Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Meretransport - esitlus (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Meretransport
Kerttu Geidik
Geidi Steinberg
11b
Mereveondus
tegeleb kauba- ja reisivedudega üle mere
üks odavamaid transpordiliike
suured veokogused
hooldus ja sadamate ehitus maksab
suurem hulk maailma kaupadest meritsi
Miinused
Aeglane
Kaup tuleb hiljem ümber laadida
Plussid
Mahutab korraga palju kaupa
Odav
Ei ole vaja spetsiaalseid teid
Mereveondus Eestis
Hästi arenenud
Palju häid sadamakohti

Vasakule Paremale
Meretransport - esitlus #1 Meretransport - esitlus #2 Meretransport - esitlus #3 Meretransport - esitlus #4 Meretransport - esitlus #5 Meretransport - esitlus #6 Meretransport - esitlus #7 Meretransport - esitlus #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 35 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor queenk Õppematerjali autor
Powerpoint esitlus.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
doc

Transport

Meretransport Meretransport on üks odavamaid transpordiliike. Merelaevadega saab korraga edasi toimetada suuri veosekoguseid. Mereteede "ehitamine" ei maksa midagi, küll aga nende hooldamine (süvendamine, märgistamine) ja sadamate ehitus. Väikese veomahu ja lühikese vahemaa korral on aja ja rahakulu veoste kogunemist oodates, neid ladustades ja laadides aga väga kõrge. Eestis on meretransport hästi arenenud. Siin on palju häid sadamakohti, mis ei külmu ka talvekuudel ja seetõttu on merevedusid võimalik teha aasta läbi. Eesti meretranspordil on võrdlemisi pikad traditsioonid, mis jätkusid ka Nõukogude okupatsiooni oludes. Mitmeid sadamaid kasutaski pikka aega okupatsiooniarmee, osad lasti lihtsalt laguneda. Samal ajal rajati uus ja võrdlemisi moodne sadam Muugale ja küllaltki korralik laevastik.

Geograafia
thumbnail
13
ppt

Veonduse powerpointi esitlus

Autotransport ehk maanteetransport Plussid: · Kiire · Vedu "uksest ukseni" · Tihe teedevõrk Miinused: · Korraga väike kaubakogus · Maanteede rajamine ja korrashoid kallis · Vajab palju tööjõudu Fakte · Esimesi autosi nähti Eestis 19. sajandi lõpul · Esimesed bussid pandi käiku 1920. aastatel · Eesti maanteede kogupikkus on umbes 50 000 kilomeetrit · Sellest on kõvakattega umbes 10 000 kilomeetrit Meretransport Plussid: · Odav · Mahub korraga palju kaupa · Ei ole vaja ehitada spetsiaalseid teid Miinused: · Aeglane · Kaup tuleb pärast ümber laadida Fakte · Muuga sadam on Läänemere üks suurimaid ja moodsamaid sadamaid · Kokku veeti 2003.a Eesti sadamate kaudu 47 miljonit tonni kaupa Jõetransport Plussid: · Odav · Ei ole vaja ehitada spetsiaalseid teid Miinused: · Kaup tuleb pärast ümber laadida · Liikumisvõimalused

Geograafia
thumbnail
28
docx

Veod Läänemerel ja läbi Eesti sadamate

..........................................................8 2.1 Muuga sadam....................................................................8 2.2 Paldiski lõunasadam..........................................................9 2.3 Tallinna Vanasadam.........................................................10 Kokkuvõte....................................................................... 12 Kasutatud materjalid.......................................................14 SISSEJUHATUS Meretransport ehk mereveondus on transpordiharu, mis tegeleb nii kauba- kui ka inimesteveoga meritsi. Meretransport on võrdlemisi odavam, kui teised transpordiliigid, kuna korraga saab transportida suuremates kogustes ning erinevaid kaubaartikleid. Ka mereteede “ehitamine” ei maksa midagi, küll aga sadamate ehitus, hooldus ja akvatooriumite süvendamine. Just Läänemere-äärsed rahvad on meretranspordi võimalusi hästi ära kasutanud.

Ärilogistika
thumbnail
30
docx

Eesti sadamad

2010. aastal. Eesti meretranspordiettevõtted vedasid rahvusvahelistel liinidel 5,6 miljonit sõitjat ehk 8% enam kui 2010. aastal, peamistel Eesti-sisestel laevaliinidel ligi 1,9 miljonit sõitjat ehk ligikaudu samapalju kui aasta varem. Kokkuvõte Eesti areneb kui mereriik aastast aastani , ja see tähendab , et varsti sadamate arv hakkab kadvama , tekkivad uued ja uued sadamad , firmad jne. Need kõik on seotud meresõiduga , transportiga . Meretransport ja mereturism kasvavad ja see on hea märk , sest kuna Eesti on väike riik , see on väga suur samm majanduse arengus. Kasutatud kirjandus : 1. https://statistikaamet.wordpress.com/tag/eesti-sadamad/ 2. http://www.ts.ee/ 3. http://www.sadamateliit.ee/sadamad/ 4. Statistika andmebaas

Eesti maalugu
thumbnail
19
docx

MEREVEDU LÄÄNEMEREL JA LÄBI EESTI SADAMATE

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Anette Leis MEREVEDU LÄÄNEMEREL JA LÄBI EESTI SADAMATE Referaat TABB22 Õppejõud: lektor Tarvo Niine Tallinn 2018 SISUKORD SISSEJUHATUS Suurem osa kaubatranspordist toimub just merel. Meretransport on võrdlemisi odavam, kui teised transpordiliigid, korraga saab transportida suuremates kogustes ning ka erinevaid kaubaartikleid. Lisaks ei maksa ka mereteede ehitamine, kulutusi tuleb teha aga sadamate ehitusel, nende hooldamisel ning akvatooriumite süvendamisel. 2 Läänemerel toimub 15% kogu kaubaliikumisest, mis teeb sellest ühe aktiivseima mereruumi maailmas. Igal ajahetkel viibib seal umbes 2000 laeva, mis näitab, et meretransport on

Baaslogistika
thumbnail
8
docx

Ühiskonna areng ja globaliseerumine

Terminal ehk kaubajaotuspunkt täidab järgnevaid ülesandeid: 1. kauba vastuvõtmine ja väljasaatmine 2. ladustamine 3. kogumine ja jaotamine 4. osaline ümbertöötamine 5. kauplemine 6. kontroll Euroopa suurim sadam- Rotterdam- nn Euroopa merevärav- asub Hollandis. Asend kaardil... Transpordiliigid: autotransport, raudteetransport, meretransport, siseveetransport, õhutransport ja torutransport Erinevate veondusliikide eelised ja puudused kaubavedudes ning transpordi mõju teistele majandusharudele Transpordiliik Eelised ja puudused Milleks sobib kõige enam 6 liiki Autotransport +vedu kiire ja paindlik lühikeste vahemaade Väikesemahulised kaubad: korral toiduained, kergetööstustooted

Geograafia
thumbnail
14
docx

MEREVEOD LÄÄNEMEREL JA LÄBI EESTI SADAMATE referaat

....................... 12 2.3 Sillamäe sadam.......................................................................................... 12 KOKKUVÕTE......................................................................................................... 13 KASUTATUD ALLIKAD........................................................................................... 13 2 SISSEJUHATUS Suurem osa kaubatranspordist toimub just merel. Meretransport on võrdlemisi odavam, kui teised transpordiliigid, korraga saab transportida suuremates kogustes ning ka erinevaid kaubaartikleid. Lisaks ei maksa ka mereteede ehitamine, kulutusi tuleb teha aga sadamate ehitusel, nende hooldamisel ning akvatooriumite süvendamisel. Läänemerel toimub 15% kogu kaubaliikumisest, mis teeb sellest ühe aktiivseima mereruumi maailmas. Igal ajahetkel viibib seal umbes 2000 laeva, mis näitab, et meretransport on Läänemereäärsete riikide jaoks ülimalt oluline

Logistika ja tarneahelad
thumbnail
18
docx

Euroopa ja aasia sadamad

TTÜ EESTI MEREAKADEEMIA EUROOPA JA AASIA SADAMAD Referaat Koostaja: Kristina Samošenkova KS-11 Tallinn 2014 Euroopa Sadamad Euroopa suuremad sadamad on : 1. Rotterdam, 2. Hamburg, 3. Antwerp, 4. Felixstowe, 5. Bremerhaven, 6. Gioia Tauro, 7. Algeciras, 8. Genoa, 9. Le Havre, 10. Barcelona Rotterdamis asub Euroopa suurim sadam. Hollandi sadamad on teenindanud Aasia ja Euroopa vahelisi kaubateid juba alates 16. sajandist. Amsterdamis ja Rotterdamis asusid juba tollel ajal Indiast kohale toimetatud tee ja kohvi puhverlaod. Juba 16. sajandil töötasid Euroopa esimesed jaotuskeskused Hollandis. Tänapäeval on Holland Euroopa suurimaks transiidiväravaks. Peamiseks konkurentsieeliseks on seejuures Hollandi soodne geograafiline asend Euroopa eksporditurgude suhtes. Hollandis on hästi välja arendatud logistika infrastruktuur ja kiired ühendused muude Euroopa riikidega. Hollandi maanteede võrgusti

Geograafia




Meedia

Kommentaarid (1)

r1ga profiilipilt
M R: normaalne värk

15:19 06-11-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun