Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ (0)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on normitehnika?

Lõik failist


KOV määruse eelnõu ettevalmistamine ………………….. määruse „Valla eelarvest sotsiaaltoetuste määramise ning maksmise tingimused ja kord „ näitel.
Referaat
Juhendaja Anne Rähn
PÄRNU
2014

Sisukord


SISSEJUHATUS 3
1. KOHALIKU OMAVALITSUSE OLEMUS JA ÕIGUSLIKUD ALUSED 4
1.2 KOV-d ülesanded 4
1.3 KOV õigustloovate aktide järelevalve 5
2. KOHALIKU OMAVALITSUSE MÄÄRUSTE NORMITEHNILISED NÕUDED 6
KOKKUVÕTE 10
Viited 11
Lisad 12
Lisa 1 12
Lisa 2 21
........ VALLAVOLIKOGU 30
EELNÕU 30
Seletuskiri 30
1.Sissejuhatus ja eesmärk 30
2.Eelnõu sisu ja võrdlev analüüs 31
3.Määruse mõju analüüs 34

SISSEJUHATUS

Kohalik omavalitsus omab omaenda võimu ning kogukonnal on loomulik ja võõrandamatu õigus juhtida oma asju. Üheks asjade juhtimise võimaluseks on kohaliku võimu määrused , mis reguleerivad täpselt valla elu. Käesolev töös analüüsib autor esimeses pooles kohaliku omavalitsuse olemust ja õiguslikke aluseid. Vaatleb kohaliku omavalitsuse ( edaspidi KOV) ülesandeid s.h ka määruste eelnõude ettevalmistamist, menetlemist ja järelvalvet. Teine pool tööst käsitleb seadusandja poolt kehtestatuid kohaliku omavalitsuse määruste normitehnilisi nõudeid. Tööle on lisatud lisadena ……………. valla „ Valla eelarvest sotsiaaltoetuste määramise ning maksmise tingimused ja kord „ määrus ning seletuskiri.
Töö on autori jaoks väga aktuaalne nii seoses õpingutega kui ka tööülesannete täitmisega.

1. KOHALIKU OMAVALITSUSE OLEMUS JA ÕIGUSLIKUD ALUSED

Kohaliku omavalitsuse kui halduskandja olemuse iseloomustamisel valitsevad põhiliselt kaks teooriat – vaba kogukonna teooria ja riikliku
Vasakule Paremale
SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #1 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #2 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #3 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #4 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #5 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #6 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #7 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #8 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #9 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #10 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #11 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #12 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #13 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #14 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #15 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #16 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #17 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #18 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #19 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #20 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #21 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #22 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #23 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #24 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #25 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #26 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #27 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #28 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #29 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #30 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #31 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #32 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #33 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #34 SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ #35
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 35 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-06-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kristajoost Õppematerjali autor
sotsiaaltöö korralduse aines - uurimustöö - kuidas koostada sotsiaalmäärusi kohalikus omavalitsuses.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
26
doc

Õiguspoliitika ja normitehnika

Trafaretsuspõhimõte tähendab, et õigustloovas aktis tuleb sama mõtet väljendada alati võimalikult samas sõnastuses. Sarnaseid suhteid reguleerivate normide sõnastamisel tuleb kasutada samasugust või sarnast lausestust ning samu väljendeid. Õigustloova akti tekstist peavad selle täitjad täpselt ning ühtemoodi aru saama. Mida trafaretsemalt on sätted sõnastatud, seda vähem vigu tekib nende kohaldamise. 11. Palun esitada Vabariigi Valitsuse määruse eelnõu rekvisiidid? · märge «EELNÕU» ning eelnõu kooskõlastamiseks esitamise ja Vabariigi Valitsusele esitamise korral eelnõu valmimise kuupäev seaduse eelnõu esimese lehekülje paremas ülanurgas · seaduse pealkiri · seaduse vastuvõtmise kuupäeva koht ja vastuvõtmise koht · allkirjastaja ees- ja perekonnanimi ning ametinimetus · märge eelnõu esitaja kohta «Algatanud Vabariigi Valitsus» ning eelnõu Riigikogule

Õigus
thumbnail
75
doc

Kohaliku omavalitsuse õigus

Administratiivkontrolli kohalike võimuorganite üle teostatakse viisil, mis tagab, et kontrollorgani sekkumise ulatus oleks tasakaalus kaitstavate huvide tähtsusega. Volikogu ja valitsuse õigusaktid Volikogul ja valitsusel on õigus anda üldaktidena määrusi. Volikogul on õigus üksikaktidena vastu võtta otsuseid, valitsusel anda korraldusi. Volikogu ja valitsuse õigusaktid kehtivad antud omavalitsusüksuse haldusterritooriumil. Volikogu ja valitsuse määruse eelnõule kohaldatakse Vabariigi Valitsuse poolt Vabariigi Valitsuse ja ministri määruse eelnõu kohta kehtestatud normitehnilisi nõudeid erisustega, mis tulenevad KOV üksuse õiguslikust seisundist. Volikogu võib kehtestada täpsema korra normitehniliste nõuete rakendamiseks. Valla ja linna põhimäärus Valla või linna põhimääruses sätestatakse: 1) volikogu esimehe ja aseesimehe või aseesimeeste valimise kord, volikogu

Õigus
thumbnail
31
doc

AVALIK HALDUS 2016 kevad

koosseisud, kui seaduses ei ole sätestatud teisiti; 12) esitab ettenähtud korras VV-le ettepanekuid ministeeriumi valitsemisala küsimuste otsustamiseks; 13) annab VV-le aru ministeeriumi tegevusest; 131) tagab sisekontrolli süsteemi rakendamise ja siseaudiitori kutsetegevuse korraldamise ministeeriumis ja ministeeriumi valitsemisalas olevates valitsusasutustes ning valitsusasutuste hallatavates riigiasutustes; 14) täidab muid ülesandeid, mis talle on pandud seaduse või VV määruse, korralduse või peaministri korraldusega. (2) Kui ministri valitsemisalasse kuuluv küsimus puudutab ka teiste ministeeriumide valitsemisalasid või kui asju otsustatakse kokkuleppel teiste ministritega, kooskõlastab minister otsuse teiste ministritega. Kui kokkulepet ei saavutata, esitatakse küsimus otsustamiseks VV-le. (3) Ministeeriumi struktuuriüksused, samuti tema valitsemisalas olevad asutused pöörduvad VV poole ministri kaudu.

Avalik haldus
thumbnail
60
doc

RIIGIÕIGUSE KORDAMISKÜSIMUSED, eksam, arvestus

I PÕHISEADUS ÜLDISELT, PREAMBUL 1. PS preambul. Kas Eesti PS preambulil on juriidiline tähendus? Preambula peamine juriidiline tähendus seisneb selles, et ta sõnastab need üldised sihtjooned, mis on aluseks põhiseaduse teiste normide ning põhiseadusest alamalseisva õiguse tõlgendamisel. Kogu põhiseadust tuleb vaadelda preambulas sätestatud printsiipide valgusel. 2. Mitu PS on Eestil olnud? 1920, selle 1933 a muudatuste ja 1937 a PS lühiiseloomustus I: 1920 a. PS – põhilised tunnused: kõige olulisem ja mõjuvõimsam organ Riigikogu (100 l), presidenti ei olnud (seadusi kuulutas välja RK juhatus, vetoõigus puudus); „riigipeaks“ riigivanem, kes oli ka Valitsuse eesotsas; VV ja riigivanem olid sõltuvuses Riigikogu usaldusest; PS iseloomustati kui ülimalt demokraatlikku. 1920. a PS muutmine 1933 – presidendi ametikoht, RK koosseisu vähendati(50l), valitsuse etteotsa pidi saama peaminister. II 1938 a PS. – kuulutati 37 välja, jõustus 38; kahekojaline Riig

Riigiõigus
thumbnail
42
docx

Sotsiaaltöö kohalikus omavalitsuses

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST15 KÕ2 Erika Koplimaa ANALÜÜS Sotsiaaltöö kohalikus omavalitsuses Õppejõud: Kersti Suun-Deket, MA Mõdriku 2017 Sissejuhatus Sotsiaalteenuste korraldamine on kohaliku omavalitsuse ülesanne. See tähendab, et sotsiaalteenuseid võib osutada ka mõni muu isik, asutus või struktuuriüksus kui valla- või linnavalitsus. Sageli sõlmitakse sellisel juhul sotsiaalteenuse osutamise kohta valla- või linnavalitsuse, sotsiaalteenuse osutaja ja kliendi vahel leping. Sotsiaalteenuseid võivad osutada mittetulundusühingud, sihtasutused, kirikud ja kogudused, samuti ka äriühingud, üksikisikust ettevõtjad jt. Kliendi huvide kaitse seisukohalt on ka oluline, et sotsiaalteenuseid osutataks nõuetele vastavalt. "

Sotsiaaltöö alused
thumbnail
66
doc

Riigiõigus

SÜGISSEMESTRI TULEMUSED Vastuseid allolevaile küsimustele peab jurist peast teadma. Vaja ei ole pähe tuupida loetelusid, menetluslikke detaile ega ms, aga vaja on teada, kust järele vaadata. Vastused on leitavad PS kommenteeritud väljaandest, loengute eel lugemiseks antud materjalidest (kursuse kavas kirjas, enamik linkidena) ja asjakohastest seadustest. Head kordamist! ÜLDTEADMISED JA -OSKUSED  e-RT, Riigikohtu veebilehe, Riigikogu veebilehe, Euroopa Inimõiguste Kohtu veebilehe1, Euroopa Liidu institutsioonide veebilehtede, EurLex-i, teiste riikide õigusaktide usaldusväärsete andmebaaside kaudu vajaliku teabe leidmise oskus;  riigiõiguse allikate tundmine, oskus valida sobivaid allikaid riigiõiguslikele küsimustele vastamiseks NB! Õiguse allikaid tuleb osata peast loetleda, mh tähtsuse järjekorras. See on oluline, et kaasuste lahendamisel ja küsimustele vastamise

Riigiõigus
thumbnail
33
doc

Riigiõigus

SÜGISSEMESTRI TULEMUSED Vastuseid allolevaile küsimustele peab jurist peast teadma. Vaja ei ole pähe tuupida loetelusid, menetluslikke detaile ega ms, aga vaja on teada, kust järele vaadata. Vastused on leitavad PS kommenteeritud väljaandest, loengute eel lugemiseks antud materjalidest (kursuse kavas kirjas, enamik linkidena) ja asjakohastest seadustest. Head kordamist! ÜLDTEADMISED JA -OSKUSED e-RT, Riigikohtu veebilehe, Riigikogu veebilehe, Euroopa Inimõiguste Kohtu veebilehe1, Euroopa Liidu institutsioonide veebilehtede, EurLex-i, teiste riikide õigusaktide usaldusväärsete andmebaaside kaudu vajaliku teabe leidmise oskus; riigiõiguse allikate tundmine, oskus valida sobivaid allikaid riigiõiguslikele küsimustele vastamiseks NB! Õiguse allikaid tuleb osata peast loetleda, mh tähtsuse järjekorras. See on oluline, et kaasuste lahendamisel ja küsimustele vastamisel os

Riigiõigus
thumbnail
30
doc

Põhiseaduse kordamisküsimused sügis 2014

SÜGISSEMESTRI TULEMUSED Vastuseid allolevaile küsimustele peab jurist peast teadma. Vaja ei ole pähe tuupida loetelusid, menetluslikke detaile ega ms, aga vaja on teada, kust järele vaadata. Vastused on leitavad PS kommenteeritud väljaandest, loengute eel lugemiseks antud materjalidest (kursuse kavas kirjas, enamik linkidena) ja asjakohastest seadustest. Head kordamist! ÜLDTEADMISED JA -OSKUSED  e-RT, Riigikohtu veebilehe, Riigikogu veebilehe, Euroopa Inimõiguste Kohtu veebilehe1, Euroopa Liidu institutsioonide veebilehtede, EurLex-i, teiste riikide õigusaktide usaldusväärsete andmebaaside kaudu vajaliku teabe leidmise oskus;  riigiõiguse allikate tundmine, oskus valida sobivaid allikaid riigiõiguslikele küsimustele vastamiseks NB! Õiguse allikaid tuleb osata peast loetleda, mh tähtsuse järjekorras. See on oluline, et kaasuste lahendamisel ja küsi

Riigiõigus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun