Üldiselt olen hea kuulaja. Olen usaldusväärne ja diskreetne. Kuulan alati tähelepanelikult ka vaatamata enda emotsionaalsele olukorrale. Tuttavad ja sõbrad kes tunnevad mind aastaid teavad seda ja võibolla sellepärast usaldatakse mulle palju asju mida teistele ei räägita. Arvan, et partneri ärakuulamine ja tähele panemine, et tema kohta olulist infot saada, võimaldab end suhtes kindlamalt tunda, ergutab partnerit end avama. Olen sada protsendi altruist. Olen valmis tegutseda teiste kasuks omakasupüüdmata. Samas on juhtunud, et liialdan oma abiga inimese käest küsimata kas on tal seda vaja või mitte. Viimasel ajal olen ikka hetk mõelnud enne abi pakkumist ja siis tegutsenud. Teisi inimesi on ilus aidata, kuid seda teatud piirini siiski. Ei meeldi konfliktid, kuid paraku ilma ei saa. Konfliktide lahendamine on raske tegevus, mis nõuab külma närvi, selget mõistust ja piisavalt aega. Arvan, et konflikte ei saa lahendada vägivallaga.
toimuvad pidevad muutused. Inimese suhtlemise vormid erinevad oluliselt loomade suhtlemisvormidest. Inimese suhtlemise muudab paindlikuks ja loovaks keel. Suhtlemisel on palju erinevaid tasemeid, eesmärke ning igal indiviidil on selles valdkonnas oma tugevused, nõrkused, võimalused ning ohud. Kommunikeerudes enda ümber olevate inimestega, loodetakse ikka, et vastaks samaga, kuid enne kõike tuleks end ise jälgida ning mõelda, milline olen mina, kui suhtleja. Järgnevalt analüüsin enda isiklikke suhtlemisoskusi, nii positiivseid kui ka negatiivseid külgi. Minu, kui suhtleja, võimalused: · soovi tutvuda uute inimestega, · julgust vaadata teisele inimesele silma, · tagasihoidlikkust, mis ei luba olla liialt pealetükkiv. Võimalus tutvuda uute inimestega on üks asi, kuid hoopis teine on soov seda teha, kui see puudub, ei tule asjast midagi välja. Mina olen üldjuhul alati uutele tutvustele avatud ning
SUHTLEMINE Mõned inimesed on introverdid teised ekstraverdid. Kui ollakse seltskonnas, siis on enamasti inimesed, kes veavad vestlust edasi ja teised, kes lähevad lihtsalt kaasa või vaikselt kuulavad. Osad avavad end ainult väga lähedaste tuttavatele, kui sedagi aga mõned on valmis oma isiklikke muresid, läbielamisi rääkima ka inimesele, keda tunneb väga põgusalt. Mina ise võin end pidada avatud inimeseks, leian kiiresti teiste inimestega kontakti. Pole probleemi alustada vestlust mõne võõra inimesega, ning olen isegi teinud tööd, kus on olnudki tööülesandeks võõraste inimestega suhtlemine ning neile toodete müümine, see amet andis mulle väga palju julgust juurde. Kuid on teemasi mida ma räägin vaid väga lähedastele inimestele. Vahepeal unustan end lobisema ja räägin liiga palju, isegi teemadest, mida võiks enda teada jätta
näiteks tunnis olles ning iseseisvat tööd tehes vahest häirib tõeliselt jutukuma, kuid see on üks asjadest, mille suudan välja lülitada ja enda tegemistele keskenduda. 4. tavasuhtluse kuldreeglid (milliseid kasutad, milliseid mitte. Too näiteid) a) Kuula teine inimene lõpuni ära- Seda on mulle õpetatud kui elementaarset viisakust, kuid vahel sõprade seltsis tõesti, peab kedagi katkestama. b) Austa enda ja teiste aega- olen enamasti selline inimene kes tuleb pigem varem kohale, kui hilineb, hilinemisest annan ka teada. c) Hoidu tegemast inimeste kohta ennatlikke ja põhjalikke järeldusi- sellega on mul probleeme, sest tahtest tahtmata tulevad vähemalt minu puhul inimestest eelarvamused, kuid neil on võimalik neid koheselt muuta. d) Õpi naeratama naermine ja naeratamine on üks mu lemmik tegevusi, sest olen
Sa tunned, et see inimene mõistab sind ja saab Sinust aru. Tuleb ette olukordi, kui olen sattunud kokku inimesega, kes ainult lobiseb ja lobiseb ning enamasti ainult endast. Teise inimese lugusid võib olla huvitav kuulata, aga tegelikult ei ütleks, et see inimene on hea suhtleja. Minu jaoks asub hea suhtlemise võti hoopis aktiivses kuulamises. Peab olema oskus kuulata nii, et teised tunneksid, et neid kuulatakse. Suhtlemise käigus mõjutan mina oma vestluspartnerit ja vastupidi. Vestluspartneri juures on suhtlemisel võimalik mõjutada: tegelikud siin ja praegu toimuvat käitumist, emotsionaalset seisundit ja tundeid, suhtlemisvalmidust, hoiakuid, teadmisi, enesehinnangut, mina-kontseptsiooni ja rollitunnetust. Tänapäeva probleemiks on Internet ehk siis üha vähem suheldakse silmast silma. Läbi interneti suheldes ei saa leida ,,häid suhtlejaid´´ sest väga tähtis on näha, tunda inimese emotsioone suhtlemisel
sotsiaalametis peresotsiaaltöötaja, siis olen taotlenud sotsiaaltoetust Kohtla-Järve sotsiaalametist, ning olnud vabatahtlikuna tööl Kiikla lastekodus. Selle lühikese aja sees, mil olin vabatahtlik Kiikla lastekodus, sain aru, et erivajadustega inimesed on ala, mis mind huvitab. Mulle meeldib tegeleda erivajadustega inimestega. Eriti hästi saan ma, millegi pärast läbi paremini endast tükk maad vanemate inimestega, ma lihtsalt tunnen end seal seltskonnas vabamalt, kui enda vanuste seas. Nüüd kui ma olen olnud Kohtla-Nõmme Lastekodus laste- ja noorte praktikal ajavahemikus 13.04.2015-8.05.2015, tean, et nii paljude võõraste lastega töö siiski mulle ei sobi. Sellepärast, et kui ma tahaks teha kõike õigesti ja peaks reeglitest kinni, peab mulle kõik ette ja taha punaseks tegema, ehk siis ette näitama, mida ei tohi teha ja mida tohib. Inimesed küll õpivad vigadest, kuigi leidub ka neid, nagu olen mina, kes sooviksid, et neile kõik puust ja punaselt ette näidatakse
· Rahulik · Arg · Usaldusväärne · Kartlik · Huumorimeelne · Tagasihoidlik · Rõõmsameelne · Vaikne · Optimist · Suulised eneseväljendamise raskused · Vähenõudlik · Teiste arvamusest sõltuv · Kohusetundlik · Järeleandlik · Viisakas · Raske tulla toime stressiga · Kannatlik · Pabistaja · Arvuti kasutamise oskus · Aeglane kohanemine · Pean kinni kokkulepetest · Ei oska oma arvamust väljendada,
Oleks ta oma eluviise jätkanud , siis poles teda ammu enam meie hulgas. Konfliktsituatsioon Kõige esimesena tuleb meelde tülitsemine kunagise klassijuhatajaga, kes oli ühtlasi ka kehalise kasvatuse õpetaja. Miks just see konflik, ei oska öelda. Ilmselt jättis see minusse oma jälje ja oli esimene tõeline konflikt. Olin sel ajal 13 aastane. Oma tervise tõttu olin kehalisest kasvatusest vabastatud, tunnis käimine oli perearsti sõnul vabatahlik (nii sain mina aru). Kuna tunnid olid sel päeval viimased, tahtsin ära koju minna, aga õpetaja ei lubanud. Mina muidugi kohe solvusin, et kuidas ei luba, ma võin minna. Õpetaja jälle vastu, et pead olema ja kõik, lihtsalt istud kasvõi pingil ja vaatad mida teised teevad. Olukord läks väga pingeliseks ja tõstsime ikka korralikult teineteise peale häält. Asi lõppes selelga, et lihtsalt marssisin tunnist minema. Lõpptulemuseks oli märkus, põhjuseta puudmine ja õpetaja poolt emale helistamine.
Kõik kommentaarid