Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õhkvedrustus" - 18 õppematerjali

õhkvedrustus on   vedrustussüsteem,   mille   puhul  vähemalt   75%  vedruefektist  tekitatakse õhkvedrustusega ( Air suspension); 
thumbnail
10
doc

Õhkvedrustus

vedrustuse kõrgusest. Need on siis peamised komponendid, mis on õhkvedrustuse tööks vajalikud. Siia kuuluvad veel juurde ka õhutorud, õhufilter, ülerõhuklapp, õhukuivati, juhtmestik jne. Õhkvedrustuse tööskeem. Skeem, kus juhitakse vedrustust ühise solenoidploki abil. Skeem, kus juhitakse vedrustust eraldi solenoididega. Erinevaid õhkvedrustuse lahendusi: Sadulveoki järelkäru õhkvedrustus: Mercedes Benz AIRMATIC Mercedes Benz-i autodel kasutatav õhkvedrustuse eritüüp, kus "õhpadi" on amordipüstakuga õhes tükis ja vedru puudub. Audi adaptive air suspension Analoog MB Airmaticuga. Õhkvedrustuse eelised. · Õhkvedrustus tagab pehmema ja seega mugavama sõidu. · Õhkvedrustusega on võimalik seadistada sõiduki kõrgust, samuti vedrustuse jäikust ja dünaamilisust.

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
62 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

Põltsamaa Ametikool Juhtimisseadmed ja veermik A2 Andres Asson Kaarlimõisa 2010 Sisukord 1. Auto vedrustus ................................................................................................. 3 1.1 Keerdvedrud .................................................................................................. 3 1.2 Lehtvedrustus ................................................................................................ 4 1.3 Torrosioonvedrustus ...................................................................................... 4 1.4 Õhkvedrustus ................................................................................................. 5 1.5 Aktiiv vedrustus ..........................................

Auto → Auto õpetus
162 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Kordamisküsimused veermikust

Kordamisküsimused auto veermikust 1. Kuidas on joonisel kujutatud sillatüübi nimetus? A. Sõltuva vedrustusega vedav esisild B. Sõltumatu vedrustusega veetav esisild C. Sõltuva vedrustusega veetav esisild D. Sõltumatu vedrustusega vedav esisild 2. Kuidas on joonisel kujutatud sillatüübi nimetus? A. Sõltuva vedrustusega vedav tagasild B. Sõltumatu vedrustusega veetav tagasild C. Sõltuva vedrustusega veetav tagasild D. Sõltumatu vedrustusega vedav tagasild 3. Kuidas on joonisel kujutatud sillatüübi nimetus? A. Sõltuva vedrustusega vedav esisild B. Sõltumatu vedrustusega veetav esisild C. Sõltuva vedrustusega veetav esisild D. Sõltumatu vedrustusega vedav esisild 4. Kuidas on joonisel kujutatud sillatüübi täpne nimetus? A. Käänmikupoldiga vedrustus B. Käänmikupoldita vedrustus C. McPhersoni küünalvedrustus D. Väändevedruga vedrustus 5. Millis...

Auto → Auto õpetus
54 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Volkswagen Phaetoni Lugu

Elektriliselt saab reguleerida isegi peatugesid. Istmetel on ka mälufunktsioon, kuhu saab salvestada individuaalsed istmeasendid. Juhi ja kõrvalistuja istmetesse on integreeritud elektrooniline masseerimisfunktsioon. Istmetesse on integreeritud ka kliimaseade, mis vastavalt vajadusele nii soojendab kui jahutab. 6 5.3. Õhkvedrustus Phaetonil on aktiivne õhkvedrustus, mis muudab nii auto kõrgust kui ka vedrustuse jäikust vastavalt sõidukiirusele. Vedrustusel on kolm kõrgusasendit ja neli jäikusastet, mida on võimalik muuta ka käsitsi. Algseades on autot võimalik tõsta 25mm ja langetada 15mm. Jäikust on võimalik valida nelja seade hulgast: Comfort, Basic, Sport 1 ja Sport 2. Kui auto süüde välja lülitada lähtestatakse kõik vedrustuse seaded. Kui auto on tõstetud langetatakse ta

Auto → Auto õpetus
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kodutöö autorongi moodustamine

Kerda Kuusküll AUTORONGI MOODUSTAMINE KODUTÖÖ Õppeaines: TRANSPORDIVAHENDID Transporditeaduskond Õpperühm: LI- 21 Juhendaja: lektor Sven Andersen Tallinn 2013 1. Moodustasin autorongi N3 ja O4 sõidukitest betoontoodete veoks. N3 kategooria sõiduk- mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass on üle 12,0 t O4 kategooria sõiduk- täis-,kesktelg- või poolhaagis, mille täismass on üle 10,0 t Moodustasin autorongi Volvo FH 42T ja platvorm poolhaagis Schmitz S.PR BAU 2. Sõiduki kirjeldus kasutades tootjate ja edasimüüjate kodulehti VEDUK · Mark VOLVO · Mudel FH 42T Rear Air · Tüüp Sadulauto · Vedrustus RAD-GR Õhkvedrustus MOOTOR- D13C460 · Töömaht 12,8 dm3 · Võimsus 338 kW(460 hj) · Pöördemoment 2300nm (1000-1400 p/min) · Kütuse erikulu Euro V · Keskkonnasaaste Euro V / EEV · Tü...

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
50 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Transpordivahendid

Andres Kahu ISESEISEV KODUNE TÖÖ KODUNE TÖÖ Õppeaines: TRANSPORDIVAHENDID Transporditeaduskond Õpperühm: TLI41 Juhendaja: Sven Andresen Tallinn 2013 1. AUTO Mark: Volvo Mudel: FM Methanediesel Tüüp: Sadulauto Vedrustus: Õhkvedrustus Mootor: D13C-Gas 460 Töömaht: 12800 cm3 Võimsus: 338 KW @ 1400-1850 RPM Pöördemoment: 2300 Nm @ 1100-1400 RPM Kütuse erikulu: Keskkonnasaaste: Vastab normidele EURO 5 Käigukast: 12-käiguline automaat AT2412D Rattavalem: 6x2 2. HAAGIS Mark: RAC Mudel: PM3E Tühimass: 11800 kg Täismass:56800 kg Kandevõime: 45000 kg Tüüp: Poolhaagis Telgede arv: 3 SAF Axle's 13 ton Vedrustus: Pneumatic suspension Gabariitmõõtmed: 13000x2540 Veokasti mõõtmed: Rööbe: 1950 mm Telgede vahed: 7170x1360x1360mm 3. TELJEKOORMUSED Auto: Esisild: 9000 kg Tagasild: 19000 kg Haagis: 39000 kg Ühe te...

Logistika → Laomajandus
32 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Veoauto Volvo FH16

Valida võib erinevate kõrguste, vedrustussüsteemi tüüpide, pidurisüsteemide ja lisaseadmetega sassiiside vahel. Madalad sassiid on ette nähtud täisõhkvedrustusega autodele puistematerjali vedamiseks headel teedel. Keskmine kõrgus sobib madala esiteljega veokitele koos esilehtvedrustuse või esiõhkvedrustusega. Kõrge mudel on ette nähtud ehitusplatsil raskeid töid tegevatele ja lehtvedrustusega veokitele. Volvo FH16 jaoks on saadaval vedrustuse kaks põhitüüpi: õhkvedrustus ja lehtvedrustus. Õhkvedrustus pakub suurt mugavust juhile ja hoiab kaupa, on kasulik kogu veoautole, pikendades sassii tööiga. Tavapärane lehtvedrustus on sobivam ehitusrakendustes kasutatavate raskete veokite jaoks, kus on vajalik suur stabiilsus või kus on pidevalt suured teljekoormused. Lehtvedrustus on saadaval kas paraboolvedrustusena või traditsioonilise lehtvedrustusena. Paraboolvedrud on ökonoomsed ning mugavad käsitseda, lehtvedrud on aga

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
42 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

1 kodutöö: Maksud

RIIKLIKUD MAKSUALANE EESTI LÄTI MAKSUD NÄITAJA 2016. A MAKSUMÄÄR MAKSUMÄÄR Ettevõtte, füüsilise isiku või mitteresidendi tulult tasustava 20% 15% või kinnipeetava tulumaksu määr Tulumaks Era- või üksikisiku tulumaksu 20% 23% määr Füüsilise isiku üldine 170 € 75 € maksuvaba tulu (kuus) 34,09 % 33% (kõik tasub (23,59% tasub Sotsiaalmaksu määr ...

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Transpordivahendid

kg ISESEISEV KODUNE TÖÖ KODUNE TÖÖ Õppeaines: TRANSPORDIVAHENDID Transporditeaduskond Õpperühm: TLI41 Juhendaja: Sven Andresen Tallinn 2013 Sisukord 1.Auto...................................................................................................................................................3 2.Haagis................................................................................................................................................4 3.Teljekoormused.................................................................................................................................5 3.1.Täismassil:..................................................................................................................................5 3.2.Tühimassil:..........................................................................................................

Logistika → Logistika
32 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

Aktiivvedrustuse süsteemi kuulub arvuti, mis ,,ütleb" igale rattale täpselt millal, kui kaugele ja kui kiiresti liikuda. Rataste liikumine ei allu enam juhuslikule liikumisele tee, vedrude, amortisaatorite ja stabilisaatorvarraste vahel. Arvuti kasutab andurite süsteemi, et mõõta näiteks sõiduki kiirust, piki- ja külgkiirendust ning igale rattale mõjuvat jõudu ja kiirendust. Seejärel annab arvuti rattale käsu liikuda antud tingimuste jaoks ideaalsel viisil. 1.6 Aktiivne või õhkvedrustus - on autotööstuse tehnoloogia, mis reguleerib vertikaalset liikumist rataste kaudu rongisisese süsteemi asemel liikumine on määratud täielikult pind, millel auto sõidab. The system therefore virtually eliminates and pitch variation in many driving situations including , , and . Süsteem seega praktiliselt välistab keha rulli ja pigi muutus palju sõidukijuhtimise olukordades, kaasa arvatud kurvides , kiirendades ja pidurdamisel .

Auto → Autoõpetus
70 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Raskeveokimaks

kraanad, tõstukid jne. Eestis maksustatakse ainult siin liiklusregistris registeeritud veokid, välismaa omasid aga maksustatakse välismaal. Registrist ajutiselt kustutatud raskeveokid maksu ei maksa. (Lehis, Lasse 2009) Liiklusregistris peavad iga raskeveoki kohta olema järgmised andmed: · Veoauto registri- või täismass · Veoauto telgede arv · Veoauto veotelje vedrustuse tüüp (kas on õhkvedrustus või mitte) · Sihtotstarbelise veoauto puhul kirje, kas vastav sõiduk on ette nähtud veose veoks · Autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arv ja nimetatud haagiste suurim mass (Allikas: Rahandusministeerium, 2012) 3.4 Maksumaksja Antud maksu maksavad riigis ajutiselt või alaliselt elavad füüsilised isikud, riigis registeeritud juriidilised isikud ning riigi- ja omavalitsusasutused (Lehis, Lasse 2009). Maksukohustus tekib

Majandus → Majandus
14 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Kaubavedude-alused

Puhkepausi ajal võib juht külastada näiteks Barcelona kuulsaimat kirikut Sagrada Familiat. 3 2. Autorongi moodustamine Veduki andmed:  Mark: Mercedes-Benz  Mudel: Actros 2563 LS F 16  Tüüp: Sadulveok  Vedrustus: ees sõltumatu vedrustus paraboolsete lehtvedrudega, taga tandemteljel õhkvedrustus  Mõõtmed: teljevahe 3550, raami kõrgus 640, kabiini kõrgus 2865, laius 2500 (peegliteta)  Töömaht: 15,6l  Võimsus: 625hj pööretel 1700 rpm  Pöördemoment: 3000Nm pööretel 1100 rpm  Kütuse erikulu: EURO6  Keskkonnakoormus: vastab EURO6 nõuetele  Käigukast: Robot käigukast, 12 käiku edasi, 4 käiku tagasi  Rattavalem: 6x2  Rehvid: 315/70R22,5" J 160 (kiirustele kuni 100km/h ja koormusele kuni 4500kg)

Auto → Autode tehnonõuded
14 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

Selleks on sõidukil vastav(ad) regulaator(id), mis juhib vedrustuse tööd sõltuvalt koormusest ja auto kere asendist. Õhkvedrustusega sõidukil saab vedrustust kasutades muuta kere kõrgust, mis on oluline kauba laadimisel estakaatidel. Õhkvedrustus töötab vaikselt, summutab vibratsiooni ja lööke, on kaalult kergem, samuti vähendab oluliselt rataste dünaamilisest võnkumisest põhjustatud koormusi teekattele. Sellega muudab õhkvedrustus sõiduki kasutamise mugavaks ja kaitseb peremini koormat löökide ja vibratsioonide eest. Õhkvedrustus võib olla ka osaks stabiilsuskontrollist, võimaldades vähendada sõiduki kaldumist kurvilisel teel, vältimaks selle kaadumist ( ümberpaiskumist ). Õhkvedrustusel on ka puudusi: Vaja on küllaltki keerulisi stabilisaatorivarraste süsteeme, hoidmaks veermiku ettenähtud asendis ja andmaks edasi sõiduki liikumiseks vajalikke jõude.

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Autorongi koostamine TKTK

võtta kolme sillalise veduki. Haagise margi valikul lähtusin puhtalt sellest, mis tootja masinaid olen ise tänavapildis rohkem näinud ning sellest tulenevalt esimene mis meenus tööd alustades. 3 1. SÕIDUKI KIRJELDUS Sõiduki kirjeldus kasutades tootjate ja edasimüüjate kodulehti 1.1. VEDUK Mark MAN [1] Mudel TGX 24.440 6x2 Midlift Lite Tractor Tüüp Sadulauto Vedrustus õhkvedrustus Mootor D2676, 6 reas silindrid, Töömaht 12.4 liitrit Võimsus 324 kW (440 PS) 1800 p/min juures Pöördemoment 2100 [Nm] 930 – 1400 p/min juures Keskkonnasaaste Euro VI Tühimass 8000 kg Täismass 23000 kg Käigukast MAN TipMatic® 12 käiguline automaatkäigukast Rattavalem 6X2 Mõõtmed: Pikkus 6175 mm Kõrgus 3110 mm Laius 2500 mm 1.2. HAAGIS Mark Schmitz [2] Mudel SKI 24 SL 7,2 06 SR Tüüp - poolhaagis Sillad – Õhkvedrustuse ja trummelpiduritega 3x9 t Tühimass 6309 kg

Auto → Autode tehnonõuded
16 allalaadimist
thumbnail
48
ppt

Pneumaatika alused

Pneumaatika alused Arno Lill 2015 - 2018 Sissejuhatus Pneumaatika on õpetus suruõhu kasutamisest mehhaanilise töö tegemiseks. Suruõhku saadakse atmosfääriõhu kokkusurumisel ehk komprimeerimisel. Suruõhku saab kasutada mitmel viisil: seadmete (veoki piduriseade, pneumomootor, tööriist, orel) käitamiseks torutranspordis (jahu, raha poe kassast, värv maalritöödel jms) erinevate protsesside teostamiseks (näit kuivatus) Tavapärased suruõhuseadmed töötavad enamasti ülerõhul 6 bar st seitsmekordsel atmosfäärirõhul. Madalrõhuseadmete töörõhk on 2 ­ 2,5 bar. Kõrgrõhuseadmetes, kus on tarvis saada suuremaid jõudusid, kasutatakse rõhku kuni 18 bar (erandina ka 40 bar). Sissejuhatus Kõik suruõhusüsteemid koosnevad järgmistest osadest: suruõhu tootmine suruõhu ettevalmistamine suruõhu jaotamine suruõhu kasutamine täiturseadmete abil Suruõhuseadmed on suhteliselt lihtsa ehituseg...

Masinaehitus → Automaatika
14 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Maksud II

koormaga. Täismass läheb registrisse siis, kui passis pole registrimassi. · Veoautost ja ühest või enamast haagisest koosnev 12tonnise või seda ületava registri- või täismassiga autorong. Veoaauto peab olema kantud registrisse. Maksumäär Maksumäärad on kahte rühma jagatud maksuobjektide järgi. Sõltub: · Veoauto registrimassist · Telgede arvust · Vedrustuse tüübist- õhkvedrustus ja kõik ülejäänu Autorongi puhul võetakse aluseks samad näitajad arvestades autorongi kuuluva veoauto näitajaid, millele lisatakse üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arv. Lisaks arvestatakse haagiste suurimat massi, mis on antud liiklusregistris. Kui maksustamisperioodil muudetakse maksustamise aluseks olevaid näitajaid, siis maksustatakse suurima maksumäära alusel. Maksustamisele kuuluvad perioodi täiskalendrikuud peale registri muudatuste tegemist.

Majandus → Maksud
85 allalaadimist
thumbnail
52
pdf

Monroe vedrustus

autokeret seda tugevamalt, mida suurem on koormus ja sõiduki tagaosa ei vaju alla. Mehaanilise vedruga amortisaatori tööpõhimõte Sellised amortisaatorid on loodud nende sõidukite jaoks, kuhu õhkvedrustus ei mahu. 15 2. Õhkvedru Koormust kompenseeriv amortisaator koos õhkvedruga: need on tavalised amortisaatorid (enamasti hüdraulilised kaksiktuub tüüpi) koos täiendava vedruga

Kategooriata → Vedrustus
85 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

Ühingus SAE; VDS on sõidukikood, mis on määratud VINkoodi 4. kuni 9. (kaasa arvatud) kohaga. See sisaldab sõidukit kirjeldavaid andmeid, mille määrab valmistaja (Vehicle descriptor section); VIS on sõiduki valmimisnumber. VINkoodi konkreetse sõiduki valmistamise järjenumbrit tähistav osa on kaheksa viimast kohta ( Vehicle indicator section); 86) [Kehtetu] 87) [Kehtetu] 88) veosilla (veosildade) õhkvedrustus on vedrustussüsteem, mille puhul vähemalt 75% vedruefektist tekitatakse õhkvedrustusega ( Air suspension); 89) «EURO3 ohutu veoauto e EURO3auto» on veoauto, mis vastab müratasemelt, kahjulike ainete sisalduselt heitgaasides ja ohutuselt CEMT poolt kehtestatud nõuetele ja omab vastavaid tunnistusi (EURO3 safe lorry); 90) «Ohutu veoauto või EURO3 ohutu veoauto haagis» on haagis, mis vastab ohutuselt CEMT poolt

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun