Kas haridus tagab õnneliku elu?
Kuidas haridus teeb õnnelikuks?
Kõik tänapäeva
noored suunduvad õppima. Vanem põlvkond soovib enda lastele head
haridust ja töökohta. Haridus muutus niivõrd oluliseks, et
inimesed on valmis õppima isegi raha eest. Haritud inimesed on edukad , aga kas edukus on nüüd uus õnne? Antud essees vaatlen
haridust kui olulisemat tegurit õnnelikku elu saavutamiseks ja
kuidas on see võimalik.
Haridus on see,
mis määrab isiku rolli ühiskonnas. Harimata inimesi määrab
ühiskond tavaliselt automaatselt alamklassi. Nende seas on palju
kuritegijaid ja töötuid. Juba 19. sajandis elanud prantsuse
kirjanik Victor Hugo ütles: “Kes avab kooliukse, sulgeb vangla oma”. Õnneks tänapäeval on põhikool kõikidele kohustuslik ning
seadusrikkujate arv on märgatavalt vähenenud 200 aastaga. Aga ka
põhiharidust ei tunnistata nii nagi kõrgharidust. Kas kõrgharidus garanteerib head töökohta? Ei, aga tõenäosus on suurem kui
,,Haridus teeb vabaks" see sentents mind. Kui õpetaja armastab õpilasi, on omistatakse Vana-Kreeka filosoofile õpilased vabad, ja vastupidi, kui õpetaja Epictetusele. Kui kirjutada Interneti otsimootorisse juhtumisi ei armasta õpilasi, siis on nad only educated are free (ainult orjad. haritud inimesed on vabad), saame teada, et Vana-Kreeka stoikust filosoof HARIDUS TEEB VABAKS Epictetus (55 ca 135), kes nii ütles, HARIDUS 12/2009 sündis orjana, oli pealegi veel füüsilise Veel kaks näidet selle kohta, kui puudega ja vaevalt ta õnnelik oli. Aga konkreetne tähendus sõnadel algselt kuna ta õppis filosofeerima ning hakkas võis olla. Surprise (üllatus) tähendas ka teistele filosoofiat õpetama, vabastati algselt ainult nurga taga ootavat üllatust.
Kuningatütar tahtis seda teha ka Iljaga, kuid vägimehe jõud käis temast üle. Ilja vabastas vangistatud kosilased, tappis kuningatütre ja pöördus üksinda teelahkmele tagasi. Ka naist ei õnnestunud tal saada. Lõpuks võttis vägilane ette ka kolmanda teekonna ja sõitis sinna, kus pidi rikkaks saama. Ta leidiski sealt suure varanduse, kuid jagas selle leskedele ja orbudele ega jätnud endale midagi. Nõnda lõppesidki Ilja Murometsa kolm sõitu. Meie elu ei ole nii põnev nagu vägilase elu selles muinasjutus, kuigi rikkust ja head elukaaslast ihaldavad endale paljud ja on neidki, kellel need endale saada õnnestub. On neidki, kes ihaldavad surma ja leiavad selle. Aga nagu selliseid lugusid, nii ei pea sedagi juttu võtma sõna-sõnalt. Küllap oleme kõik olnud olukorras, kus meil tuleb valida mitme võimaluse vahel, mis välistavad üksteist. Mõnel sellisel juhul võib valimine osutuda nii raskeks, et jätamegi valiku tegemata
.........................................................................16 KOKKUVÕTE................................................................................................................17 2 SISSEJUHATUS Inimesele on alati tähtis olnud ühiskonna arvamus. See, kuidas ta välja näeb, kuidas riietub, kellega ja kuidas suhtleb, tema isiklik elu - see on, oli ja jääb üheks huvitavamaks arutlusteemaks. On inimesi, kes ei armasta afiseerida - tõmmata tähelepanu isiklikule persoonile. On ka inimesi, kes lihtsalt kardavad olla teistsugused. Just sellised inimesed satuvad ühiskonna stereotüübi mõju alla. Loomulikult on igas sotsiaalses grupis olemas ka selliseid inimesi, kes püüavad lõhkuda olemasolevaid stereotüüpe, kuid muutuvad sellega pilgete märklauaks.
Jumala ees oleme me kõik võrdselt targad-ja võrdselt lollid. A.Einstein Ära muretse kui suured on su probleemid matemaatikas,võin sulle kinnitada,minu omad on ikka suuremad. Albert Einstein Ma ei mõtle kunagi tulevikule-see tuleb niigi ruttu. Albert Einstein Kui me sünnime,siis me nutame,kuna oleme saabunud siia suurele elu lollide lavale. William Shakespeare Kui vale rändab juba pool teed ümber maailma,paneb tõde alles kingi jalga. Mark Twain Inglane on inimene kes teeb midagi kuna seda on alati nii tehtud. Ameeriklane on inimene kes teeb midagi kuna seda pole kunagi varem tehtud. Mark Twain Lootuseta on see kes ütleb jumalaga hetkel mil teekond tumeneb
olemas. Tuleb lihtsalt võtta risk ja uskuda.Augustinuse ja Kierkegaardi arvates me usume jumalat kuna kogu jumala olemus on absurd. Kuna meil pole mitte kuidagi võimalik teada saada mis või kes jumal tegelikult on. Cioran tekstid 1.Kuidas cioran kirjeldab inimest Cioran kirjeldab inimest kui karjas kõndivat orja, kes lepib saatuse löökidega ja maailma pakutava narrusega. Tema arvates on inimlik headus vastuolus elu endaga. Kõik inimlikud tunded nagu armastus, kurbus, rõõm jne jagab ta eksitavateks või haisvateks tunneteks. Tema arvates vaid pahedega inimesed on elamist väärivad isendid. 2.Mida arvab Cioran inimese elust. Inimese elu on elamist väärt vaid siis kui see on täis pahesi ja tundeid. Kõikide nende elu kes nii ei tunneta elavad elu, mis paikneks just kui surilina all. Ciorani arvates rabeleb inimene liiga palju. Kuid see inimene kes ei rabele põlatakse ühiskonna poolt
uurimine pole oluline, väidete tähendus on leitav tekstist endast. Kontekstuaalne meetod(Cambridge'i koolkond) leidsid, et peab uurima mitte ainult , mida autor väidab, vaid MIKS ta väidab; oluline on ajalooline kontekst ja keelelised piirangud. Teooria seos praktikaga: ideoloogid tegelevad legitimeerimisega, kasutusel on normatiivsed mõisted, mis ideoloogid uue sisuga täidavad, innovatiivne ideoloog on seega poliitiline tegutseja. ÕNN 1. Platon ja Aristoteles õnne olemusest Antiikfilosoofid nõustusid, et ilma vooruseta ei ole õnne. Platon väitis esialgu, et ainult voorusest õnneks ei piisa, hiljem jõudis järeldusele, et piisab. Vooruslik elu tuleb hinge harmooniast, elu pole väärt elamist, kui hing on haige. Jagab hinge kolmeks osaks: mõistuslik, emotsionaalne ja instinktide osa. Mõistus valitseb hinge oma tarkusega, emotsioonid toetavad ja annavad jõudu, instinktid on ohjeldamatud, neid peab olema mõõdukalt. Kui iga osa täidab
(www.miksike.ee). Erinevaid keeli läheb vaja võõrkeelsete raamatute lugemiseks. Raamatuid lugedes sa arendad enda võõrkeele oskust ja saad palju huvitavat ning harivat informatsiooni teada. Paljud filmid on tänapäeval võõrkeeles, millele ei leidu emakeelseid subtiitreid, selleks, et saaksid aru filmi sisust pead oskama võõrkeelt, mis keeles see film on (www.miksike.ee). Võõrkeeli peavad õppima kõik inimesed, kui tahetakse, et elu edaspidi lihtsam oleks. Võõrkeeltega lööb tänapäeval kogu maailmas läbi ja selleks neid õpetatakse ka koolis (www.miksike.ee). 13 2. UURIMUS ÕPILASTE ARVAMUSE KOHTA Selleks, et välja selgitada õpilaste arvamused ja suhtumine viis autor gümnaasiumi klasside õpilaste vahel läbi küsitluse. Küsitluse aluseks võeti uuring õpilaste võõrkeele õppimise motivatsiooni kohta (Weger, 2013). Antud küsitlust ei võtnud autor kasutusele
Tunneb elust mõnu, mistõttu on hea seltskonnakaaslane. Meeldib kehaline tegevus ja sport. Konfliktsituatsioonides on võimeline pingeid maandama ja osapooli lepitama. SLE on erutav, kaasakiskuv ja riskivalmis. Ta elab tänapäevas juhindudes veendumusest: See, mis on, on alati parem sellest, mis võib olla. Pole mõtet kurvastada sellest, mida ei saa parandada, sest minevik ei tule tagasi aga pisarad vaid segaksid uut elu korraldada. Ta püüab saada maksimumi suhete igast hetkest lähtudes eeldusest, et kõik läheb oma kohtadele. Kui seda pole juhtunud, tähendab nii see oli ka mõeldud. SLE õpib rohkem tegevuse kaudu, kogemustest kui raamatute lugemisest. Ei meeldi pikad seletamised, abstraktsed mõtted ja teooriad. Suudab kõvasti tööd teha ja ennast pingutada, kuid ainult siis, kui peab seda oluliseks. Seda
Kõik kommentaarid