Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"teksi" - 18 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Noodikirja tekkimine

Noodikirja tekkimine Noodikiri kujunes välja 8-9.sajandil, et ühtlustada liturgilised laulud. Liturgia ­ Jumalateenistuse kord Neuma ­ esimene noodikiri Neuma koosnes punktikestest ja kriipsukestest, mis tähistasid helide liikumist. Neumad kirjutati teksi kohale. Neumadega märgiti 1-4 erinevat nooti. 10.sajandil tehtis üks uuendus ja neumad kirjutati noodijoonestikule. Neumasi võis olla ükskõik kui palju. Samamoodi kirjutati teksti peale. Guido Arezzo võttis kasutusele noodijoonte süsteemi, mis on kasutusel tänapäevani. Noodid olid kas noodijoontel või vahel. Mõistatus: ut queant laxis Resonare fibris Mira gestorum Famuli tuorum Solve polluti labii reatum Sancte loannes 12.sajandil toimus muusikas suur muutus. Suuline muusikakultuur

Muusika → Muusikaajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Küsimused-vastused teksi "Näha hunti vabana on suur õnn" kohta

Küsimused 1. Eesti huntide olukord pigem erineb huntide olukorraga teistes riikides. Sarnaneb võibolla vaid hundi tõugude või ohtlikkuse poolest (et hunt üleüldiselt juba on ohtlik). Samuti võib sarnaneda ka selle poolest, et kuskil mingeid hunte veel üldse eksisteerib. Mitte küll igal pool ja igas riigis, aga vaevalt, et kõigis teistes riikides on kõik võimalikud hundid tapetud ja alles ei ole ainsamatki isendit. Erineb aga huntide arvu poolest. Eestis võib olla tõesti, et on kõige rohkem hunte alles ja jälgitakse, et nad päris välja ei sureks. Erineb ka selle poolest, et eestlastel on huvi huntide ja nende olemasolu vastu piisavalt suur, et neid lähemalt uurida, kaitse alla võtta ja takistada nende välja suremine. Samuti on eestlastel ka suur huvi huntide naha vastu. Euroopaga liitumisel tehti seega Eestile erand huntide laskmise osas. Neid või...

Eesti keel → Eesti keel
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Suhtlemistakistused

Võõras seltskonnas ei julge vabalt suhelda Kui seltskonnas on ka tuttavaid, siis otsida nende tuge ja nende kaudu ka võõrastega suhelda Kardan teiste ees endale piinlikkust Võiksin ennem korralikult läbi mõelda mida valmistada öelda, millal ja kus seda teha. Rahva ees esinedes pabistan ja sõnad jäävad Kui võimalik, peaksin teksi ennem läbi kurku kinni- hakkan tähti vahetama või harjutama või kuidagi endale enesekindlust lihtsalt paristama juurde lisama Olukorrad, kus ma pean oma arvamust Mõnikord saab ennast välja vabandada, aga avaldama, aga ei oska, tekitavad piinlikkust, kui tõesti peab vastama, siis peab ruttu sest siis ma hakkan pikalt mõtlema ja tekib midagi välja mõtlema. grupis vaikus.

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
30 allalaadimist
thumbnail
1
doc

8. klass Unit 8 Test

Unit 8 Test Punase kirjaga teksi aseemel on töös tühi koht Kui eelvaates oleks kõik näha oleks liiga lihtne Vabandust ebamugavuste pärast Kui eelvaates oleks kõik näha oleks liiga lihtne Vabandust ebamugavuste pärast Kui eelvaates oleks kõik näha oleks liiga lihtne Vabandust ebamugavuste pärast Kui eelvaates oleks kõik näha oleks liiga lihtne Vabandust ebamugavuste pärast Kui eelvaates oleks kõik näha oleks liiga lihtne Vabandust ebamugavuste pärast Kui eelvaates oleks kõik näha oleks liiga lihtne

Keeled → Inglise keel
44 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Inseneriinformaatika (TE.0556) ülesanne Y2

TEINE ÜLESANNE TEKSTIREDAKTORI KASUTAMISE KOHTA Teine ülesanne on jällegi lehest koopia tekitamine, s.t. te peate sisse lööma KOGU teksi (jah, ülesannete juhendid ka). Faili nimeks tuleb bXXXXXX (XXXXXX on teadagi mis) Töös on keelatud kasutada textbox'e. Teksti paigutamisel on keelatud kasutada kõrvuti mitu tühikut: kui teete nii, siis mis juhtub, kui muuta kirja suurust vms? Aga juhtub see, et teksti paigutus läheb läbisegi , kui midagi muudate ­ proovige ära, kui ei usu. Ülesandest veel: 1. Loetelu. See peab olema genereeritud, s.t. mitte teie ei kirjuta numbreid ette.

Informaatika → Inseneriinformaatika
64 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Karl Marx "Kapital"

olemasolutingimustest, tööjõu müügivõimalustest ja vegeteerib ühiskondliku almuse varal. Ideed antud tekstis praktiliselt puudusid, kuna jäi mulje nagu tollane ajajärk oli puhtalt sellise eesmärgiga, et jõukamad inimesed saaksid veelgi rikkamaks vaesemate rahvaste pealt. Neid absoluutselt ei huvitanud, kuidas töölisklass elab, peaasi, et nad tööd teeksid ja aina maksaksid makse, mis olid ilmselgelt kõrged. Õnneks teksi lõpuosas tõi üks arst jällegi päevakorda ,,tüüfuse" ning andis mõista rikastele, et nende rikastumine võib kahaneda, kuna inimesed surevad tüüfusesse ning veelgi enam, ka jõukam rahvas võib endale selle haiguse saada. Ta parastas jällegi, et need eluruumid on enamjaolt pimedad, rõsked, räpased ning haisvad urkad, täiesti kõlbmatud inimeste elamiseks ning, et need ongi kolded, kust levivad haigused ja surm,

Sotsioloogia → Sotsioloogia
97 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Referaadi koostamise tehniline juhend

DOKUMENTI PISUT REDIGEERIDA, ET SELLEST TULEKS VIISAKAS REFERAAT, MIS TEEB SILMAD ETTE KA LOHAKALE ÜLIÕPILASELE. NB! IGA TEKSTI LISAMISEL, ÄRA UNUSTA KOHE JUURDE LISADA (TRÜKKIDA VÕI KOPEERIDA) KA KASUTATUD ALLIKAS, SEST PÄRAST UNUSTAD LIHTSALT KOHA ÄRA VÕI EI LEIA ÕIGET KOHTA KOHE ÜLES (KULUTAD ASJATULT AEGA). AGA ON VÄGA TÄHTIS, ET KÕIK OLEKS KORREKTNE. TÖÖDE JÄRJEKORD VÕIKS OLLA JÄRGMINE, KUI OLED TEKSI SISESTAMISEGA ÜHELE POOLE SAANUD (SEE EI OLE KOHUSTUSLIK JÄRJEKORD): 1. VALID ÕIGE FONDI, PANED PAIKA KIRJA SUURUSE 2. VALID TEKSTI ÕIGE JOONDUSE (PRAEGU VAJALIK PLOKKSTIIL) 3. MÄÄRAD REAVAHE 4. MÄÄRAD LÕIGU KAUGUS TEISEST LÕIGUST (SELLEKS ON 2 VÕIMALUST: KAS LÖÖD LÕIKUDE VAHELE TÜHJA REA VÕI MÄÄRAD PUNKTIDES LÕIGU KAUGUSE) 5. PANED PAIKA PABERI ÄÄRISED 6. NUMMERDAD LEHEKÜLJED, NII ET TIITELLEHEL NUMBRIT EI OLE 7

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kokkuvõte teemal "Vihkan koole, kuid armastan haridust."

Haridus ei ole ainult faktide pähetuupimine raamatust, mis on üles ehitatud kellegi teise arvamusele, et edukalt sooritada eksam. Näiteks Picasso oli haritud kunsti loomises, Shakespeare oli haritud belletristikas, Colonel Harland Sanders oli haritud loomaks Kentucky krõbeda kana. /…/On olemas rohkem kui üks moodus olla haritud inimene.” “Ma ei lase eksamitulemustel otsustada saatuse üle!” – Suli Breaks. Kokkuvõte Lugedes mõlemat teksi sain aru, et mõlemal autoril on üsna sarnane arvamus koolisüsteemist. Nad arvavad, et see piirab õpilaste loovust. Nende ühine idee on see, et inimesed on sündides ja lapsepõlves loovad ja rõõmsad olendid kes suudavad igale probleemile välja mõelda lahenduse. autorid arvavad, et just kool on see mis teeb lastest ühesugused robotid kes on programeeritud tegema vaid ühte ülesannet mida on neile õpetaja pähe tampinud. Esimene autor ( http://24tundi

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Värvid

Punane on tule ja vere värv, samuti seostatakse seda energiaga, sõjaga, ohuga, jõuga, võimuga, meelekindlusega ja ka kirega, ihaga ja armastusega. Punane on väga emotsionaalselt tugev värv. See võimendab inimese seedimist, kiirendab hingamist, ja tõstab vererõhku. Sellel on väga suur nähtavus, mis on põhjuseks miks kasutatakse seda, stop märkidel, valgusvooridel ja tule varustusel. Üldiselt punast kasutatkse vapruse märgina. Seda värvi leidub paljude riikide lippudel. Punane toob teksi esiplaanile. Kasutatakse stimulaatorina inimeste kiirete otsuste esile toomisel; see on perfektne värv ,,Osta nüüd" või ,,Kliki siia" nuppudel internetis. Reklaamis, punast kasutatakse tihti erootiliste tunnete tekitamisel (punased hulled, punased küüned, ,,Daam Punases" jms). Punast kasutatakse laialdaselt ohu indikeerimisel (kõrgpinge siltidel, valgusvooridel). Samuti on seostatakse seda energiaga, seega saad seda kasutada

Psühholoogia → Psühholoogia
81 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kirjandusteadus

Võrrelge autori biograafia käsitlemist positivismis, vene vormikoolkonnas ja poststrukuralistlikes mõttevooludes. Positivism teeb biograafiast olulise uurimisvaldkonna, mis peaks aitama kirjaniku loomingut paremini mõista ja seletada. Nende meelest peab kirjandus olema faktipõhine, sest vaid teaduslikult tõendavad ja empiirilisel vaatlusel põhinevad väited võivad olla tõde. Poststrukturalism vastupidiselt positivismile hülgab autori täielikult. Autor ei ole teksi allikas ega aita mõista teksti tähendust, st teksti tähendus ei sõltu autoi tahtest. Foucault „Autori sumr”: kirjaniku tunnusmärgiks on tema puudumise ainulaadsus, ta peab kirjutamismängus olema surnu rollis. Kriitika pärusmaa ei ole mitte välja tuua teose suhet autoriga ega tekstide abil rekonstrueerida mõnd mõtet või kogemust; pigem peaks kriitika uurima teose struktuuri, tema sisemist vormi ja tema sisemiste suhete mängu.

Kirjandus → Kirjandusteadus
25 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kliendipoolse JavaScript'i lühikonspekt

sündmuskäsitlejatega ja töötavad koos sündmusekäsitlejaga. Neid programmilõike võidakse käivitada enne, kui dokument täielikult laetud. Sel juhul peab tähelepanema, et see programmilõik ei sisalda objekte (või funktsioone), mis ei ole veel defineeritud. JavaScript'i olemid, mis on kasutatud HTML atribuudi väärtusena või tingimuskommentaari osana, väärtustatakse HTML töötlemisprotsessi osana. Juhul, kui olemis olev JavaScript'i programmilõigu väärtus saab HTML teksi osaks, sõltub HTML töötlemisprotsess JavaScript'i interpretaatorist. 14

Informaatika → Informaatika
91 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Sissejuhatus materjaliõpetusse

Põhiliseks tugevusnäitajaks on tõmbetugevus /tensile strength/ - vastupanu, mida kiud osutab katkivenitamisel. Tõmbetugevust väljendab jõud, mida on tarvis rakendada kiu katkirebimiseks. Tõmbetugevus on väga oluline omadus tekstiiltoodete valmistamisel, kuna mitmes töötlusstaadiumis (ketramine, kudumine jm) venitatakse materjali päris suure jõuga. Kiu tõmbetugevus peaks olema vähemalt 20 cN/tex (sentinjuutonit teksi kohta). Kiudude tugevust mõjutab ka niiskus. Taimsed kiud (nt puuvill, lina jt) tugevnevad niiskuse suurenedes (nt puuvilla tugevus märjas olekus suureneb kuni 30%), teiste hügroskoopsete kiudude (nt vill, viskoos) tugevus niiskuse mõjul väheneb (nt viskoos võib kaotada oma tugevusest 40 - 70%, samas kuivades tugevus taastub). Sünteeskiudude tugevusomadusi niiskus reeglina ei mõjuta. Ainult polüamiidi tugevus väheneb märjas olekus umbes 10% ja mõnede

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
76 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Sissejuhatus kõrgkooli õppesse eksami materjalid

Sissejuhatus kõrgkooli õpingutesse EKSAM ÕKE 1. Õppekorralduseeskiri (edaspidi: eeskiri) on Tartu Ülikoolis (edaspidi: ülikool) tasemeõppe õppetööd reguleeriv põhidokument, mis reguleerib ülikooli õppetöö korraldamisega seotud tegevust, kehtestab ühtse õppetöö korraldamist puudutava regulatiivse raamistiku ning sätestab õppekorralduslikud pädevusvaldkonnad. Eeskirja järgimine on kohustuslik kõigile ülikooli liikmetele. (ÕKE on õppetööd reguleeriv dokument, mis reguleerib õppetöö korraldust. See on  kohustuslik kõigile ülikooli liikmetele.) 7. Ülikoolis on tasemeõppes võimalik õppida üliõpilase, külalisüliõpilase ja eksternina. (Ülikoolis on võimalik õppida, üliõpilase, külalisüliõpilase ning eksternina) 8. Üliõpilane on isik, kes on immatrikuleeritud ülikooli tasemeõppe õppekavale. Välisüliõpilane on üliõpilane, kellel ei ole Eesti kodakondsust, pikaajalise elaniku elamisluba ega alal...

Muu → Ainetöö
10 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Soome kirjanduse ajalugu

J.J. Wecksell ­ rootsikeelne autor, jõudis avaldada vaid ühe luulekogu ,,Valitud noorusluuletused" (1860), mitmed luuletused elavad tänini Sibeliuse soololauludena. Peateos on näidend ,,Daniel Hjort" SOOMEKEELSE KIRJANDUSE TÕUS Eelkäijad ja teerajajad Helsingi romantism, mis sai alguse Turu romantismist ja kujunes välja Laupäevaseltsi rüpes, andis tulemuseks enamasti rootsikeelset teksi. Runebergi ja Topeliuse töö oli rootsikeelne, Snellmanni töö oli enamasti samuti rootsikeelne. Kõige rohkem kasutas soome keelt Lönnrot. Rootsi keel oli 19. saj algul ja keskel Soomes valitsev kultuurkeel. Runebergi ja Topeliust peeti rahvakirjanikeks. Soomekeelset algupärast kirjandust ilmus ,,Kalevala" järel aeglases tempos, 1850. a tsensuurimäärus ähvardas selle lämmatada. 1860. aastast tsensuurimääruse tühistamine andis

Kirjandus → Soome kirjandus
72 allalaadimist
thumbnail
60
docx

RÕ II konspekt

* esemeline ehk sisuline– sisulised ülesanded, mille eest organ vastutab * territoriaalne – millise piirkonna eest organ vastutab; ruumiline tegevus valdkond * instantsiline – hierarhia puhul, siis milline tasand on pädev konkreetse juhtumiga tegelema * funktsionaalne – ainult organi juhil on õigus midagi teha Loeng 9.03.2017 Lektor riigisekretär : Heiki Loot Slaidid tulevad hiljem ÕISi üles Liikumine põhiseaduse teksi järgi RIIGIKORRALDUSÕIGUS: VABARIIGI VALITSUS PS stuktuur Ekskurss: Võimude lahusus 1) Legislaktsioon (õigusloome; üldiselt abstraktsed normid) – seadusandlik võim > Riigikogu PS §59 2) Eksekutsioon (normi kindel suunamine isikutele, jaguneb kaheks: administratsioon ja jurisdiktsioon) 2.1) Administratsioon – täidesaatev riigivõim > Vabariigi Valitsus § 86 2

Õigus → Õigus
38 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Arvutivõrgud. Väga põhjalik eksamimaterjal

Algoritmid on need, mille abil andmed ära moonutatakse. Võtmed võetakse algoritmi sisendiks krüpteerimisel ja ka dekrüpteerimisel ning ilma nendeta poleks võimalik neid protseduure korrektselt läbi viia. Algoritm võib olla mõlemal poolel sama, aga võti peab kindlasti erinema. Hea algoritm on selline algoritm, mis sunnib kõiki võtmeid läbi proovima. Halb algoritm võimaldab võtmete hulka vähendada kuidagi. Näide: Oletame, et me tahame turvaliselt vastuvõtjani edastada teksi m. Selleks on meil võti KA ning krüpteerimisalgoritm. Sifritekstiks on väärtus K A(m), mis tähendab, et tekst m on krüpteeritud võtmega KA. Kui vastuvõtja saab sifriteksti kätte, siis oleme me talle andnud ka võtme KB , millega on võimalik dekrüpteerida tekst m. Nii et antud juhul KB(KA(m))=m. Sümmeetrilise võtme krüptograafia puhul on saatja ja vastuvõtja võtmed samasugused ja salajased. Avaliku võtme krüptograafia puhul kasutatakse

Informaatika → Arvutivõrgud
381 allalaadimist
thumbnail
46
pdf

Arvutivõrgud eksamimaterjalid

Halb algoritm võimaldab võtmete hulka vähendada kuidagi.  Viisid: sümmeetriline (salajane võti, saatjal ja saajal on samad šifrid. Kui võti olemas saab alati infole ligi), asümmeetriline (avalik võti, krüpteerimise šiffer on avalik, dekrüpteerimise šiffer on salajane. Kes teab dekrüpteerimise võtit saab ainult info kätte).  Näide: Oletame, et me tahame turvaliselt vastuvõtjani edastada teksi m. Selleks on meil võti KA ning krüpteerimisalgoritm. Šifritekstiks on väärtus KA(m), mis tähendab, et tekst m on krüpteeritud võtmega KA. Kui vastuvõtja saab šifriteksti kätte, siis oleme me talle andnud ka võtme KB , millega on võimalik dekrüpteerida tekst m. Nii et antud juhul KB(KA(m))=m. Sümmeetrilise võtme krüptograafia puhul on saatja ja vastuvõtja võtmed samasugused ja salajased

Informaatika → Arvutivõrgud
56 allalaadimist
thumbnail
404
pdf

SIDUSA KÕNE ARENDAMINE SKAP LAPSEL: TEGEVUSUURING ÜHE LAPSE NÄITEL

TARTU ÜLIKOOL SOTSIAAL- JA HARIDUSTEADUSKOND ERIPEDAGOOGIKA OSAKOND Diana Pabbo SIDUSA KÕNE ARENDAMINE SKAP LAPSEL: TEGEVUSUURING ÜHE LAPSE NÄITEL Magistritöö Lisa 8 Juhendaja: Marika Padrik (PhD) eripedagoogika Tartu 2014 Hea lugeja, Käesolev metoodika on koostatud seitsme aastase alakõne III astmel oleva lapse tekstiloomeoskuste arendamiseks. Sorava sidusa kõne arendamine koolieelses eas on tähtis kooliks ettevalmistamisel, sest õppimise aluseks on suurel määral just sidus kõne – õpikutekstide mõistmi- ne, õpetaja sõnalistest juhenditest arusaamine, enda teadmiste väljendamine. (Brown 2001). Mitmed autorid on esile toonud (Karlep, 1998; Sunts, 2002)...

Pedagoogika → Pedagoogika
24 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun