Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Ärieetika (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks eetika äris ?
  • Kuidas peab osakonnajuhataja käituma ?
  • Mida peaksin tegema ?
  • Millal on tegemist lubatud, millal lubamatu käitumisega ?
  • Mida ja kui palju rääkida, millist infot organisatsioonist välja anda ?
  • Millist infot ja kuidas anda meediasse ?
  • Kuidas toimida siis, kui teised samade normide järgi ei käitu ?
  • Kuidas sel juhul toimida ?
  • Milles seisneb favoritism (kellegi soosimine) ?
  • Milline ja millal on konkreetne käitumine ja tegutsemine õigustatud, milline ja millal mitte ?
  • Mida tähendab hea ja õige käitumine konkreetsetes situatsioonides ?
  • Mis on eetikakoodeksi eesmärk, milliseid teemasid peaks see hõlmama ?
  • Millist liiki peaks koodeks olema, selle sisuline pool ?
  • Kes on hõlmatud koodeksi ettevalmistamisel ning selle tutvustamisel ja täitmise kontrollimisel ?
  • Kuidas koodeks avaldatakse nii firma sees kui väljaspool ?
  • Kellele õige ja kellele hea ?
  • Kuidas siis toimida ?
  • Mida peaks tegema Eesti ettevõtja, et olla eetilisem ?
 
Säutsu twitteris

Mis on ärieetika
Ärieetika on üks kõige olulisematest , kuid samas ka kõige vähem mõistetud teemadest tänapäeva ärielus. Ärieetika valdkond tegeleb küsimustega, kas kindlad äripraktikad on vastuvõetavad.
Näiteks, kas müügimees võiks kliendile korraldatud tootepresentatsioonil välja jätta faktid toote nigelast ohutusstandardist? Kas raamatupidaja peaks andma teada auditi käigus välja tulnud ebakorrektsustest, teades, et seda tehes tõenäoliselt klient lõpetab koostöö firmaga ? Kas autotootjad peavad kasutama kulukaid uusi ohutust tagavaid detaile, teades, et see muudab auto kliendile liiga kalliks? Hoolimata otsuste legaalsusest, on sellistes situatsioonides tehtud otsuseid ja tegevusi vaja hinnata ka teiste tegurite järgi kui õige ja vale. Ärieetika on oma olemuselt vastuoluline ning seal pole üheselt õigeid vastuseid.
 
Milleks eetika äris?
Äri ja eetikat ei ole võimalik pikalt lahus hoida. Inimesed (ükskõik millisel tasandil) seisavad vältimatult silmitsi ka eetiliste otsustega oma igapäevases töös ja tegevuses. Eetilised / eetika küsimused kerkivad üles seoses nii juhtimise, turunduse, tootmise, uurimistöö, inimkapitali , finantsjuhtimise, äritegevuse strateegia kui ka ettevõtte valitsemisega .
Eetiline / vastutustundlik tegevus aitab luua uusi kompetentse kuna ta hõlmab organisatsiooni liikmeid terve organisatsiooni ulatuses, kutsub üles tulevikku-vaatavale / tervikut nägevale juhtimisstiilile ja valmistab ettevõtte paremini ette nii välisteks kui sisemisteks muutusteks, rahutusteks, kriisideks. See loob usalduse, parandab mainet, aitab kaasa heade suhete loomisele ja hoidmisele erinevate huvigruppidega, sh organisatsiooni liikmete, klientide, partnerite, omanike, investorite, pankade ja meediaga. Eetiline / vastutustundlik tegevus aitab muuta ettevõtte atraktiivseks heade töötajate leidmisel, suurendada organisatsiooni liikmete head tahet ja ettevõtte väärtust, tõsta usaldusväärsust, hoida ettevõtet jätkusuutlikuna ja tagada pideva arengu. Eetiline / vastustundlik käitumine ei mõjuta mitte ainult inimesi ja huvigruppe, vaid ka organisatsiooni huvisid ja pika-ajalist kasumlikku tegevust. Seega lihtsalt aitab juhtida ettevõtet paremini.
 
Eetika -
  • Eetika on inimmõtte ja käitumise mõõde, mis on juhitud hea ja õige printsiibist.
  • Eetika on katse määrata reeglid, mis peaksid juhtima inimtegevust ja eluväärtusi.
  • Eetika määrab kuidas inimesed peaksid üksteist kohtlema.
  • Eetika on väärtuste kogum, mida loetakse heaks ja õigeks.
     

Eetilised väärtused (Michael Josephon, 1988) -

Eetilised lähenemised ärieetikas -
  • Relativism - võttes arvesse situatsioonilisi, kultuurilisi, traditsioonilisi aspekte .
    Tagajärgede eetika (J. Bentham ) - tagajärjed ja mõjud on olulised, kulude ja tulude analüüs, (äritegevuses ka lühiajalised ja pikaajalised perspektiivid).
  • Kohustuste eetika (I. Kant ) - õiguste ja kohustuste küsimused, isiklikud ja professionaalsed, tegutsemine viisil, et sellest võiks saada üldine seadus, et igaüks võiks käituda samal viisil, teiste väärtustamine, teiste kohtlemine eesmärkidena, mitte vaid vahenditena, tegutsemine viisil nagu elaksime ideaalses maailmas.
  • Õigused ja õiglus (J. Rawls ) - võrdsuse, valiku vabaduse, ja õigluse printsiibid, ressursse tuleb kasutada efektiivselt ja tulemuslikult.
  • Vooruste eetika ( Aristoteles ) - Üldised inimlikud voorused äritegevuses, voorused seoses äritegevusega, organisatsioonide ja juhtimisega, eesmärk on areng juhina ja organisatsiooni arendamine, käitumine viisil nagu käituvad vooruslikud inimesed, püüdlemine täiuslikkuse poole.
  • Hoolimise eetika (C. Gilligan) - vaadatakse (peetakse oluliseks) isiklikke suhteid ja teistest hoolimist, teise perspektiivi lisamine.
  • Post-modernistlik eetika - tähelepanu pööratakse diskussioonidele, koostööle selleks et leida, saavutada sobiv tulemus, vaadatakse osaliste omavahelisi suhteid.
     
     

Eetilised dilemmad
Dilemma on raske valik emma-kumma käitumisviisi vahel. Päevast-päeva lahendamist nõudvad tõsielulised situatsioonid, tekkinud konfliktid, tekitavad sagedasti just eetilisi dilemmasid.
Tihti võivad eeldada eetiliste dilemmade mõlemad lahendid ka moraaliseisukohalt lubamatut käitumist.
Eetilised konfliktid on tõenäolised tekkima kui:
  • ilmneb märgatav konflikt erinevate huvide vahel
  • lahendi alternatiivid on võrdselt õigustatavad
  • tagajärjed on huvilistele väga olulised.
     

Näited -
Klient soovib firmalt mingisugust toodet või teenust, kuuldes hinda, teatab, et selline hind ei ole talle vastuvõetav. Firma töötaja teab, et sama teenust on kliendil odavamalt võimalik saada konkurendilt. Kas firma töötaja peaks rääkima kliendile konkurendist või mitte?
Firma on uhke oma teenete alusel sisseseatud palgamaksmise süsteemi üle. Üks töötajatest on teinud terve aasta tublit tööd ja vajab igati tunnustamist. Kuid, samas saab ta palka kõrgeima taseme järgi ning peale teda on veel palju teisi töötajaid, keda esile tõsta, seega ei saa firma juhid teda ülendada. Mida nad peaksid tegema?
Firma juht räägib ühele oma osakonnajuhtidest, et lähimal ajal vallandatakse koos teiste töötajatega ka üks tema osakonna töötaja. Samas ei tohi osakonnajuhataja vallandamisest kellelegi rääkida, muidu tekib üleüldine lärm. Osakonnajuhataja kuuleb oma töötajalt, keda on kavas vallandada, et sel on plaanis osta kallis kingitus tütrele ning uut mööblit oma majja. Kuidas peab osakonnajuhataja käituma?
Minu kolleeg räägib mulle, et tal on kavas lahkuda firmast ning alustada tööd uuel kohal, mis on talle lubatud. Samal ajal annab minu ülemus mulle mõista, et ta ei anna mulle firmas uut võimalust, kuna kavatseb selle anda hoopis minu kolleegile. Mida peaksin tegema?
 
Eetiline juhtimine
Juhtimine ( leadership ) on suur väljakutse ja vastutus, see ei ole tegevus, mida inimene teeb / saab teha üksinda. Juhtimine tähendab mingi eesmärgi nimel tehtavat kollektiivset ja kooskõlastatud tegevust, kus on pandud paika teatud mängureeglid ja normid kuidas tegutseda, mil viisil käituda. Juhtimise märksõnad minu jaoks koostöö, vastutus ja eetika.
  • Koostöö - partnerlus , suhtlemine, infovahetus , meeskonnatöö, -tunne, üksteise soovide ja huvidega arvestamine, kaasamine, osalus tegutsemisel ja juhtimisel, konfliktide juhtimine
  • Vastutus - eeskujuks olemine, inimeste väärtustamine, hoolimine, tunnustamine
  • Eetika - inimlikkus, ausus, austus, hea tahe , õiglus, usaldus

Efektiivset, tulemuslikku juhtimist ei saa olla ilma eetikata, ettevõtte enda hea käekäigu nimel
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Ärieetika #1 Ärieetika #2 Ärieetika #3 Ärieetika #4 Ärieetika #5 Ärieetika #6 Ärieetika #7 Ärieetika #8 Ärieetika #9 Ärieetika #10 Ärieetika #11
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-05-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 122 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Sten Lepamaa Õppematerjali autor

Lisainfo

Konspekt
ärieetika , üldehitus

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

28
doc
Ärieetika
12
doc
Ärieetika
31
docx
Äriplaani koostamise juhend
10
doc
Ärieetika
16
docx
Ärieetika
2
doc
Äri ja eetika
8
doc
Ärieetika konspekt
10
odt
Kõik eetikast



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun