Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Arhitektuur-disain ja tarbekunst- Kontrolltöö (0)

1 Hindamata
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Milliste kunstiliikide hulka kuuluvad disain ja arhitektuur mille poolest on need sarnased?
  • Mille poolest erinevad teineteisest tarbekunst ja disain?
  • Kes oli William Morris ?
  • Milliseid kunstiliike mõjutas juugendstiil ?
  • Kust pärineb stiili nimetus?
  • Kuidas mõjutas juugendstiil eesti arhitektuuri?
  • Kes oli Peter Behrens ?
  • Millised olid tema olulisemad põhimõtted?
  • Millega tegeleb disain?
  • Milliseid disaini alaliike teate?
  • Mis on logo ja milleks seda vaja on?
  • Mis on ergonoomika?
  • Kes oli Walter Gropius ?
  • Milliste kunstiliikide arengut on ta enim mõjutanud ja kuidas?
  • Mis on funktsionalism ?
  • Kuidas on funktsionalism seotud Bauhausiga�?
  • Mis on kommertsdisain?
  • Millal see tekkis?
  • Kes oli Mies van der Rohe?
  • Mida tähendab väljend less is more�?
  • Kuidas on funktsionalism mõjutanud eesti arhitektuuri?
  • Mida kujutas endast konstruktivism ?
  • Kus ja millal tekkis?
  • Kes olid tähtsamad kunstnikud ?
  • Millist rolli on kunstiajaloos mänginud ajakiri De Stijl �?
  • Millised olid nende taotlused loomingus?
  • Mida kujutab endast Internatsionaalne stiil�?
  • Miks see just Ameerikas tekkis?
  • Milliseid vajadusi see stiil püüdis rahuldada?
  • Mida kujutavad endast lintaknad ja kardinsein?
  • Millist arhitektuuri võib nimetada orgaaniliseks�?
  • Kes olid tähtsamad arhitektid?
  • Mida pidas Frank Lloyd Wright silmas rääkides maja ehitamisest seest väljapoole?
  • Kes oli Alvar Aalto?
  • Mis iseloomustab tema ehitisi?

Lõik failist

  • Milliste kunstiliikide hulka kuuluvad disain ja arhitektuur , mille poolest on need sarnased?
  • Disain ja arhitektuur kuuluvad keskkonda kujundavate kunstide hulka.
  • Nii arhitekt kui ka disainer peavad oma töö hoolega läbi mõtlema, et toodet oleks võimalik mugavalt ja efektiivselt kasutada või hoones tegutseda otstarbekalt.
  • Mõlemad on reaalsed , 3 dimensiooniga ning päriselu jaoks vajalikud
  • Mille poolest erinevad teineteisest tarbekunst ja disain?
  • Disain on rohkem masstoodangule, kasutatakse palju masinaid. Tarbekunst on rohkem käsitööstuslikum, kasutatakse vähe masinaid.
  • Tarbekunst ei ole masstoodang, enamasti üksikud esemed. Disainil on tavaliselt rohkem esemeid.
  • Kes oli William Morris? Millised olid tema ideed, mille teostamisele ta pühendas oma energia ja varanduse? (lk 17-19)
  • Willliam Morris oli loominguline inglise kunstnik, filosoof , poeet , kunstiteoreetik.
  • Idee: luua uut kunstide sünteesi, asendada tahvelmaal monumentmaaldekoratiivse maaliga , mis oleks seotud ka sisekujundusega
  • Ta pühendas oma energia ja varanduse hääbuvate käsitöötraditsioonide taaselustamisele.
  • Milliseid kunstiliike mõjutas juugendstiil ? Kust pärineb stiili nimetus? Millised olid juugendstiilile iseloomulikud tunnused? Tooge näiteid kunstnikest ja nende loomingust! (lk 19-22)
  • Mõjutas arhitektuuri, sisekujundust, mööbli -, ehte-, klaasikunsti, keraamikat, graafikat ja maalikunsti
  • Stiili nimetus pärineb Saksamaal illmunud ajakirjast Jugend , mis uut stiili üha enam propageeris
  • Juugendstiilileon iseloomulik: ümarad vormid, voolujooneline siluett, dekoratiivusus, ebatavalised värvid(enamasti must-valge), kontuurid.
  • Näited: Victor Horta- Hotell Tassel Brüsselis ; Pariisi metroo sissepääs ; Aubrey Beardsley „ Salome Ristija Johannese peaga“ ja „Paabulinnusulgedest seelik“.
  • Kuidas mõjutas juugendstiil eesti arhitektuuri? (lk 51-53)
  • Tekkisid kõverad jooned, komplektsed vormid, seinte liigendamine, naturaalsete materjalide kasutamine, spiraalsed kaunistused, uhked trepid
  • Georg Hellat – Eesti Üliõpilaste Seltsi hoone; Armas Lindgren ja Wivi Lönn „Estonia“ teater;
    Eliel Saarinen -Pauluse kirik , kreedidiühingumaja
  • Kes oli Peter Behrens? Millised olid tema olulisemad põhimõtted? (lk 20, 22 ja slaidiprogramm)
  • Peter Behrens oli saksa maalikunstnik, arhitekt ja graafik
  • Tema olulisemad põhimõtted: Et ilu aluseks on vormi tulemine funktsioonist ja materjali omadusest, võib neile rajada nii ehitiste kui ka esemete esteetilise mõju
  • Millega tegeleb disain? (lk 22) Milliseid disaini alaliike teate? Millistele olulistele nõudmistele
    peab vastama disaineri poolt kavandatud toode? (vt slaidiprogrammi)
  • Disain tegeleb probleemide elegantse lahendusega, hõlmab peaaegu kõiki inimese eluvaldkondi, mõjutab inimesi märkamatult
  • Disaini alaliigid : tootedisain, mood, sisekujundus, graafiline disain ( trüki -, arvuti-, firma- ja lavagraafika), tarkvara disain jne.
  • Disaineri poolt kavandatud toode peab vastama tehnoloogiast tulenevatele nõuetele, otstarbekus, ergonoomilisus, esteetilisus.
  • Mis on logo ja milleks seda vaja on? Mida tuleks logo kujundamisel silmas pidada, et kavandatud logo hea oleks?
  • Logo on eseme või poe tunnusmärk , on vajalik esindamaks firmat, objekti, eset
  • Logo kujundamisel tuleks silmas pidada, et logomärk ja logokiri oleksid selged ja kergesti märgtavad ning moodustavad koos ühse terviku
  • Mis on ergonoomika ? (vt. slaidiprogrammi)
  • Ergonoomika uurib inimese psüühikat, kehaehitust ja liikumist eesmärgiga luua inimesele sobilik esemeline keskkond
  • Kes oli Walter Gropius? Milliste kunstiliikide arengut on ta enim mõjutanud ja kuidas? (lk 90-91, 135-136))
  • Walter Gropius oli saksa arhitekt ja kunstikooliBauhaus “ rajaja
  • Arendas funktsionalismi ja konstruktivismi ka internatsionaalset stiili
  • Mis on funktsionalism ? Kuidas on funktsionalism seotud „Bauhausiga“? Milliseid põhimõtteid järgiti „Bauhausis“? (lk 91)
  • Funktsionalism on midagi mis hästi funktsioneerib ning on ilus
  • „Bauhaus“ oli Saksamaal uute ideede eestvedajaks, seal järgiti, et tarbeesemeid ja hooneid kavandati tööstuslikuks tootmiseks; igasugused kaunistused olid üleliigsed; puhtad ja selged geomeetrilised vormid; arvestati materjali maksimaalset olemust
  • Mis on kommertsdisain? Millal see tekkis? (vt slaidiprogrammi)
  • Kommertsdisain tekkis 20. sajandil ning on kellegi äriliste eesmärkide saavutamine tarbija huvide kahjustamise arvel
  • Kes oli Mies van der Rohe? (lk 91, 135-136)? Mida tähendab väljend „less is more“?
  • Mies van der Rohe oli saksa arhitekt, Bauhausi õppejõud ja hiljem direktor .
  • „Less is more“- võimalikult lihtne vorm on kõige ilusam
  • Kuidas on funktsionalism mõjutanud eesti arhitektuuri? (lk 125)
  • Eesti arhitektuuris oli oluline funktsionalismi ideede varajane omaksvõtt
  • Järjekindlaim: Olev Siinmaa – Pärnu elegantne rannahotell; E. J. Kuusik ja A. Soans -Kunstihoone
  • 1930. aastatel eelistati traditsioonilist stiili(sambad, Kaitseliidu maja Tartus ja prensidendi kantselei Kadriorus), mille juhtiv arhitekt oli Alar Kotli
  • Mida kujutas endast konstruktivism? Kus ja millal tekkis? Kes olid tähtsamad kunstnikud ? (lk 91 – 93)
  • Konstruktivismi põhimõtteks oli, et kunst ei pea kujutama , vaid looma uusi vorme ja kujundeid elukeskkonda.
  • Tekkis Venemaal pärast I maailmasõda
  • Tähtsamad kunstnikud: V.Tatlin, A. Rodtšenko ja El Lissitzky
  • Millist rolli on kunstiajaloos mänginud ajakiri „De Stijl “? Kes olid selle ajakirja ümber koondunud kunstnikud ja millised olid nende taotlused loomingus? (lk 93-96)?
  • 1917. aastal rajati Hollandi ajakiri De Stijl
  • Ajakirja ümber koondunud kunstnikud: P.Mondrian, Doesburg ja G.T Rietveld, keda ühendas veendumus , et eksisteerivad lihtsad ja selged ilureegllid, põlati ehitiste ja esemete dekoreerimist
  • Mida tähendab Le Corbusier ´lause: „Maja on elamise masin“. Milliste stiilidega on see arhitekt ajaloo lehekülgedele jõudnud? (lk 95 – 96, 138)
  • „Maja on elamise masin“- Maja peab olema ehitatud nii, et kõik toimib nagu masinavärk
  • Le Corbusier oli funktsionalismi rajaja
  • Mida kujutab endast „ Internatsionaalne stiil“? Miks see just Ameerikas tekkis? Kes olid selle tähtsaimad esindajad? Milliseid vajadusi see stiil püüdis rahuldada? (lk 135- 141)
  • Internatsionaalne stiil võeti kasutule 1932. Aastal USA-s, sellega tähistatakse uut funktsionalistlikku Euroopa arhitektuuri
  • Tekkis Ameerikas, sest Euroopas oli natsisim ning paljud selle stiili juhtivad arhitektid otsisid pelgupaika USA-st
  • Tähtsamad esindajad: Walter Gropius, Mies van der Rohe
  • Stiil püüdis rahuldada mitte ainult esteetilisi vaid ka sotsiaalseid vajadusi
  • Mida kujutavad endast lintaknad ja kardinsein?
  • Kardinsein- klaasist sein; lintaknad- vahed puuduvad, klaasid üksteise järel reas
  • Millist arhitektuuri võib nimetada „orgaaniliseks“? Kes olid tähtsamad arhitektid? Milliseid vorme eelistati? (lk 141-142, vt pilte arhitekti nime järgi internetist)
  • Orgaaniline arhitektuur oli inspireeritud inimesest ja loodusest, eelistati pehmeid vorme
  • Tähtsamad arhitektid: Frank Lloyd Wright, Eero Saarinen, Alvar Aalto , Le Corbusier
  • Mida pidas Frank Lloyd Wright silmas, rääkides maja ehitamisest seest väljapoole?
  • Maja ehitamine seest väljaspoole- hoonete mahtude suurus ja paigutus sõltub ruumide ülesannetest
  • Kes oli Alvar Aalto? Mis iseloomustab tema ehitisi ? Milliste tänaseni eksisteerivate disainifirmadega olid Alvar Aalto ja tema abikaasa Aino Aalto tihedalt seotud? Millisest linnast Eestis võime leida A.Aalto projekteeritud hoone?
  • Alvar Aalto oli soome arhitekt, disainer, maalikunstnik, akadeemik
  • Tema ja ta abikaasa olid seotud disainifirmaga ARTEK
  • Eestis võime leida A.Aalto hoone Tartust - Tammekannu villa
  • Arhitektuur-disain ja tarbekunst- Kontrolltöö #1 Arhitektuur-disain ja tarbekunst- Kontrolltöö #2
    Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-10-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 27 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Jessica Järvelt Õppematerjali autor
    1) Milliste kunstiliikide hulka kuuluvad disain ja arhitektuur, mille poolest on need sarnased?
    a) Disain ja arhitektuur kuuluvad keskkonda kujundavate kunstide hulka.
    b) Nii arhitekt kui ka disainer peavad oma töö hoolega läbi mõtlema, et toodet oleks võimalik mugavalt ja efektiivselt kasutada või hoones tegutseda otstarbekalt.
    c) Mõlemad on reaalsed , 3 dimensiooniga ning päriselu jaoks vajalikud
    2) Mille poolest erinevad teineteisest tarbekunst ja disain?
    a) Disain on rohkem masstoodangule, kasutatakse palju masinaid. Tarbekunst on rohkem käsitööstuslikum, kasutatakse vähe masinaid.
    b) Tarbekunst ei ole masstoodang, enamasti üksikud esemed. Disainil on tavaliselt rohkem esemeid.
    3) Kes oli William Morris? Millised olid tema ideed, mille teostamisele ta pühendas oma energia ja varanduse? (lk 17-19)
    a) Willliam Morris oli loominguline inglise kunstnik, filosoof, poeet, kunstiteoreetik.
    b) Idee: luua uut kunstide sünteesi, asendada tahvelmaal monumentmaaldekoratiivse maaliga, mis oleks seotud ka sisekujundusega
    c) Ta pühendas oma energia ja varanduse hääbuvate käsitöötraditsioonide taaselustamisele.
    4) Milliseid kunstiliike mõjutas juugendstiil? Kust pärineb stiili nimetus? Millised olid juugendstiilile iseloomulikud tunnused? Tooge näiteid kunstnikest ja nende loomingust! (lk 19-22)

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    6
    docx

    Kunst ja disain

    1. Milliste kunstiliikide hulka kuuluvad disain ja arhitektuur, mille poolest on need sarnased? Kuuluvad keskkonda kujutava kunsti hulka. Mõlemad on reaalsed, 3 dimensiooniga päriselu jaoks vajalikud. 2. Mille poolest erinevad teineteisest tarbekunst ja disain? Disain on rohkem masstoodangule. Kasutatakse palju masinaid. Tarbekunst on rohkem käsitööstuslikum, kasutatakse vähe masinaid. Ei ole masstoodang. On enamasti üksikud esemed. Disainil on tavaliselt rohkem esemeid. 3. Kes oli William Morris? Millised olid tema ideed, mille teostamisele ta pühendas oma energia ja varanduse? (lk 17-19) Inglise tekstiili disainer, luuletaja, kirjanik ja sotsiaalelutegelane. Ideid luua uut kunstide seintesse, asendada tahvelmaal monumentaal-dekoratiivse maaliga, mis oleks seotud ka sisekujundusega

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    69
    pdf

    Modernism

    17.10.2011 Modernism 20. Sajandi arhitektuur Modernis mööblikujunduses Funktsionalism II maailmasõja järgne arhitektuur ja mööbel Arhitektuur 20. sajandil Vabrik Fagus (1911) Modernism (ca 1910--1940) Soov maailma muuta ­ luua toimiv kõigi suhtes võrdne ühiskond ja arhitektuur 1 17.10.2011 · Modernistlik unistus oli tõrgeteta toimiv masinate abil juhitav maailm · Kasutati uudseid materjale (raudbetoon, teras, klaasblokkidest seinad)

    Antiik mööbel ja restaureerimine
    thumbnail
    6
    pdf

    Funktsionalism ja kontruktivism

    klassikalistele arhitektuuristiilidele. Historitsistlik stiil tundus nüüd liiga koormav. Usuti, et uus aeg vajab uut nägu. Kapitalismi asjalikkus ja individualistlik mõtteviis sobis hästi kokku põhimõttega form follows function. Arvati, et iga ajastu peab end väljendama oma arhitektuurikeeles, mis omakorda tuleneb tehnoloogilistest saavutustest. Uus esteetika võeti hästi vastu igal pool, kuna see sobis hästi kokku ka ühiskonna üldhuvidega ja minevik oli möödanik. Uus arhitektuur pidi olema odav ja kiiresti teostatav. Sõjast tingitud ehitustegevuse seiskumise, uutest riigipiiridest põhjustatud põgeniketulva ja majanduskriisi tõttu oli nõudlus uute korterite järele suur. Tähtis oli, et saaks ehitada võimalikult kiiresti ja odavalt. Välditi arhitektuurseid kaunistusi, kadus dekoor. Funktsionalismi printsiibi järgi pidi ehitise välimus tulenema tema otstarbest ehk funktsioonist, sellest ka stiili nimetuski. Muidugi pole

    Arhdektuuri ajalugu
    thumbnail
    5
    docx

    Arhitektuuri teooria eksamiküsimused ja vastused

    enda maja – malelauamustriga fassaad, pehmed, aga vertikaalsed jooned, Wiener Secessiongebäude (Sezessioni Hall)– gorgode maskid fassaadi friisil Josef Hoffmann- Stoclet villa Brüsselis –sopistused, huvitava kujuga põhiplaan, valge marmor, nurkades kuldne/pronksjas metallijoon, neli Heraklese figuuri hoiavad kerajat motiivi, kolm vertikaalset triipu . Viini juugendi käekiri.Otto Wagner – Viini arhitekt ja urbanist. maalitud fassaadid kaetud keraamilise plaadiga, maski ja kolme triibu motiivid, arhitektuur seotud tarbekunstiga –kahemõõtmelised taimornamendid näide: Hoiukassa Viinis- asjalikkus, realism; alumiiniumneetidega kinnitatud õhukesed marmorplaadid, klaaspõrand, juugendlik kaar.MAALILINE e DEKORATIIVNE JUUGEND – ART NOUVEAU - Belgia, Brüssel Värvid sidrunkollane, laimiroheline, purpur. Pika varre otsas ja lopaska õiega lilled

    Ajalugu
    thumbnail
    2
    docx

    Juugendstiil

    Antoni Gaudi – Sagrada Famiilia Kardinsein - Valged krohviga kaetud seintest sai üleni klaasist pind, peegelduv sein kaotab hiigelhoone raskuse. Ergonoomika - uurib inimesi psüühikat, kehaehitust ja liikumist eesmärgiga luua inimesele kõige sobivam keskkond. Less is more – „Less is more“ ehk „Vähem on rohkem“ väljendab veendumust, et just võimalikult lihtne vorm on kõige ilusam. Kes seda põhimõtet järjekindlalt rakendama hakkas? - Mies van der Rohe oli saksa arhitekt, samuti Bauhausi kuulsaim arhitekt. Tema üks tuntum ehitis on „Seagram building“. Palun kriipsutage kaldkirjas trükitud tekstis valed variandid maha. Õige tekst: KRIIPSUTA MAHA VALED! Walter Gropius asutas 1919 aastal Weimaris esimese kunstikooli, kus õpetati ja loodi kõiki visuaalseid kunste, kuid ühendavaks jõuks sai arhitektuur. Pingete tõtti ümbruskonnaga viidi kool üle Dessausse. Sinna ehitati ka Gropiuse projekti järgi ka uus funktsionalistlik koolihoone

    Moeajalugu
    thumbnail
    62
    pptx

    Funktsionalism ja konstruktivism

    parandada oma kunstiga elukeskkonda • Vastandus toretsevale juugendile • Soov mõjuda massidele • Väljendati süsteemsust, lihtsust ja korda (inspiratsioon kubismist, geomeetriast) • Funktsionaalsus ennekõike! Kunstikool Bauhaus (1919- 1933) • Funktsionalismi ja tööstusdisaini sünnipaik • Rajajaks Walter Gropius 1919. a Saksamaal • Kool tegutses algul Dessaus, hiljem Berliinis • Koolis õpetati visuaalseid kunste, neist olulisimad arhitektuur ja tarbekunst • Siin õpetasid ka V. Kandinsky ja P. Klee • Natside võimuletulek 1933. a lõpetas kooli tegevuse • Tänapäeval tegutseb Bauhausi hoones muuseum https://history-wiki.wikispaces.com/yr11_weimar_bauhau https://aehistory.wordpress.com/1919/10/08/1919-bauha s us-school Bauhaus 1919. a ja tänapäeval Funktsionalismi tunnused: – ei rõhunud isikupärale

    Arhitektuuri ajalugu
    thumbnail
    6
    docx

    Konstruktivism

    sajandi lõpu nn. tehnilisest romantismist. · Arvati, et tööstushoonel, masinal, tehnilisel seadmel on eriomane ilu, mis ilmneb tema töötamisel. · Mingeid kaunistusi pole vaja, lähtuda tuleb esmavajadusest. · Konstruktivistlik suund rõhutas vormi konstruktsiooni ja ülesehituse otstarbekust. · Funktsionalistlik suund koondas tähelepanu funktsioonile ja otstarbekusele. · "Mis funktsioneerib hästi, on ilus", väitis Saksa arhitekt Bruno Taut. · 20.sajandi konstruktivistlik suund sai alguse maalikunstis, kus hakati otsima universaalset ja täiuslikku ilu. · Seda hakati nägema geomeetrias ja geomeetrilistes kujundites. · Maalist kandus geomeetria-ülistus kõikidesse rakenduskunsti liikidesse. · Rakenduskunstis ja arhitektuuris nähti konstruktivismi kui üht osa funktsionalismist, mille omapära oli konstruktsioonide rõhutamine ja nähtavale jätmine.

    Disainiajalugu
    thumbnail
    5
    docx

    Kaasaegsed arhitektuuristiilid ja esindajad

    - avaldus eelkõige eramuehituses, kus eelistati traditsioonilist kõrget katust, tuttavaid materjale, kohalikke sõrestikehituse tavasid. - andis ääre- ja väikelinnadele koduse ilme. natsionaalsotsialismi ajal oli see nii Saksas kui Austrias riiklikult soositud. Hermann Muthesius- Deutscher Werkbund asutaja ­ eesmärk kõrvaldada vastuolu kunsti ja tööstuslike tootmismeetodite vahel. Luua side tootjate ja disainerite vahel. Leidis et saksa kunst toodab liiga palju prügi. Nõudis kunstitööstuselt soliidsust ja ilu. Vaimustus inglise maamajast. Võrreldes inglastega ei olnud sakslastel korralikku oma majatüüpi ja M. Võttis ülesandeks luua sakslasele maja. Historitsismi ja Saksamaal levinud ornamendilembuse alternatiivina nägi funktsionaalsust, tagasihoidlikkust, individuaalsust ja traditsioonilistele ja looduslikele materjalidele truuks jäämist. Maja peab täpselt sobituma funktsiooniga. Rõhutas praktilisust.

    Arhitektuur




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun