Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Lennuki leiutamine ja ajalugu. (1)

3 HALB
Punktid
 
Säutsu twitteris


Lennuki leiutamise ajalugu




Mario Märtson
TP10
Tartu Kutsehariduskeskus



Tartu 2012

Lennuk
Lennuk ehk aeroplaan on õhust raskem õhusõiduk, millel on veojõudu tagav jõuseade ja aerodünaamilist tõstejõudu tekitav tiib.
Lennuki peamised osad on tiib, kere , saba, jõuseade ja telik, sõjalennukitel on ka relvastus.
Lennukid liigituvad sõltuvalt kandepindade arvust ja paiknemisest: monoplaan, biplaan, vaidtiib, part -lennuk, tandemtiiblennuk.
Otstarbe järgi liigitatakse lennukeid sõjalennukiteks, transpordilennukiteks (reisi- ja kaubalennukid), õppe- ja treeningulennukiteks ning eriotstarbelisteks lennukiteks. Viimaste hulka liigituvad näiteks sanitaar-, põllumajandus-, tuletõrje- ja aerofotolennukid.
Õhkutõusmis- ja maandumisomaduste järgi liigitatakse lennukeid pika hoo- ja pidurdusjooksuga, lühistart- ja püststartlennukiteks. Lennukauguse järgi liigitatakse neid pikamaalennukiteks (6000–10 000 km), keskmaalennukiteks (3000–6000 km) ja lühimaalennukiteks. Lennukiiruse järgi liigitatakse neid eel- ja ülehelikiirusega lennukiteks. Lennukeid liigitatakse ka jõuseadme ehk lennukimootori tüübi järgi.
Jõuallikaga varustatud lennukid saavad edasiliikumise lennukiiruse reaktiivtõukest või propelleri või ka ventilaatori poolt tekitatud tõmbest. Kasutatava jõuallika ehk mootori osas jagunevad lennukid kolbmootor - ja reaktiivlennukiteks. Kolbmootoriga lennukid jagunevad omakorda täht- või ridamootoriga lennukiteks.
Enamik tänapäeva reaktiivlennukitest on turbopropeller- või turboventilaatormootoritega. Sõjalennukitel, mille mootorite kütusesäästlikkust ei peeta väga tähtsaks, on ka kahekontuursed järelpõlemis-forsaasikambriga reaktiivmootorid .
Jõuallikata lennukid on purilennukid ja laugurid.
FAI vabaklassi purilennuk Nimbus 4.
Tiiva plaanvaates jagunevad lennukid sirge tiivaga, noolja tiivaga, muudetava tiiva noolsusega, deltatiivaga ja muudetava tiiva kohtumisnurgaga lennukiteks.
Kandevkonstruktsiooni (lennuki plaaneri) ehitusmaterjali
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Lennuki leiutamine ja ajalugu #1 Lennuki leiutamine ja ajalugu #2 Lennuki leiutamine ja ajalugu #3 Lennuki leiutamine ja ajalugu #4 Lennuki leiutamine ja ajalugu #5 Lennuki leiutamine ja ajalugu #6
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-02-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnuO Õppematerjali autor

Lisainfo

Referaadist leiab põhjaliku ülevaate sellest,kes leiutas lennuki,kuidas selleni jõudis,milleks lennukeid kasutatakse ,kuidas on lennukid muutunud tänapäeval jne.
lennuk , leiutis , lennuki leiutamine

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (1)

meks99 profiilipilt
melissa mazurtshak: väga kasulik materjal, jah
15:23 16-05-2012


Sarnased materjalid

11
pptx
Lennuk-sõjalennukid
2
doc
Esimese maailmasõja aegsed lennukid
23
doc
Esimese maailmasõja uuendused sõjatehnikas
414
pdf
Tiit Lauk humanitaar
192
pdf
Riigikaitse õpik
1072
pdf
Logistika õpik
343
pdf
Maailmataju uusversioon
89
doc
Ajalugu





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun