Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"täiendada" - 1102 õppematerjali

thumbnail
27
docx

Autoteenindus

Kullamaa Keskkool AUTOMEEDIK OÜ Autoteenindus Angeelika Lõps Rait Roosileht Kullamaa 2016 1. ÄRIPLAANI KOKKUVÕTE Automeedik OÜ hakkab pakkuma erinevas vanuses ja haridustasemega maksejõulistele inimestele ja erinevas suuruses ettevõtetele autoremondi teenust. Tegevust plaanime alustada lähima aasta jooksul. Töökoda asub Läänemaal Haapsalu külje all. Töökoda hakkab avatud olema tööpäeviti 9.00- 17.00, vajadusel ka nädalavahetusteti. Töid teostavad mehaanikud, kes omavad vastavate erialade pabereid. Tööde vastuvõtt toimub eelregistreerimisega, hinnakiri on olemas, kuid siiski tööde hind sõltub aja- ja materjalikulust, kokkuleppel kliendiga. 2. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED Ettevõtte nimi Automeedik OÜ Ettevõtte juriidiline vorm Osaühing Aadress Läänemaa Kullamaa vald Kullamaa küla ...

Muu → Uurimustöö
28 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Nõukogude Liidu eksam

docstxt/15289803817348.txt

Ajalugu → Ajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Näidis - Rendipinna üleandmise- astuvõtmise akt

RENDIPINNA ÜLEANDMISE ­ VASTUVÕTMISE AKT Käesolev rendipinna üleandmise ­ vastuvõtmise akti (edaspidi: Akt) on koostanud [kuupäev] (1) [Rendileandja nimi], registrikoodiga [registrikood], asukohaga [aadress] (edaspidi: Rendileandja), mida esindab juhatuse liige [juhatuse liikme nimi] ja (2) [Rentniku nimi], registrikoodiga [registrikood], asukohaga [aadress] (edaspidi: Rentnik), mida esindab juhatuse liige [juhatuse liikme nimi] edaspidi viidatud ka kui Pool või ühiselt kui Pooled vahel alljärgnevas: 1. Vastavalt Poolte vahel [kuupäev] sõlmitud rendilepingule (edaspidi: Leping) annab Rendileandja Rentnikule üle ja Rentnik võtab vastu ruumid, asukohaga [asukoht], üldpinnaga [ruutmeetrite arv] m2 (edaspidi: Rendipind) valduse. 2. Rentnik kinnitab, et ta on põhjalikult tutvunud Rendipinnaga ning see ...

Varia → Kategoriseerimata
71 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

"Meetodi vastu"

alusel. 2. Mida tähendab ning miks on autori sõnul kasulik võtta omaks "pluralistlik metodoloogia"? Kuidas seostub see teadlase ülesandega, mis autori sõnul ei olegi enam tõde otsida? Pluralistlik metodoloogia tähendab seda, et olemasolevaid ideid tuleb parandada, mitte neid välja jätta. Samas tuleb pigem võrrelda ideed teiste ideedega, mitte varem kogutud kogemustega. Alati tuleb parandada ja täiendada olemasolevaid kuid mingis mõttes alla jäänuid ideid, kuna ainult läbi täiendamise saab tõele kõige lähedama tulemuse. Täiendamise abil saab kindlamaks teha kõik idee nõrgad kohad ning nende kallal tööd teha, et nad võimalikult perfektseks teha. Kuna kui hakata täiendama või uurima juba eksisteerivat ideed, siis võib jõuda ka järeldusele, ettegelikult ta polegi nii hea ja seal on täiendamiseks/parandamiseks üsna suur vajadus. 3

Filosoofia → Filosoofia
44 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Haridus - kas kohustus või võimalus?

Haridus ­ kas kohustus või võimalus? Hariduseks nimetatakse teadmiste, oskuste ja vilimuste omandamise protsessi ning selle tulemust. Kuigi kogu gümnaasiumi vältel kui ka kõrgkoolis sama eriala õppides peaksid kõik õpilased sarnased teadmised omandama, see nii siiski ei ole. Inimesed õpivad erinevatel eesmärkidel ­ kui üks peab seda tegevust pealesunnitud kohustuseks, siis mõni teine aga suurepäraseks võimaluseks end elukestvalt täiendada. Haritud ühiskond vajab haritud kodanikke. Võib jääda mulje, et riik sunnib lapsi õppima. Näiteks Eestis on küll koolikohustuse täitmine ette nähtud vaid põhikooli lõpuni, kuid levinud on arvamus, et õpilane peab tingimata jätkama õpinguid nii gümnaasiumis kui ka kõrgkoolis. Selle tulemusena tekib palju kodanikke, kes jätavad õpingud pooleli või saades kätte lõputunnistuse, ei oma vastavaid teadmisi. Nad peavad hariduse omandamist lihtsalt kohustuseks kas oma

Eesti keel → Eesti keel
276 allalaadimist
thumbnail
29
pptx

KÕNE

 Kuulajad jätavad sageli mulje, et saavad rohkem aru, kui nad tegelikult taipavad. Argumentide liigid   PÕHJUSARGUMENT – sellepärast et  VÕIMALUSARGUMENT – sellega, et  EESMÄRGIARGUMENT – nii, kui  EELDUSARGUMENT – kui Millist argumenti valida, sõltub olukorrast ja vajadusest. Argumentide näiteid  Foorum „Täienduskoolituse võimalused“ Esinemise peamine mõte ehk põhiidee: „Me võime ennast täiendada enam kui kunagi varem“. PÕHJUSARGUMENDID (sellepärast et): Me võime ennast täiendada enam kui kunagi varem, sellepärast et: a) meile on loodud selleks kõik võimalused; b) meile annab selleks võimaluse „Täiskasvanute hariduse seadus“; c) meil on selleks piisavalt koolitusasutusi. Argumentide näiteid   VÕIMALUSARGUMENDID (sellega, et): Me võime ennast täiendada enam kui kunagi varem sellega, et: a) käime kursustel; b) õpime iga päev interneti vahendusel;

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Töötamise seadusandlus

alammäära, mille tulemusena saavad töötajad kuu töötasuna vähem kui üleriigiline alammäär ette näeb. 4.Täiendada § 88 (Töölepingu erakorraline ülesütlemine) lg 3 kolmanda lausega järgmises sõnastuses: ,,Hoiatus kehtib kuus kuud arvates selle tegemisest." Täiendus on oluline õigusselguse ja ­kindluse tagamiseks. Tööandja ja töötaja peavad teadma, kui kaua on tööandjal õigus tugineda töölepingu ülesütlemisel hoiatusele. 5. Täiendada TLS uue paragrahviga 21 järgmises sõnastuses: ,,Sätete vastuolu korral kohaldatakse töötajale soodsamat sätet". Tööõiguse üks põhimõtteid on, et mistahes sätete (õigusnormide ja/või lepingu) vastuolu korral kohaldatakse töötajale soodsaimat sätet. Praktika näitab, et selle põhimõtte väljajätmine seadusest oli suur viga - lisaks paljudele tööandjatele leidub ka hulgaliselt juriste, kes ei soostu seda põhimõtet tunnistama ega järgima

Õigus → Tööseadusandlus
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Toidulisandid-poolt või vastu?

Toidulisandid - poolt või vastu? Toidulisandite kasutamise eesmärk on vajadusel tavatoitu täiendada ja pakkuda vajalikke toitaineid kontsentreeritud kujul. Sellepärast kasutavadki inimesed toidulisaaineid, kuna nad kardavad, et nad ei saa toidust kätte kõiki vajalikke toitaineid. Tihtipeale inimene vajabki toidulisandite abi, et saaks kõik kehale vajalikud toitained kätte. Kuid on ka olukordi, kui süüakse toidulisandeid ilma igasuguse vajaduseta. Inimesed sageli ei tea kogu vajalikku infot toidulisanditest. Selle tõttu tarbitakse pidevalt toidulisandeid asjatult

Toit → Toitumine
21 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Minu põlvkond ja selle tulevik Eestis

Meie tulevik on meie enda teha. Eestis on väike riik oma 1,3 miljoni elanikuga. Meil on võimalus oma Eestimaad muuta just selliseks, et ka need inimesed, kes lahkuvad siit ja lähevad välismaale tööle, saavad siia tagasi tulla, siin õppida ja hästi elada. Väga palju välismaalasi on tulnud Eestisse elama ja sellega toovad inimesed ka meie riiki palju uut, nii keelekasutust, kui ka uusi traditsioone, mis aitab meie väikest Eestimaad täiendada. Ma arvan, et inimesed peaks heitma helgema pilgu just Eestimaa toredusse ja selle mõnusasse väikesesse keskkonda, et teada saada, kui tore siin tegelikult õppida , töötada ja elada.

Eesti keel → Eesti keel
67 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Keelteoskus on rikkus

Kas keelteoskus tagab meile elus edu? Kõigile neile küsimustele saab anda positiivse hinnangu, sest maailma kiire areng, oma tee rajamine tulevikus ja keelte alalhoidmine on ühiskonna ühed põhiaspektid. Eelkõige võime öelda, et mida nooremana hakkab inimene keeli õppima, seda kasulikum on see talle tulevikus, sest lapseeas keelteõpinguid alustades omandab aju rohkem informatsiooni ja täiskasvanu ikka jõudes on inimesel võimalus ennast sel alal täiendada. Võime üles loetleda veel mitmeid põhjuseid, miks just nooremana on tore keeli õppida. Esiteks avab see meie silmaringi. Keelteoskus võimaldab noorukil maailmas palju reisida ja nö ''kaugemale vaadata'' ning anda talle kogemused tulevaseks eluks. Niimoodi näeb teismeline, milline on elu maailma erinevais paigus ja kui mitmekülgselt on võimalik elada. Silmaringi avamine annab tõuke selle jaoks, mida me elus täpselt teha tahame ja kuhu jõuda.

Eesti keel → Eesti keel
48 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Iseteenindus

Teeninduse etapp Teenindustoimingud Ettevalmistus · Puhastada vastavalt puhastusplaanile kõik avalikud ruumid, kaasa arvatud tualetid ja garderoob, samuti toiduletid, nende ümbrus, marmiidid nii seest kui väljast, samuti kõik teeninduses tarvilikud väiksemad esemed; · asetada paigale puhtad ja kuivad kandikud; · täiendada söögiriistade varu vastavates sahtlites; · varustada lett taldrikutega; · seada töökorda marmiidid ja lülitada need tööle; · seada töökorda külmade ja kuumade jookide automaadid; · panna valmis serveerimisvahendid; · saalis paigutada laudadele kastmed ja maitseained;

Toit → Toit ja toitumine
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Võimalus ja paratamatus õpetada mitmekultuurilises klassis

Tutvumine uute kultuuridega, avardab õpetaja silmaringi. Teadmiste suurenemisel muutub õpetaja ise mitmekesisemaks, tolerantsemaks, mõistvamaks erinevuste suhtes. Lisaks kultuuri tundmisele peab õpetaja omandama või arendama endas oskuseid, mis aitaksid tal õpetada kakskeelseid lapsi ja lapse emakeelest erinevat (võõr)keelt, et nad paremini ja valutumalt sotsialiseeruksid ühiskonda, kuid samas ei unustaks nad oma kodumaa kultuuri. Samuti tuleb õpetajal võib olla end täiendada kogu õpetamisprotsessi põhimõtete osas. Tutvudes erinevate rahvuste õpetamistavadega võib õpetaja leida uusi ideid, kuidas õppeprotsessi läbi viia. Samuti tuleb õpetajal olla loov ning valmis lähenema õpetamisele ka mõnest teisest küljest ning juhtima grupis toimuvaid protsesse. Huvitavad lähenemisviisid õpetamisele ja uued õpetamismeetodid muudavad ka tavaõpilaste jaoks tunni põnevaks. Ka nemad hakkavad tundma huvi teiste rahvuste kohta

Pedagoogika → Haridusteaduskond
42 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Suured maadeavastused meresõitja Kolumbusega

Christoph Kolumbusel, Vasco da Gamal, Amerigo Vespuccil ja veel paljudel teistel tuntud ja mittetuntud tegelastel. Põhjuseid oli mitu, kuid neist kõige suurem ja ka üldine kokkuvõttev põhjus oli Euroopa rahaliste ja materiaalsete vajaduste rahuldamine. Suured maadeavastused, millega avardati maailmapilti, toimusid teadaolevalt 5. sajandist kuni 15. sajandi teise pooleni. Kõigepeale kirjutaksin miks oli üldse maadeavastusi vaja. Euroopas olid metallivarud otsakorral, vaja oli täiendada kulla- ja hõbedavarusid. Kuna keskajal vermiti münte puhtast kullast ja hõbedast, siis oli see loomulik, et kunagi pidid ikka need metallivarud otsa saama ­ seega võeti suured merereisid uutele maadele ette eeldusega leida kulda ja hõbedat ning sellega Euroopa rahakassat täiendada. Väga suur osa rahast niiöelda lihtsalt voolas Euroopast välja: eurooplased olid keskajal väga varmad raha kulutama idamaiste kaupade peale. Palju osteti ja kasutati kalleid kangaid

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Haridus - kas kohustus või võimalus

Peamiselt puudutab see neid vanemaid, kes nõuavad oma lapselt perfektseid õpitulemusi ning karistavad neid halvemate hinnete saamisel. Kui lisada veel koolivägivald, võib see nooruk murduda nagu Katku Villu Anton Hansen Tammsaare romaanis ,,Kõrboja peremees" ning võtta endalt elu. Veel traagilisem on asi siis, kui peale enda elu võtab ta ka teiste inimeste elud. Selle näiteks võib tuua koolitulistamise Soomes. Alates keskkoolist muutub hariduse omandamine pigem võimaluseks ennast täiendada, sest keskkool on juba vabatahtlik ja sinna lähevad õppima vaid need, kes soovivad elus edasi jõuda. Mõned neist teavad ka juba seda, kelleks nad tulevikus saada tahavad. Gümnaasiumis saavad õpetajad ka oma teadmisi paremini edasi anda, sest pedagoogid ei pea enam täitma kasvataja ülesandeid ning saavad pühenduda aine õpetamisele. Kui gümnaasium võib mõne õpilase jaoks olla veel kohustus, siis ülikool seda kindlasti enam ei ole.

Eesti keel → Eesti keel
48 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Avaldus näidis

Lugupeetud Sarapiku Gümnaasiumi direktor Soovin kandideerida Teie poolt välja kuulutatud konkursil Sarapiku Gümnaasiumi sekretäri kohale. Leian, et kui mind uue sekretärina tööle võtate, ei pea Te seda kahetsema, sest mul on piisavalt tööalast kogemust sekretärina, oled olnud selles ametis üle 15 aasta ja ma olen hea organiseerija ning ka kiire kohaneja uute olukordadega Sarapiku Gümnaasiumi sekretärina on mul hea võimalus enda sekretäri oskused proovile panna ja ennast täiendada. Olen meeleldi nõus vastama täiendavatele küsimustele Teile sobival ajal. Lugupidamisega (allkiri) Keit Kuusk 28. oktoober 2018 Lisad: 1. CV 2 lehel

Eesti keel → Eesti keel
71 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Pereelu

väga raske ise hakkama saada. Nii pea, kui midagi juhtub, jooksevad nad enda ema või isa hoolitseva tiiva alla ja nende jaoks saab siis jälle kõik korda. Kui meil tekib probleeme lastega ja nende kasvatamisega, siis selleks kas küsitakse tavaliselt teistelt nõu ja abi või loetakse raamatutest ja otsitakse internetist oma küsimustele vastuseid. Selleks on ka muidugi välja mõeldud koolitus nende jaoks, kes tahavad ennast peale olemasolevate teadmiste veel täiendada ja täiendada. Kuid täielikult ei saa toetuda laste kasvatamisel ka internetile ja raamatutele, sest internet ei arvesta sellega, mida laps tegelikult tahab ja mis on tema tegelikud vajadused. Kui tahad, et sinu lapsest kasvaks hea, tore ja iseseisev inimene, siis ole alati oma lapse jaoks olemas ja ole tema kõrval nii heas kui ka halvas. Ja ei tasu toetuda ainult infole, mis sa leiad internetist ja mujalt, peab ka arvestama lapsega ja tema eripäradega.

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Näidis - Hinnapakkumine

[Hr / Pr (mittevajalik kustutada)] [pakkumise saaja esindaja nimi] [pakkumise saaja nimetus] [Aadress] [Allkirjastamise kuupäev] HINNAPAKKUMINE Käesolevaga teeb [Pakkuja nimi], registrikoodiga [registrikood], asukohaga [aadress] (edaspidi: Pakkuja), mida esindab [esindaja nimi ja ametikoht] Teile hinnapakkumise alljärgnevate tingimustega: 1. Käesolevaga esitab Pakkuja Teile pakkumise hinnapakkumise punktis 2 märgitud tööde teostamiseks. 2. Pakkuja oleks nõus läbi viima järgmised tööd alljärgnevalt toodud hindadega: a. [töö nimetus] [ühik] [kogus] [hind kmta] [hind kmga] b. [töö nimetus] [ühik] [kogus] [hind kmta] [hind kmga] c. [vajadusel täiendada] 3. Kõik käesolevas hinnapakkumises toodud hinnad o...

Varia → Kategoriseerimata
129 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Hinnapakkuminne

[Hr / Pr (mittevajalik kustutada)] [pakkumise saaja esindaja nimi] [pakkumise saaja nimetus] [Aadress] [Allkirjastamise kuupäev] HINNAPAKKUMINE Käesolevaga teeb [Pakkuja nimi], registrikoodiga [registrikood], asukohaga [aadress] (edaspidi: Pakkuja), mida esindab [esindaja nimi ja ametikoht] Teile hinnapakkumise alljärgnevate tingimustega: 1. Käesolevaga esitab Pakkuja Teile pakkumise hinnapakkumise punktis 2 märgitud tööde teostamiseks. 2. Pakkuja oleks nõus läbi viima järgmised tööd alljärgnevalt toodud hindadega: a. [töö nimetus] [ühik] [kogus] [hind km-ta] [hind km-ga] b. [töö nimetus] [ühik] [kogus] [hind km-ta] [hind km-ga] c. [vajadusel täiendada] 3. Kõik käesolevas hinnapakkumises toodud hinnad on märgitud Eesti kroonides. 4. Pakkujal ...

Majandus → Majandus
92 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Avaldus

Hotellis Lõoke olen tegitsenud administraatorina mõni aeg. Ülessandeks oli inimeste vastuvõtmine ja teenindamine. Pidin teenindama suuri Eesti kui ka välismaa gruppe. Suutsin tõõga hakkama saada nii hästi, et Hotelli kodulehele laekus palju kiidusõnu personali ja hotelli enda kohta. Olen kindel, et suudan tagada seda ka Teie hotellile. Olen omandanud põhihariduse Käina Gümnaasiumis matemaatika ja loodus kallakuga koolis ning tuleval aastal otsustan täiendada oma haridust ja alustada õpinguid erinevates töö kondsultantide juures. Minu palgasooviks on alates 800 EUR (bruto) kuus. Olen meeleldi nõus vastama täiendavatele küsimustele teile sobival ajal. Lugupidamisega, Kairo Kuuse

Eesti keel → Eesti keel
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Haridus – kas kohustus või võimalus.

Vajadus elu helgema külje leidmiseks. Seda elu helgemat külge hakkas paari aasta eest otsima üks meie asula noormees Mati, kes oli lõpetanud kutse-keskkooli. Püüdis küll leida tööd kodukandis. Mõneks ajaks jaguski tegemisi ühes ja teises kohas. Rahuldust siiski ei leidnud. Juhtus, et kohtus suvise puhkuse ajal endise koolivennaga, kes oli jõudnud olla tööl Norras. Kutsus ka Matit Norra. Otsus tuli kiiresti. Minna! Muidugi! Seal oli võimalus omandada uusi oskusi ja täiendada oma haridust. Mati oli oma kooliajal õppinud inglise keelt. Õnneks oskas tööandja samuti inglise keelt. Nii saigi Mati suhelda ingliskeelselt. Seal korraldati uutele töölistele koolitusi. Nii asus Matigi õppima. Ka norra keelt. Praeguseks on poisil põhiliselt suhtlemiseks norra keel. Tööjuht kiidab noormehe töökust ja usinust nii tööl kui teadmiste täiendamisel. Põhikoolis antud võimalust haridusele aluse panemiseks õigesti kasutanud noorel avanes tee uute teadmiste ja

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lahused

sool ja vesi. · Soola hüdrolüüs ­ 2. Oska eristada : · Elektrolüüte ja mitteelektrolüüte · Tugevaid ja nõrku elektrolüüte 3. Oska kirjutada elektrolüütilise dissotsiatsiooni võrrandeid ja neid ülesannetes kasutada. 4. Vahetusreaktsioonide toimumise tingimused !!! 5. Oska kirjutada reaktsioonivõrrandeid molekulaarse, ioonilise ja taandatud ioonilise kujul, neid ära tunda, täiendada. 6. Oska määrata anorgaaniliste ainete vesilahuste keskkonda. 7. Teada pH väärtuseid erinavates keskkondades. 8. Teada lakmuse, fenoolftaleiini ja metüüloranzi värvuseid neutraalses, happelises ja aluselises keskkonnas. 9. Harjutused 1 ­ 15 lk 58 ­ 60.

Keemia → Keemia
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Motivatsoonikiri

omandanud müügitööga seonduvad teadmised ja oskused. Läbitud õppeained: Hügieen, toidukauba õpetus, tööstuskauba õpetus, klienditeenindus õpetus, suhtlemise psühholoogia, kaubanduslikud arvutused. Praktilise poole tooksin esile..........................olin 1 kuu praktikal. Minu ülesanneteks on suhtlemine klientidega ja kaupade vastuvõtmine ning väljapanek. Sobin teie kauplusesse klienditeenindajaks, kuna soovin klientidele pakkuda head teenindust ja täiendada oma erialaseid teadmisi. Oma müügi oskuste ja teadmiste täiendamiseks olen osalenud Noor Meister 2014 võistlusel. Minu headeks iseloomuomadusteks on rõõmsameelsus, hea suhtlemisoskus, kohusetundlikus. Leian, et Teie poolt pakutav klienditeenindaja ametikoht .......... kaupluses on mulle uueks ja huvitavaks väljakutseks. Tööpakkumise kohta kuulsin........kaupluse töötajalt. Lugupidamisega Oma nimi

Eesti keel → Eesti keel
44 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Vana-Kreeka

MEANDER Mustafiguuriline tehnika 7.- 4. saj eKr Vaaside punaseks põletatud pinnale kanti musta värviga inimeste ja loomade siluetid. Nende peale kraabiti nõelaga üksikasjad ­ need jäid näha peenikeste punaste joontena. Selline võte oli aga ebamugav Punasefiguuriline stiil algas ~450 eKr Hiljem jäeti figuurid punaseks ja vahed värviti mustaks. Siis oli hea punaseid figuure täiendada mustade pintslijoontega. Maalide süzeed Vaasimaalidele pakkusid ainet Homerose eeposed, arvukad müüdid jumalatest ja kangelastest, samuti ka tolleaegsed peod ning spordivõistlused.

Kultuur-Kunst → Kultuur
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pressiteade

Pressiteade Hea Vesi OÜ 25.11.2015 Hea Vesi OÜ toob turule uue vitamiinidega lauavee. Homme, 26.novembril jõuab Eesti poodidesse müügile uus mango- laimimaitseline Crystal vitaminiseeritud lauavesi. Uuele veele on lisatud B grupi vitamiine B6, B12, B10 ja B11, mis on olulised ainevahetuse, närvisüsteemi funktsioonide, punaste vereliblede loome ja immuunsüsteemi tegevuse seisukohalt. Juba 100ml uut lauavett rahuldab 15 % täiskasvanud inimese päevasest B vitamiini vajadusest. Uus Crystal tuleb turule 0,5 ja 1,5 liitrises plastikpudelis ning selle hind on sarnane teistele maitsestatud ja vitaminiseeritud Crystal lauavetele. Koos mango- laimimaitselise veega müüakse Eestis viit eri maitse ja koostisega Crystalit. "Meie tarbijatel on jätkuv soov ja valmisolek proovida uusi maitseid; pakendatud ja maitsestatud vee turg näitab kasvutrendi ning seetõttu otsustasime suveks täiendada Crystal tooteperekonda uue veega," ütles Hea Vesi OÜ ...

Meedia → Meedia
13 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Arvuti mõjub negatiivselt tervisele ja teeb inimese passiivseks ümbritseva maailma suhtes

mõjub ka igaühele erinevatelt. Kõik sõltub inimese teadlikkusest. Kui arvuti kasutamine on arukas, siis see võib aidata töös või õppimises. Näiteks, arvuti abil võib kursustel osaleda. Lisaks sellele Internet on kõige kiirem info hankimise viis, mis säästab meie aega ja kergendab elu. Iga hetkel me oleme suuteline otsima vajalikku infot isegi mitte tulles välja kodust. Peale selle puuetega inimesel, kes ei saa käia väljas, on võimalus õppida ja täiendada end tänu arvutile. Nende jaoks see on päästmine, sest enam nad pole üksi. Nad võivad leida inimesi, kellel on sarnased probleemid või huvid, ja suhelda nendega. Vaatamata sellele arvutiga liigne suhtlemine rikub tervist. Kui inimene raiskab kõik vaba aega arvutile, inimene võib sattuda arvutisõltuvusse, sest ta kulutab enam ja enam aega, et mõttetult surfida Internetis. Niimoodi ta muutus passiivseks ümbritseva maailma suhtes, seetõttu suhted, huvid ja kohustused jäävad kõrvale

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Keeleuuenduse lõpmatu kurv

Johannes Aavik aga pidas kõige olulisemaks keele kui terviku ilu, võimalusterohkust ja kõlavust, mõjutades seeläbi esmajoones ilukirjanduskeele küpsemaks ja väljendusrikkamaks muutumisel. 6. Lisaks emakeelele valdas ta üheksat keelt: Ülalmainitute kõrval veelgi inglise, vene, soome, itaalia, rootsi ja kreeka kelt. Gümnasistina toimetas Aavik Käsikirjalist õpilasajakirja Nooreestlane, kus ilmusid ka tema enda luuletused ja tõlked soome keelest. 7. Eesti keelt tuleks täiendada uute liitsõnade ja tuletiste abil ning julgelt laenata soome keelest. 8. Aavik andis oma kuludega välja ajakirja Keeruline Kuukiri (1914-1916) 9. Iseseisvuse saavutamise järel kinnistusid paljud Aaviku soovitused keelekorralduslikeks käsiraamatutes ning sõnaraamatutes.

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
1
docx

SEKRETÄRI EETIKAKOODEKS

· on kohustatud saladuses hoidma organisatsiooni või kliendi poolt antud konfidensiaalset infot · sekretär ei tohi jätta organisatsioonist esindajana halba muljet · tööülesanded nõuavad kiiret ja paindlikku tegutsemist, korrektsust, täpsust ning pingetaluvust · tema kätte usaldatud varaga ja informatsiooniga ümber käima säästlikult ja heaperemehelikult · tuleb ennast pidevalt täiendada ning omandada uusi vajalikke oskusi Hoidub alati · tegutsemast mõtlematult ja omapead · halvustamast kolleegide tööd avalikkuse ees · ebaõiglasi võtteid kasutamast, et välja tõrjuda kaastöötajaid/ konkurente · mitte olema arg ning tagasihoidlik · mitte tegemast oma isiklikke asju töö ajal ning organisatsiooni vahendeid kasutamast isiklikel eesmärkidel

Ametid → Sekretäritöö
20 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Milliste isikuomadustega inimene ei sobi juhiabi tööd tegema

See eeldab, et tuleb jälgida uudiseid ja lugeda lehti. Ka selleks, et teada erinevate klientide rahvuslikke ja religioosseid eripärasid tuleb ennast kurssi viia nende kultuuriga. Muidu ei tea me, mida keegi sööb või kuidas keegi tervitab. See eeldab pidevat õppimist ja enda täiendamist. Inimene kes ei taha areneda ei saa seda tööd teha hästi. Üks tähtis osa on võõrkeelte oskus, mida tuleks pidevalt täiendada. On väga raske kui mitte võimatu kliendiga suhelda, kui sa ei valda keelt ja teinekord võib selle taha jääda nii mõnigi hea tehing, rääkimata sellest, millise mulje juhiabi ise jätab. Samuti peab oma emakeelt valdama korrektselt, sest kuidas muidu saaksime vormistada korralikult dokumente. Väga oluline on see, kuidas juhiabi välja näeb. Mitte kunagi ei tohi tööle tulla ebakorrektse välimusega, lubamatu on plekilised rõivad, pesematus. Kuid samas ei tohi laskuda ka teise

Muu → Sekretäritöö
3 allalaadimist
thumbnail
8
docx

MILLISTE ISIKUOMADUSTEGA INIMENE EI SOBI JUHIABI TÖÖD TEGEMA

See eeldab, et tuleb jälgida uudiseid ja lugeda lehti. Ka selleks, et teada erinevate klientide rahvuslikke ja religioosseid eripärasid tuleb ennast kurssi viia nende kultuuriga. Muidu ei tea me, mida keegi sööb või kuidas keegi tervitab. See eeldab pidevat õppimist ja enda täiendamist. Inimene kes ei taha areneda ei saa seda tööd teha hästi. Üks tähtis osa on võõrkeelte oskus, mida tuleks pidevalt täiendada. On väga raske kui mitte võimatu kliendiga suhelda, kui sa ei valda keelt ja teinekord võib selle taha jääda nii mõnigi hea tehing, rääkimata sellest, millise mulje juhiabi ise jätab. Samuti peab oma emakeelt valdama korrektselt, sest kuidas muidu saaksime vormistada korralikult dokumente. Väga oluline on see, kuidas juhiabi välja näeb. Mitte kunagi ei tohi tööle tulla ebakorrektse välimusega, lubamatu on plekilised rõivad, pesematus. Kuid samas ei tohi laskuda ka teise

Ametid → Sekretäritöö
21 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Sportlaste toidulisandid

Sportlaste toidulisandid Marju Zupsmann MJ110 Mis on toidulisand ? ... toit, mille kasutamise eesmärk on tavatoitu täiendada. Kui Sinu toidus ei ole piisavalt vajalikke ühendeid, siis tuleks tarvitada lisandeid Erinevad vitamiinid, mineraalid, taimsed lisandid. Toidulisandite kasutamisel on väga tähtis teada, kust läheb piir. Sportlaste toidulisandid Toidulisandite valik on väga suur. Kõige tuntumad sportlaste toidulisandid on spordijoogid. Toidulisandite kasutamine on viimastel aastakümmnetel väga populaarseks muutunud Kreatiin on maailmas kõige müüdavam toidulisand.

Toit → Toiduainete õpetus
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

"Inimene õpib kogu elu"

.." Sellest järeldub, et nagu Tallinn ei saa kunagi valmis, ei ole ka inimene iialgi kõike-teadev. Tänapäeva ühiskonna arenev infotehnoloogia, keerukad süsteemid, proaktiivne majanduselu, pidevalt uuenev tehnika ja sellega kaasnev sõnavara lausa nõuavad pidevat juurdeõpet. Käesoleval hetkel on meil hulganisti võimalusi täiendõppeks peale koolide lõpetamist. On erinevid töötubasid, kus arendadada ja täiendada oma teadmisi ning oskusi koos teiste sellest valdkonnast huvitatutega. Ülikoolides on erinevaid täiendõppe kursused, kus saab osaleda loengutel. Töökoha kaudu on võimalik käia oma eriala koolitustel. Täiesti omaette maailm on internetipõhine mõte. Interaktiivse maailma avarustest on võimalik leida vastuseid miljonitele küsimustele, saada infot pea kõige kohta ning lugeda, vaadata ja kuulata õpetussõnu kõikvõimalike tegevuste kohta. Ristvõrranditesi kuni

Eesti keel → Eesti keel
49 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Motivatsioonikiri ERASMUS programmis osalemiseks

E-post: Motivatsioonikiri ERASMUS + programmis osalemiseks Kirjutan Teile oma soovist, kandideerida läbi ERASMUS+ programmi välismaale praktikale. Olen Tartu Kutsehariduskeskuse teise kursuse õpilane ning õpin kivi- ja betoonkonstruktsioonide erialal. Otsus kandideerida sellesse programmi tulenes soovist täiendada oma oskusi just praktilise poole pealt. Olen läbinud koolis müüriladumise, krohvimise, kipsseinte paigaldmise, puitkarkasskonstruktsioonide ehitamise ja soojustamise praktika ning osalenud ettevõttepraktikal. Tunnen, et praktikast, mille koolis ja ettevõttes läbisin, jääb mulle siiski väheseks. Praktika läbimine mõnes välismaa ettevõttes avardaks minu silmaringi, võimaldaks

Ehitus → Üldehitus
30 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Palgapoliitikast Eestis, on meil vähetasustatud töökohti?

vähendati töötasu ning raha selleks lihtsalt ei jätku. Loomulikult pole viisakas teiste juttu pealt kuulata, kuid selline vestlus pani mõtlema, kus või mis ametikohal võiks see ema töötada, kus töötasu vähendati. Kahju hakkas sellest lapsest, kes ema palga vähendamise tõttu ei saa isegi magustoitu lubada. Siinkohal tahangi analüüsida, kas meil on Eestis vähetasustatud töökohti ning, mida annaks ette võtta, et senist palgapoliitikat muuta või täiendada. Minu aravates üks väga oluline asi, mis paneb inimesi töötasude üle nurisema, on võrdlemine Eestit meie põhjanaabritega. Ei ole kunagi reaalne mõelda, et me jõuame järele suurtele heaolu riikidele ning saame kõigile samasugust töötasu maksta nagu saavad inimesed Norras või Soomes. Meil tasuks endid võrrelda ikka nende naabritega, kes enamvähem samal tasemel meiega on. Näiteks Läti või Leeduga. Eesti keskmine palk on SEB Balti majapidamiste

Majandus → Pangandus
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjand küpsusest

kuid kumb neist on mõttekam? Gümnaasium annab lisaaega mõtlemiseks ja valikute tegemiseks. Põhikooli lõpul ei pruugi inimene olla veel nii küps, et teha otsus, mis puudutab kogu elu. Kutsekooli minnes peab kindel olema, mis erialal tahetakse suurena tööd teha. Gümnaasiumi minnes ei pea olema oma tuleviku suhtes veel väga kindel, mistõttu oleks see inimesele, kes ei suuda veel kindlalt tuleviku üle otsustada parem valik. Gümnaasiumis saab inimene lisaks täiendada oma teadmisi ja leida endas uusi külgi. Alati saab ka peale gümnaasiumit kutsekooli minna. Üks osa põhikooli lõpetajatest läheb kutsekooli, mõni ei lähegi edasi õppima ning suur osa hakkab õppima gümnaasiumis.

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Psühholoogia kirjand teemal Kas intelligentsus on päritav või õpitav

Robert Rivik Kas intelligentsus on päritav või õpitav? 31.01.10 Intelligentsus on võimekuse tase, mis näitab, kuidas lahendab inimene erinevaid ülesandeid ja tuleb toime keskkonnas. Kas sündides on meil kindel intelligentsustase või saame ennast elu jooksul täiendada? Tähtsamad intelligentsuse tunnused on ruumi tajumine, kehaline areng, muusikaline tase ja loogiliselt mõtlemine. Minu arvates on intelligentsus enamjaolt õpitav, kuigi lapse sündides määrab vanemate pärilikkus osa lapse elust. Näiteks, kui sünnib väärarenguga laps, kes ei kuule, siis ei ole võimalik sellel lapsel ennast muusikalise koha pealt harida ja tema intelligentsustase on madalam, või kui lapsel on sündides füüsiline puue, siis on tema

Psühholoogia → Psühholoogia
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Bakker et al

Katselappide abil saab uurida taimestiku muutust väliste tegurite mõjul ja kuidas välised tegurid mõjutavad sageli sisemiste tegurite muutust. Aeg-ruum asendus ei anna täit arusaamist järgnevuse süsteemis kuna katselapi ajalugu on ka oluline, aga aeg-ruum asendust kasutades saab uurida asju mida tavalisi katselappe kasutades ei uurita (nt. biomass maapeal ja –all, stressifaktorid) samuti võivad aeg-ruum asendusega ja alalistelt katselappidelt saadud andmed teineteist täiendada. Püsikatselappide kasutamine looduskaitses. Põhiliselt tehakse püsikatselappide jälgimisi mille tulemusel on näha kas kaitsealuse ala teatud viisil haldamine tagab soovitud kaitsealuse ala säilimise. Ning mingi ökosüsteemi pikaajalist säilimist aitab tagada selle süsteemi protsesside toimimisest arusaamine.

Metsandus → Metsatakseerimine
5 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Minu mõtted haridusest, õppimisest, õpetamisest

siis ei kutsu ka tema antav tund osa võtma ning aine võib muutuda isegi vastumeelseks. Oma kooliajast mäletan paljusid jäiga ja nüri suhtumisega pedagooge, kes lämmatasid õpilases igasuguse vaimsuse ning sellega ka võimaluse areneda. Ülo Vooglaid on öelnud: "Haridus ei ole teenus. Haridus on subjekti üks karakteristikaid, nagu näiteks usk, armastus, töökus, ausus. Haridus on inimese kvaliteedi näitajatest üks. Haridus on valmisolek end elukestvalt täiendada ja toime tulla kõigega, mis ette tuleb." (Pärnu Postimees, 2003) Kohati kardan, et võin oma eesmärkides olla naiivne, aga minu soov ja tahtmine ning ka suurim põhjus, miks ma õpetajaks tahan saada, on luua õpilastele soodsad võimalused ning varustada neid vahenditega eelkõige ise areneda. Selles vaimus paelub mind mõte alternatiivsetest koolisüsteemidest. Irja Loorand, Tartu katoliku kooli klassiõpetaja, on kommenteerinud: "Õpetaja ülesanne

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
68 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õpioskused - Seoste märkamise ja analoogiate leidmise oskus

sõnaga riimuva pildi ja need omavahel ühendama. Tegevuse läbiviimiseks kulub umbes 15 minutit. Tegevuse läbiviimiseks on vaja eelnevalt koostatud töölehti ja õpilastel kirjutusvahendit. Tegevus sobib eesti keele tundi, kus õpitakse luuletuse tunnuseid. Tegevus aitab õpilastel aru saada riimi mõistest ja aitab luua seoseid sõna ja riimi vahel. Õpilane täidab töölehe tunnis ja pärast töölehe täitmist võrreldakse vastuseid. Õpetaja saab antud ülesannet täiendada, lastes õpilastel mõelda veel sõnu, mis riimuvad juba ette antud sõnadega.

Pedagoogika → Õppimine ja õpetamine I ja II...
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Riho Päts

R. Päts Muusikaline kasvatus üldhariduskoolis Juba oma esimestes raamatutes abiks õpetajatele rõhutas R . Päts seda, et igal juhul peab jääma domineerima tunnis musitseeriv tegevus. Üldise esteetilise kasvatuse süsteemis on muusikalisel kasvatusel üldhariduskoolis keskne koht, kirjutab R. Päts pea 50 aastat tagasi. Märgib ära ka muusikaõpetuse metoodikasse toonud C. Orffi ja Z. Kodaly tähelepanuväärseid ideid ja töövõtteid. Püüab ka oma kogemuste põhjal avardada õpetajate silmaringi ja tutvustada uuringutega muusikaalaste psüühiliste protsesside valdkonnast. R. Päts rõhutab, et muusikaline kasvatus peaks iseloomult olema mitte niivõrd õpetav kui emotsionaalne. ,,Arukas muusikaõpetaja leiab pakutava muusikalise materjali käsitlusele ja emotsionaalsele musitseerimisele kindlasti sobiva tasakaalu." Muusikal kui esteetilise kasvatuse vahendil on suur tähtsus noorte moraalsel ning vaimsel kasvatamisel. Sellest tulenevalt peab kooli muusika...

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kirjand: Arvuti – ajaraiskaja või abivahend?

Saab kuulata muusikat, lugeda religioonidest, õppida keeli, mida internetita ei oleks võimalik ettegi kujutada. Arvuti ja interneti abil saab enda silmaringi arendada terve elu, kuid paljud inimesed ei hooli sellest. Nähes arvutis vaid lihtsat suhtlusvahendit, sulgevad tuhanded, kui mitte miljonid inimesed ukse enese täiendavale harimisele ning eemalduvad ka reaalsest maailmast. Loomulikult saab arvutis trükkida lihtsalt kirjandi, teha vajalikud parandused ja täiendada teksti, kõike enne seda, kui tint paberile jõuab ning väga paljut veel, kuid noorte seas tehakse seda enamuselt vaid kohustusest, mitte vabast tahtest. Aega veedetakse mängude mängimisele ja 'orkutis' teiste piltide kommenteerimisele. Internet on igavesti avar koht ning täis lugematul arvul teavet, ideaalne töötamiseks ning hea koht aja veetmiseks. Valedes kätes on see tõesti ajaraiskaja, kuid kui õigesti kasutada, on see üks parimaid abivahendeid inimesele.

Kirjandus → Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Juuksurisalong: Patsike

 Nõukogudeaegne  Remonti vajav  Välisfassaad ei ole aktraktiivne  Mööbel: vanaaegne,ebamugav  Ebapiisav valgustus Tooted  Juuksurisalong kasutab schwarzkopf tooteid Suhtumine  Sõbralik  Abivalmis  Igati positiivne Minu arvamus salongist Leian,et “Patsike“ ei ole salong ,kus mina sooviksin töötada,sest see ei vasta minu ootustele. Mina sooviksin töötada salongis,kus saaksin ennast pidevalt arendada ja oma oskusi täiendada. Oma töökohalt ootan kaasaegseid töövahendeid ja mõnusat õhkkonda. Juuksuri töötool Kliendi juustepesu tool Maniküüri töökoht Hinnakiri Naiste juuksepesu (juuste pesuta) 10 Naiste juukselõikus+juuste pesemine+föönisoeng 12/14/16 Laste juukselõikus 6 Tukalõikus 3 Juuste pesemine+ kuivatus 3/5/7 Soeng+ juuste pesemine 7/9/11 Ülespandud soeng 16 Keemiline lokk 20/22/24 Keemiline lokk+ lõikus 23/25/28 Juuste värvimine 20/22/25

Muu → Ainetöö
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Motivatsioonikiri näidis

Keit Kuusk Nõmme põik 43-6 86802 Pärnu Tel: +372 5554 7775 E-mail: [email protected] Motivatsioonikiri Lugupeetud Sarapiku Gümnaasiumi direktor Soovin kandideerida sekretäri ametikohale, sest olen sarnasel ametikohal varem töötanud, mu uus elukoht on Sarapiku Gümnaasiumil lähedal ning minu õpingud toetavad igati mu kandidatuuri. Nagu e-kirjale lisatud CV-st selgub, olen omandanud Tallinna Majanduskoolis keskhariduse baasil kutseõppe sekretärina ning olen sekretärina kokku töötanud üle 15 aasta. Tänu pikaajalisele töökogemusele ja majandushariduse olemasolule olen hästi kursis oma valdkonnas toimuvaga. Nagu CV-st näha on, olen õppinud Tallinna 32. Keskkoolis inglise keele eriklassis ning sekretärina Nordkalk AS-is oli mul vaja palju suhelda välismaa tööpartneritega inglise keeles - seetõttu on mul väga hea inglise keele oskus. Loomulikult on mul hea arvutikasutusoskus, olen läbinud mitmeid a...

Eesti keel → Eesti keel
197 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Ajaloo küsimused

Oleneb käsitöölise ametist, aga enamasti teenib kaupmees rohkem. Teda hinnatakse rohkem. Ta saab tuua oma perele eksootilisi asju ja rohkem reisida. On targemad. 6. Miks on käsitöölise amet parem kui kaupmehe? Saab rohkem olla pere juures mitte pikkadel reisidel nagu kaupmehed. 7. Kirjelda 4 lausega, kuidas saadi käsitöömeistriks. Juba noorelt mindi käsitöömeistri juurde mõneks aastaks õppima. Sellele järgnesid rännuaastad, et ennast täiendada. Pidid olema abielus. Siis pidid sooritama meistritöö ja olidki valmis.

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Käsitöölised ja nende elu.

Kui keegi ei kuulunud sinna siis hüüti teda vusserdajaks ja pidi trahvi maksma. Tsunft korraldas liikmete vaba aja ja muu elu. Hoolitses ka nende perede eest, korraldas pidustusi ja korraldas liikmete ajaveetmist. Tsunfti juhendas meister. · Õppimist alustati õpipoisina. Olenevalt erialast oli õpiaja kestvus erinev. Näiteks kullasepal oli õppimisaeg 7-10 aastat. Lisaks õpiajale järgnesid veel selli rännuaastad, et end mõne meistri juures täiendada. Selliaastatele järgnes meistritöö sooritamine ja tsunftiliikmeks vastuvõtt. · Käsitööliste tööpäev algas päikesetõusuga ja lõppes päikeseloojangul. Päeva jooksul peeti paar puhke- ja söögipausi. Keskaja meister töötas oma kodus. Toodangu müümiseks üüriti raelt turulette. · Iga tsunft hoolitses oma liikmete vabaaja ja läbikäimise eest. Suurematel ja jõukamatel tsunftidel oli koos olemiseks oma maja.

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Jack Londoni elulugu

Jack London (1876-1916) Jack London oli San Franciscost pärit ameerika kirjanik. Perekonna vaesuse tõttu sai väga lünkliku hariduse, mida püüdis hiljem igati täiendada, jõudes isegi ülikooli. Samal ajal tegi ta läbi karmi ja seiklusrikka elukooli. Edu saavutamata läks London Alaskasse kulda otsima ning avastas seal endas kirjanikukutsumuse. Valmisid Alaska-teemalised väga populaarsed novellikogud ,,Hundipoeg" (1900), ,,Kauge Põhja jutud" (1900) ja ,,Pakase lapsed" (1902). Nende teemadeks ja juhtmotiivideks on raske eluvõitlus keset lumevälju, võitleja-karakterid, traagilised kokkupõrked, vabadusearmastus ja inimese ülistus

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Memo ühe peresaate teemal

Probleemsed lapsed ongi need ,keda nimetatakse halbadeks. Ka neil on võimalus muutuda heaks, iseasi kas nad ka seda tahavad ja lasevad teiste abi endale ligi. Enamik lapsevanemaid ei tea , kuidas mingis olukorras oma lapsega käituda. Tegelikkuses arvatakse, et laste kasvatamine on kaasasündinud oskus. Selleks ,kas küsitakse teistelt nõu/abi või loetakse raamatuid, kus saame oma küsimustele vastuseid. Nii on mõeldud ka koolitus neile kes tahavad ennast peale olemasolevate teadmiste täiendada. Tänapäevane kasvatus nähtavalt erineb vanemast ajast. Selle põhjuseks võib tuua hea elu, ühiskonda, võimaluste rohke maailm, raha. Nendel lastel jääb hiljem teadmine, et miski ei tule raskelt.

Ühiskond → Perekonnaõpetus
8 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Meremuusik

Muusika Kas mereharidus vajab muusikaajalugu? Mida on arvatud · MUUSIKAAJALOO TUNNIS VÕID TÄIENDADA OMA LOOMINGULISI KÜLGI JA VÕIB OLLA HILJEM PÜHENDAD END ROHKEM MUUSIKALE. · ENDAL ON HEA TUNNE, KUI OLED HARITUD JA SUL ON TEADMISED. · MUUSIKA ON TEEMA, MILLEST SAAB PALJU RÄÄKIDA · HUVITAV ON TEADA SAADA TEISTE MAADE KULTUURIST. · SELTSKONNAS ON HUVITAVAM, KUI TUNNED ERINEVAID LAULE. · ARVAN, ET MUUSIKAST JA MUUSIKAAJALOOST ON HEA MIDAGI TEADA. · MUUSIKAAJALUGU ON VAJA TEADA, SEST.OLETAME, ET HAKKAD MEHHAANIKUGA IGAVUSEST RÄÄKIMA JA SIIS VÕIB TÕESTI PIINIK OLLA, KUI SA MUUSIKAST MIDAGI KAASA RÄÄKIDA EI OSKA. · MA ARVAN, ET IGA MEREMEES PEAB OSKAMA LAULDA. KA LAULMINE ON OSKUS. · ARVAN, ET MUUSIKAAJALUGU EI PEA ÕPPIMA, KUNA SEE VÕIB OLLA TÜÜTU JA IGAV. Mida on arvatud · LAULMINE ON KAASAS KÄINUD MEREMEESTE ...

Muusika → Muusika
9 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Juhan Liiv

Meivis Piir Juhan Liiv Elulugu Juhan Liiv (1864-1913) on sündinud Kodavere kihelkonnas Peipsi-äärsel Riidma kandikohal. Kuna elujärg oli kehv, piirdus ta haridus 3 aastaga Naelavere külakoolis ja Kodavere kihelkonnakoolis. 1885.a. alustas tööd ajakirjanikuna (vahelduva eduga ajalehtede "Virulane", "Sakala" ja "Olevik" juures). Neil aastail proovis täiendada oma poolikut haridust Hugo Treffneri gümnaasiumis, mis piirdus vaid ühe talvega tema püsimatuse tõttu. Loobunud 1892.a. ajakirjaniku tööst, kavatses Liiv hakata leiba teenima vabaajakirjanikuna. Üüris Tartus Hezeli (Juhan Liivi) tänavas toa ja pühendus kirjutamisele. Valmisid jutustus "Vari", varasemat loomingut koondav juttude kogu "Kümme lugu" ja luuletuskogu käsikiri. Pingutav töö ja raskused süvendasid Liivi vaimset tasakaalustust

Kirjandus → Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Ametijuhend

tugevused Tugevused Nõrkused võimaldab selgelt kommunikeerida organisatsiooni kiireloomuline, muutuv, kliendile suunatud suundumustest ning annab töötajale teada, kus ta asub töökeskkond, mis nõuab tema allkirjastamist niipea kui "suurel pildil" see on koostatud; püstitab selged ootused, mida tööandja ootab tuleb pidevalt täiendada töötajalt; vähene paindlikkus annab värbamisel selge sõnumi tööandja ootustest; hästikoostatud ametijuhend aitab organisatsiooni kui töötaja saab uued eesmärgid ja vastutab ikka edasi töötajatel, kes tegelevad värbamisega, mõista seoseid ka ülesannete eest, mis olid algses ametijuhendis, siis töötajate kohustuste vahel. on see ebaõiglane;

Ametid → Ametijuhend
32 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

KLIENDIRAHULOLU

organisatsiooni edu tulevikus.  Kliendirahulolu peaksid uurima kõik klientidega otseselt või kaudselt kokkupuutuvad ettevõtted.  Klienditagasiside kaudu saab määrata kindlaks nende klientide osakaalu, kes ei tule tagasi, kes tulevad veelkord ja kes viitavad teistele võimalikele klientidele.  Kliendirahulolu ja lojaalsuse uurimine annab teavet selle kohta, et kui paljud kliendid on teenindusega rahul ja kui paljud ei ole.  Annab ettevõtetele võimaluse ennast täiendada ja teenindust paremaks muuta.  Enamik kliente ei väljenda oma rahulolematust otse selle üle kaevates.  Enamik kliente kaotatakse väikeste probleemide kuhjumisel.  Üldiselt toimuvad rahulolu uuringud korra aastas, kus klientidele saadetakse mahukas ankeet-küsitlus.  Mahukaid ankeet-küsitlusi ei viitsi keegi täita.  Küsitlused on täidetud lohakalt ja seega uuringud ei anna õigeid tulemusi.  Korra aastas tehtavad uuringud ei kajasta

Majandus → Klienditeenindus
5 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun