Sele 5. Piduriseadmete paiknemine veokil (allikas: Knorr) EBS elektritoide põhineb kahel eraldi ühendusel klemmiga 30(30a ja 30b; pidev toitepinge). Mõlemad vooluringid on eraldi kaitstud ja neid ei tohi kasutada muude tarbijate toiteks. EBS lülitatakse elektriliselt sisse süütelüliti (klemm 15) või EBS juhtseadme pidurilüliti (klemm 30) abil. Esirataste pöörlemissageduse ja kulumise andurid on ühenduses EBS juhtplokiga ning tagarataste vastavad andurid tagasilla rõhureguleerimismooduliga. Andmevahetus EBS juhtploki ja tagasilla mooduli vahel toimub erilise CAN andmesiini "Pidur" kaudu. Väljalülitatud aku (mehaaniline või elektrooniline aku pealüliti) korral ei saa EBSi sisse lülitada. Siis on kasutada ainult liiasussüsteem. · Andmevahetus sõiduki teiste osadega (mootori ja käigukasti juhtimine, retarder) toimub CAN andmesiini "Ajamiahel" kaudu. ·
Põltsamaa Ametikool Juhtimisseadmed ja veermik A2 Andres Asson Kaarlimõisa 2010 Sisukord 1. Auto vedrustus ................................................................................................. 3 1.1 Keerdvedrud .................................................................................................. 3 1.2 Lehtvedrustus ................................................................................................ 4 1.3 Torrosioonvedrustus ...................................................................................... 4 1.4 Õhkvedrustus ................................................................................................. 5 1.5 Aktiiv vedrustus ......................................................................................
autokeret seda tugevamalt, mida suurem on koormus ja sõiduki tagaosa ei vaju alla. Mehaanilise vedruga amortisaatori tööpõhimõte Sellised amortisaatorid on loodud nende sõidukite jaoks, kuhu õhkvedrustus ei mahu. 15 2. Õhkvedru Koormust kompenseeriv amortisaator koos õhkvedruga: need on tavalised amortisaatorid (enamasti hüdraulilised kaksiktuub tüüpi) koos täiendava vedruga
ÕHKPIDURID Pneumosüsteemide esitamine skeemidena Suurtel autodel kasutatakse hulga suruõhuga töötavaid seadmeid mida kasutus ja remondijuhistes esitatakse skeemidena, kus on ära toodud sinna kuuluvad seadmed ja nende ühendusviisid. Seadmed esitatakse rahvusvahelisele standardile vastavate tingmärkidena. Euroopas kasutatakse saksa standardit, mille lühend on DIN. Skeemide lugemine Pneumoskeemide lugemise lihtsustamiseks ja erinevate firmade poolt toodetud seadmete vahetatavuse tagamiseks kasutatakse ühenduskohtade tähistamiseks ühendusnumbreid. · Esimeste numbrite tähendused on: 0. Sisseimetav õhk 1. Sisenev suruõhk 2. Väljuv suruõhk (mitte välisõhku) 3. Välisõhku väljuv suruõhk 4. Juhtrõhk 5. Vaba 6. Vaba 7. Külmumisvastase vedeliku anumasse 8. Keskmäärimssüsteemi 9. Jahutusvedeliku ühendus · Teine number võetakse kasutusele siis , kui seadmel on mitu samanimelist ühendust, ning näitab vastava ühenduskoha järje
6.10.2008 Kaido Voitra ÕHKPIDURID Kaido Voitra Tartu khk Pneumosüsteemide esitamine skeemidena Suurtel autodel kasutatakse hulga suruõhuga töötavaid seadmeid mida kasutus ja remondijuhistes esitatakse skeemidena, kus on ära toodud sinna kuuluvad seadmed ja nende ühendusviisid. Seadmed esitatakse rahvusvahelisele standardile vastavate tingmärkidena. Euroopas kasutatakse saksa standardit, mille lühend on DIN. Kaido Voitra Tartu khk Skeemide lugemine Pneumoskeemide lugemise Esimeste numbrite tähendused on: lihtsustamiseks ja 0 Sisseimetav õhk erinevate firmade 1 Sisenev suruõhk poolt toodetud 2 Väljuv suruõhk (mitte välisõhku) seadmete 3 Välisõhku väljuv suruõhk vahetatavuse 4 Juhtrõhk tagamiseks 5 Vaba kasutatakse 6 Vaba ühenduskohtade 7 Külmumisvastase vedeliku
Aktiivvedrustuse süsteemi kuulub arvuti, mis ,,ütleb" igale rattale täpselt millal, kui kaugele ja kui kiiresti liikuda. Rataste liikumine ei allu enam juhuslikule liikumisele tee, vedrude, amortisaatorite ja stabilisaatorvarraste vahel. Arvuti kasutab andurite süsteemi, et mõõta näiteks sõiduki kiirust, piki- ja külgkiirendust ning igale rattale mõjuvat jõudu ja kiirendust. Seejärel annab arvuti rattale käsu liikuda antud tingimuste jaoks ideaalsel viisil. 1.6 Aktiivne või õhkvedrustus - on autotööstuse tehnoloogia, mis reguleerib vertikaalset liikumist rataste kaudu rongisisese süsteemi asemel liikumine on määratud täielikult pind, millel auto sõidab. The system therefore virtually eliminates and pitch variation in many driving situations including , , and . Süsteem seega praktiliselt välistab keha rulli ja pigi muutus palju sõidukijuhtimise olukordades, kaasa arvatud kurvides , kiirendades ja pidurdamisel .
Selleks on sõidukil vastav(ad) regulaator(id), mis juhib vedrustuse tööd sõltuvalt koormusest ja auto kere asendist. Õhkvedrustusega sõidukil saab vedrustust kasutades muuta kere kõrgust, mis on oluline kauba laadimisel estakaatidel. Õhkvedrustus töötab vaikselt, summutab vibratsiooni ja lööke, on kaalult kergem, samuti vähendab oluliselt rataste dünaamilisest võnkumisest põhjustatud koormusi teekattele. Sellega muudab õhkvedrustus sõiduki kasutamise mugavaks ja kaitseb peremini koormat löökide ja vibratsioonide eest. Õhkvedrustus võib olla ka osaks stabiilsuskontrollist, võimaldades vähendada sõiduki kaldumist kurvilisel teel, vältimaks selle kaadumist ( ümberpaiskumist ). Õhkvedrustusel on ka puudusi: Vaja on küllaltki keerulisi stabilisaatorivarraste süsteeme, hoidmaks veermiku ettenähtud asendis ja andmaks edasi sõiduki liikumiseks vajalikke jõude.
Kõik kommentaarid