Puhastamine. Teema 2. Pinnad 3 Kordamisküsimused. Keraamilised plaadid 1. Kus kasutatakse keraamilisi plaate ja põrandakive? esikud, hallid jt. ruumid, kus on tihe käidavus niiskete ruumide põrandapinnad nagu WC- d ja dušširuumid, saunad, köögid ning ujulad. kaminaruumide põrandad 2. Selgita lühidalt, kuidas valmistatakse keraamilisi plaate? Osa plaate valmistatakse kuivpressmeetodil ja põletatakse kõrgel temperatuuril. Klinkerplaadid saadakse märgpressimisel ja neid põletatakse väiksemal temperatuuril ning nad on kuivpressplaatidest poorsemad. Plaadid võivad olla glasuurita või glasuuritud (läikivad/matid). 3. Kuidas erinevad klinker ja kuivpressimisel valmistatud plaadid teineteisest? a. Klinkerplaadid saadakse märgpressimisel ja neid põletatakse väiksemal temperatuuri
lõpetamist. Kasutuselevõtupesu eesmärk on eemaldada pinnalt ehitustolm, ehituse käigus tekkinud mustus ja plekid. Üldjuhul kasutatakse neutraalset või nõrgalt aluselist pesuainet. Ehitustolmu eemaldamiseks on soovitatav kasutada nõrgalt happelist puhastusainet, pH 5 – 6, mis eemaldab hästi aluselist betoonitolmu. Alati tuleb arvestada pinnakattematerjali omadusi ja valmistaja poolseid juhiseid, sellest sõltub: • puhastusaine valik • puhastusmeetodi valik (hõõrdeketta värvus) • pinnakattematerjali kaitsemeetodi ja kaitseaine valik Joonis 9. Pesukettad ja harjad põrandahooldusamasinaga põranda pesemiseks. Foto L. Padu Kasutuselevõtupesu ei või teha enne kui paigaldamisest on möödunud piisavalt aega, näiteks et veebaasil liim oleks kuivanud. Peale kasutuselevõtupesu pind kaitstakse tootja poolse juhendite alusel pinnakaitseainega. Pindade kaitsetöötlus toob esile
on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - töövihik õpetajale KORISTAMINE - SEE ON LIHTNE? 1lk on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007-2013” ja sellest tuleneva
kuivada! 4. Kui trappidest tuleb ebameeldiv lõhn, siis esmalt peske trapid aluselise puhastusainega puhtaks, alles siis võib soovi korral sinna kallata desinfitseerivat ainet. 5. WC-s lisaks poti seest puhastamisele, pöörake tähelepanu puutepindadele: nupp, kaas, prilllaud. Puutepindade puhastamisel piisab regulaarsest niiskelt pühkimisest. 6. WC harja eelistage asetada rippuvasse asendisse. Topsikud, kus hari seisab puhastusaine lahuses, on soodne elukeskkond mikroorganismidele. 7. Puhastage regulaarselt arvutiklaviatuuri, telefoninuppe, ukselinke, lüliteid, trepikäsipuid jms. 8. Nõudepesemisel eelistage nuustikule head ja korralikku nõudepesuharja. Nuustik on mõnusaks elukeskkonnaks mikroobidele: soe, niiske ja küllap jätkub ka rasvast mustust. PLEKKIDE EEMALDAMINE Plekke tekib kogu aeg
Puitpõrandid õlitades pannakse põrandale nii palju õli, et üleliigset õli kokku koguda ja põrandat kergelt pesta. PUHASTAMINE Töötlemata puitpinda puhastatakse olevenevalt mustusest, kas niiske lapiga pühkides või pehme pesuharjaga küürides. Puhastamiseks võib mustusest ja kohast sõltuvast sõltuvalt kasutada nõrgalt leeliselisi või kloorisisaldusega puhastus- või küürimisaineid. Enne pesemist niisutatakse pinda leige veega, et puit ,,avaneks". Siis kantakse puhastusaine lahus pinnale 6 mõjuma. Pindu pestakse ja loputatakse hoolikalt jaheda veega. Seejärel uhutakse need üle jääkülma veega, et puit ,,sulguks". Lõpuks eemaldatakse pinnalt vesi või pind kuivatatakse. Saunalavasid puhastades ei tohi unustada lava alust, ääri ja külgi. Desoaineid kasutades peavad pesulahus ja pinnad olema jahedad, et ei tekiks tervisekahulikke aurusid. NÕUDED PUHASTUSAINETE KASUTAMISEL: · Tutvu pakendil oleva etiketiga hoolikalt
Üledoseerimine tekitab liigset vahutamist: Ø pind ei niisku; 6 Ø väheneb pesuaine toime; Ø väheneb mehhaanilise töö toime Ø võib ohustada töötajat ja pindu Ø tõstab kulusid Ø koormab keskkonda Puhastusainete kasutamine: Ø tutvu pakendil oleva etiketiga hoolikalt; Ø kasuta ainet ettenähtud koguses; Ø mõõda ämbrisse sobiv hulk vett, kui ämbril puudub 5l ja 10l joon, siis tee need ise; Ø kui puhastusaine sisaldab kloori või lahusteid kasuta jahedat vett, kui aga aluseid, siis sooja vett; Ø puhastusaineid ei tohi omavahel segada, kuna selle tulemusena ei parane lahuse puhastusvõime, vaid hoopis vastupidi lahus võib kaotada puhastusvõime või tekivad mürgised gaasid. Puhastusaine pakendile peab olema märgitud: Ø toote kasutamisala; Ø koostis ja toimeaine; Ø kasutamis- ja säilitamisjuhend; Ø lahjendamisjuhend; Ø kontentraadi- ja lahuse pH;
______________________Materjaliõpetus I kursus_______________________ ,,Puit ja puitmaterjalid" Eesmärgid Puit on kõige tuntum tarbe- ja ehitusmaterjal, tema omadused on olnud muutumatud aastatuhandete jooksul. Seoses tööstuse kiire arenguga on puitmaterjalide tootmine ja kasutamine 20. sajandi teisel poolel saavutanud kõrge tehnilise taseme. Puit ehitusmaterjalina erineb suuresti tööstuslikult toodetud materjalidest. Kuna puit naturaalsel kujul on looduslik materjal, ei ole tema omadusi võimalik oluliselt mõjutada. Seda enam on vaja tunda puidu anatoomilist ehitust ning selle mõju puidu tehnilistele omadustele. Lisavõimalusi puidu kasutamiseks annab asjaolu, et erinevate puuliikide puit erineb üksteisest värvuse, kaalu, struktuuri, töötlemisomaduste ning ilmastikukindluse poolest. Seepärast peab puitu hästi tundma õppima, teda ratsionaalselt tootma ning kasutama. Käesolev õppematerjal sisaldab olulist informatsiooni, mida tisler peaks t
Järvamaa Kutsehariduskeskus E-kursuse „Koristustööde planeerimine ja arendamine“ materjalid Autor: Lia Padu Järvamaa KHK kutseõpetaja Õppematerjal valmis programmi VANKeR raames ja seda toetas Euroopa Liit. See töö on litsentsi all Creative Commons Attribution-Noncommercial- Share Alike 3.0 Unported License . Paide 2011 Sisukord Kursuse ainekava................................................................................................... 4 Kursuse tegevuskava ............................................................................................. 6 I. Töökorraldus.......................................................................................................... 8
Kõik kommentaarid