Praegusel ajamomendil on mõttekas kaubelda Internetis spetsiifiliste toodetega, mis on suunatud kindlale turu nissile ja mis rahuldava teatud segmendi vajadusi. Varem või hiljem ühilduvad nii televiisor, arvuti, stereokeskus kui ka telefon üheks ainsaks seadmeks. Kui selline olukord muutub reaalsuseks, siis pole võimatu, et kaob ka ära Interneti mõiste. Uue tehnoloogia taseme saavutamisega võib kaasneda ka uus mõiste. Kuna Eesti on suuruselt väike, on tal lihtsam kaasa minna tehniliste uuendustega, kui mõnel suurriigil. Eesti Telefoni andmesideteenuste osakonnajuhataja Mait Heidelbergi sõnul on internet üha enam muutumas äritegevuse keskkonnaks ning nendel firmadel, kes ei paku toodangut internetis, on väga raske püsida konkurentsis firmadega internetist. Heidelbergi sõnul on praegu väga suured käärid soovide ja tegelikkuse vahel. "E- kaubanduses on veel lahendamata paljud juriidilised ja logistilised probleemid, mis
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL K15 KÕ XXX nimi XXX ÄRI- JA VÕLAÕIGUS ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: XXX , MA Mõdriku 2017 TÖÖANDJA __________________ TÖÖTAJA __________________ SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................3 1.ÄRIÜHINGUTE VÕRDLUS......................................................................................4 2 VÕLAÕIGUSLIKUD LEPINGUD............................................................................8 2.1 Töövõtuleping.......................................................................................................8 2.2 Müügileping.........................................................................................................8 KASUTATUD
• rahavajadus kõrge, rahavoog negatiivne • tuleb teha uuringuid Tähed • hea konkurentsipositsioon turul • suur kasv, järkuv atraktiivsus • juhtpositsioon turul/segmendis • eesmärk : säilitada kasvukiirus, mis vastaks vähemalt turu kasvu kiirusega • nt. Imax, scape Rahalehmad • madala kasvutempoga turg • säilitada kõige edukamad teenuse ja tooteliinid, vähemedukaid kärpida • rahavajadus väike Koerad • nõrk positsioon mitteaktraktiivsetel turgudel • minimeerida turunduse üldkulusid • vähendada toodangud Ideaalne toote/teenuste portfell - küsimärkide arv suurem kui tähed - minimaalselt kaks rahalehma - vähem koeri Küsimärkidest traditsiooniliselt saavad tähed, siis rahalehmad, ja siis koerad. Vahel ka kohe koerteks või rahalehmadeks ja siis koerteks. nt. mainori kõrgkoolis rahalehmad on kaugõpe
Postkasti saabuvad erinevad teated ja pakkumised, mõni kohe ekstra teatud kliendi jaoks koostatud ja lisaks annavad nad püsiklientidele peale treeningut kaasa ka lisateenuste kinkekaarte või jagavad kampaaniate ajal erinevaid spordijooke, korraldavad seminare. 1.2 KONKUREERIVATE ETTEVÕTETE LÜHITUTVUSTUS Arctic Sport Club Arctic Sport Club asub Tartus Annelinnas spetsiaalselt ehitatud hoones, mis valmis aastal 2008. Seal on olemas nii bassein, suur aeroobika saal, väike stuudio, mind & body stuudio, jõusaal ja spinningusaal. Spordiklubi pakub palju erinevaid treeninguid, nagu LesMills treeningud, pilates, jooga, ringitreening, vesiaeroobika, Zumba, aeroobika, personaaltreeningud ja muidugi jõusaali treening. Lisa teenustena on neil solaarium, massaaz, kardiotest, Shiatsu teraapia ja on olemas ka lastetuba, kuhu on inimestel võimalus jätta oma laps ajaks, mil nad ise treeningus viibivad. Ettevõtte
Suverehvide ostmine autokauplusest. Juhtumi kirjeldus. Enne kevade saabumist uuris Interneti kaudu auto-omanik uusi suverehve,kuna vanad olid juba suhteliselt kulunud. Leidnud sobivad otsustas ta poodi asja lähemalt uurima minna. Räägiti hinnast ja sellest, millal rehvid toodetud on ja kas on ka head ning millised on omadused. Klient lubas veel natuke mõelda, kui pöördus sama päeva õhtul uuesti poodi tagasi, et rehvid ära osta. Müüja oli rehve väga kiitnud ning öelnud,et tegemist on Saksamaal ühe enim müüdud rehvimargiga ning ütles, et saab teha ka väikese allahindluse. Loomulikult oli klient väga rahul, et saab head rehvid mõistlikku hinna eest ning müüja teeb veel allahindluse ka. Samal ajal kui klient ja teenindaja arveldasid,panid teised poes olevad müüjad kliendi ostetud rehvid suurtesse kilekottidesse (eesmärgiga,et kui need auto pagasiruumi pannakse, seda ära ei määriks). Klient sõitis koju ning asetas rehvid garaazi, kuna veel ei olnud plaanis
Tallinna Tehnikaülikool Inseneriteaduskond Ehitusteaduskond Ehitussektori areng väikepiirkondades Äriplaan Üliõpilane: Polina Ollo Aine: EXP5300 Ehitusettevõtlus ja äriplaan Juhendaja: Virgo Sulakatko Tallinn 2022 Sisukord 1. SISSEJUHATUS............................................................................................. 3 1.1. Äriplaani “Ehitusfirma loomine väikeses regioonis” tutvustus.................3 2. ÄRIMUDEL................................................................................................... 4 2.1. Klient.......................
• telefonimüük. Aktiivne müük sobib suuremate ja keerukamate tehingute puhul, kus klient vajab ostuotsuse langetamiseks isiklikku konsultatsiooni. Aktiivset müügistrateegiat võib kasutada näiteks juhul, kui: • toode on keeruline, vaja on täiendavat selgitust või komplekteerimist (nt IT-lahendused, investeerimisteenused, raamatud) • toote müük eeldab kliendi vajaduste selgitamist (nt kinnisvaramüük) • turusegment on suhteliselt väike ja selgepiiriline (nt Pärnu restoranid, IT-juhid) • ühe tehingu rahaline väärtus on suhteliselt suur (nt tehase sisustus, aastane internetileping). Passiivne strateegia keskendub rohkem turundusele ning müügitehingu sõlmib (ingl closing) klient ise, võttes ühendust ettevõtte klienditeenindusega või tulles müügikohta. Passiivne müügistrateegia sobib rohkem suurte kliendirühmade korral.
Kui firma otsib kiire tulu saamise võimalust, sobib talle juba küps turg. Pikaajalise eesmärgiga turule minnes ja tehtud investeeringutest algul saadava väikese tuluga leppides, sobib firmale arenev turg. Mida ennustatavam on turg, seda paremini annab määrata segmendi potentsiaalset väärtust. Kui firmal puuduvad konkurentidega võrreldes kulude eelised, siis meeltavad seda firmat vähem hinnateadlikud turud, kus on väike hinnaelastsus. Need turud, kus tarbijatel on suur võim, on tavalisel vähem atraktiivsed, kui turud, kus pakkujad saavad ise tingimusi dikteerida. Segmendi atraktiivsust mõjutab ka nõudmise sesoonsus ja tsüklilisus.) 3.Mida mõeldakse kui kõneldakse turumajandusest ? Turumajandus on arenenud riikides valitsev majandussüsteem, mida iseloomustab majandusvabadus, konkurents ning hinna kujunemine nõudmise-pakkumise suhte tulemusena. Mis on äriidee
Kõik kommentaarid