ajal mängiti kahte grammofoni, poeedid esitasid redeli tipus seistes oma luulet, teise redeli tipus pidas Cage ise loengut, pianist esitas klaverimuusikat... .... "Water music" (1952) muusikaline lavaline etendus. Pianist lisaks klaverimängule teeb teisi toiminguid: mikrofoni ees sorinal vee kaussi kallamine, kindlal hetkel vile puhumine, raadiovastuvõtja sisse ja välja lülitamine, mängukaartide viskamine klaveri keeltele... NEOKLASSITSISM Hõlmab ajavahemikku 19.sajandi lõpp 20. sajandi algus. Tekkis vastureaktsioonina impressionismile. Aluseks oli romantismi eitamine. Pooldati hoopis varasemaid stiile, ka barokk ja renessanss. Neoklassitsism muusikas: Suuna rajajaks peetakse Igor Stravinskit. Muusikaline neoklassitsism sai alguse 1920-ndatel. Toimus muusika harmoonia ja orkestratsiooni üldine lihtsustamine ( lühikesed meloodiad, lakoonilisus)
· ,,Ellujäänu Varssavist". Tekst on kokku pandud mitmete sõja üle elanud natsismiohvrite tunnistustest, mis räägivad inimeste massilise hävitamise ja koonduslaagrite õudusest. Neoklassitsism · Hõlmab ajavahemikku 19 sajandi lõpp - 20 sajandi algus · Tekkis vastureaktsioonina impressionismile · Aluseks oli romantismi eitamine. Pooldati hoopis varasemaid stiile, ka barokk ja renessanss. · Suuna rajajaks peetakse Igor Stravinskit · Muusikaline neoklassitsism sai alguse 1920-ndatel. · Toimus muusika harmoonia ja orkestratsiooni üldine lihtsustamine (lühikesed meloodiad, lakoonilisus) · Väärtustama hakati selget meloodilist joonist ja vormi täpsust, klassikaliselt väljapeetud ülesehitust. · Neoklassitsism kujutavas kunstis: o Joon, kontuur ning täpsed geomeetrilised põhivormid said maalikunsti aluseks o Uus stiil kubism. Rajajaks Georges Braque, Pablo Picasso,
Muusikaajalugu Neoklassitsism Impresionismi eitamine · Kahekümnendate aastate algul, kui maailm alles õppis tundma ja jäljendama prantsuse impressionismi muusikat, olid selle maa noored heliloojad jõudnud juba impressionismi eitamiseni. · Küllastumus nii hilisromantilisest dramatismist ning impressinistlikust kõlavärvikultusest olid eelduseks uue muusikalise mõtteviisi neoklassitsismi sünnile Esimese maailmasõjajärgses Euroopas. · Huvi varasemate stiilide vastu ei piirdunud ainult Viini klassikute traditsioonide taaselustamisega, nagu võiks stiilinimetusest eeldada. Tunti huvi ka näiteks renessanss ja barokkmuusika zanrite ja vormide vastu (,,neobarokk"). Neoklassitsism kui üldine loomesuund · Neoklassitsismi ei sa käsitleda ühtse koolkonnana, pigem tähistas see üldist loomesuunda, igal heliloojal individuaalsest eripärast lähtuvalt mõistagi isemoodi.
o Aluseks kaks hispaania rahvaviisi ja muutumatu boolerorütm 2 o Terve teose vältel muutuvad ainult tämbrid ja dünaamika Neoklassitsism Sisuliselt peaks nimetus olema neoklassika, sest eeskuju võetakse mitme möödunud ajastu zanritest. Kasutatakse vanu vorme, millele lisatakse kaasaegseid väljendusvahendeid. Eesmärgiks korda luua sajandialguses valitsenud stiilide paljususes. Pigem loomesuund kui stiil. Kogu neoklassitsism on tonaalne. Palju kasutatakse ka polüfooniat. Vahendite ökonooomsus. Harmoonia ja orkestratsiooni lihtsustumine. Selge ja tonaalne muusika. Kunst eksponeerib kunsti ennast. Möödunud aegade muusikat stiliseeritakse. Esines kahe maailmasõja vahel. Paul Hindemith 1895-1963 · Ludus Tonalis Igor Stravinski 1882-1971 Stravinski oli maailmainimene, elas-esines väga paljudes erinevates paikades. Tegutses ka dirigendi, pianistina esitas sageli ise oma teoseid. 1937
Jocasta oli Oidipuse ema, mille saab ka hiljem teada, oli juba abiellunud oma emaga. Oidipus üleskasvatatud karjuse poolt. Jocasta poob ennast üles, kui mõistab, et Oidipus on tema poeg. Oidipus torkab endal silmad peast välja. 1920ndad – grammofon olemas, areneb raadio – muutub mõjukaks info- ja muusikaallikaks. (Eestis raadio sünd 1926). Võimendid ooperilaval, kõlaefektid. Heliloojad olid vaimustuses tehnikast. Prantsusmaal 1920ndatel – objektiviseeriv stiil. Neoklassitsism (Stravinski). 1920ndad: Prantsusmaa – neoklassitsism Prantsusmaal on olnud väga tugevad klassitsistlikud traditsioonid. • Taas hakati kasutama mütoloogilist sisu, antiikdraamasid. • 1920-30ndate muusikaline suund, mis lähtub vanadest vormidest, nimetatakse neoklassitsismiks – seotud eelkõige Prantsusmaaga. • Igavesed väärtused, mütoloogia, eeskujud vanadest vormidest, objektiivsus, tonaalsus.
Kõik kommentaarid