Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

AVALIKU HALDUSE KODUTÖÖ variant 8 (0)

1 Hindamata
Punktid
Varia - Need luuletused on nii erilised, et neid ei saa kuidagi kategoriseerida

Esitatud küsimused

  • Kes võivad antud õigussuhtes esineda kolmandate isikutena?

Lõik failist

Estonian Business School
Õiguse ja avaliku halduse õppetool
KODUTÖÖ
Variant 8
Liina Kivastik BEB 1
Õppejõud Maarja Murumägi
Tallinn 2012
Küsimused
  • Ministeeriumi osakond pöördus Vabariigi Valitsuse poole taotlusega muuta Vabariigi Valitsuse määrust, kuna see on vastuolus seadusega ja takistab osakonnal tulemuslikult täita talle seadusega pandud ülesandeid. Osakonna taotlus tagastati ministeeriumile. Miks ei asunud Vabariigi Valitsus menetlema osakonna taotluses toodud ettepanekut? Millisele õigusaktile tuginedes Te oma järelduse põhjendate.
  • Millistel juhtudel toimub riigi poolt kahju hüvitamine kolmandatele isikutele ja kes võivad antud õigussuhtes esineda kolmandate isikutena?
  • Mis on tõenditeks haldusmenetluses ja kes on pädev nõudma nende esitamist ?
  • Analüüsige, millistel juhtudel ja korras toimub ametniku ametisse nimetamise tühistamine.
    Vastused
  • Vabariigi Valitsuse Seaduse järgi töötavad ministeeriumi osakonnad osakonna põhimääruse alusel, mille on kinnitanud minister (Vabariigi Valitsuse Seadus §47 lõige 2). Ministeeriumi osakond ei saa otse pöörduda Vabariigi Valitsuse poole, vaid peab pöörduma ministri poole, sest Vabariigi Valitsuse Seaduse järgi korraldab ministeeriumi valitsemisalasse kuuluvaid küsimusi minister (Vabariigi Valitsuse Seadus §49 lõige 1 punkt 1). Minister esitab ettepanekuid Vabariigi Valitsusele ministeeriumi valitsemisala küsimuste otsustamiseks(Vabariigi Valitsuse Seadus §49 lõige 1 punkt 12).
  • Riigi poolt kahju hüvitamine kolmandatele isikutele toimub siis, kui on tekitatud kehavigastusi, põhjustatud surma või on kahjustatud tervist. Ning kolmandal isikul on õigus nõuda sellega seoses kantud kulutuste, äralangenud ülalpidamise ja mittevaralise kahju hüvitamist eraõiguses sätestatud alustel (Riigivastutuse Seadus §10 lõige 1).
    Kolmas isik on isik, kelle heaolu on seotud inimesega, keda enam ei ole või, kellele on tekitatud kehvigastusi või, kelle tervist on kahjustatud. Näiteks võib kolmandaks isikuks olla oma vanemad kaotanud laps.
  • Haldusmenetluse tõenditeks võivad olla - menetlusosalise seletus, dokumentaalne tõend, asitõend, paikvaatlus, tunnistaja ütlus ning eksperdi arvamus. Ning nende nõudmist on pädev nõudma haldusorgan ehk seadusega, selle alusel antud määrusega või halduslepinguga avaliku halduse ülesandeid täitma volitatud asutus, kogu või isik. (Haldusmenetluse Seadus §38 ja §8 lõige 1)
  • Ametniku ametisse nimetamise tühistamine toimub siis
    • kui ametisse nimetatud isik esitab enne ametisse astumiseks määratud kuupäeva sellekohase avalduse;
    • kui isik ei ole määratud ajaks ametisse astunud, välja arvatud, kui ametisse astumine lükkus edasi,sellepärast, et ametisse astumist takistavaks põhjuseks oli isiku haigus või vigastus või ootamatult tekkinud isiklikku või perekondlikkku laadi takistus. (Avaliku Teenistuse Seadus §25 lõige 2)
    • kui enne ametisse astumist ilmnevad seaduses sätestatud asjaolud , mis välistavad ametisse nimetamise. Siia alla kuulub näiteks inimene:
    • keda on karistatud haldus- või kriminaalkorras korruptiivse teo eest. (Avaliku Teenistuse Seadus §16)
    • keda on karistatud kuriteo toime paneku eest
    • kes on lähisuguluses (vanavanemad, vanemad, vennad, õed, lapsed) või hõimluses (abikaasa, abikaasa vanemad, vennad, õed) vastavat ametikohta vahetult kontrolliva ametniku või vahetu ülemusega
    • kes on eeluurimise või kohtu all süüdistatuna kuriteos
    • kellel on kohtuotsusega ära võetud teataval ametikohal töötamise või teataval tegevusalal tegutsemise õigus
    • isik keeldub ametivande andmisest.

    (Avaliku Teenistuse Seadus §26)
    Isik, kelle ametisse nimetamine tühistatakse kannab ka kohustust. Isik on kohustatud tagastama kogu ametisse nimetamise tõttu saadu . (Avaliku
  • AVALIKU HALDUSE KODUTÖÖ variant 8 #1 AVALIKU HALDUSE KODUTÖÖ variant 8 #2 AVALIKU HALDUSE KODUTÖÖ variant 8 #3
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-10-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Nipitiri lala Õppematerjali autor
    Kodutöö, avalik haldus.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    2
    docx

    Avaliku halduse kodunetöö

    tekitatud kehvigastusi või, kelle tervist on kahjustatud. Näiteks võib kolmandaks isikuks olla oma vanemad kaotanud laps. 3. Haldusmenetluse tõenditeks võivad olla- menetlusosalise seletus, dokumentaalne tõend, asitõend, paikvaatlus, tunnistaja ütlus ning eksperdi arvamus. Ning nende nõudmist on pädev nõudma haldusorgan ehk seadusega, selle alusel antud määrusega või halduslepinguga avaliku halduse ülesandeid täitma volitatud asutus, kogu või isik. (Haldusmenetluse Seadus §38 ja §8 lõige 1) 4. Ametniku ametisse nimetamise tühistamine toimub siis · kui ametisse nimetatud isik esitab enne ametisse astumiseks määratud kuupäeva sellekohase avalduse; · kui enne ametisse astumist ilmnevad seaduses sätestatud asjaolud, mis välistavad ametisse nimetamise. Siia alla kuulub näiteks inimene *keda on karistatud kuriteo

    Avalik haldus
    thumbnail
    10
    doc

    Avalikuteabe seadus

    Ametisse võib nimetada ainult Eesti kodaniku, kui ametikohal teostatakse avalikku võimu ja kaitstakse avalikku huvi. Sellised ametikohad on näiteks käesoleva seaduse § 2 lõigetes 2 ja 3 nimetatud ametiasutuste juhtimisega, riikliku järelevalve, riigikaitse või kohtuvõimu teostamisega, riigisaladuse või salastatud välisteabe töötlemisega, riikliku süüdistuse esindamisega või riigi diplomaatilise esindamisega seotud ametikohad ning ametikohad, kus ametnikul on õigus avaliku korra ja julgeoleku tagamisel piirata isiku põhiõigusi ja vabadusi. 13. Teenistusse ei või võtta isikut: 1) kellel on karistatus tahtlikult toimepandud kuriteo eest; 2) kes on eeluurimise või kohtu all süüdistatuna kuriteos, mille eest seadus näeb ette vabadusekaotuse; 3) kellelt on jõustunud kohtuotsusega ära võetud teataval ametikohal töötamise või teataval tegevusalal tegutsemise õigus - niisugusele ametikohale või tegevusalale;

    Asjaajamine
    thumbnail
    31
    doc

    AVALIK HALDUS 2016 kevad

    A/S tuumaks on riik. A/S tegeleb valitsemise ja haldamisega. A/S-i põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on A/S see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, - fondid ja ­ettevõtted. Avaliku sektori funktsioonid: 1) riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine 2) seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine 3) riigikaitse 4) avaliku korra tagamine 5) riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine 6) riigi kodanikkonna määratlemine Avaliku sektori struktuur: 1) Avalik-õiguslikud juriidilised isikud 2) Riik 3) Põhiseaduslikud institutsioonid: riigikogu, riigikontroll, president, valitsus, KOV, kohus, õiguskantsler, eesti pank. II Erasektori olemus (ehk tulundussektor) (majandus)- kasumit taotlevad eraettevõtted; näiteks AS-id, pangad ja OÜ-d . E/S-i ettevõtted erinevad oma õigusliku vormi (täisühingud,

    Avalik haldus
    thumbnail
    36
    doc

    Avalik haldus, eksami kordamiseks

    TEEMA 1 1. Ühiskonnasektorite olemus, struktuur, omavaheline seos 1) Avalik sektor ehk esimene sektor on osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Kontrolli funktsiooni teostab valitsus monetaar- ja fiskaalpoliitikaga. Avaliku sektori tuumaks on riik. Avalik sektor tegeleb valitsemise ja haldamisega. Avaliku sektori põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on avalik sektor see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, -fondid ja -ettevõted. Avaliku sektori funktsioonid- 1) riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine; 2) seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine; 3) riigikaitse; 4) avaliku korra tagamine; 5) riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine; 6) riigi kodanikkonna määratlemine.

    Avalik haldus
    thumbnail
    19
    doc

    Kordamisküsmised - Eesti valitsemissüsteem

    kontrollimiseks 65. Õiguskantsleri põhiseaduslikkuse järelevalvaja ülesanded, kuidas asi jõuab õiguskantsleri menetlusse, mis võib olla menetluse tulemus. 15 66. Eesti õiguskantsleri ombudsmani ülesanded, kuidas asi jõuab õiguskantsleri menetlusse, mis võib olla menetluse tulemus. Kas järgitakse isikute PS õigusi ja hea halduse tava. Kaitseb inimesi avaliku võimu omavoli eest. Igaühel on õigus minna kontrollima ombudsmani käest, kas tema õigusi järgitakse ning kas õiguspärasus ja hea halduse tava on järgitud 67. Eesti õiguskantsleri muud ülesanded. väärkohtlemise ennetamine, diskrimineerimisvaidluste lahendamine ja laste kaitse ja ennetamine 68. Eesti õiguskantsleri menetluse põhimõtted. vormivabadus, uurimispõhimõte, vaba juurdepääs teabele ja asutustele ning asutus peab

    Eesti valitsemissüsteem
    thumbnail
    8
    doc

    Valitsemine

    · Tasakaalustav lüli. · Ametnikkonna arendamine ja Näiteid korruptsioonilaadsetest reguleerimine. juhtumitest koolis Avalike teenistujate värbamine ja karjäär · Juhtkonna poolne surve lõpuhinnete panemisel · Avaliku teenistuse seadus. 1. jagu. Teenistusse võtmise tingimused (kuld- ja hõbemedalistid). § 14. Riigi- või kohaliku omavalitsuse ametnikule esitatavad nõuded (1) 18-aastaseks saanud vähemalt keskharidusega teovõimelise Eesti kodaniku, kes valdab · Õpetajale kingituste tegemine. eesti keelt

    Ühiskonnaõpetus
    thumbnail
    19
    doc

    Avaliku halduse konspekt

    AVALIK HALDUS Kordamisküsimused eksamiks ettevalmistumisel aineprogrammi teemade osas Teema 1. Riik ja ühiskond · Avaliku, erasektori ning kodanikuühiskonna olemus ja koostoime tasakaalustatud ühiskonnakorralduses Millest koosneb ühiskond? Ühiskonna struktuur = avalik sektor + ärisektor + kodanikuühiskond 1.) Avalik sektor Peamine eesmärk: teenida avalikku huvi (,,enamuse arvamus", erahuvide ühisosa) Sinna kuuluvad: · AÕJI - Avalik-õiguslik juriidilised isikud o Riik o Põhiseaduslikud institutsioonid: 1. Riigikogu 2. Riigikontroll

    Avalik haldus
    thumbnail
    2
    doc

    RIIGI-JA HALDUSÕIGUSE EKSAM

    Valesti kasutada? Objektiivne: õigusnormide kogum. Nt õiguse kirjalikud allikad, õigus läbi seadusandliku protsessi. Mittekasutamine: Kui ametiasutus jätab kaalutlusõiguse teostamata, kui ta ei märka, et tegu on Subjektiivne: õigustatus. Õiguslikult kaitstud huvi. diskretsioonivolitusega või kui ekslikult arvab, et seotud halduse tõttu on kohustatud tegevuseks või 2. Mis on õigus? tegevusetuks. Õigus on üldise iseloomuga kohustuslike käitumiseeskirjade hierarhiline süsteem, mis on pädeva Mittekasutamisele viitab see, et haldusorgan on haldusakti põhjendamisel jätnud märkimata

    Haldusmenetlus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun