Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Fiskaal- ja monetaarpoliitika, seminar 3 (0)

1 HALB
Punktid

Lõik failist

Fiskaal - ja monetaarpoliitika
Fiskaalpoliitika ehk rahanduspoliitika tegeleb peamiselt valitsuse eelarvepoliitikaga. Jaguneb maksupoliitikaks, kulutustepoliitikaks, tasakaalupoliitikaks ja laenupoliitikaks. Monetaarpoliitika ehk rahapoliitika on suunatud riigi keskpanga tegevusele. Eesmärgiks on tagada raha stabiilsus – hinnataseme ja inflatsiooni stabiilsus - majanduse üldine kasv ja kõrge tööhõive. Antud töö eesmärgiks on analüüsida eelmises seminaris välja toodud näitajate – SKP, töötus ja inflatsioon – seost fiskaal- ja monetaarpoliitikaga Eesti majanduses. Välja tuua ka peamised muutused majanduses maksusüsteemis. Ajavahemikuks on endiselt majanduse muutlik periood – 2007-2011. Andmeid leidsin peamiselt Rahandusministeeriumi kodulehelt.
Leian, et üks olulustest muudatustes maksuseadustes aastatel 2007-2011 on
Fiskaal- ja monetaarpoliitika-seminar 3 #1 Fiskaal- ja monetaarpoliitika-seminar 3 #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-03-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Milka Õppematerjali autor
SKP, töötus ja inflatsioon seoseid fiskaal- ja monetaarpoliitikaga Eesti majanduse näitel koos kahe olulise muudatuseda aastatel 2007-2011.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
40
pdf

Loeng 11. - Fiskaal- ja monetaarpoliitika

Loeng g 11. Fiskaal- jja monetaarpoliitika p 2 Lembit Viilup Ph.D IT Kolledz Fiskaal- ja monetaarpoliitika Eesmärgid sarnased. Suunatud kogunõudluse (tarbimise) riigipoolsele kontrollile. Ühelt poolt võib tarbimise liigne kasv põhjustada lühiajalise majanduskasvu ja olla inflatsiooni allikaks. Teisest küljest võib isegi väike tarbimise langus põhjustada majanduslanguse ja seega ka töötuse suurenemist suurenemist. Fiskaalpoliitika taotleb kogunõudluse kontrolli muutes tasakaalu valitsuse kulutuste jja maksumäärade vahel.

Majandus
thumbnail
22
doc

EESTI VABARIIGI KÄIBEMAKSUPOLIITIKA

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Turismiosakond EESTI VABARIIGI KÄIBEMAKSUPOLIITIKA Referaat Juhendaja: professor Matti Raudjärv Pärnu 2007 SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................3 1.Käibemaksuajalugu.......................................................................................................5 1.1. Käibemaksu teke kumuleeruva maksuna......................................................5 1.2. Mittekumuleeruva käibemaksu teke..............................................................8 1.3. Erinevad käibemaksusüsteemid Eestis..........................................................9 2. Käibemaksu olemus.................................................................................................... 10 2.1. Käibemaksu põ

Majandusteadus
thumbnail
9
doc

Maksukoormus eestis

Tartu Ülikool Peeter Luur Maksukoormus Eestis Tallinn 2010 Sisukord: 1.Sissejuhatus_______________________________________ 3 2.Maksukoormus____________________________________4 3.Eesti maksukoormus 2009___________________________5 4.Maksukoormuse mõju elanikkonnale__________________5 5.Varjatud maksude mõju maksukoormusele_____________6 6.Kokkuvõtteks______________________________________8 7.Kasutatud kirjandus________________________________9 Sissejuhatus Eesti maksusüsteem koosneb maksuseadustega sätestatud ja kehtestatud riiklikest maksudest ning seaduse alusel valla- või linnavolikogu poolt oma haldusterritooriumil kehtestatavatest kohalikest maksudest. Eesti seadusandlus defineerib maksu järgmiselt:"Maks on maksuseadusega kehtestatud (või antud seaduse alusel antud kohaliku omavalitsusevolikogu määrusega) riigi ja omavalitsuste avalik-õiguslike ülesannete täitmiseks vajaliku tulusaamiseks, maksumaksjale pandud, ettenähtud korras, suuruse

Majandus
thumbnail
28
pdf

Seminar 11 - Fiskaal- ja monetaarpoliitika

7. Selgitage, kuidas saavad eelarvepoliitilised ergutusefektid töötada suvalise fiskaalpoliitika eesmärkide vastu? Ergutusefektideks oleks maksupoliitika, valituse ostud, kohalike omavalitsuste doteerimine jne.. Juhul kui puudub stabiilsus näit. maksupoliitikas, võivad inimesed kohandada oma käitumist ning efekti polegi. Lembit Viilup Ph. D IT Kolledz 8. Kas fiskaal- ja monetaarpoliitika on tavaliselt koordineeritud või koordineerimata ? Fiskaal- ja monetaarametkondade seadusliku eraldatuse tõttu on sisuliselt koordineeritus kehv. Liigselt kitsendatud monetaarpoliitika takistab investeeringute alase eesmärgi saavutamist, liiga vaba monetaarpoliitika teeks raskeks hinnataseme alal püstitatud eesmärgi saavutamise. 9 Millised 9. Milli d on koordineeritud k di it d poliitika liitik eelised

Ühiskond
thumbnail
24
docx

Fiskaalpoliitika

Mis on riigieelarve? Riigieelarve on plaan, mille alusel valitsus kasutab riigile laekuvat raha erinevate eluvaldkondade tarbeks ja om apoliitika elluviimiseks. Riigieelarve on riigi kulude ja tulude plaan õheks aastaks. Valitsus prognoosib aasta jooksul riigikassasse laekuva raha hulka, sealjuures seda, kui palju laekuvast rahast tuleb kodanike poolt makstavast tulumaksust, kui palju sotsiaalmaksust ja kui palju muudest tuluallikatest. (Riigi raha veeb) Volituse laekuva raha kasutamiseks annab valitsusele Riigikogu. Igal aastal töötab valitsus välj auue eelarveprojekti. Juhul kui riigieelarvetseadusena ehaks ei kiideta, saab järgneva aasta algusest valitsus raha kasutada vaid eelmise riigieelarve mahtude piires. (Riigi raha veeb) Riigieelarve koostamise alused. Riigieelarve koostamise aluseks on põhiseadus, riigieelarve seadus ja igaastaselt koostatav rahandusministri määrus. (Rahandusministeerium) Rigieelarve kohta käib põhiseaduse § 115: ,,Iga aasta kohta võtab Ri

Majandus
thumbnail
30
docx

Majanduse loengud 9-17

....................................................4 LOENG 11 ­ MAKROMAJANDUSLIKUD MUDELID......................................................6 LOENG 12 ­ INVESTEERINGUD.............................................................................. 11 LOENG 13 ­ RAHATEOORIA................................................................................... 12 LOENG 14 ­ INFLATSIOON..................................................................................... 16 LOENG 15 ­ FISKAAL JA MONETAARPOLIITIKIA......................................................18 LOENG 16 ­ MAKSEBILANSS................................................................................. 19 LOENG 17 ­ TÖÖTURG JA TÖÖPUUDUS.................................................................19 LOENG 9 ­ SISSEJUHATUS MAKROÖKONOOMIKASSE Kaasaegse majandusteaduse isaks loetakse Adam Smith'i. Tema majandusteadust tänapäeval tuntakse makroökonoomika nime all. A

Mikro ja makroökonoomika
thumbnail
12
pdf

MAJANDUS I Ühiskond 12.kl

Majandus I  Majanduse RESSURSID e PÕHITEGURID  1. Mis on majandus?​  Majandus on inimtegevus, mille eesmärk on tagada inimestele vajalike  kaupade ja teenuste tootmist, vahetust, jaotust ja tarbimise võimalust.  2. Mis on eduka majandustegevuse aluseks?​  Eduka majandustegevuse eluseks on  majanduskeskkonna tundmine ja majanduskäitumise kavandamine.  3. Millest tuleb teha majanduslikke otsuseid?​  Et majanduse süsteeb saaks toimida (?)  4. Nimeta tootmisressursse?​  Loodusvarad, maa, kapital, tööjõud  5. Mis on majanduse põhiküsimused​ ? Mida toota, kuidas toota, kellele toota.  6. Nimeta majandussüsteeme?​  Tava­, käsu­, turu­, segamajandus  7. Kirjelda naturaalma

Majandus
thumbnail
82
docx

MAJANDUSE ALUSED KONSPEKT

keskmist hinnatõusu Miks Eesti peaks inflatsiooni pidurdama? Maastrichti (tavaliselt 3%) kriteeriumid peab täitma, kui ei täida, peab reeglite järgi trahvi maksma. (2013. aastal 2,8) Deflatsioon Inflatsiooni vastandnähtus Üldise hinnataseme langus, mille põhjustab liialt vähe raha võrreldes majanduses toodetavate kaupade ja teenuste hulgaga Tavaliselt seotud ülikiire produktiivsuse kasvuga Majanduse alused 7.10 Raha ja monetaarpoliitika Kaupa, mida saaksime igas olukorras rahaks nimetada, pole kerge defineerida Kõige kindlamalt võib rahaks nimetada ringlevaid paberrahasid ja münte Lisaks sularahale defineeritakse rahana ka nõudmiseni hoiuseid pankades ehk jooksvaid arveid pankades Peale nõudmiseni hoiuste täidavad raha funktsiooni ka tähtajalised hoiused pankades Raha funktsioonid Arvestusühik ehk väärtuse mõõt ­ võimaldab hinnata kaupade ja teenuste väärtust

Majandus alused




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun