Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Marie Underi sonettide maailisus (3)

5 VÄGA HEA
Punktid
Sonett - 14 neid oli, käisid käsikäes

Esitatud küsimused

  • Milleks peaks kellegi teise pärast enese maailma muutma?

Lõik failist


Marie Underi sonettide maalilisus
Marie Underi sonette lugedes maalib iga rida ette üha tervikuma pildi. Ennast võib unustada riimide vahele, võib kaotada taju reaalsusega. Tunne, nagu vaataks pildiraamatut, mitte loeks teksti. Luule on täis loodus ja armastuselamusi. Kordagi ei tule ette keele sõlmi, kogu luule voolab nagu jõgi.
„Merilind“ on väga detailne. Igas reas on toodud esile linnu välimus ning tema tunded. Under on hinnanud linnu ilu ja kuidagi üritanud aru saada linnu muredest , tahtnud lennata koos linnuga ja läbida tema kurb teekond .
Sonett „Kui esimesel päeval“ on kirjutatud sellise tunnete detailsusega, nagu ta oleks kirjutanud selle just sel hetkel, kui ta neid tundeid tundis. Kindlasti leiab keegi, kes on samas olukorras olnud, sellest luuletusest midagi tuttavat. Läbi luuletuse kumab
Marie Underi sonettide maailisus #1 Marie Underi sonettide maailisus #2
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-09-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 82 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor madkri Õppematerjali autor
Valitud sonettide kirjeldused ja nende loomingi analüüs
Selle eest on saadud 5

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
pdf

Eesti aja rühmitused

eest ühiskonnas. Kõne all olid sageli noorte olukord, haridus ja tulevikuperspektiivid. Korraldas kirjandusliku ringreisi. Erinevalt vähesest tegutsemisajast oli rühmitus ühte ja BRENDA HOLT 11 E-ÕPE tugev. Tarapita oli kohaliku kirjanduse ja kultuuri eest kõneleja tolle aegses ühiskonnas. Tarapita liikmeteks olid Under, Kivikas, Semper, Adson, Vares-Barbarus, Tuglas, Alle, Kärner ja Tassa. 8.Marie Underi looming – luuletused, sonetid, ballaadid. Näited. 1917.aastal ilmus Underi poolt kirjutatud esikkogu „Sonetid“. Samuti olid tähtsamate kogude seas ühiskondlike vahekordi eritlev „Hääl varjust“ ja looduslüürikat sisaldav „Rõõm ühest ilusast päevast“. Tema ballaadilooming on kogutud raamatusse „Õnnevarjutus“. Samuti ilmus 1981.aastal tema loomingut kokku võttev valikkogu „Mu süda laulab“. Tema ballaadid on „Õnnevarjutust“

Eesti keel
thumbnail
18
doc

Marie Under

MARIE UNDER Referaat Tartu 2008 Sisukord Sissejuhatus XX sajandi esimesel poolel kerkisid eesti kirjanduspildis esile kaks nime: proosas Anton Hansen Tammsaare, luules Marie Under. Mõlemad küpsesid aegamisi, nende loominguline kõrgaeg langes 1920. ja 1930. aastaisse. Mõlemate kunsti keskpunktis oli inimene muutuvas maailmas oma õnneigatsuse, lootuse ja pettumustega. Oma talendi jõuga lõid nad eesti rahva vaimuelu kajastavaid ja samal ajal elu mõtestamises üldinimlikule tasandile ulatuvaid kunstiväärtusi, millel on eesti keelepiirides kaugemale ulatuv tähendus. Elulugu Marie Under sündis 27

Kirjandus
thumbnail
5
doc

Marie Under

kaunimaks sametiks.Selline kirjeldusvõime on hämmastav. Sonett"Kas?" Sonett vestab ilmselt armastusest ja armumisest.Tänapäeval on aktuaalseks saanud suhetes olev truudus ja suhte kestvus.Autor väljendab samuti oma muret selles osas,kas armumine jääb püsima või on see lihtsalt mingil viisil selline esmane noorusetuhin,mida tulevikus enam nii väga ei mäletagi.Minu jaoks on see luuletus on äärmiselt sügavamõtteline ja samas ka kurb,kuna Underi jaoks on see vist pigem õnnetu armastus,mida ta silmas peab.Tundub,et autor on suvel armunud ja nüüd sügisesse sammudes on ta muutunud ebakindlaks ja pole päris veendunud,et armastus püsiks kuni surmani.Arvan,et seetõttu on ka soneti pealkiri "Kas?" kuna esitatakse eelkõige iseendale küsimus,kas see arm veel püsib.Ilmselt on vallanud luuletajat sel hetkel väga nostalgilised meeleolud ja pigem on ta huvitatud enda kogemuste kirjapanemisest,kui lugejates mingi emotsiooni tekitamisest

Kirjandus
thumbnail
26
doc

Eesti Kirjanduse Ajalugu II

1. Siuru tegevus ja looming Liikmed: Gailit, Under, Semper, Tuglas, Adson, Visnapuu Esimees Marie Under. Tuglas pani rühmitusele nime “Kalevipoja” järgi. Korraldati avalikke kirjandusõhtuid, kus koguti kogude kirjastamiseks raha. Juba 1917 lõpul vallutas „Siuru“ I luulekogu raamatuturu. Al 1918 kirjastas „Siurut“ Odamees. Kokku ilmus 3 rühmitusel albumit ja koguteos “Sõna”, luule- ja novellikogusid, esseid, följetone, 1 romaan (Gailit “Muinasmaa”) ja 1 reisikiri (Tuglas “Teekond Hispaania”). „Siuru“ oli “Noor-Eesti” traditsioonide jätkaja

Eesti kirjandus
thumbnail
42
docx

Eesti kirjanduse ajalugu II

1917. - 1920. Iseloomulik joon on, et tegemist on dünaamilise ajajärguga, kõik koguaeg muutub. Eesti ajaloo seisukohalt kaks tähislikku dokumenti on 1918. Manifest Eestimaa rahvastele, mis kuulutab Eesti Vabariigi isesisvaks (paariks päevaks). 1920 Rahuleping nii Eesti oma kui ka Soome oma sõlmiti Tartus. 1918 Ado Vebbe ,,Kohvikus" -ära lendamine ­> iseloomulik sellele perioodile. 1924 Eduard Ole ,,Laud" ­ abstraktse ja geomeetrilise kunsti suund. Siuru (1917-1920) Marie Under, Friedebert Tuglas, Artur Adson, August Gailit, Hendrik Visnapuu, Johannes Semper (+ August Alle ja Johannes Barbarus) Luulele pannakse suuremat rõhku. Tarapita (1921-1922) Artur Adson, August Alle, Johannes Barbarus, Albert Kivikas, Jaan Kärner, Johannes Semper, Gustav Suits, Aleksander Tassa, Friedebert Tuglas, Marie Under Kirjanduslik Orbiit (1929-1931) Erni Hiir, August Jakobson, Albert Kiivikas, Daniel Plgi, Juhan Sütiste, Oskar Urgart jt.

Kirjandus
thumbnail
16
doc

Bernard Kangro

Üle jääb maagiline realism, äranähtud ja end tõendanud katse muuta struktuure, et saavutada hingetuisus vabastavat jääminekut (Kruuspere, 2008: 420). Euroopalikku tehnilise maailmasüsteemi sisenemine, seal hingetuisune viibimine ning sealt väljumise hakatus ­ selles üheaegsuses ja järgnevas on paatos, mis kannab Kangro luulet juba õige vara. Koguga ,,Reheahi" (1939) astub ta rahvusliku enesetunnetuse mõttes olulise sammu edasi Marie Underi poolt seni sõnastatu juurest. Under kuulub täielikult euroopalikku luulesüsteemi, millesse Kangro ühelt poolt siseneb, millest teiselt poolt juba välja igatseb. Siin tuleb piirduda vaid viitega ,,Reheahjule" kui sammule süsteemist välja, rahvuslikule psüühikale vastuvõetavamatesse, ,,soojematesse" kihtidesse. Hoolimata näilisest mängulisusest, on Kangro seda algusest lõpuni tajunud olulise, tõsise ja vastutusrikka

Eesti keel
thumbnail
14
docx

Kirjanduse koolieksamipiletid 2013

Nt: Rein Põder ,,Külmnäpp" * realistlik romaan- tõelisust kujutatakse ilustamata, tegelased on sageli keerulise hingeeluga, nende teod ja mõtted võivad olla vastuolulised. Tegelase elutee kujuneb enamasti selliseks, nagu ta ise oma tahte kohaselt seda suudab kujundada. Realistlikus teoses toimub jutustamine kolmandas isikus, kõiketeadja autori vaatepunktist. Enda varjujätmiseks kasutab autor dialoogivormi, laseb tegelastel endil oma olemust avada. nt. Shakespeare "Romeo ja Julia" 2) * Marie Under- Nimetatud ka Eesti luule hingeks, Underi tõeline luuletajadebüüt oli seotud kirjandusliku rühmituse "Siuru" esilekerkimisega (1917). Aastatel 1917­1918 ilmusid Underilt luulekogud "Sonetid", "Eelõitseng" ja "Sinine puri", mis tegid ta tuntuks üle Eesti. Underi varasem luule on sensuaalne, täis loodus ja armastuselamusi. Järgnevates kahes luulekogus "Verivalla ja "Pärisosa" toimub luuletaja loomingus oluline teisenemine

Kirjandus
thumbnail
8
doc

August Gailit

· "Isade maa" (romaan), 1935 · "Karge meri" (romaan), 1938 · "Ekke Moor" (romaan), 1941 · "Leegitsev süda" (romaan), 1945 · "Üle rahutu vee" (romaan), 1951 · "Kas mäletad, mu arm?" (ühendab mitut proosazanri), 1951­1959 SIURULASTE KODUTÜLI Kirjandusliku rühmituse ,,SIURU" lööklause oli ,,:Naudi hetke!" Vaieldamatult on kõige kuulsam följeton ,,Sinises tualetis daam"- paradoksid luulest ja Marie Underist. Lugu on suunatud Underi ja Adsoni ilutseva luule pihta ja oma varjamatu irooniaga tekitas see omal ajal kirjandusliku skandaali. Följetoni peetakse ka Siuru rühmituse lagunemise üheks põhjuseks. Under kõneles oma sonettides niivõrd intiimselt ja häbematult,et ta sonettide vastu hakkasid huvi tundma ka kauged luuleinimesed. Küllap oli sajandialguse eesti lugeja ehmatav selline avameelsus: Underi sonett ,,Sinine terrass" Oh neid sukki, mis lõppeda ei taha! Kuis otsib hingeldes mu põlev suu,

Kirjandus




Kommentaarid (3)

co25 profiilipilt
co25: sain mis vaja
14:12 13-04-2011
krissuts001 profiilipilt
Kristiine Pajussaar: aitas palju
23:06 12-06-2012
priidik1994 profiilipilt
priidik1994: väga hea
16:28 24-10-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun