Vali vaadeldavaks isik, kelle tööd sa saad vaatluse kaudu jägida, sobivad on teenindusega seotud ametid (nt autopesija, müüja, ettekandja jne). Ära vali sellist vaadeldavat, kes enamuse ajast töötab arvutiga või mõtleb ehk kelle tegevuse kohta sa ei saa Vaadeldava isiku valik täpselt täheldada, mida ta töö jooksul teeb. Töövahenditena vajad: ajamõõtjat, vaatluslehte, kirjutusvahendit või arvutit Internetiühendusega. Aja mõõtmisel fikseeri tegevusliigi sooritamisele kulunud aeg minuti täpsusega. Ära võta Vaatluseks vajalikud töövahendid ja arvesse väga lühikesi tegevusi (nt alla 30 sekundi kestvaid aja mõõtmine tegevusi)
Järvamaa Kutsehariduskeskus E-kursuse „Koristustööde planeerimine ja arendamine“ materjalid Autor: Lia Padu Järvamaa KHK kutseõpetaja Õppematerjal valmis programmi VANKeR raames ja seda toetas Euroopa Liit. See töö on litsentsi all Creative Commons Attribution-Noncommercial- Share Alike 3.0 Unported License . Paide 2011 Sisukord Kursuse ainekava................................................................................................... 4 Kursuse tegevuskava ............................................................................................. 6 I. Töökorraldus.................................................................
c. Viskate jalanõud letile, võtate uued ja lahkute. d. Lahkute koos katkiste jalanõudega. e. Tekitate skandaali ja meelitate teised kliendid enda poole. Segate teenindamist nii kaua, kuni saate uued jalanõud. 6. Üks Teie kaaslane püüab Teid korduvalt panna tegema asju, mida ta peaks ise tegema. a. Püüate teha nägu, nagu ei kuuleks kaaslast. b. "Ära tüüta mind! Tee ise, laiskvorst!" c. Teete tema töö ära, lootuses, et ehk see on viimane kord. d. "Ma tahaksin Sind väga aidata, aga ma olen praegu väsinud." e. "Ma ei kavatse Sinu tööd teha, nii et ole hea ja lõpeta palumine." Merlecons ja Ko OÜ 18 7. Te olete just kodust lahkumas. Plaanite vaatama minna näidendit, milles osaleb Teie sõber. Viimasel minutil palub keegi kodustest Teil jääda ja mingi
inimesed. Selline vahemaa on võimalik võõramate inimeste vahel ka juhul, kui puudub silmside (näiteks täiskiilutud bussis), kuid suhtlemiste ei toimu (kontakti välditakse). Isiklik suhtlemisdistants on 0,5 1,2 m ja sellisel vahemaal toimub sõpradevaheline suhtlemine Isikutaju ehk pertseptsioon on suhtlemiskompetentsuse näitaja, mille teel toimub partneri ja tema poolt antava informatsiooni kindlaksmääramine, analüüs ja hindamine. Kaja on kuulamistehnika, kus korratakse üle rääkija viimane sõna (või sõnapaar). Kliendikeskne teenindus põhineb arusaamisel, et klientide teenindamine, nendele hüvede loomine, on teenindusettevõtte põhiülesanne Klienditeenindus (Customer service; Customer care, Customer relations) on suhtlemine kahe võrdse osapoole kliendi ja teenindaja vahel. Kommunikaator on kommunikatsiooniprotsessis infoandja
millest ka Eesti nõustajad on igapäevatöös lähtunud. Põhjalikumalt käsitletakse nõustamisprotsessi. Nõustaja saab näpunäiteid nõustamise planeerimiseks, läbiviimiseks ja analüüsimiseks. Tutvustatakse erinevaid meetodeid ja abivahendeid ning antakse soovitusi nõustamise füüsilise keskkonna kujundamiseks. Teise osa keskne teema on töö gruppidega. Käsitletakse gruppidega töötamise üldiseid põhimõtteid, põgusalt peatutakse ka õpetamismeetoditel. Teoreetiliste teemade Karjääri- nõustamine ilmestamiseks on lisatud mõned läbiproovitud ja universaalsed harjutused. Kolmas osa keskendub suhtlemisele, mis on nõustaja
...................................17 1.8.2Kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite võrdlus....................................18 1.8.3Sotsiaaltöö uurimisel kasutatavate kvalitatiivuuringute võimalused...........20 1.9Triangulatsioon....................................................................................................21 2.UURIMISTÖÖ TEOSTAMINE............................................................................... 27 2.1 Algallikate ja kirjanduse analüüs....................................................................... 28 2.2Uuringu kava.......................................................................................................32 2.3 Probleemi seade..................................................................................................32 2.4 Tööhüpoteesi ja uurimisülesannete püstitamine.................................................34 2.5Tunnuste tüübid...............................................
ülema käsuandmist. ETTEVALMISTUSED ENNE KUI JAOÜLEM ALUSTAB MUDELI TEGEMIST Enne mudeli tegemist tuleb tähelepanu pöörata järgmistele asjadele: ●● Enne kui saab alustada mudeli valmistamist, peab olema teada jao ülesanne, mis saadakse rühmaülemalt. ●● Pärast ülesande saamist analüüsib jaoülem kaarti ning võttes arvesse oma ülesande iseloomu märgib kaardile piirkonna, millest on mudelit vaja. Analüüs sisaldab ka mudeli suuruse mudel (see oleneb jaosuuru- sest, tööjõust, ajast, materjali olemasolust ja muudest võimalustest, vä- hemalt 1x1m) ja skaala arvutamist. Pärast analüüsi saab jaoülem valida maastiku, kuhu planeeritav mudel mahub. ●● Enne mudeli valmistamist peab jaoülem olema kindel, et tema tegevus on varjatud ja julgestatud tema jao poolt. pilt 2.1 Erinevates olukordades toimib jaoülem maastikumudeli valmistami-
seisukohtade "müümine" ettevõtte personalile. Vale oleks oodata, et need ideed (nagu välise turunduse korral tooted) "müüksid" ennast ise. Sisemises turunduses on olulisel kohal kahe komponendi - hoiakute ja kommunikatsiooni - juhtimine. Hoiakute kujundamine põhineb töötajate koolitamisel ja motiveerimisel. Koolitamise eesmärgiks on panna inimesi õigesti tegutsema, kasutama õigeid meetodeid ning saavutama tulemusi vastavalt sellele, kuidas töö on organiseeritud. Motiveerimise all mõeldakse töötajaskonna mõjutamist, milleks kasutatakse materiaalseid vahendeid, innustamist (sõnadega), eestvedamist (tegudega) ja arendamist. Siin on oluline, et inimesed saaksid aru püstitatud ülesannetest, võtaksid need omaks, oskaksid näha oma rolli nende saavutamisel ja tahaksid neid ka saavutada, vaatamata esilekerkivatele takistustele. 9. Makrokeskkonna elemendid ja peamised trendid
Kõik kommentaarid