Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"käiguvahetus" - 31 õppematerjali

käiguvahetus - ning lukustushetke saabumisest võib tõlgendada kui palvet vähendada ümberlülituse ajaks mootori pöördemomenti.
thumbnail
14
odp

Elektritrell

Energiaallikas - aku Eelised - tööpiirkonna laienemine ja käsitsemis- mugavus juhtme puudumise tõttu - saab kasutada kui tavalist kruvikeerajat - kaob oht saada tõsisemaid elektritraumasid 11. 01. 2008. a.. Päinurme IK 8 Akutrell käiguvahetus magnetplaat pingutusmoment kiirkinnitus- korpus padrun käivituslüliti reevers aku aku lukustusriiv 9 Akutrell Pingutusmomendid - asendid 1-5 on reguleeritavad pingu-

Elektroonika → Elektrimasinad
12 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

DSG-käigukast

TÖÖPÕHIMÕTE • Kui jõuab kätte aeg sisse lülitada teine käik, siis toimub see sidurite ümberlülitamisega. • Elektroonika abil saavutatakse ümberlülitamisel sujuvus, see tähendab, et veomomenti vedaval siduril vähendatakse ja osa momendist kantakse üle teisele sidurile – kuni kogu veomoment on teisele sidurile kantud ja esimene sidur täielikult lahutatud ehk sisse on lülitatud teine käik. • Nii saavutatakse sujuv käiguvahetus – kuigi käiguvahetusel mootori pöörded kukuvad, siis auto kiirendab ikka ühtlaselt, käiguvahetus toimub veomomenti katkestamata. ERINEVAD SÕIDUREŽIIMID • Olemas on D, S ja Tiptronic asendid. • D – tavaline ökonoomseks sõiduks loodud programm. • S-asendis vahetab DSG käike sportlikult ehk järgmine käik lülitatakse sisse hiljem, suurematel pööretel ja tagasi alla varem. • Tiptronic-asendis saab juht ise manuaalselt

Mehaanika → Hüdraulika
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Automaatkäigukastide hooldus ja rikkeotsing

ühendada juhtploki asemele hõõglamp). Mõõtmise juures tasub meeles pidada, et mõõtmiste ajal peab vooluring olema suletud. Kontrollsõidu kontrollimine - kas autot saab käivitada ainult käiguvalitsa "P" ja "N" asendites - kas sisselülitatud käik püsib sees ja vastab käiguvalitsa asendile Tagurpidikäigu ja selle tule korrasolekut; - kas käiguvalitsa "D" asendis toimub käiguvahetus kõikidele käikudele, nii üles kui ka alla, normaalse kiirusega; - kas samasugune käiguvahetus toimub ka käiguvalitsa teistes asendites; - hüdrotrafo lukusti töötamist; - väikesel kallakul peatumisega parkimislukusti töötamist; - tagasilülituse "kickdown" töötamist. Kerge koormusega sõitmisel peab järsule gaasipedaali põhjavajutamisele järgnema käiguvahetus väiksemale käigule; - käigukasti töötamisel müra vibratsiooni puudumist.

Auto → Autode hooldus
96 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Automaatkäigukast - automaatkäigukastide liigid, mehaanika, enesediagnoos

Käiguvalikusiiber on ühtlasi ka mehaaniliseks kaitsemehhanismiks, millega määratakse eriti kriitilised valikud, nagu näiteks sõidusuund ja parkimislukusti asend. 3.5 Rõhuaku Rõhuaku on ühendatud piduri/siduri töörõhu kanaliga paralleelselt ja nende ülesanne on leevendada sisselülimishetkel rõhu kiiret tõusu. Piduri/siduri sisselülimisel läheb osa õli rõhuaku täitmiseks, mistõttu ketaste kokkusurumine toimub aeglasemalt ja käiguvahetus pehmemalt. Lisaks vedrule võib rõhuaku täitumisaega mõjutada veel juhtrõhuga, mis üldjuhul on erinevusrõhu regulaatoriga vähendatud töörõhk. Kuid on olemas ka versioone, kus rõhuaku juhtrõhku juhitakse elektrooniliselt. 3.6 Käiguvahetussiiber Käiguvahetussiibrite ülesanne on töörõhu juhtimine siduritele ja piduritele. Siibri asendit juhitakse juhtrõhuga, mille suurus sõltub mitme tingimuse koosmõjust, nagu näiteks käiguvalitsa asend, elektromagnetklappide asend jne

Auto → Auto õpetus
209 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Robotkäigukast

käiku, kliimaseadet jms ning arvutab välja kõige optimaalsema ajastuse siduri kasutamiseks. Robotkäigukastide puhul võib tugeval kiirendusel siduri kasutamine käigu vahetamise hetkel üldse ära jääda, sest auto oskab vähendada mootori kiirust vastavaks järgmise käigu pöörlemise kiirusele. On olemas ka kahe siduriga robotkäigukastid, kus paaritutele ning paariskäikudele on eraldi sidur. Seega on järgmine käik juba alati valmis ning käiguvahetus toimub kiiremini, kui Vormel 1 autol. Näiteks kulub kahe siduriga DSG käigukastil ainult 8 millisekundit käigu vahetamiseks, superautol Ferrari Enzo aga tavalise manuaalkastiga 150 millisekundit. Samuti on käiguvahetused sujuvamad, kui ühe siduriga robotkäigukastidel. Tuntuim robotkäigukast on Volkswageni DSG (Direct-Shift Gearbox). Algselt lõi käigukasti BorgWarner, kuid VW ostis käigukasti tootmisõigused endale. Kasutatakse seda nii pisikeses

Kategooriata → Tööõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Automaat käigukast

pöördemoment vastavalt sisselülitatud siduritele ja piduritele veetavale võllile PIDURID Lint Trummel Kolb Vedru MÄÄRIMINE JA ÕLID Hüdrotrafo otsas on pump, mis toidab ära kogu süsteemi õliga. Õli: ATF DEXRON (II, III, IV) Õliga määritakse süsteemi ja sama õliga toimub ka sidurite, pidurite töö läbi hüdroploki. Hooldusvälp: 80000-120000km HOOLDUSVAJADUS Kuna õli omadused on muutunud, avaldub see eelkõige kahes aspektis: esiteks käigukasti käiguvahetus ning hüdromuhvi töö ei ole nii hea kvaliteediga kui korras õliga (nõksud, jõnksud, värinad, pöörete kõikumised käiguvahetusel ja ühtlase sõiduga) ning teiseks käigukasti detailide suurenenud kulumine. Mis täpselt käigukastis kuluma hakkavad? Selleks on nii sidurikettad (neid on käigukastis ca 30-50 tk.), tihendite juhtpinnad, laagrid ning mis kõige olulisem ­ väga täpselt töödeldud hüdraulika plokk. Viimane juhib kogu käigukasti tööd.

Auto → Jõuülekanne
7 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Automaatkäigukastid

lisatud veel programmide korrigeerimisvõimalused ehk reziimid. Näites: Economy, Sport ja Winter. 33. Kirjelda lühidalt eri käiguvahetusreziimide omadusi! Economy: Economy reziimis jälgib juhtplokk eelkõige ökonoomsust, mistõttu toimub ka hüdrotrafo lukustamine varem. Käiguvahetuse ajal kasutatakse siin madalamat töörõhku, mis tagab pehmema käiguvahetuse. Sport: Sport reziimis toimub käiguvahetus suuremal pöörlemissagedusel. Käiguvahetushetke määramisel arvestab juhtplokk eelkõige pöördemomenti ja kiirendust. Käiguvahetusel kasutatakse suuremat töörõhku, mistõttu toimub käiguvahetus lühema aja jooksul. Winter: Winter reziim on mõeldud talvel libedal teel kasutamiseks. Kaapimise vältimiseks toimub sõidu alustamine siin suuremal käigul. Üldjuhul saab autojuht selle reziimiga määrata ka selle, millise käiguga sõitu alustatakse.

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
115 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Automaatkäigukast

Automaatkäigukasti hüdraulika Rõhuregulaator koosneb klapist, reguleeritavast vedrust ja ühenduskanalitest. Klapi liigutamisega muudetakse õli pealevoolukanali läbilaskevõimet, millest omakorda sõltub rõhk väljuvas kanalis. Rõhku saab muuta vedru all oleva reguleerkruviga. Rõhuregulaatoreid kasutatakse näiteks pumbast hüdrotrafosse suunduva rõhu (u. 6 bar) ja juhtrõhu reguleerimiseks (u. 3 bar). Erinevusrõhuõhuregulaator Erinevusrõhu regulaatorid hoiavad siseneva ja väljuva rõhu vahe muutumatuna (n. 1 bar). Ehituselt ja tööpõhimõttelt sarnaneb ta rõhuregulaatoriga. Põhierinevus on klapi juhtimises. Klapi ühele poolele mõjub regulaatorisse sisenev rõhk ja teisele poolele väljuv rõhk koos vedruga. Erinevusrõhu regulaatoreid võidakse kasutada ka näiteks kahesuunalise juhtimisega regulaatorites. Töörõhu reguleerimine Käigukasti sidureid ja pidureid kokku suruvat rõhku nimetatakse töörõhuks ja tähistatakse lühendiga PL. Klappi...

Auto → Auto õpetus
17 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Automaat käigukast

Käiguvalikusiiber on ühtlasi ka mehaaniliseks kaitsemehanismiks, millega määratakse eriti kriitilised valikud, nagu näiteks sõidusuund ja parkimislukusti asend 2.5 Rõhuaku Rõhuaku on ühendatud piduri/siduri töörõhu kanaliga paralleelselt ja nende ülesanne on leevendada sisselülimishetkel rõhu kiiret tõusu. Piduri/siduri sisselülimisel läheb osa õli rõhuaku täitmiseks, mistõttu ketaste kokkusurumine toimub aeglasemalt ja käiguvahetus pehmemalt. Lisaks vedrule võib rõhuaku täitumisaega mõjutada veel juhtrõhuga, mis üldjuhul on erinevusrõhu regulaatoriga vähendatud töörõhk. Kuid on olemas ka versioone, kus rõhuaku juhtrõhku juhitakse elektrooniliselt. Joonis 9. Rõhuaku täitumine Joonis 10. Rõhuaku tühjenemine Joonis 11. rõhuaku 2.6 Käiguvahetussiiber Käiguvahetussiibrite ülesanne on töörõhu juhtimine siduritele ja piduritele. Siibri asendit

Auto → Auto õpetus
87 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Jõuülekanne II

hõrenduse. Silindri eri osades valitsevate rõhkude vahe tõttu eemaldub mansett kolvist, kusjuures tema servad koolduvad sissepoole. Sellisel juhul voolab vedelik anumast täiteava ja kolvi avade kaudu silindri tööossa. Siduri vedrude või vedru jõul hakkab ka töösilindri kolb vedelikku peasilindri samasse ossa tõrjuma. Survelaager Siduri lahutamiseks Mehaaniline või hüdrauliline Käigu valimine Manuaal lülitusega käigukastidel on mehaanilised käiguvahetus - seadised, mis rakendatakse tööle käsitsi. Hammasrattad viiakse hambumisse või neutraalasendisse hoovastiku (liugurid) abil. Hammasrattaid või sünkronisaatori muhve nihutavad piki käigukasti võlli hargid, mis ulatuvad nihkhammasrataste (sünkronisaatori muhvide) ringsoontesse. Hargid on kinnitatud liugurite külge ja nihkuvad koos nendega. Liugureid hoiavad lülitatud või lahutatud asendis vedrudega fiksaatorid. Liugureid liigutab käigukangi alumine

Auto → Jõuülekanne
17 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kodutöö aines kütused ja määrdeained

Tavapärane kontroll iga 30000km/24 kuud. Transmissioonõli - SP GEAR 1081 SP Gear 1081 on esmaklassiline, kütust säästev SAE 75W transmissioonõli. Sobib ideaalselt viimase põlvkonna autode manuaalkäigukastile. See transmissiooniõli on spetsiaalselt väja töötatud kaasaegsetele autodele, millel on manuaalne käigukast (nagu näiteks Audi, VW, Škoda, Seat). Transmissioonõli omadused: - silmapaistvad kütuse säästmise omadused tänu madalale viskoosusele - kerge ja sujuv käiguvahetus väga madalal ja väga kõrgel tegevustemperatuuril, tänu kõrgele viskoossusindeksile - silmapaistev oksüdatsioonikindlus, mis võimaldab õli kauem kasutada - silmapaistev kulumise kaitse tänu EP-lisanditele - väga hea korrosiooni- ja vahutamiskaitse Toote spetsifikatsioonid: API GL-4/GL-5/MT-1 Tüüpilised standardanalüüsid: Tihedus temperatuuril 15°C, kg/l 0,878 Viskoossus temperatuuril 40°C, mm²/s 28,70

Auto → Auto õpetus
25 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Veoauto Volvo FH16

rühmadel. Volvo FH16 on saadaval 580 hj või 660 hj 16-liitrise mootoriga ning laia valiku käigukastide ja tagasillakonfiguratsioonidega erinevate transpordivaldkondade jaoks. Volvo FH16 võimas jõuülekanne võimaldab väikest kasutuskulu ja suurt juhtimismugavust olenemata sellest, milliseks transporditööks autot parajasti kasutatakse. Volvo FH16 varustuses on nüüd I-Shift, mis koos D16E mootoriga pakub jõuülekande ületamatu komplekti. I-Shift käiguvahetus tagab juhitavustaseme, mida kunagi varem ei ole veokitel olnud. Samuti on võimalik valida kahe käsilülituskäigukasti vahel. Mõlemad on 14-käigulised madalate ja kõrgete käikude lülituse ning käikude poolitusega käigukastid kas otse- või kiirkäiguga tippkäigul. Volvo käsikäigukastid on trossühendusega, mis lihtsustab käiguvahetust ning vähendab märgatavalt mürataset ja vibratsiooni. Käigukastid ühendavad tippvõimsuse hea ergonoomilisusega.

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
42 allalaadimist
thumbnail
18
doc

VW Polo Jõuülekanne, Lektor: Sven Andresen

4. käik 42 : 45 = 0,933 0,933 : 0,740 = 1,260 5. käik 37 : 50 = 0,740 Tagurpidi käik 44 : 13 = 3,384 Spidomeetri ülekanne 12 : 20 = 0,600 5.2. Käigukasti juhtimine Käiguksti hoovastikku juhtiakse trossi abil. Tross on kinnitatud käiguvahetus hoova liigendi külge, kust omakorda jookseb tross käigukasti, mille sees juhitakse trossi abil käigukasti hoobasid ja kahvleid(sele 7). Sele 7. Käigukasti juhtimine [8] 6. KARDAANÜLEKANDED JA RATTAVÕLLID Valitud sõidukil kasutatakse püsikiirus-jäikliigend, ehk kuulvõllliigendeid ning püsikiirus- liugliigendeid, ehk tripoidliigendeid. Nende abil kantakse pöördemomenti diferentsiaalilt veoratastele(Sele 8.).

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
10 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Automaakäigukast

Käiguvalikusiiber on ühtlasi ka mehhaniliseks kaitsemehhanismiks, millega määratakse eriti kriitilised valikud, nagu näitkes sõidusuund ja parkimislukusti asend. Rõhuaku on ühendatud piduri/siduri töörõhu kanaliga paraleelselt j nende ülesanne leevendada sisselülitamishetkel rõhu kiiret tõusu. Piduri /siduri sisselülitamisel läheb osa rõhuaku täitmiseks, mistõttu ketaste kokkusurumine toimub aeglasemalt ja käiguvahetus pehmemalt. Lisaks vedrule võib rõhuaku täitumisaega mõjutada veel juhtrõhuga, mis üldjuhul on erinevusrõhu regulaatoriga vähendatud töörõhk. Kuid on olemas ka versioone, kus rõhuaku juhtrõhku juhitakse elektrooniliselt. Käiguvahetussiibrite ülesanne on töörõhu juhtimine siduritele ja piduritele. Siibri asendit juhitakse juhtrõhuga, mille suurus sõltub mitme tingimuse koosmõjust, nagu näiteks käiguvalitsa asend, elektromagnetklappide asend jne

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Automaatkäigukastid - 2011 A3

kaitsemehanismiks, millega määratakse eriti kriitilised valikud, nagu näiteks sõidusuund ja parkimislukusti asend. Käiguvaliku siiber Rõhuaku Rõhuaku on ühendatud piduri/siduri töörõhu kanaliga paralleelselt ja nende ülesanne on leevendada sisselülimishetkel rõhu kiiret tõusu. Piduri/siduri sisselülimisel läheb osa õli rõhuaku täitmiseks, mistõttu ketaste kokkusurumine toimub aeglasemalt ja käiguvahetus pehmemalt. Lisaks vedrule võib rõhuaku täitumisaega mõjutada veel juhtrõhuga, mis üldjuhul on erinevusrõhu regulaatoriga vähendatud töörõhk. Kuid on olemas ka versioone, kus rõhuaku juhtrõhku juhitakse elektrooniliselt. Rõhuaku tühjenemine Rõhuakud ja piduri/siduri töörõhu kanalid Käiguvahetussiiber Käiguvahetussiibrite ülesanne on töörõhu juhtimine siduritele ja piduritele.

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

John Deere 8R

Kütuse sissepritsesüsteem ja reguleerimine Elektrooniliselt juhitav, kõrgsurve ühiskanal elektrilise kütusepumbaga (isetäituv) KÄIGUKASTIDE VALIK PowerShift 16 edasi- ja 5 tagasikäiku, täisautomaatne käiguvahetus ja püsikiiruse hoidja 16-käiguline PowerShift, 16 edasi- ja 5 tagasikäiku koos APS (Auto PowerShift) Standardvarustuses (42 km/h 48 grupi rehvidega, 39,9 km/h 47 grupi rehvidega) n/a Kiiruste vahemik 8 töökiirust

Põllumajandus → Põllumajandus
11 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

bensiini pump võib kinni kiiluda. Tavaliselt soovitatakse enne uue pumba paigaldamist vahetada ka bensiini filter ja veenduda bensiini paagi puhtuses. Õlipump-ainukesek veaks on kulumine või siis õlipumpa ringivedavate detailide purunemine. 6.3 võlliga käigukasti remont Käigukast tuleb alguses väliselt ära pesta. Järgides vastavaid tööjuhiseid avatakse käigukasti kaaned või poolitatakse käigukast siis visuaalselt vaadatakse hammasrataste, ssünkronisaatorite, käiguvahetus kahvlite, laagrite, käiguvahetus meh. Peaõlekande, ja diferentsaali olukorda.Tavaliselt purunevad käigukastis laagrid või sükronisaatorid. Hammasrataste purunemine on tavaliselt mingite eelmiste detailide purunemise tagajärg. Et kui vahetatavaid detaile on väga palju võib olla odavam soetada uus käigukast. Kui on vaja vahetada ainult mõned detailid tuleks käigukast võllid ja hammasrattad täielikult lahti võtta , pesta ja veenduda et sinna ei jää purunenud metallide tükke

Auto → Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Auto ajalugu

Alles aastal 1895 hakati elektriautodele tähelepanu pöörama, kui A.L. Ryker ehitas ja hakkas tootma elektrilisi kolmerattalisi. 1897. Aastal paisati elektrimootoriga autod masskasutusse, kui New Yorgi taksod said elektrilise mootori. Elektriautodel oli oma tolleaegsete konkurentide ees mitmeid eeliseid. Hoolimata nende üsna väiksest tippkiirusest puudus neil vibreerimine, hais ja lärm, mis olid tavalised bensiinimootori tunnused. Bensiinimootoriga autode üheks suurimaks miinuseks oli käiguvahetus, mis oli liialt raske, elektriautodel aga polnud seda muret, kuna käike polnud vaja. Auruautodel oli aga külmadel hommikutel ülemäära pikk soojenemisaeg ­ 45 minutit ­ ja nendega pidi tegema peatuse, et lisada vett. Elektriautodega sai sõita kaugemale ühe laetud patareiga. Elektriautod said populaarseteks linnaautodeks, kuna nendega oli lihtsam sõita ja nende käivitamiseks ei olnud vaja neid käega käima tõmmata. Elektriautosid reklaamiti tihti ka kui naistele

Ajalugu → Ajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Iseseisev töö Minu lemmik auto

mm tagumised). Vedrustus on tavalisest Golfist 15 mm madalam, kasutatakse GTI vedrustust ja seadeid. Veljemõõt on 7Jx17, rehvid 225/45/17. Golf 5 GTI Golf 5 GTI taastas oma kunagise eelkäija mk 1 maine. Kasutatakse 2,0-liitrist 4- silindrilist turbomootorit FSI (otsepritsega - Fuel Stratified Injection), mille võimsus on 200 hj (147 kW). Kereks pakutakse 3- ja 5-ukselist luukpära ning valida saab 6- käigulise manuaalkäigukasti ja 6-käigulise DSG (mille käiguvahetus on 8 ms kiirem) vahel. GTI ideeautot esitleti 2003. aastal Frankfurdis autosõul. 2006. a. jaanuaris debüteeris GTI Põhja-Ameerikas Los Angeleses autosõul. Uus GTI on oma eelkäijast kallim. Seda põhjendati tehniliste ja välimuse muutustega. "Automobile Magazine" nimetas Golf 5 GTI 2007. aasta autoks. Golf 5 R32 2005. a. septembri lõpus tuli müügile Golf 5 R32. See oli saadaval täiustatud 3,2-liitrise VR6 mootoriga, mida kasutati Golf 4-l, 10 lisahobujõuga, mis saavutati uuendatud

Auto → Sissejuhatus autotehniku...
12 allalaadimist
thumbnail
16
doc

VOLKSWAGEN GOLF MUDELITE ülevaade

Vedrustus on tavalisest Golfist 15 mm madalam, kasutatakse GTI vedrustust ja seadeid. Veljemõõt on 7Jx17, rehvid 225/45/17. (Pipar, Russi 2004: 72) 5.3. Golf 5 GTI Golf 5 GTI taastas oma kunagise eelkäija mk 1 maine. Kasutatakse 2,0-liitrist 4-silindrilist turbomootorit FSI (otsepritsega - Fuel Stratified Injection), mille võimsus on 200 hj (147 kW). Kereks pakutakse 3- ja 5-ukselist luukpära ning valida saab 6-käigulise manuaalkäigukasti ja 6- käigulise DSG (mille käiguvahetus on 8 ms kiirem) vahel. GTI ideeautot esitleti 2003. aastal Frankfurdis autosõul. 2006. a. jaanuaris debüteeris GTI Põhja-Ameerikas Los Angeleses autosõul. 13 12.12.2012 TTK Uus GTI on oma eelkäijast kallim. Seda põhjendati tehniliste ja välimuse muutustega. "Automobile Magazine" nimetas Golf 5 GTI 2007

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
74 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Nimetu

eraldiseisev juhtplokk(joonis 2.2), mis reguleerib teatud anduritelt saadud info järgi käigulülitusi. Automaatkäigukast kasutab sama andurit, mis mootori aju kasutab küttesegu koguse reguleerimiseks - gaasipedaali asendi andurit. Käigukast otsustab selle anduri põhjal, kas on vaja rohkem kiirendust või kiirust(nt möödasõidud). Sellisel juhul, kui ei sõideta veel tippkiirusega, siis gaasipedaal järsku põhja vajutades, on käigukasti ajule programmeeritud sisse käiguvahetus alla. (väiksemal käigul aeglasem ülekanne ­ parem kiirendus). 10 Kui sõita sujuvalt, gaasipedaal samas asendis, siis teab aju, et käigud võimalikult ruttu üles vahetada ja saavutada ökonoomseim tulemus.(on ka erandeid, kus erinevad juhtarvutid arvavad, et soovitakse sõita esimese käiguga võimalikult aeglaselt ja võimalikult suure kiirendusega ­ sellisteks juhtudeks on välja mõeldud pool-automaat käigukastid (tiptronic,

Muu → Baaskursus
35 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Tervist tagavad spordialad

müüjad aitavad teid ratta raami kõrguse ja mudeli valikul ning kust ostetud ratastele on valmistajafirma poolt antud teatud tähtajaline garantii. 1.2. Kuidas valida õige ratas Ratta hinna määravad teatud komponendid nagu käiguvahetaja, raami valmistamiseks kasutatud materjal ja selle kaal, pidurid, veljed, kummid, lisavarustus. Paremasse klassi kuuluvate komponentidega rattad kannatavad suuremat koormust, selline ratas kestab kauem, nende käiguvahetus on täpsem ja kiirem ning ratas vajab vähem hooldust. Paremate rataste töökindlus võib ulatuda 10 kuni 15 aastat. Korralik firmaratas maksab muidugi rohkem kui mõni vähemtuntud marki kaherattaline. Nii tänavasõiduks kui ka treeningvahendiks kõlbab korralik maastikuratas, kui aga soovitakse osaleda võistlustel, tuleks osta juba kallim ratas, millel on näiteks firma Shimano STX osad, mis ei karda vett ega muda ning millega saab hästi sõita ka kõige raskemal maastikul.

Sport → Kehaline kasvatus
85 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Ettevõtja õiguslikud vormid

Äriühingute vormide võrdlus Ettevõtja õiguslikud vormid Õigusvormid Täisühing Usaldusühing Osaühing Aktsiaselts Kirjanduses eristatakse tavaliselt kolme tüüpi ettevõtjaid: Tunnused · füüsilised isikud ­ ka soolo- ehk üksikettevõtjad (ainuomandused), Vastutus täielik täielik piiratud piiratud piiratud · partnerlused (partnerships) ­ täis- ja usaldusühingud, Juriidiline isik võib olla võib olla peab olema peab olema · korporatsioonid ­ osaühingud...

Majandus → Ettevõtlus
54 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

mil mootor käivitatakse. Õli paisatakse vastu turbiini labasid seda suurema kineetilise energiaga, mida suuremad on väntvõlli pöörded. Kui väntvõlli pöörded saavutavad oma maksimumi, siis ka turbiiniratas pöörleb peaaegu sama kiirusega kui pumbaratas. Sellise siduri suurim eelis on traktori sujuv liikuma hakkamine, kuid ta ei ole suuteline muutma ülekantavat momenti. 28. Pöördemomendi muundurid: Astmelised käigukastid. Käiguvahetus nihkhammasrataste, hammasmuhvide ja sünkronisaatorite abil. Sünkronisaatorite ehitus ja tööpõhimõte. (1) lk. 279. Käigukasti ülesandeks on võimaldada traktori veojõu ja liikumiskiiruse muutmist sõltuvalt veo- ja sõidutingimustest, aga ka traktoristi soovist lähtuvalt. Lisaks võimaldab käigukast ka traktori tagurpidi liikumist ja mootori pikemaajalist lahutamist jõuülekandest. Traktoritel on kasutusel mehaanilised käigukastid ja neid on kaks tüüpi: välishambumisega

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Automaatkäigukasti planetaarülekanne

ühendatud vabakäigusiduriga F1 ja selle lülituspiduriga B2 . Kolmanda käigu töötamise ajal on vabakäigusidur F1 ketaspiduri B2 abil sisse lülitatud, kuid vabakäigusidur laseb päikeserattal päripäeva pöörelda. Teise käigu sisselülitamiseks tuleb ainult eesmine sidur C 2 vabastada, vabakäigusidur hoiab ise päikeseratast kinni, kuna eesmisele planetaarülekandele antav pöördemoment püüab päikeseratast vastupäeva pöörata. Tänu sellele toimub käiguvahetus sujuvalt. Analoogiliselt toimivad ka kõik ülejäänud planetaarreduktori vabakäigusidurid. Kaasaegsetel, elektroonilise juhtimisega automaatkäigukastidel saavutatakse kõikide käikude sujuv ühendamine sellega, et mingi käigu sisselülitamise hetkel ei lahutata eelmist käiku täielikult, vaid sellele käigule vastava siduri või piduri tööks vajalikku õlirõhku hakatakse vähendama. Samal ajal hakatakse sisselülitatava käigu siduri või piduri õlirõhku sujuvalt suurendama

Auto → Auto õpetus
140 allalaadimist
thumbnail
62
odt

Teedemasinate juhtimine ja hooldus

Alusvankrid Masinatele koostatud alusvanker on pikema kasutuskestusega ja töökindlam ning selle ülalpidamis- ja kasutuskulud on väiksemad. Juhtratastest kõrgemale paigutatud veotähikuga alusvanker tagab masina optimaalse tasakaalu ja parimad tööomadused mistakes tööde teostamisel. Jõuülekanded Tehakse tugevad, vastupidavad ja töökindlad nende komponendid tagavad sobiva võimsuse ning pika kasutuskestuse. Automaatne käiguvahetus ja automaatne ümberlülitus madalamale ülekandele suurendavad juhi mugavust. Tööorganid Valmistatakse ja pidevalt töötatakse välja laias valikus uusi, tugevaid ja mitmekülgseid tööorganeid, tänu millele saab masinaid kasutada igasugusteks rakendusteks ja täita tööülesandeid tõhusalt. Sõrmjuhtimisega käepidemed Sõrmjuhtimisega käepideme abil on masina juhtimine, liikumissuuna muutmine ja käigu valik ühendatud ühtesamasse süsteemi

Ehitus → Teedeehitus
134 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Jõuülekanne

Liugurid,. Käigulülitus kang, Korgid, Fiksaatorivedrud, Fiksaatorid, Liuguri lukustid, Lukusti tihvt, Lukustivedru,. Tagurpidikäigu lüliti. samasuguse töövõimega radiaalkuullaagri paigaldamiseks ei jätku ruumi. Et säästa keredetaile ja hõlbustada remonti, töödeldakse istukohad, millesse paigaldatakse laagrite välisvõrud, vahetatavatesse, karteri külge kinnitatud kaussidesse (pesadesse). Manuaal lülitusega käigukastidel on mehaaniline käiguvahetus - seadised, mis rakendatakse tööle käsitsi. Hammasrattad viiakse hambumisse või neutraalasendisse hoovastiku (liugurid) abil. Hammasrattaid või sünkronisaatori muhve nihutavad piki käigukasti võlli hargid ja, mis ulatuvad nihk hammasrataste (sünkronisaatori muhvide) ringsoontesse. Hargid ja on kinnitatud liugurite külge ja nihkuvad koos nendega. Liugureid hoiavad lülitatud või lahutatud asendis vedrudega fiksaatorid Liugureid liigutab

Auto → Auto õpetus
342 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Jõuülekanded konspekt

1 Sisukord: Autode jõuülekanded 4 Üldandmed 4 Jõuülekannete otstarve ja tüübid 4 Ülekande tüübid: 5 Mehaanilised jõuülekanded 8 Sidur 11 Üldandmed 11 Mehaaniline ajam 13 Hüdrauliline ajam 13 Sidurite tüüpskeeme 15 Väändevõnkesummutid 17 Mehaanilise või hüdroajamiga lamellsidurid 18 Mehaanilise ajami ja pneumo- või hüdrovõimendiga sidurid 24 Käigukastid, jaotuskastid ja käiguaeglustid 26 Üldandme...

Auto → Jõuülekanne
51 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Fotoajaloo piletid

huvitav, seega on tal ka teistsugused pildid. Drive-in kinod. Vabadus, kõik on võimalik. Wild open road, where everything seems to be possible. "Americans" ei ole ei kriitiline ega propageeriv. Autori muljete mitte ideoloogiakeskne. Uudiseid seal ei ole. Lee Friedlander-Keskkonna struktuuriline vaatlus. Linn, metropol. Linnamaastik: arhitektuuriline keskkond, sõidukid jmt. Nendest tekkivad skoopilised olukorrad ja iseäralikud vaated. Ruumi jagamine, tasapinnad, puutepunktid, käiguvahetus sidusus. Gary Winogrand"Figments from real life"Tänavakeskkond kui teater.Keskendumine sündmuselel.Absurdi fenomen "reaalses elus". William Eugene Smith Fotoessee. Sõjaga ja sõjajärgse olustikuga seotud teemad. Need tööd avaldati põhiliselt fotoajakirjanduses. Ei saa olla teist maailmavaadet kui humanism- usk pildi võimesse elu muutma. Koputab südametunnistusele ja paneb mõistma/muutma. 2. Fotograafia Postmodernses kunstis III: Poliitiline kunst

Kultuur-Kunst → Kultuur
35 allalaadimist
thumbnail
181
doc

A.Palu mootorratta raamat

nimetatakse kett- võit hammasajamit, mis on vahelüliks mootori ja siduri vahel. Sidur võimaldab mootorit ajutiselt lahutada järgnevatest jõuülekandeseadmetest ja nendega sujuvalt ühendada. See on vajalik mootorratta sujuvaks paigaltvõtuks ja ohutuks käiguvahetamiseks. Sidurit juhi- takse roolikangil asuva hoova abil. Käigukast on hammas- rattapaäridest koosnev mehhanism, mis võimaldab sõltu- valt liikumistakistusest astmeliselt muuta veorattale üle- kantavat pöördemomenti. Käiguvahetus toimub mootor- ratta vasakul küljel paikneva käigupedaali abil. Viimaseks lüliks jõuülekandes on peaülekanne (kardaanülekanne koos reduktoriga või kettülekanne), mille kaudu pöörde- moment kantakse käigukastist veorattale. Joon. 1. a -- mootorratas («Minsk»); b -- motoroller («Elektron»); c -- mopeed («Riga-12») 13 juhtimiseks

Füüsika → Füüsika
70 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

võib neid olla 16...36. Lihtkäigukastis nihutatakse nuutvõllidel paiknevaid hammasrattaid hambumisse ja hambumisest välja hammasrattaga kontaktis olevate kahvlite abil. Kahvlid on ühenduses käiguvahetusmehhanismiga, mida juhitakse käigukangiga. Planetaarreduktoritega käigukastis (mida nimetatakse ka automaatkäigukastiks) on hammasrattad kogu aeg hambumises ja käiguvahetus toimub pidurite ning mitmekettaliste hõõrdesidurite abil. Käigukasti hüdrosüsteemi käiguvaliku jaoturi juhtimine võib olla mehhaaniline, pneumaatiline, elektriline. Käigukastide juhtimisseadmete komplekti on jõudnud ka arvuti. Arvuti lülitab käikusid sissevälja ning vahetab neid vastavalt juhi poolt etteantud liikumiskiirusele ja koormusele. Planetaarreduktoritega käigukastide eelis on väikesed mõõtmed, lihtne juhtimine ja suur töökindlus

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun