduriõlina kasutatakse DOT4 pidurivedelikku. Sidur on automaatreguleerimisega. Golfi sidur on hooldevaba, kuid üldjuhul kui sidur peaks katki minema, siis varuosad pole eriti kallid, nt uus sidurikorv on hinnaga 1000 kr, siduri survelaager 250 kr, siduriketas 1600 kr. Sidur koosneb survelaagrist, sidurikettast, sidurikorvist, lahutushargist, sidurivõllist, hõõrdeketastest, fiksaatorist jne. Siduri kätte saamiseks on esmalt vaja eemaldada käigukast. Käigukast Käigukastis kasutatav õli on 4/5 käiguline manuaal SAE 75W/90 synthetic. Koguseks on 1.9 liitrit. Hooldustööde perioodilisus oleks kahe aasta tagant. Käigukastil on kolm avaust, esimene neist on õli sisse valamiseks, teine õli välja laskmiseks. Kolmas avaus on kontrollimiseks: esimesest avast peale valades peaks kontrollavast õli lekkima, kui vastav kogus õli peaks käigukastis olemas olema. Õlitaseme kontrollimiseks peab olema auto horisontaalses asendis. Seejärel

Auto → Auto õpetus
88 allalaadimist
thumbnail
24
doc

AUDI A6 JÕUÜLEKANNE

................................................................................................2 1. TÖÖJUHEND JA SISSEJUHATUS................................................................................................3 2. SÕIDUKI JA MOOTORINÄITAJAD.............................................................................................4 3. KÄIGUKAST JA SIDUR.................................................................................................................5 3.1 Käigukast...................................................................................................................................5 3.2 Sidur..........................................................................................................................................5 4. PEAÜLEKANNE JA ÜLEKANDEARVUD...................................................................................6 5. JÕUÜLEKANNE..............................................................................

Auto → Jõuülekanne
37 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Iseseisev töö: Autode jõuülekanded

lahutamiseks, käiguvahetamiseks ja sujuvaks kohalvõtuks. 1.1 Siduri ehitus 1. Siduri korv 2. Suruketas 3. Sidurivõll 4. Veetav ketas 5. Hooratas 6. Hõõrdekatted 7.Hammasvöö 8. Siduriketas 9. Sidurivõlli tugilaager 10. Lahutuskäpp 12. Survelaager 1.2 Sidur libiseb Kui sidur libiseb, pole see ilmtingimata siduri viga. Sagedasti on selle põhjuseks siduri väljalülitamise süseem, hooratas on valesti parandatud või sidur ei kuulu antud sõidukile. 2 Käigukast Käigukast on vajalik mootorilt veoratastele kantava pöördemomendi muutmiseks, muudab pöördemomendi suuruselt ja suunalt ning muudab auto veojõudu ja kiirust. Käigukasti abil lahutatakse töötav mootor pikemaks ajaks veoratastest. Auto liikumiskiirust ja rataste pöördemomenti muudetakse jõuülekandearvu muutmisega. Ülekandearvu arvutatakse hammasratta paaris: veetava hammasratta hammaste arv Z2 jagatakse vedava hammasratta hammaste arvuga Z1.

Auto → Auto õpetus
32 allalaadimist
thumbnail
18
doc

VW Polo Jõuülekanne, Lektor: Sven Andresen

Sele 2. Graafik [3] 2. JÕUÜLEKANDE SKEEM Jõuülekande ülesanded on[1, p. 364]: Mootori pöördemomendi ja pöörlemiskiiruse ülekandmine veoratastele. Mootori pöördemomendi suurendamine veoratastel. Mootori pöörlemissageduse vähendamine veoratastel Sele 3. Jõuülekande skeem [4] 1. Mootor 2. Sidur 3. Käigukast 4. Sisendvõll 5. Töövõll 6. Diferentsiaal Valitud sõidukil on esisillavedu ja mehaaniline käigukast. Jõuülekande skeem(sele 3). Esisillaveo omadused[1, p. 365]: Külgjõu ülekandumine esisilla on väiksem, kuna selle silla ratastele mõjub ka veojõud, Kiirendamisel vähenevad vedavatel ratastel külgjõud ja veojõud, kuna selle käigus väheneb esisilla rataste koormus, Ratastele mõjuvad muutuvad jõud mõjutavad rooliseadme tööd

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
10 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Käigukast

KÄIGUKAST Käigukasti ülesanne on muuta auto veojõudu, sõidu kiirust ja sõidu suunda. Käigukastiga annab veojõudu suurendada startides ja kui juba hoog sees siis seda vähendada ja muuta ehfektiivsemaks jõugs ehk kiiruseks. Astmelises käigukastis on hammasrattad mis erinevates kombinatsioonides annab erineva tulemuse. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid. Astmelised ehk hammasrattaskäigukastid jagunevad liht- ja planetaarkäigukastideks. Autodel on põhiliselt kasutusel astmelised lihtkäigukastid, mille käikude lülitamine toimub kas hammasrataste või muhvide nihutamisel. Vähesed autod omavad varjaator käigukasti. Nende ülekannet muudetakse sujuvalt kiirenevalt ja need autod sõidavad mõlemat pidi sama kiiresti.

Varia → Kategoriseerimata
318 allalaadimist
thumbnail
31
pptx

Jõuülekanne

Jõuülekanne Kristjan Teearu · Jõuülekande all mõistetakse seadmeid, mis võimaldavad kanda mehaanilist energiat üle vahemaa (nt mootorist ratasteni) ning seejuures muuta pöördemomenti, jõudu, kiirust ja liikumise iseloomu. Pea kõigil tänapäeva autodel on jõuülekande suurimaks komponendiks käigukast. · Olenemata kas auto on esi-, taga- või nelikveoline, on igal sõidukil käigukast. Käigukast võimaldab muuta mootori pöördemomendi kordajat ning seeläbi lubab autole suuremat kiirust. Põhimõte on sarnane ratta käiguvahetile, kus suurema kiiruse saamiseks on vaja käiku raskemaks keerata, sest igaüks teab, et nt 21-käigulise ratta esimese käiguga ei ole mõtet pikemat distantsi sõita, kuna iga pedaalitõuge vajab kordades rohkem energiat kui see kiirust toodab. Sama põhimõte on autol ­ kui autol oleks vaid üks käik, siis enamik kütuse põlemisest

Auto → Jõuülekanne
17 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Jõuülekanne

1.5 Pneumaatiline sidur ajam- 1.6 Ühekettaline sidur- 1.7 Mitmekettaline sidur- Sellise lahenduse kindlad eelised on: temperatuur on rohkem ühtlustatud ja madalam, väiksem ülekuumenemise oht, täpsem sidurilülitus, suurem vastupidavus kõrgetele pöördemomentidele, väga mugav kasutada, kergem hooratas, pikaealine. Joonis 1. Toyota Racing Development Twin Disk (Twin Plate) sidur Joonis 3. Fidanza Twin-Disc Performance Clutch Line 2. Käigukast 2.1 Käigukasti ülesanne ja ehitus Käigukasti ülesanne on muuta auto veojõudu, sõidu kiirust ja sõidu suunda. Käigukastiga annab veojõudu suurendada startides ja kui juba hoog sees siis seda vähendada ja muuta efektiivsemaks jõuks ehk kiiruseks. Astmelises käigukastis on hammasrattad mis erinevates kombinatsioonides annab erineva tulemuse. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid. Astmelised ehk

Auto → Auto õpetus
177 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Ford Sierra jõuülekanne hooldus

Ford Sierra jõuülekanne Iseseisev töö Kaido Voitra Tartu 2009 Sissejuhatus Käesolevas iseseisvas töös on kirjeldatud Ford Sierra 2,0 OHC 85kw jõuülekannet ning selle hooldamist. Tegemist on tagaveolise kardaanülekandega ning manuaal käigukastiga varustatud sõidukiga. Käigukast on viiekäiguline ning kõik edaspidikäigud on sünkroniseeritud. Vajaminevad tööriistad: Tähik võtmete komplekt ning 2 kätt ning kanal või tõstuk et oleks mugav autoall toimetada. Õlide ja määrdeainete kogus ning mark Käigukasti õli 5käiguline manuaal MT75 kast sünteetiline 80w-40 Käigukasti läheb õli 1,2L Peaülekandesse 80w-90 Kogus mis sinna sisse läheb 0,9L Hooldustööde perioodilisus 20 000km või iga aasta järel:

Auto → Auto õpetus
80 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Automaatkäigukastide hooldus ja rikkeotsing

Rikkekoodidel on suunav tähendus ja ilma seadist tegelikult kontrollimata ei saa see olla seadise vahetamise aluseks. Lülitusaja kontrollimine Käiguvalitsa liigutamisel N asendist R või D asendisse toimub käigu sisselülitus peale väikest viivitust. Normaalse lülitusaja pikkus on D asendis 1s ja R asendisse 1,5s. Pikem lülitusaeg viitab käigukastisisestele õlileketele ning siduri- ja piduriketaste ulumisele. NB! Testi eelduseks on, et mootor ning käigukast on normaalsel töötemperatuuril ning käigukast on normaalsel töötemperatuuril ja tühikäigu pöörlemissagedus on õige. Diagnoosipistmikust saadav info Diagnoosipistmikusse ühendatava diagnoositestriga saab lugeda rikkekoode, vaadata sisend- ja väljundsignaalide parameetreid ning aktiviseerida täiturseadsised. Testimise ajal tasub meeles pidada, et kõiki parameetreid ei uuendata reaalajas, vaid nende uuendamise kirus sõltub hetkel

Auto → Autode hooldus
96 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kodutöö aines kütused ja määrdeained

Üleüldine baasnumber, mgKOH/g 6,7 Sulfaattuhk, % 0,67 Käigukast 02T 5/1 Maht: 2,1 liitrit Tavapärane kontroll iga 30000km/24 kuud. Transmissioonõli - SP GEAR 1081 SP Gear 1081 on esmaklassiline, kütust säästev SAE 75W transmissioonõli. Sobib ideaalselt viimase põlvkonna autode manuaalkäigukastile. See transmissiooniõli on spetsiaalselt väja töötatud kaasaegsetele autodele, millel on manuaalne käigukast (nagu näiteks Audi, VW, Škoda, Seat). Transmissioonõli omadused: - silmapaistvad kütuse säästmise omadused tänu madalale viskoosusele - kerge ja sujuv käiguvahetus väga madalal ja väga kõrgel tegevustemperatuuril, tänu kõrgele viskoossusindeksile - silmapaistev oksüdatsioonikindlus, mis võimaldab õli kauem kasutada - silmapaistev kulumise kaitse tänu EP-lisanditele - väga hea korrosiooni- ja vahutamiskaitse Toote spetsifikatsioonid: API GL-4/GL-5/MT-1

Auto → Auto õpetus
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Robotkäigukast

Robotkäigukast Poolautomaatne käigukast (robotkäigukast) on käigukast, kus kasutatakse sensoreid, andureid ning elektrimootoreid käigu vahetamiseks. Seetõttu kaob vajadus siduripedaali järele, sest automaatika hoolitseb käiguvahetuse eest. Siiski pole tegu automaatkäigukastiga, sest sidur on olemas ning juht saab käiku ka ise vahetada. Automaatika võtab käigu vahetamisel arvesse mootori pöördeid, kiirust, hetkel sees olevat käiku, kliimaseadet jms ning arvutab välja kõige optimaalsema ajastuse siduri kasutamiseks.

Kategooriata → Tööõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Jõuülekande kordamine

jõuülekande vahel ilma, et tekiks ketaste vaheline libisemine. 2. arvutamine: Sidureid ei arvutata nimi-, vaid arvutusliku pöördemomendi järgi. Kus, on võlli nimipöördemoment; - reziimitegur; see leitakse käsiraamatutes ja erialases kirjanduses toodud tabelitest masina tüübi ja tööreziimi järgi; = 1,25....4,0 ("Masinaehitaja käsiraamat" Proffessor H. Lepikson) 5. Jõuülekande skeem (mitmikvedu, tagavedu) Nelikvedu: Jõuülekandesse kuuluvad: sidur, käigukast, 2 kardaanülekannet, taga- ja esiveosild, jaotuskast. Kolme ja enama veosillaga masinatele lisandub veel kardaanülekandeid ja veosilla mootoriga ühendamise seadmeid. Masina telgede arvu suurendamine võimaldab tõsta kandejõudu, ilma et rehvide surve teepinnale eriti suureneks. Mitme veosilla puhul astetatakse sildade vahele differentsiaal(vahekast), mis jaotab mootorlilt ülekantava jõu võrdselt kõikide veosildade

Auto → Jõuülekanne
133 allalaadimist
thumbnail
94
xlsx

Informaatika Exceli kodutöö

Eesnimi, Perenimi, Pereseis, Amet, Tähtkuju ja Aastaaeg Leida, mitmel etteantud linnas elaval töötajal on kodus etteantud loomaliiki kuuluv lemmikloom . Töölehel Kia_analyys luua kriteerium variandis määratud välja kohta ja sellele vastav koondtabel. Tabeli esimene veerg sisaldab unikaalsed mudelid. Tabeli sisu täita vastavalt variandile. Saadud tabeli põhjal luua andmetele vastav diagramm (-id). Kriteerium: käigukast. Iga mudeli jaoks arvutada: esinemise arv tabelis, esinemise arv antud tingimusega, summaarne hind antud tingimusega ja keskmine hind antud tingimusega Kriteerium: kütus. Iga mudeli jaoks arvutada: summaarne hind tabelis, esinemise arv antud tingimusega, summaarne hind antud tingimusega ja keskmine hind antud tingimusega Kriteerium: aasta. Iga mudeli jaoks arvutada: keskmine hind tabelis, esinemise arv antud tingimusega, summaarne hind antud tingimusega ja

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
53 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

elektrimootori harjade kulumine. Selle bensiini paagis olnud sette sattumisel bensiini pump võib kinni kiiluda. Tavaliselt soovitatakse enne uue pumba paigaldamist vahetada ka bensiini filter ja veenduda bensiini paagi puhtuses. Õlipump-ainukesek veaks on kulumine või siis õlipumpa ringivedavate detailide purunemine. 6.3 võlliga käigukasti remont Käigukast tuleb alguses väliselt ära pesta. Järgides vastavaid tööjuhiseid avatakse käigukasti kaaned või poolitatakse käigukast siis visuaalselt vaadatakse hammasrataste, ssünkronisaatorite, käiguvahetus kahvlite, laagrite, käiguvahetus meh. Peaõlekande, ja diferentsaali olukorda.Tavaliselt purunevad käigukastis laagrid või sükronisaatorid. Hammasrataste purunemine on tavaliselt mingite eelmiste detailide purunemise tagajärg. Et kui vahetatavaid detaile on väga palju võib olla odavam soetada uus käigukast. Kui on vaja vahetada ainult mõned

Auto → Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
108
xlsx

Informaatika Kodu KT

Eesnimi, Perenimi, Pereseis, Amet, Tähtkuju ja Aastaaeg Leida, mitmel etteantud linnas elaval töötajal on kodus etteantud loomaliiki kuuluv lemmikloom . Töölehel Kia_analyys luua kriteerium variandis määratud välja kohta ja sellele vastav koondtabel. Tabeli esimene veerg sisaldab unikaalsed mudelid. Tabeli sisu täita vastavalt variandile. Saadud tabeli põhjal luua andmetele vastav diagramm (-id). Kriteerium: käigukast. Iga mudeli jaoks arvutada: esinemise arv tabelis, esinemise arv antud tingimusega, summaarne hind antud tingimusega ja keskmine hind antud tingimusega Kriteerium: kütus. Iga mudeli jaoks arvutada: summaarne hind tabelis, esinemise arv antud tingimusega, summaarne hind antud tingimusega ja keskmine hind antud tingimusega Kriteerium: aasta. Iga mudeli jaoks arvutada: keskmine hind tabelis, esinemise arv antud tingimusega, summaarne hind antud tingimusega ja

Informaatika → Informaatika
84 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Käigukast

Hammasrataste tugev müra töötamise ajal tekib hammasrataste tunduva kulumise või mitteküllaldase õlitamise tagajärjel. Käiguvahetamisel võib müra tekitada käigu oskamatu sisselülitamine või siduri mittetäielik lahutamine. Hammasrataste hammaste murdumine esineb käigu oskamatul ja järsul sisselülitamisel või auto järsul kohaltvõtmisel. Purunenud hammastega hammasrattad tekitavad pöörlemisel tugevat müra ja lööke. Sellise rikke korral võib edasisel sõitmisel kogu käigukast puruneda. Õli väljaimmitsemise põhjuseks on tihendite riknemine kaante kinnituste nõrgenemine, tihendite kulumine ja praod karteris. Selliseid rikkeid, nagu liugurvarraste ja fiksaatorite avade mustumine, puudulik õlitus, siduri mittetäielik lahutumine ja õli väljaimmitsemine, võib kõrvaldada autojuht ise. Ülejäänud rikked kõrvaldatakse töökojas, kus vahetatakse kulunud ja purunenud detailid ning tehakse vajalikud remonttööd. KÄIGUKASTI HOOLDUS

Auto → Auto õpetus
101 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Jõuülekanne

Samuti tuleks vältida lühiajaliselt üksteisele järgnevat sõidu alustamist järsult kallakult. Ning sõidukit ei tohi kinni hoida kallakul siduri libistamise kaudu, samuti mitte kasutada libisevat sidurit pidurdamiseks. Kallakust ei tohi alla sõita välja lülitatud siduriga ja madala käiguga. Jalga ei tohiks sõidu ajal hoida siduripedaalil. 2. Käigukast 2.1 Käigukasti ülesanne ja ehitus Käigukasti ülesanne on muuta auto veojõudu, sõidu kiirust ja sõidu suunda. Käigukastiga annab veojõudu suurendada startides ja kui juba hoog sees siis seda vähendada ja muuta efektiivsemaks jõuks ehk kiiruseks. Astmelises käigukastis on hammasrattad mis erinevates kombinatsioonides annab erineva tulemuse. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid

Auto → Auto õpetus
182 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Manuaal käigukastid

9. KÄIGUKASTI HOOLDUS KASUTATUD KIRJANDUS SISSEJUHATUS Milleks on vaja autole käigukasti? Üldtuntud on sellele järgnev vastus- auto kiiruse muutmiseks. See aga on poolik ehk ühekülgne vastus. Muuta kiirust on võimalik ka kütuse juurde- lisamisega. Kui auto liigub paigalt ja võtab hoogu, peab ratastele rakendatav pöördemoment muutuma suurimast võimalikust nii palju väiksemaks, kui seda nõuavad sõiduolud. Seepärast kuulub mootori ja rataste vahelisse jõuülekandesse käigukast, mille hammasrattaid saab ühendada mitmel viisil. Neid järgemööda moodustatavaid ühendusi nimetatakse käikudeks. Manuaalkäigukasti ülesandeks ongi võimaldada juhil valida auto kiirusele ning teeoludele sobiv käik. Esiveoga autodel on käigukastil kaks võlli: vedav võll ja veetav võll. Võllid asetsevad paralleelselt teineteise kõrval ning hammasrattad on mõlemal võllil pidevas hambumises. Vedava võlli hammasrattad

Auto → Jõuülekanne
218 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Traktor K-700 K-700A K701

5 t (50 kN). Ettenähtud mitmesuguste põllumajandustööde tegemiseks agregaadis laiahaardeliste haakeriistadega suurendatud kiirustel, kuid samuti ka kasutamiseks ehitus-, teedeehitus- ja transporditöödel. Traktorile on paigaldatud 8-silindriline silindrite V- kujulise asetusega, vedelikjahutusega ning turbolaaduriga diiselmootor JaMZ-238NB võimsusega 220 hj. Mootor käivitatakse elektrikäivitiga. Traktori käigukast võimaldab 16 käiku edaspidi (liikumiskiirused 2,82 - 30,8 km/h) ja 8 käiku tagurpidi (4,96 - 27,80 km/h). Traktori mõlemad veosillad on ühesuguse konstruktsiooniga kusjuures esisild on sisselülitatud pidevalt, tagasild aga vajadusel (näiteks transporditööde tegemisel) väljalülitatav. Traktori kõigil neljal rattal on pneumoajamiga trummelpidurid, seisupiduriks on mehhaanilise ajamiga lintpidur. Traktori raam koosneb sarniilselt ühendatud

Põllumajandus → Põllumajandus
22 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Minu lemmikauto Dodge charger

ISESEISEV TÖÖ Minu lemmikauto Dodge Charger(1969) APL-10 Krister Luik Juhendaja: Peeter Pedaja Tartu Kutsehariduskeskus 2010 Minu lemmikauto on 1969. aasta Dodge Charger R/T. Auto pärineb Ameerikast ja tal on huvitav ajalugu. Tegemist on Ameerika muskelautoga, mis loodi mitmetel eesmärkidel: valitseda tänavaid, filmidesse tuua sellega rohkem põnevust ja muidugi prooviti seda ka võidusõidus, millega saavutati esimene koht ja kiiruseks oli ligi 320 km/h. Kuna selle auto elu oli üürike, siis tegin asja veidi huvitavamaks ja teen terve Chargeri ajaloo kohta, sest tol ajal oli see auto ju tänavate kuningas. Dodge Charger Dodge Charger oli keskmise suurusega auto. 1966-1974 olid chargerid sportlikud mudelid mis põhinevad Chrysler-B järgi. 1975-1978 chargerid põhinesid Chrysler Cordoba põhjal. Dodge Charger R / T oli üks suurimaid lihaste autod ...

Auto → Auto õpetus
41 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Jõuülekanne

pöördemoment tõuseb ja lõpuks hakkab jälle langema. Selline reziim ei sobi aga auto sõitmisel ülesmäge ja halbadel teedel, samuti auto kohaltvõtmisel ja kiirendamisel. Kõike seda saab parandada käigukasti abiga. Peale selle saab käigukasti abil ka auto jõuülekannet mootorist lahutada. Astmelises käigukastis on hammasrattad, mis saavad omavahel hambuda erinevates kombinatsioonides, moodustades erinevate ülekandearvudega käike. Käigukast peab töötama müratult ja minimaalse kulumisega ning seda saavutatakse sünkronisaatorite ja kaldhammasrataste kasutamisega. Kaasaegsetel sõiduautodel kasutatakse kahevõllilisi käigukaste. Kolmevõllilised käigukastid lubavad üle kanda suuremaid pöördemomente, kuivõrd ülekantav jõud jaguneb suurema hulga hammasrataste vahel. Käigukasti vedav võll on ühtlasi siduri veetavaks võlliks. Selle võlli siduripoolses otsas on hammasliide siduri kettale

Auto → Auto õpetus
31 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Manuaal käigukast

Manuaal käigukast Kristjan Teearu Koosneb · Võllid · Hammasrattad · Sünkronisaatorid · Diferentsiaal · Käiguvalimis seadis · Laagrid Õlid ja määrimine · Kasutatakse tavaliselt 75w80 või 75w90 õli (GL4, GL5) · Manuaalkäigukastis, nagu igas teiseski mehaanilist liikumist sisaldavas seadmes, on väga oluline töö teha õlil. Õli vähendab hõõrdumist ja seeläbi ka kulumist. Hõõrdumisel tekivad alati jäägid seega aja jooksul õli määrdub ning kaitsvad ja määrivad omadused vähenevad. · Üldjuhul on soovitav kinni pidada sõidukitootja poolt ettenähtud käigukasti õlivahetuse välbast, kuid soovituslik on teostada manuaalkäigukasti õlivahetus mitte hiljem kui iga 60 000 km läbimise järel. · Kuidas toimub käigukasti määrimine?? Käigud Laagrid Hammasrattad Korpus

Auto → Jõuülekanne
7 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Kaubavedude-alused

 Mudel: Actros 2563 LS F 16  Tüüp: Sadulveok  Vedrustus: ees sõltumatu vedrustus paraboolsete lehtvedrudega, taga tandemteljel õhkvedrustus  Mõõtmed: teljevahe 3550, raami kõrgus 640, kabiini kõrgus 2865, laius 2500 (peegliteta)  Töömaht: 15,6l  Võimsus: 625hj pööretel 1700 rpm  Pöördemoment: 3000Nm pööretel 1100 rpm  Kütuse erikulu: EURO6  Keskkonnakoormus: vastab EURO6 nõuetele  Käigukast: Robot käigukast, 12 käiku edasi, 4 käiku tagasi  Rattavalem: 6x2  Rehvid: 315/70R22,5" J 160 (kiirustele kuni 100km/h ja koormusele kuni 4500kg) Haagise andmed:  Mark: Schmitz Cargobull  Mudel: S.KO EXPRESS  Tüüp: Poolhaagis  Telgede arv: 3  Kaubaruumi mõõtmed: Laius 2480, Pikkus 13685, Kõrgus 2700  Rehvid: 385/65R22,5" J 149 (kiirustele kuni 100km/h ja koormusele kuni 3250kg)

Auto → Autode tehnonõuded
14 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Automaatkäigukastid

28. Järgnevalt on esitletud diagnoositestriga mõõdetud käigukasti juhtploki sisendsignaale. Mida need tähendavad ja kust need andmed on saadud? a) Accelerator Pedal Position 32 % b) Engine Load 35 % c) Engine Speed 2840 RPM a) Gaasipedaali asend. Pedaali on vajutatud 32%. b) Mootori koormus. Mootori koormusaste on 35% (osaliselt koormatud) c) Mootori pöörlemissagedus on 2840 1/min. Käigukast saab juuresolevad andmed mootori juhtplokilt kas eri juhtmete või CAN võrgu vahendusel. Need andmed on moodustatud mootori juhtploki sisendsignaalide põhjal. Näiteks mootori koormus määratakse mitmete teiste andurite signaalide põhjal. 10 11 29. Juuresolevad ostsillogrammid on mõõdetud käigukasti juhtplokilt kahe kanaliga

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
115 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Bentley Continental GT (Bentley motors)

Bentley Continental GT (Bentley motors) o Emafirma Volkswagen AG o Esitleti 2003. Aastal Iseloomustus o kuueliitrine W12 mootor, 6 liitrit o kütusekulu 26,5 l /100 km o maksimaalne kiirus 326 km/h o mootorile on lisatud kaks turbokompressorit o jõuallika võimsuseks 552 hj (412 kw) o keretüpp 2+2 kupee o pikkus 4804 mm o laius 1918 mm o kõrgus 1390 mm o tühimass 2385 kg o disainer Dirk van Braeckel o hind umbes 150 000 eurot Plussid o 8-käiguline käigukast o suur valik erinevate naha värvi ja puidu salongi jaoks o BOSE helisüsteem ja multimeedia Logic Pioneer o pidurisüsteem on varustatud Brake Assist tehnoloogiaga o süsiniku keraamilised pidurikettad Üsna suur ja mugav auto. Soobib hästi suure perede jaoks. Kõrge hind, aga see auto vastab klientide nõudmistele. Kõik on mugavalt ja uute tehnoloogiate järgi varustatud. Soobib nendele, kellele meeldib adrenaliin, sest kiirus ülatub 326 km/h ja auto üsna kiiresti kihutab.

Auto → Auto õpetus
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sisepõlemismootori tööpõhimõte

Rõhu maksimumis süüdatakse segu süüteküünla abiga ning kolb liigub ülerõhu mõjul alla. Uuesti üles liikudes avatakse väljalaskeklapp ning põlemisjäägid surutakse silindrist välja. Kolvi tõusmisel ülemisse surnud seisu ehk maksimumi hakkab sama ring uuesti. Klappide liikumist reguleerib kolvi liikumisega sünkroonis olev nukkvõll. Kolvid on väntvõlli külge ühendatud kepsudega. Kolvi üles-alla liikumisest teeb ringliikumise väntvõll, kuhu on kinnitatud sidur ning käigukast ning kust edasi liigub mehaaniline energia läbi kardaani auto ratastesse ning auto hakkab liikuma 4.10-4.50 videost http://www.youtube.com/watch?v=FfTX88Sv4I8

Füüsika → Füüsika
45 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Transpordivahendid

Andres Kahu ISESEISEV KODUNE TÖÖ KODUNE TÖÖ Õppeaines: TRANSPORDIVAHENDID Transporditeaduskond Õpperühm: TLI41 Juhendaja: Sven Andresen Tallinn 2013 1. AUTO Mark: Volvo Mudel: FM Methanediesel Tüüp: Sadulauto Vedrustus: Õhkvedrustus Mootor: D13C-Gas 460 Töömaht: 12800 cm3 Võimsus: 338 KW @ 1400-1850 RPM Pöördemoment: 2300 Nm @ 1100-1400 RPM Kütuse erikulu: Keskkonnasaaste: Vastab normidele EURO 5 Käigukast: 12-käiguline automaat AT2412D Rattavalem: 6x2 2. HAAGIS Mark: RAC Mudel: PM3E Tühimass: 11800 kg Täismass:56800 kg Kandevõime: 45000 kg Tüüp: Poolhaagis Telgede arv: 3 SAF Axle's 13 ton Vedrustus: Pneumatic suspension Gabariitmõõtmed: 13000x2540 Veokasti mõõtmed: Rööbe: 1950 mm Telgede vahed: 7170x1360x1360mm 3. TELJEKOORMUSED Auto: Esisild: 9000 kg Tagasild: 19000 kg Haagis: 39000 kg Ühe te...

Logistika → Laomajandus
32 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Jõuülekanded konspekt

5 Mootor all - tagavedu See on eriti sobiv bussidele ja veoautodel (joonis 4). Madal mootor asukoht umbes keskel ja mootorsõiduki madal raskuskese ning massi ühtlasem jaotumine. Soodsam on ka sisustuse hea kasutamine. Mootorile juurdepääs bussi alt. Joonis 4: Mootor all tagavedu Esivedu Automootor üle esitelje Joonis 5: esivedu Mootor, sidur, käigukast, sild ja diferentsiaal on kombineeritud ühte plokki. Võrreldes teiste ülekannetega ees mootori omadused ja tulemused järgmised: - Sõiduki massi vähenemine. - Pöördemomendi lühim tee mootorilt veoratastele. - Pole veovõlli tunnelit. - Suur pagasiruum. - Mootor põiki teljega, väike eesülend ja suur kasutatav jalgaderuum - Sirgel sõidukit tõmmatakse ei tõugata. - Alajuhitavus kiirel kurvide

Auto → Jõuülekanne
51 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

BMW ajalugu

Sisukord: Sissejuhatus Logo tutvustus Enne II Maailmasõda Autode tootmine II Maailmasõda Sõjajärgne ajalugu Tänapäev ja uus disain 7. seeria BMW E38 BMW X5 Kasutatud kirjandus BMW AG (lühend saksa keelest: Bayerische Motoren Werke AG) BMW AG on Saksamaal Münchenis asuv autode ja mootorrataste tootja. BMW tütarfirmad on Mini ja Rolls-Royce, minevikus ka Rover. BMW logo tutvustus BMW logoks on stiliseeritud lennukipropeller: ring, mis on jagatud neljaks Baieri lipu värvides osaks. BMW peakorter Münchenis, Saksamaal. Baieri lipp Enne II Maailmasõda BMW asutas Karl Friedrich Rapp oktoobris 1913. Algselt oli BMW lennukimootorite tootja (Bayerische Flugzeug- Werke). Milbertshofeni linnaosas Münchenis. 1916a. Sõlmis firma lepingu Austria-Ungari...

Auto → Auto õpetus
126 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Auto alusraamid

Auto alusraamid Juhul sõidukid termin sassii tähendab raam pluss "veermiku" nagu mootor, käigukast, kardaan, erinevus, ja vedrustus. Keha (vahel nimetatakse seda "kere"), mis ei ole tavaliselt vajalik konstruktsiooni terviklikkus, on ehitatud sassii täita sõiduki. Tarbesõidukite sassii koosneb kokkupanek kõik olulised osad veoauto (ilma kere) olema töövalmis teedel. disaini rõõm auto sassii on erinev kui üks tarbesõidukite tõttu raskemat koormat ja pidev töö kasutamine. Kaubik tootjad müüa "sassii ainult", "kapott ja sassii", samuti "sassiilt"

Varia → Kategoriseerimata
26 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mehaaniline töö ja energia

Kang Saab muuta rakendatava Näpitstangid jõu suurust Kaldpind Võidetakse jõus nii mitu Kruvi, serpentiin korda, kui mitu korda on kaldpinna pikkus suurem kõrgusest Pöör Ratastool Hammasülekanne Kui väike ratas teeb kaks Jalgratta kett, käigukast pööret, siis suur teeb ühe pöörde. Sellise ülekandega saab jõudu kahekordistada.

Füüsika → Mehaanika
7 allalaadimist
thumbnail
37
odt

Sissejuhatus erialasse

ja see mudel (mida sageli nimetatakse "Otto tsükkel") moodustab aluse Karl Benz 's arengu kahetaktiline mootor 1879. 1884 Otto leiutas esimese praktilise madalpinge magnet süttimist. 8 Nikolaus August Otto 9 5. Sõiduautode põhiosad 1. Mootor - Engine 2. Pidurid ­ Brakes 3. Kere - Body 10 4. Veermik ­ chassi 5. Käigukast ­ Gearbox 11 6. Rool ­ Steering wheel 12 7. Vedrustus ­ Suspension 8. Generaator ­ Generator 9. Rattad ­ Wheels 13 14 10. Sidur ­Clutch 11. Diferentsiaal ­ Diferential 12. Autoaku ­ Car battery 15 6. Veoauto Põhiosad 1. Mootor - engine 2. Taga raam ­ rear frame 3. Diferentsiaal ­ Diferential

Muu → Sissejuatus õpingutesse
62 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Kardaanülekanne

Kardaanülekannet kasutatakse autodel, millel on tagasillavedu ja mootor paikneb auto eesotsas. Kardaanülekannet kasutatakse ka mõnedel automarkidel pöördemomendi edasiandmiseks vedavale esisillale. Kardaanülekanne peab võimaldama pöördemomendi ülekandmist käigukastilt (jaotuskastilt) vedava silla peaülekandele muutuva nurga all. Täielik kardaanülekanne koosneb: 1 ­ toestatud kardaanvõll, 2 ­ vahetugi, 3 ­ toestamata kardaanvõll, 4 ­ ristliigend, 5 ­ käigukast, 6 ­ tagasilla peaülekanne. Pikematel kardaanülekannetel on suurema jäikuse saavutamiseks vahetugi. Tänu sellele tekib ülekandes kinnine osa ­ toestatud kardaanvõll. Kardaanvõll kujutab endast õõnest terastoru, mille otstesse on keevitatud hammasliite otsik või ristliigendi otsik. Ristliigend võimaldabki pöördemomendi ülekannet muutuva nurga all. See on ebaühtlase nurkkiirusega liigend, mis tähendab seda, et pöördemomendi ülekandel

Auto → Autoõpetus
32 allalaadimist
thumbnail
6
docx

BMW 2002

Üks huvitav kadunud automudel BMW 2002 „New Class“ , 02- seeria. Toodeti aastatel 1968-1975 Mudelid : BMW 2002, BMW 2002 TI, BMW 2002 tii, BMW 2002 Turbo Kere tüübid: 2-uksega sedaan, 2-uksega kabriolett, 3-ukseline luukpära Käigukast: 4 käiguline manuaal Mootori maht: 1990 cm/2 „New Class“ BMW menu oli tohutu, sest ta varustati 2-liitrise mootoriga ja mudelinimeks sai 2002. See polnud veel kaugeltki piir. Tõelistele adrenaliinisõltlastele tehti väiksemas koguses 2002tii (kahe karburaatoriga, 130 hj, 97 kW) ja 2002 Turbo (170 hj) versioone. Just „new class“ BMW mudelit täiustades arenes aastakümnete jooksul välja see BMW, mida me ostame tänapäevani. Ameerika turu jaoks loodud ja sealsetele nõuetele vastamiseks kohandatud mudeli 2002 suurest mootorist annab aimu must, keskelt kahe hõbedase ribiga iluvõre. Pakuti ka kabrioletti ja luukpäraga 02-seeria autot. 1973. aasta Frankfurt Motor Show'l tutvustati sportautot 2002 ...

Auto → Autoõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Tuuleenergia

või elektrienergiaks Tuuleenergia muundavad mehaaniliseks energiaks nt tuuleveskid e tuulikud ja elektrienergiaks tuulegeneraatorid e elektrituulikud Ajalugu Kuidas elektrituulik töötab? Elektrituulikud rakendavad liikuva õhu energiat ja muudavad selle elektrienergiaks Enamikul tuulikutel on kolm aerodünaamilise ehitusega laba Tuul liigub üle labade ning tiivik hakkab pöörlema Gondli keres asub aeglaselt pöörlev võll, käigukast, kiirelt pöörlev võll ja generaator Kuidas elektrituulik töötab? Pöörlevad labad panevad aeglaselt pöörleva võlli pöörlema kiirusel 30-60 pööret minutis Aeglaselt pöörlev võll on kiirelt pöörleva võlliga hammasrataste abil ühendatud. Need tõstavad kiirelt pöörleva võlli pöörlemiskiiruse 1000­1800 pöördeni minutis Kiirelt pöörlev võll paneb käima elektri-energiat tootva generaatori tuulegenetaator Click to edit Master text styles

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Automaat käigukast

kvaliteediga kui korras õliga (nõksud, jõnksud, värinad, pöörete kõikumised käiguvahetusel ja ühtlase sõiduga) ning teiseks käigukasti detailide suurenenud kulumine. Mis täpselt käigukastis kuluma hakkavad? Selleks on nii sidurikettad (neid on käigukastis ca 30-50 tk.), tihendite juhtpinnad, laagrid ning mis kõige olulisem ­ väga täpselt töödeldud hüdraulika plokk. Viimane juhib kogu käigukasti tööd. Suure kulumise tagajärjel võib käigukast sõna otseses mõttes ära kärsata (põlenud sidurikettad), katki minna (purunenud laagrid) või pöördumatult ära kuluda (hüdraulikaplokk). Küsimus ei ole, KAS need sümptomid tulevad, vaid MILLAL see juhtub. LUKUSTI

Auto → Jõuülekanne
7 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

TEHNOHOOLDUS

ebasoodsates oludes, kontrollitakse neutralisaatori tööd. Pidurite trummelstendikatse - Trummelstendikatsel pööratakse tähelepanu veeretakistusele ja pidurdusjõudude ühtlusele. Sama telje ratastel ei tohi pidurdusjõud erineda üle 30 %. Proovisõidu ajal - Proovisõidu alguses kontrollige, et sidur ei libise ega ei raputa. Kiirendage jõuliselt u 2500-lt 4000 mootoripöördeni minutis. Veenduge, et kiirendus toimus häireteta, käigukast toimis laitmatult ja et roolitunnetus oli normaalne ning rool naasis pärast pööret korralikult otseasendisse. Pange tähele, kas jõuülekanne ei põhjusta vibratsiooni ja/või ebaharilikke helisid. Veenduge, et mootor soojeneb töötemperatuurini normaalse ajaga, rattad ei vibreeri ning et kerest ega veermikust ei kosta ebaharilikke helisid. Veenduge, et kütte- ja kliimaseade töötab korralikult. Pidurdades kontrollige, et pedaalitunne ja aeglustus on normaalsed.

Auto → Autoõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KT nr 1 Sissejuhatus (auto ehitus nr. 1) - Autode üldehitus

Vastus: Jõuülekanne, juhtimissüsteem, veermik, elektrisüsteem, keresüsteem, kandesüsteem, kütesüsteem, mootor 3. Loetlege mootori alasüsteeme ja nendesse kuuluvaid seadmeid! Vastus: A) Vänt-mehhanism ­­ plokikaas, silinder, kolb koos rõngaste ja sõrmega, keps ja väntvõll B) Gaasijaotusmehhanism ­ nukkvõll ja selle muutemehhanism, tõukurid, nookurid ja klapid C) Käiguvahetusmehhanism ­ käigukast, käigukang, hammasrattad A) Pööramismehhanism ­ rool, roolivarras 4. Selgitage 4-taktilise Ottomootori (bensiinimootori) ja diiselmootori tööpõhimõtte erinevust! (kirjeldades, millised protsessid toimuvad erinevate taktide ajal) Vastus: Bensiinimootor - neljataktilise sisepõlemismootori tööpõhimõte seisneb kütuse põlemisel saadava energia muutmises mehaaniliseks energiaks. Sisselasketakt. Takti alguses avaneb sisselaskeklapp ja väljalaskeklapp on suletud. Kolb

Auto → Auto õpetus
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Remonditööde planeerimine

Kehtna MTK Remonditööde planeerimine Kursuse projekt Koostas: Siim Jaansoo MH-41 Kehtna 2006 Masinate tehnilise teenindamise korraldus Sissejuhatuseks... Masinate tehnilise teenindamise eesmärgiks on pikendada masinate tööiga ja töökindlust.Masinate tehnilise teenindamise tähtsus on väga kõrge, sest meil ei ole vaja, et masin kui tööriist meid alt veab kõige tähtsamal ajal. Sellepärast ongi tähtis et tehnilise teenindamise operatsioonid oleks teostatud õigeaegselt. Tänapäeval tootmine areneb selle suunas, et masinad oleks nii töökindlad ja ei vajaks tehnilist teenindamist. 1.Lähteandmed Masina park: Audi 80 B4 väljalaske aasta 1992a. Läbisõit 200000km. Tehnoseisund: Tehniliselt on auto korras. Koormus: igapäevane kasutus linnas ja aegajalt pikemad sõidud. Aastane läbisõit umbes 30000km. 2.Tehnilise teenindamise süsteem Auto on aasta ringselt väljas, ...

Auto → Auto õpetus
50 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Auto üldehitus

Pilet 1. 1. Auto üldehitus. Auto üldehituse alla kuulub: 1) Mootor 2) Shassii a) Põhi , alus ­ koosneb: kandekere, esisild , tagasild, rattad, vedrud, amortisaatorid b) Juhtimismehhanismid - * Rool * Sõidupidurid * Seisupidur ehk käsipidur 3) Jõuülekanne a) sidur b) käigukast ­ suurendab rataste veojõudu kiiruse arvel c) autokere 2. Auto valgustus ja signalisatsiooniseadmed Kaug- ja lähituled, need on põhilaternad. Ääretuli ­ märguandeks teistele autodele, nendega ei sõideta. Suunatuled ­ suuna näitamiseks, merevaigukollast värvi. Numbrituli ­ valgustab numbrituld ( 25m ) Tagurdustuli ­ hoiatab tagurdamise eest, lülitub sisse koos tagurdamiskäiguga Ohutuled ­ suunatuled vilguvad koos, ohu märgiks. Pilet 2. 1. Mootor

Auto → Autoõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Kombain PM-20

Mootoriruum (ülaosa) MÄRKUS: ZX239668-UN-16APR15 ZX239669-UN-16APR15 ZX239671-UN-16APR15 ZX284129-UN-30JUN16 Mõned kaitsekatted on foto selguse huvides eemaldatud. Joonistel on näidatud Final Tier 4/Stage IV mootoriga masin. Tier 2/Stage II mootoriga masinal on mõningaid erinevusi. (1) – Mootori ülaosa ja turboülelaadur(id) (2) – Väljalaskekollektor ja kollektori kaitsekate, heitgaaside ringluse (EGR) jahuti toru (3) – Põhimootori käigukast (4) — Hüdraulikaõli paagi ümbrus ja alune Mootoriruum (ülaosa) MÄRKUS: ZX239672-UN-16APR15 ZX240844-UN-16APR15 ZX240845-UN-16APR15 ZX240846-UN-16APR15 Mõned kaitsekatted on foto selguse huvides eemaldatud. (1) – Heitgaasi järeltöötluse ploki ümbrus ja selle alla jääv ala (sõltuvalt varustusest) (2) – Generaatori, kliimaseadme kompressori ja õhukompressori ümbrus (sõltuvalt varustusest) (3) – Mootori radiaatoriplokk

Põllumajandus → Põllumajandus masinad
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Üldehitus

Auto on mootorsõiduk, millel on 3, 4 või rohkem ratast ja mis on mõeldud sõitjate oma veoste veoks, haagiste veoks või eriotstarbeliste tööde tegemiseks. Kui auto liigub aeglasemalt kui 25 km/h, siis ei ole ta auto. Autoks loetakse ka elektrikontaktliidetega rööbasteta sõidukit. Üldehitus Mootor: Ülesanne on muuta vedelkütuse põlemisel tekkinud soojusenergia mehhaaniliseks energiaks. Mootori üldehitus: 2 mehhanismi: väntmehhanism ; gaasijaotusmehhanism. 4 süsteemi: jaotus; õlitus; toite; elektri. Shassii: on autole aluseks või baasiks, mille külge kinnituvad kõik autoosad. 1.Alusvanker e. veermik: kandekere; sillad; rattad; vedrud; amortisaatorid. 2.Jõuülekanne: ülesanne on kanda mehhaaniline energia ratastesse. Ehitus: Sidur; käigukast; kardaan; peaülekanne; diferentsiaal-võimaldab vedavatel ratastel pöörelda erineva kiirusega; veovõllid e. rattavõllid. 3.Juhtimismehhanismid: rool; pidurisüsteem(sõidupidur); käsipidur. Auto kere:...

Auto → Autoõpetus
50 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Minu lemmik auto

Diablo SVR baasil ehitati ka võidusõiduauto mis oli 191 kg kergem. Second level Third level Fourth level Fifth level Diablo SE30 ja Diablo SE30 Jota 30. aastapäevaks 1994. aastal esitleti piiratud koguses toodetud Diablo SE30 Kokku valmistati 150 autot. 1995. esitleti Diablo SE30 Jotat võimsam mootor (592hp) kiireks sõiduks sobilikum käigukast Kokku valmistati vaid 12 Lamborghini Diablo SE30 Jotat. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Diablo GT Mootori töömahtu suurendati kuuele liitrile Võimsus 575 hp Kokku valmistati vaid 83 Diablo GT-d Selle auto baasil valmistati ka 40 Diablo GTR-i, mis olid veelgi sportlikumad. Click to edit Master text styles

Auto → Auto õpetus
23 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Tuulepargid Euroopas

EUROOPAS ANETT MARIE ASTOK MIS ASI ON TUULEPARK? Tuulepark on tuuleelektrijaam,milles elektrienergiat toodetakse mitme elektrituuliku abil. Tuulepargid võivad olla väga erineva võimsusega, sõltuvalt tuulegeneraatorite arvust ja suurusest. TÄPSEMALT  Tuuleenergia tootmiseks on vaja rajada tuuleparke. Tuuliku tornikõrgus võib olla 40-100 meetrit, selle otsas on klaaskiust gondel, mis kaitseb tuuliku mehhanisme (tiivikurumm, laagrid, peavõll, käigukast, generaator, jms.).  Gondli külge kinnituvad komposiitmaterjalist valmistatud kuni 60- meetrised labad, mis tuules pööreldes ajavad ringi generaatorit, mis omakorda toodab elektrit.  Eri plastikutest valmistatud tiivikud muutuvad elukaare lõpus keskkonnareostuseks, mida tänapäeval ringlusse suunata veel ei osata.  Tuulikud tekitavad lähikonna elanikele müra- ja valgusreostust ning võivad takistada ka lindude rännet. Samuti seostatakse tuulikutega

Geograafia → Inimgeograafia
1 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Sidur

Siduri ülekoormuste puhul, mis tekivad mootori töö tagajärjel, lahutub sidur automaatselt ning selliselt kaitseb käigukasti vigastuste eest. Tööpõhimõte: Engine Mootor Clutch (clutch disc, clutch cover) Sidur (siduriketas, sidurikate) Transmission ­ Käigukast Sidur originaalne mitteoriginaalse asemel: Siduri ülesanne on sujuvalt anda üle mootori pöördemomenti auto kiiruse suurendamisel või vähendamisel. Algupärane sidur on väga kulumiskindel. Originaalne Siduriketta kate on valmistatud vastupidavast ja kuumuskindlast orgaanilisest materjalist ja sellel on freesitud soon katte esiküljel, mis takistab käigu vale sisselülitamist.

Varia → Kategoriseerimata
175 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun