Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Töö analüüs, kodutöö (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida sa seal teed?

Lõik failist

Overview

Juhised vaatluse tegemiseks
Läbiviidud vaatlus

Sheet 1: Juhised vaatluse tegemiseks


Kodutöö: vaatluse läbiviimine Vii läbi ühe töötaja vaatlus, vaatluse kestus on 100 minutit. Vaatluse läbiviimisel kasuta vaatluslehte.
Vaadeldava töötaja võid valida enda äranägemise järgi, soovitavalt
mõnes avalikus teeninduskohas töötava isiku või tuttava isiku vaatlemine
tööprotsessis. Enne vaatluse läbiviimise alustamist tutvu vaatluse tegemise juhistega.
Vaatluse tulemused kanna etteantud näidise järgi vaatluslehele, sh koosta vähemalt 3-4 lauseline kokkuvõte ja graafiline joonis. Täidetud vaatlusleht koos kokkuvõttega edasta õpikeskkonna kaudu õppejõule.
KIRJELDUS Vaatluskoha valik Koha valikul jälgi, et sa saad vaadeldavat isikut vaadelda kõikide tegevuste ja tööoperatsioonide sooritamisel. Välidi sellise vaatluse läbiviimise koha valikut, kus vaadeldav kaob pikaks ajaks sinu vaateväljast. Vaatluse läbiviimise aeg Vali vaatluse läbiviimiseks selline periood, kus vaadeldav on eeldatavalt vaatlusperioodi jooksul oma töökohal või vastav asutus on terve vaatlusperioodi jooksul avatud. Juhul kui vaadeldaval ei ole näiteks enam tööd ja ta lahkub ettenähtust varem töökohalt, siis fikseeri see vatluslehel vaba ajana. Vaadeldava isiku valik Vali vaadeldavaks isik, kelle tööd sa saad vaatluse kaudu jägida, sobivad on teenindusega seotud ametid (nt autopesija, müüja, ettekandja jne). Ära vali sellist vaadeldavat, kes enamuse ajast töötab arvutiga või mõtleb ehk kelle tegevuse kohta sa ei saa täpselt täheldada, mida ta töö jooksul teeb. Vaatluseks vajalikud töövahendid ja aja mõõtmine Töövahenditena vajad: ajamõõtjat, vaatluslehte, kirjutusvahendit või arvutit Internetiühendusega. Aja mõõtmisel fikseeri tegevusliigi sooritamisele kulunud aeg minuti täpsusega. Ära võta arvesse väga lühikesi tegevusi (nt alla 30 sekundi kestvaid tegevusi) Aja mõõtmine Aja mõõtmine toimub kokku 100 minutit, iga tegevuse algus fikseeri kellaajaliselt veerus "algus" Tegevusliigi määratlemine: Vaatluse käigus erista kolme tegevust: efektiivne töö, vaba aeg, potentsiaalne vaba aeg ja mõõda tegevustele kulunud aega EFEKTIIVNE TÖÖ Efektiine töö on tegevusliik, mille käigus vaadeldav täidab tööülesandeid. Juhul kui sa soovid vaatlusmetoodikat täiendada , siis võid efektiivse töö liigitada ka ülesanneteks ja mõõta iga ülesande tüübi peale kulunud aega. Näiteks teenindaja ülesanded söögikohas: tellimuse võtmine kliendilt, toidu toomine köögist, laudade koristamine jne. VABA AEG Vaba aeg on tegevusliik, mille käigus vaadeldav ei tee tööd ja tal puudub ka valmisolek töö koheseks alustamiseks. Näiteks viibimine suitsupausil, vaheajal, isiklik vestlus kaastöötajatega, viibimine puhkeruumis või WC-s jne POTENTSIAALNE VABA AEG Potsentsiaalne vaba aeg on tegevusliik, mille jooksul vaadeldav ei tee tööd, kuid ta on ootel , et koheselt tööd alustada. Näiteks söögikohas leti taga seisev teenindaja, kes ootab kliente, kuid hetkel ühtegi klienti leti juures ei ole. Vaatleja isesesivad otsustused Vaatlemisel võib tekkida olukordi, kus tegevusliigi määramine või aja mõõtmise fikseerimine on raskendatud. Sellisel juhul teeb vaatleja oma parema äranägemise järgi otsuseid ja täidab vastavalt sellel ka vaatluselehe. Näiteks kaob teenindaja taharuumi ja tuleb sealt mõne aja pärast tagasi - vaatleja ise arvab ja otsustab, mida vaadeldav võis tagaruumis teha. Muud juhised Juhul kui sa oled avalikus teeninduskohas ja keegi tuleb sinu juurde küsimusega: mida sa seal teed?, siis selgita, et viid läbi koolitööna vaatlust ja palu luba vaatlus lõpuni viia. Vaatlusandmete töötlemine Kasuta vaatlusandmete töötlemisel näidist. Koosta oma vaatlustulemuste alusel kokkuvõte ja joonis.

Sheet 2: Läbiviidud vaatlus


TÖÖTAJA AJAKASUTUS Asutus/ettevõte
FIE XXX Allüksus XXX juuksurisalong Tegevusvaldkond
Klienditeenindus Ametikoht juuksur
Nädalapäev Teisipäev Kuupäev 9/17/2013 Vaatleja nimi : VVVVV
Algus Lõpp Efektiivne töö Vaba aeg Potents . vaba aeg MÄRKUSED Minuteid kokku 12.00 12.23 x
Klientide teenindamine 23 12.23 12.26 x
Töökoha koristamine 3 12.26 12.47 x
Klientide teenindamine 21 12.47 12.49 x
Töökoha koristamine 2 12.49 12.53
x
4 12.53 13.24 x
Klientide teenindamine 31 13.24 13.27 x
Töökoha koristamine 3 13.27 13.32
x
5 13.32 13.52 x
Klientide teenindamine 20 13.52 13.54 x
Töökoha koristamine 2 13.54 14.00
x
6 Kokku
105 11 4
120 % kokku
87.5 9.17 3.33
100 Kokkuvõte: Töökorraldus ja töötaja koormus oli vaadeldud tipptundide ajal, sellest ka praktiliselt puudub potentsiaalne vaba aega. Potensiaalset vaba aega vähendab ka see, et juuksur ise korraldab oma tööd selliselt, et seda aega oleks päeva vältel võimalikult vähe, kuna ainult effektiivne töö toob päeva sissetuleku ja sellest otseselt sõltub ka juuksuri enda palk. Vaadeldud aeg põhiliselt koosnes effektiivsest tööst, kuid jäid ka mõned vaba aja minutid , et natukene hinge tõmmata ja jalga puhata.
Töö analüüs-kodutöö #1 Töö analüüs-kodutöö #2 Töö analüüs-kodutöö #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-11-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Zoega Õppematerjali autor
KODUTÖÖ 1 Töö analüüsis

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
xlsx

KODUTOO 1 Vaatlusmetoodika koos vaatlusvormi ja kokkuvõttega

Vali vaadeldavaks isik, kelle tööd sa saad vaatluse kaudu jägida, sobivad on teenindusega seotud ametid (nt autopesija, müüja, ettekandja jne). Ära vali sellist vaadeldavat, kes enamuse ajast töötab arvutiga või mõtleb ehk kelle tegevuse kohta sa ei saa Vaadeldava isiku valik täpselt täheldada, mida ta töö jooksul teeb. Töövahenditena vajad: ajamõõtjat, vaatluslehte, kirjutusvahendit või arvutit Internetiühendusega. Aja mõõtmisel fikseeri tegevusliigi sooritamisele kulunud aeg minuti täpsusega. Ära võta Vaatluseks vajalikud töövahendid ja arvesse väga lühikesi tegevusi (nt alla 30 sekundi kestvaid aja mõõtmine tegevusi)

Informaatika
thumbnail
176
pdf

E-kursuse „Koristustööde planeerimine ja arendamine“ materjalid

Järvamaa Kutsehariduskeskus E-kursuse „Koristustööde planeerimine ja arendamine“ materjalid Autor: Lia Padu Järvamaa KHK kutseõpetaja Õppematerjal valmis programmi VANKeR raames ja seda toetas Euroopa Liit. See töö on litsentsi all Creative Commons Attribution-Noncommercial- Share Alike 3.0 Unported License . Paide 2011 Sisukord Kursuse ainekava................................................................................................... 4 Kursuse tegevuskava ............................................................................................. 6 I. Töökorraldus.................................................................

Puhastusõpetus
thumbnail
323
doc

Aktiivõppe meetodid I-III TööLEHED

c. Viskate jalanõud letile, võtate uued ja lahkute. d. Lahkute koos katkiste jalanõudega. e. Tekitate skandaali ja meelitate teised kliendid enda poole. Segate teenindamist nii kaua, kuni saate uued jalanõud. 6. Üks Teie kaaslane püüab Teid korduvalt panna tegema asju, mida ta peaks ise tegema. a. Püüate teha nägu, nagu ei kuuleks kaaslast. b. "Ära tüüta mind! Tee ise, laiskvorst!" c. Teete tema töö ära, lootuses, et ehk see on viimane kord. d. "Ma tahaksin Sind väga aidata, aga ma olen praegu väsinud." e. "Ma ei kavatse Sinu tööd teha, nii et ole hea ja lõpeta palumine." Merlecons ja Ko OÜ 18 7. Te olete just kodust lahkumas. Plaanite vaatama minna näidendit, milles osaleb Teie sõber. Viimasel minutil palub keegi kodustest Teil jääda ja mingi

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
59
doc

Teenindussuhtlemine – kliendikesksus

inimesed. Selline vahemaa on võimalik võõramate inimeste vahel ka juhul, kui puudub silmside (näiteks täiskiilutud bussis), kuid suhtlemiste ei toimu (kontakti välditakse). Isiklik suhtlemisdistants on 0,5 1,2 m ja sellisel vahemaal toimub sõpradevaheline suhtlemine Isikutaju ehk pertseptsioon on suhtlemiskompetentsuse näitaja, mille teel toimub partneri ja tema poolt antava informatsiooni kindlaksmääramine, analüüs ja hindamine. Kaja on kuulamistehnika, kus korratakse üle rääkija viimane sõna (või sõnapaar). Kliendikeskne teenindus põhineb arusaamisel, et klientide teenindamine, nendele hüvede loomine, on teenindusettevõtte põhiülesanne Klienditeenindus (Customer service; Customer care, Customer relations) on suhtlemine kahe võrdse osapoole ­ kliendi ja teenindaja vahel. Kommunikaator on kommunikatsiooniprotsessis infoandja

Teenindus
thumbnail
164
pdf

Karjäärinõustamise käsiraamat 2014

millest ka Eesti nõustajad on igapäevatöös lähtunud. Põhjalikumalt käsitletakse nõustamisprotsessi. Nõustaja saab näpunäiteid nõustamise planeerimiseks, läbiviimiseks ja analüüsimiseks. Tutvustatakse erinevaid meetodeid ja abivahendeid ning antakse soovitusi nõustamise füüsilise keskkonna kujundamiseks. Teise osa keskne teema on töö gruppidega. Käsitletakse gruppidega töötamise üldiseid põhimõtteid, põgusalt peatutakse ka õpetamismeetoditel. Teoreetiliste teemade Karjääri- nõustamine ilmestamiseks on lisatud mõned läbiproovitud ja universaalsed harjutused. Kolmas osa keskendub suhtlemisele, mis on nõustaja

Ametijuhend
thumbnail
84
doc

Uurimustöö alused

...................................17 1.8.2Kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite võrdlus....................................18 1.8.3Sotsiaaltöö uurimisel kasutatavate kvalitatiivuuringute võimalused...........20 1.9Triangulatsioon....................................................................................................21 2.UURIMISTÖÖ TEOSTAMINE............................................................................... 27 2.1 Algallikate ja kirjanduse analüüs....................................................................... 28 2.2Uuringu kava.......................................................................................................32 2.3 Probleemi seade..................................................................................................32 2.4 Tööhüpoteesi ja uurimisülesannete püstitamine.................................................34 2.5Tunnuste tüübid...............................................

Uurimistöö alused ja metoodika
thumbnail
316
pdf

JAOÜLEMA KÄSIRAAMAT

ülema käsuandmist. ETTEVALMISTUSED ENNE KUI JAOÜLEM ALUSTAB MUDELI TEGEMIST Enne mudeli tegemist tuleb tähelepanu pöörata järgmistele asjadele: ●● Enne kui saab alustada mudeli valmistamist, peab olema teada jao ülesanne, mis saadakse rühmaülemalt. ●● Pärast ülesande saamist analüüsib jaoülem kaarti ning võttes arvesse oma ülesande iseloomu märgib kaardile piirkonna, millest on mudelit vaja. Analüüs sisaldab ka mudeli suuruse mudel (see oleneb jaosuuru- sest, tööjõust, ajast, materjali olemasolust ja muudest võimalustest, vä- hemalt 1x1m) ja skaala arvutamist. Pärast analüüsi saab jaoülem valida maastiku, kuhu planeeritav mudel mahub. ●● Enne mudeli valmistamist peab jaoülem olema kindel, et tema tegevus on varjatud ja julgestatud tema jao poolt. pilt 2.1 Erinevates olukordades toimib jaoülem maastikumudeli valmistami-

Sõjandus
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

seisukohtade "müümine" ettevõtte personalile. Vale oleks oodata, et need ideed (nagu välise turunduse korral tooted) "müüksid" ennast ise. Sisemises turunduses on olulisel kohal kahe komponendi - hoiakute ja kommunikatsiooni - juhtimine. Hoiakute kujundamine põhineb töötajate koolitamisel ja motiveerimisel. Koolitamise eesmärgiks on panna inimesi õigesti tegutsema, kasutama õigeid meetodeid ning saavutama tulemusi vastavalt sellele, kuidas töö on organiseeritud. Motiveerimise all mõeldakse töötajaskonna mõjutamist, milleks kasutatakse materiaalseid vahendeid, innustamist (sõnadega), eestvedamist (tegudega) ja arendamist. Siin on oluline, et inimesed saaksid aru püstitatud ülesannetest, võtaksid need omaks, oskaksid näha oma rolli nende saavutamisel ja tahaksid neid ka saavutada, vaatamata esilekerkivatele takistustele. 9. Makrokeskkonna elemendid ja peamised trendid

Turundus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun