EESTI MAAÜLIKOOL
Majandus- ja sotsiaalinstituut
PÕLLUMAJANDUSÖKONOOMIKA
ÜLDKURSUS
UURIMUSTÖÖ
Koostaja : Tõnis Kaska
EV 2. kursus
Juhendaja : lektor Ü. Roosmaa
Tartu 2009
SISUKORD
SISUKORD 3
1. LEIBKONNA SISSETULEK JA VÄLJAMINEK 4
1.1. Lorenzi kõverad 1997. ja 2007. aasta netosissetulekute põhjal 4
1.2. Netosissetulekute ja väljaminekute struktuur linna- ja maaleibkondades Eestis 2003. ja 2007. aastal 6
2. ERI VÕIMSUSKLASSI TRAKTORITE KASUTAMINE EESTIS MAAKONNITI 2001. JA 2005. AASTAL 9
3. TAIME- JA LOOMAKASVATUSTOODANG 11
3.1. Loomade ja lindude arvu muutused Eestis perioodil 1980-2007 11
3.2. Puuvilja- ja marjasaak Eestis aastatel 1990-2008 13
KASUTATUD KIRJANDUS 14
1.
LEIBKONNA SISSETULEK JA VÄLJAMINEK
1.1.
Lorenzi kõverad 1997. ja 2007. aasta netosissetulekute põhjal
Selleks, et mõõta riigi elanike sissetulekute ebavõrdsust,
jagatakse nad perede ehk leibkondade tulude suuruse alusel gruppidesse . Eestis kasutatava detsiiljaotuse korral kuulub igasse tulugruppi kümnendik kõigist peredest, esimeses kõige vaesemad ja
kümnendas kõige rikkamad . Saadud jaotuse alusel on võimalik
koostada majandusteadlase Max O. Lorenzi järgi nime saanud graafiline kõver. Selle abil on võimalik iseloomustada erinevate
riikide elanikkonna sissetulekute ebavõrdsust erinevatel aastatel
( Arrak jt. 2002, lk 68).
Lorenzi kõvera saamiseks kasutatakse kumulatiivset jaotust, kus iga
järgneva grupi tulud liidetakse kõigi eelmiste gruppide tuludele.
Absoluutse võrdsuse puhul on perede ja nende tulude kumulatiivne
jaotus võrdne, Lorenzi kõveraks on sellisel juhul 45° nurga all
tõusev sirge. Absoluutse ebavõrdsuse korral on kõik tulud
koondunud viimase, kümnenda grupi kätte, seda näitab viimase grupi
juurest 90° nurga all tõusev sirge. Tegelikkuses pole neid kahte
..................................................................11 1. LEIBKONNA SISSETULEK JA VÄLJAMINEK 1.1. Lorenz'i kõverad leibkondade netosissetulekute põhjal 1998 ja 2007 aasta kohta Lorenz´i kõver kirjeldab graafiliselt algse tulu kumulatiivset kogumit elanikkonna kumulatiivse kogumiga võrreldes: mida suurema paindega on Lorenz´i kõver seda ebavõrdsemalt on tulud jaotunud; ja vastupidi. Absoluutset võrdsust elanikkonnas ei eksisteeri. [Majanduse ABC]. Allikas: Põllumajandusökonoomika üldkursuse statistilised materjalid, sügis 2008. Tabel 1.1; 1.2 Joonis 1. Lorenz´i kõverad leibkondade netosissetuleku põhjal 1998. ja 2007.a. Analüüsi tegemiseks on reastatud leibkonnaliikme netosissetulek kasvavas järjekorras ja on jagatud kümnesse detsiili ehk tulukusgruppi. Väiksema sissetulekuga leibkonnad on esimeses ja suurima sissetulekuga leibkonnad on viimases ehk kümnendas detsiilis. Absoluutset võrdsust elanikkonnas ei eksisteeri
Statistika andmebaas: majandus. Palk ja tööjõukulu [http://pub.stat.ee/px- web.2001/Dialog/Saveshow.asp] (16.09.2008) 3. Keskmine bruto- ja netopalk põhitegevusala järgi. Statistikaamet. Statistika andmebaas: majandus. Palk ja tööjõukulu [http://pub.stat.ee/px- web.2001/Dialog/Saveshow.asp] (19.09.2008) 4. Leivategija,L. ,,Pestitsiidid taimekaitses" Tartu 1982, 119 lk 5. Majapidamiste tööjõud aastatel 2001, 2005 ja 2007. Eesti Maaülikooli õppeinfosüsteem. Minu ained. Põllumajandusökonoomika üldkursus. Õppematerjalide vaatamine. Statistilised tabelid [https://ois.emu.ee/pls/ois/tere.tulemast? pn_id_materjal=7795&pn_id_sessioon=43730060633840779780] (20.09.2008) 6. Mereste, U. ,,Majandusleksikon II" Tallinn 2003, 643 lk 7. Mõisted ja metoodika. Statistikaamet. Regionaalarengu andmebaas: majandus. Põllumajandus. Põllumajanduslike majapidamiste struktuur. Tööjõud. [http://pub.stat.ee/px- web.2001/Database/Majandus_regionaalne/13Pellumajandus/04Pellumajanduslike_maj
EESTI PÕLLUMAJANDUSÜLIKOOL Majandus- ja sotsiaalinstituut Põllumajandusökonoomika üldkursuse praktikumitööd Koostaja: HELEN TIITSON Majandusarvestus ja finantsjuhtimine II kursus Juhendaja: lektor K.LAHESOO Tartu, 2005 SISUKORD EESTI PÕLLUMAJANDUSÜLIKOOL.............................................................................1 Majandus- ja sotsiaalinstituut..............................................................................................1 Põllumajandusökonoomika üldkursuse ..............................................................................1 praktikumitööd...................................
Viljandi linna kinnisvaraturul korteromanditega tehtud tehingud majandustõusu ja -languse perioodil … Kinnisvara planeerimise ja maakorralduse eriala magistriastme 1. kursus 1. SISSEJUHATUS Töö eesmärgiks on käsitleda Viljandi linna korteritega tehtud ostu-müügitehinguid majandustõusu ning –languse perioodil. Koostatud töö peamiseks eesmärgiks on välja selgitada seoseid tehtud tehingute ning kinnisvaraturgu iseloomustavate parameetrite vahel. Uuritavaks perioodiks on valitud 2003 – 2014. aasta, mis iseloomustavad kõige paremini turul toimunud muutusi
Eesti Maaülikool Majandus- ja Sotsiaalinstituut PÕLLUMAJANDUSLIKE MAJAPIDAMISTE ARV, MAJANDUSLIK SUURUS JA TOOTMISTÜÜP Uurimustöö õppeainetes ,,Põllumajandusökonoomika" ja ,,Teadustöö alused" SISUKORD SISSEJUHATUS Antud uurimustöö eesmärgiks on uurida Eesti ja ühe Euroopa Liidu liikmesriigi põllumajanduslike majapidamiste arvu, majanduslikku suurust ja tootmistüüpi. Teen selle uuringu 2001-2007 aastate põhjal. Ja Euroopa Liidu liikmesriigiks valin Soome. Uurimustöö proovin üles ehitada igale lugejale arusaadaval kujul. Ehk siis selle all mõtlen seda, et kõik kes seda loevad peaksid sellest teemast mingisuguse ülevaate saama. Soome kohta ma täpselt samasuguseid arve ei leidnud nagu on Eesti kohta, aga umbes taolise ülevaate sellest maast saab ikkagi. Üritan oma uurimustöö üles ehitada koos jooniste ja tabelitega, et oleks täpne pilt silme ees, millistest ar
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Avaliku sektori majanduse instituut Majanduspoliitika õppetool NOORTE TÖÖPUUDUS Kodutöö õppeaines majanduspoliitika Tallinn 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS ........................................................................................................... 3 1. ÜLEVAADE NOORTE TÖÖPUUDUSEST ............................................................ 4 1.2 Noorte tööpuudus Euroopas ............................................................................................ 4 1.2 Noorte tööpuudus Eestis .................................................................................................. 7 2. TÖÖPOLIITIKA TÖÖPUUDUSE VÄHENDAMISEKS ...................................... 11 2.2 Noortele suunatud tööpuuduse leevendamise meetmed Eestis ..................................... 13 KOKKUVÕTE ..............................................................................
Värska valla regionaalanalüüs Praktiline töö regionaalarengu ja poliitika õppeaines Tartu 2011 SISUKORD 1.Värska valla üldiseloomustus...................................................................................................3 2.Rahvastik..................................................................................................................................4 3.Sissetulekud........................................................................................................................... 12 4.Elamuehitus............................................................................................................................15 5.Tööhõive................................................................................................................................ 16 6.Majandus................................................................................................................................17 7.Inimvara....
EESTI MAAÜLIKOOL Põllumajandus ja keskkonnainstituut Maastikukaitse ja- hooldus Kati Zoobel Põllumajandusmaa kasutamise muutused ja seda mõjutavad tegurid Referaat aines Loodusvarade majandamise ökonoomika Juhendajad: Risto Sirgmets, Paavo Kaimre Tartu 2014 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 Põllumajanduse areng............................................................................................ 4 Tegurid ja arutelu.................................................................................................... 5 Kokkuvõte..................................................................................
Kõik kommentaarid