Struktuuri- ja (vs) protsessiorganisatsioon vertikaalse ja horisontaalse ristumised (ehk konflikt) struktuuriorganisatsioon ülesehituse ehk struktuuri (nt töökohad, osakonnad jne) ning nendevaheliste seoste kujundamine protsessiorganisatsioon tegevuste (ehk protsesside) ja sündmuste organiseerimine organisatoorse struktuuri raames Reaalsuses on tihedalt vastastikku seotud ja mõjutavad. Protsessijuhtimine ja protsesside juhtimine on täiesti erinevad mõisted! Üldised mõisted Protsess vastastikku seotud või vastastikust mõju avaldavate tegevuste kogum, mis muundab sisendid väljunditeks (ISO 9000). Äriprotsess vastastikku seotud mõjurite ja tegevuste kogum, mis lähtub kliendi vajadustest ja lõpeb kliendi vajaduste rahuldamisega. Põhiprotsessid loovad väärtust kliendile ja lisavad väärtust sisendile, tavaliselt lähtuvad organisatsiooni tuum- ehk põhikompetentsist kulgevad organisatsioonis horisontaalselt. (milles organisatsioon on ...
protsessi saavutamine. Protsesside kategooriad ja nende hindamine Protsessid jagunevad vastavalt nende küpsusastmetele kategooriatesse: 1.kategooria: Iseseisvalt kohanduv protsess. 2.kategooria: Parendatud protsess 3.kategoogia: Valitsetud protsess. 4.kategooria: Defineeritud, kirjeldatud protsess, on olemas mõõtesüsteem sisendi, väljundi ja tähtsamate protsessiparameetrite jaoks. 5.kategooria: Nn lähtesituatsioon ettevõttes enne protsessijuhtimise idee sisseviimist. Täpne protsessi kirjeldus puudub. Protsesse võib hinnata näiteks kontroll-lehtede abil. Alustades 5. kategooria protsessiga, küsitakse umbes 10 küsimust tingimuste kohta, mida vastav protsess peab täitma, et saavutada järgmist kategooriat. Protsessipõhine juhtimine Organisatsiooni protsessikeskne juhtimine eeldab organisatsiooni struktuuri ümberkujundamist protsess- struktuuriks, mida teoorias tavaliselt nimetatakse maatriksstruktuuriks.
Negatiivne võib olla tüli, võlg või suurem kahjum ning positiivsena oleks sellisel juhul hanke võit, uue töötaja tööle võtt või äri kasum. Lisaks agenditeooria püüab seletada, kuidas need omavahel seotud on, kuidas üks võib teise või terve sündmuste ahela põhjustada. (Kleiman ... 2015:1-10) Kokkuvõtteks võib öelda, et korralikult strateegilise juhtimise üks teooriaid - agenditeooria on arenenud pikka aega koos kõigi erinevate juhtimisstiilidega, mis on suunatud protsessijuhtimise mõistmisele ja selle korrastamisele. Hästi juhitud protsess on rohkem, kui omakasu saamine või eetikakoodeksi rikkumine. (Kleiman ... 2015:1- 10) KIRJANDUS Kleiman, Robert T. 2015. Agency theory for strategic management Available at http://www.referenceforbusiness.com, accessed november 11, 2016.
Tuleb arvestada, et kui läbimisaega õnnestub lühendada, vähenevad koos sellega ka toimingute poolt põhjustatud kulud 33. Mida tähendab mõiste „optimeerimine“? Optimeerimine kujutab endast parima võimaliku lahenduse leidmist antud tingimustes 34. Mida tähendab mõiste „osaoptimeerimine“? Osaoptimeerimise all mõeldakse protsessi ühe või mõne osa optimeerimist protsessi kui terviku optimeerimise asemel 35. Mida mõeldakse protsessijuhtimise all? Protsessi kirjeldamine on abiks ka tarneahela juhtimisel. Kirjeldamisel keskendutakse peamiselt toimingutele, vastutusele, mahtudele, tootmisele ja logistikapersonali oskustele. 36. Miks on vaja tegelda logistikaprotsesside uurimise ja täiustamisega? Et logistika kui inimkonna edasiviija areneks ja leitaks uusi lahendusi kuidas transportida kaupa kiiremini ja efektiivsemalt tarbijani. 37. Mida mõeldakse läbimisaja analüüsi all ja milleks seda tehakse?
2. Protsessijuhtimine Protsessijuhtimise põhiidee seisneb selles, et iga liiki tootmine, teenus, turustamine jne. koosneb üksikutest järjestikku või paralleelselt kulgevatest protsessidest. Need protsessid kulgevad horisontaalselt ja läbivad ettevõtte erinevaid üksusi. Efektiivne protsessijuhtimine on: Vigu ennetav Protsessile orienteeritud Protsessi pidev parendamine Valdkondi hõlmav, kogu süsteemi optimeerimine Suunatud kõigile horisontaalprotsessidele 3.2.1. Protsessijuhtimise astmed Protsessivastutus Protsessijuhtimise põhimõte on, et ainult protsessiomanik saab olla protsessi eest vastutav. Oma tegevusega on ta vahendajaks tarnija ja kliendi vahel. Protsessi kirjeldamine Protsessiomaniku ülesandeks on oma protsessi kirjeldamine protsessijuhtimise mudeli elementidega. Tuleks dokumenteerida nii kokkulepped klientidega kui ka kokkulepitud nõuded tarnijale. Protsessi mõõtmine
osutamiseni. Protsessil on sisend ja väljund ning ta lisab väärtust ja on korratav. 40. Protsessi kategooriad vastavalt küpsusastmele Iseseisvalt kohanduv protsess. 9. Standardi definitsioon Standardid on dokumenteeritud kirjalikud kokkulepped, Parendatud protsess. Valitsetud protsess. Defineeritud, kirjeldatud protsess. Nn. mis sisaldavad tehnilisi iseloomustusi ja teisi kriteeriume, mida kasutatakse lähtesituatsioon ettevõttes enne protsessijuhtimise idee sisseviimist. järjekindlalt kui reegleid või definitsioone kindlustamaks materjalide, toodete, 41. Kvaliteedi mõiste piiritlemine Eriline kvaliteet kliendid märkavad kvaliteeti. menetluste ja teenuste vastavust neile seatud eesmärkidele. Tootel põhinev kvaliteet lähenemine käsitleb kvaliteeti täpse ja mõõdetava 10. Tootestandard Määratletakse nõudeid, mida toode või tooterühm peab täitma, et muutujana.
Referaat Mida ma arvan praegusest majandus olukorrast Eestis ? Õppeaine: Majandus Õpetaja: Õpilane: Oma kooli nimi+aasta ja kuupäev Mida ma arvan praegusest majandus olukorrast Eestis ? Urmas Varblane Tartu Ülikooli rahvusvahelise ettevõtluse professor : Majanduse uus kasvutsükkel peab toetuma ideele, et Eesti kui piiratud siseturuga väikeriigi puhul on majanduskasvu peamine allikas müügiedu maailmaturul. - Arvan et kui suurendada müügiedu maalimaturul , siis peaks Eesti hakkama ise rohkem mõtlema asjade tootmisele kohapeal. Mitmes rahvusvahelises võrdluses on Eesti majandusliku konkurentsivõime alusel paigutatud väga kõrgele kohale, paljudest arenenud majandusega riikidest ettepoole. Näiteks World Competitiveness Scoreboard ...
Multidivisjoniline struktuur ühendab endas mitut eelnenut strukuuri SOOVITAN SOOJALT NENDE STRUKTUURIDE JOONISED ÜLE VAADATA VI LOENGU SLAIDIDELT VÕI RUTH ALASE ÕPIKUST. NENDE NIMETUSED EI KATTU ÕPIKU JA SLAIDE VAHEL. MA VÕTSIN ÕPIKU NIMETUSED. 6. Mis on protsess? Protsess on kogum tegevusi ja vahendeid, mis üksteisega seotuna muudavad teatud sisendi tulemuseks. Vahenditeks võivad olla personal, majad, seadmed, tehnoloogiad, meetodid 7. Nimeta erinevaid protsessijuhtimise lähenemisi ning iseloomusta neid. Protsessijuhtimise eesmärk on äriprotsesside parem mõistmine ja sellest lähtuvalt nende optimeerimine. Ajapõhine juhtimine Keskmeks on AEG ning püütakse leida mitteproduktiivset aega ettevõtte protsessides, et see siis kõrvaldada. Eesmärk on selle kaudu saavutada kiirem reageerimine klientide ja turu vajadustele ja nende muutumisele, kiirem tootearendus, suurem efektiivsus läbi kadude vähendamise.
1. Nimeta organisatsiooni struktuuri tüüpe ja iseloomusta neid. · Funktsionaalne stuktuur · Divisjonaalne struktuur · Maatriksstruktuur · Projektiorganisatsioon · Võrkorganisatsioon · Meeskonnaorganisatsioon · Mis on protsess? Protsess on kogum tegevusi ja vahendeid, mis üksteisega seotuna muudavad teatud sisendi tulemuseks. Vahenditeks võivad olla personal, majad, seadmed, tehnoloogiad, meetodid jne . · Nimeta erinevaid protsessijuhtimise lähenemisi ning iseloomusta neid. KORDAMISKÜSIMUSED 7 28. aprill 2010. a. 19:19 Mis on äriühingute valitsemine, seleta kellele on seda kõige rohkem vaja, milleks on vaja seda valdkonda uurida? Äriühingute valitsemine on võimu teostamise mehhanism, mille abil omanikud viivad ellu oma tahte, kontrollivad äriühingu tegevust, saavad tagasi tehtud investeeringud ja teenivad dividende. Kõige rohkem on seda vaja omanikele, kuna ilma omaniketa ei eksisteeriks ka riik,
personalijuhtimisest, keskkonnajuhtimisest; tarneklauslite tundmine; laojuhtimine; logistika kuluarvestussüsteemide tundmine, prognooside ja analüüside koostamine ning erinevate analüüsi- ja võrdlusmetoodikate tundmine; varude juhtimise strateegiate, jaotusstrateegiate, varude paiknemise strateegiate tundmine; hinnakujunduspõhimõtete tundmine, lepingute lugemise ja sõlmimise oskus; planeerimisoskused; riskide juhtimise, projektijuhtimise ja protsessijuhtimise oskused. Võõrkeeltest omab eriti suurt tähtsust vene keel, kuna Venemaa turg on väga suur ning veoteenuste osakaal sinna ning teistesse vene keelt kõnelevatesse riikidesse on märkimisväärne. 7 Logistiku töö eeldab verbaalset ja matemaatilist võimekust, organiseerimisvõimet, korrektsust ja täpsust. Olulised märksõnad on veel hea teenindusvalmidus, kohuse- ja
TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL TALLINN COLLEGE OF ENGINEERING KONFLIKTID, KAEBUSED JA PROBLEEMID NING NENDE LAHENDAMINE REFERAAT Õppeaines: SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA JA KLIENDITEENINDUS Tallinn 2009 SISUKORD TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL...................................................................1 SISUKORD....................................................................................................................2 SISSEJUHATUS........................................................................................................3 1. KONFLIKTIST ÜLDISELT..................................................................................4 1.1 Konflikti mõiste....................................................................................................4 2. KONFLIKTI TÜÜBID...........................................................................................
Juhtimise alused JUHTIMISE ALUSED: EKSAMIKÜIMUSED 2007 1. Juhtimise ajalugu, areng ja teoreetikud 1.1 Juhtimise definitsioon Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. 1.2 Organisatsiooni definitsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus (era- ja riigiettevõtted, ametlikud ja mitteametlikud asutused). Organisatsiooni on kindel strateegia, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi saavutamiseks. Organisatsioon moodustatakse ideede elluviimiseks või ettevõtmiste ja ülesannete täitmiseks, millega üks inimene ei suuda hakkama saada. 1.3 Meeskonna definitsioon Meeskond on üksteist täiendavate oskustega väiksearvuline inimrühm (3-15 inim...
eristatakse selliseid organisatsiooni tüüpe 1)funktsionaalne2) divisionaalne3) hübriid 4) võrkorganisatsioon. Selline jaotus ei anna veel piisavaid ja praktilisi viiteid organisatsiooni kujundamiseks, vaid selle jaotuse alusel saab hinnata olemasolevaid organisatsioone. Pankade puhul on sageli oluline rõhuasetus müügi võrgule ja selle analüüs peaks andma olulised viited sellele oleks sobiv organisatsiooni struktuur. Orgkujunemisel on oluline aluseks võtta protsessijuhtimise põhimõtted, sest prots.juht meetod võimaldab kõigeparemini arendada panga personali ja tugiüksuste koostöôd. Ajalooliselt on välja kujunenud pankades teatud traditsioonilised skeemid ja selliseid on suhteliselt keerukas muuta. 1. Formaalne organisatsioon ükski organisatsioon ei ole iseenesest parim, sest igal organisatsiooni vormil on omad tugevad ja nõrgad küljed ning see eeldab et org kujundamisel tuleb esmalt väljaselgitada, milliseid tugevaid külgi
Projekti graafiliseks esitusvormiks sobib võrkgraafik. Joonis 19.1 Võrkgraafik Kasumi formeerimist ehitusfirmas mõjutavad 3 juhtimiskontuuri tüüpi: · projektijuhtimise allsüsteemid eesotsas projekti- ja töödejuhatajatega. Domineeriv eesmärk on efektiivsus e. ehituskestus. · ressursijuhtimise allsüsteemid (tööjõud, materjalid, masinad, finantsid). Domineeriv eesmärk on ressursside säästlik kasutamine. · protsessijuhtimise allsüsteem, mis peaks tasakaalustama eelmiste üldjuhul vastupidised eesmärgid: mida lühem kestus, seda halvem ressursside kasutamine ajas. Domineeriv eesmärk on kasumi maksimeerimine. Joonis 19.2. Kaks vastandlikku strateegiat Ehitusobjektid ja ka ehitustööd on erinevuste tõttu omavahel raskesti võrreldavad. Toodanguühikute võrreldavuse tagamiseks nii pakkumis- kui ka nõudluskõverate esitamisel võtame kasutusele suhtelise ühiku -suhtelise ehituskestuse.
2. Mida mõeldakse läbimisaja lühendamise all? 3. Millist kasu saadakse logistikas läbimisaja lühendamisest? 4. Mida tähendab mõiste „optimeerimine“? 5. Mida tähendab mõiste „osaoptimeerimine“? 6. Mida mõeldakse protsessijuhtimise all? 7. Miks on vaja tegelda logistikaprotsesside uurimise ja täiustamisega? 8. Mida mõeldakse läbimisaja analüüsi all ja milleks seda tehakse? Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR 1.12. Jätkusuutlik logistika ja tarneahela haldamine