Suveöö
armastus
Ajad
muutuvad- inimloomus jääb samaks
Ajad
muutuvad ja koos nendega muutuvad ka inimesed, kuid inimloomus jääb
ikka samaks. Põlvest põlve on muutunud inimeste väärtushinnangud ning iga põlvkonnaga omandatakse uusi teadmisi ja oskusi, mis on
vajalikud just antud eluhetkel. Näiteks, kui kunagi oli pattu tehes
karistuseks ihunuhtlus normaalne siis tänapäeval ei tule selline
karistus kõne allagi.
Inimloomuses
on nii head kui halba. Üheks negatiivsuseks on näiteks kadedus . See
on üks omadus, mis on olemas igal inimesel. Mõnel rohkem, mõnel
vähem. See on meie inimloomuses sees ja kui seda ei osata
kontrollida võib see tekitada palju kahju. Ajalugu on meile
et Olavi otsis enda rännuteel kohtavates naistes kaotatud õde. Tema kadunud õde ilmus Olavi ette vaimusilmas, lugedes talle peale sõnu, et Olavi peab lõpetama tema otsimise teistes naistes, see olevat asjata vaev. Ehk kasutas Olavi tõesti naisi vaid mingi tühimiku täitmiseks enda hinges, otsides kedagi, kes oleks hoolitsev ja hell, just nagu tema õde oli kunagi olnud. On võimalus, et Olavi valiski Küllikki enda kaasaks oma kadunud õe järgi, kuna nad sarnanesid niivõrd palju. See jääb üheks vägagi reaalseks spekulatsiooniks, mida tõsiselt kaaluda tuleb. Tuglase teoses "Suveöö unenägu" on Kusta ootus Maalile samuti kahetimõistetav. Üheti vaadates võiks arvata, et Kusta oli Maalisse kõrvuni armunud ning lihtsalt ei suutnud ennast enam neiu juuresolekul tagasi hoida. "Poiss palus, poiss mangus palavalt. Hing pidi tal rindu kinni jääma, kurgus oli kuiv, nägu õhetas." Niimoodi kirjeldab Tuglas Kustat, kes Maali ukse taga sisselaskmist mangub
toime varitsevate ohtudega, aidata ei oska, kuna oma kogemused on teistsugused. Emantsipatsioon Naiste võitlus oma iseseisvuse ja võrdõiguslikkuse eest. Eestis olid naise õigused ja võimalused haridust saada juba XX sajandi alguses suuremad kui mitmetes Euroopa riikides. Ka Eestis tekkis tendents lükata lapse sündi edasi. Eriti väärtustavad haritud naised eneseteostust väljaspool pere konda. Kui naine sobivat meest ei leia, jääb ta pigem üksi ja kasvatab üksi last. Virtuaalse maailma osakaalu kasv Televiisorid ja arvutid. 1980. aastatel oli kanalite valik minimaalne ja televisioon vahendas peamiselt Nõukogude Liidus toimuvat. 1990. aastatel avanes vaataja ees kirev ja sageli ilustatud pilt pereelust kogu maailmas. Seriaalides rikkad ja ilusad inimesed, armumine, pettumine, lahkumine, eksklusiivsed pulmad ja dramaatilised lahutused.
mees/naine? Vastavad 1719aastased Noormees: ,,Peale esimest suhet mõtlesin, Noormees: ,,... mulle meeldivad et teist korda ma enam ,,ämbrisse ei igasugused. Vahet pole, kas astu" sellega, et vaatan ainult punaste, valgete, tumedate välimust." juustega. Võibolla siis rohkem sellised lühemad ja pehmemad. Neiu: ,,Pigem jääb silma just oma erilisusega Käed paned ümber, tunned, nagu ja silmasäraga. Aga kui täiesti üldiselt oleks padi ... mitte teine mees ... võtta, siis meeldivad pigem Tegelikult jään alati vaatama tumedajuukselised, selliseid tüdrukuid, kellel on eriline Pruunisilmsed, pikkuseks vähemalt pilk ... silmades on vist asi." 175 cm (minust endast paar cm pikem), keha võiks olla sportlik
Politseid teavitab kõige raskematest ja eluohtlikumatest juhtumitest vaid 10% naistest ja 14 % meestest. See on ühtlasi peamine põhjus, miks vaid vähene osa naistevastase vägivalla juhtumitest kajastub politseistatistikas. Arstide poole pöördub uuringu andmetel vaid 7-8% ohvritest, sõltuvalt vägivalla juhtumi tõsidusest. Kriminaalsüüdistuseni või süüdimõistva otsuseni jõuab kohtus ka kõige raskematest juhtumitest vähem kui kümnendik. Vägivallatseja jääb valdavalt karistamata. Ja kuigi perevägivald on ohtlik ja 20 raskete tagajärgedega kuritegevus, on seda tõkestada või ennetada ametkondlikel institutsioonidel üsnagi keeruline, sest põhiosas toimub see koduseinte vahel varjatult ja sageli tunnistajateta. Kas naine soovib, et tema suhtes rakendataks vägivalda Vahel väidetakse, et vägivalla all kannatavad naine ise õhutab tagant vägivalda, mis teda tabab.
SEKSUOLOOGIA JA SEKSUAALKASVATUS 08.09.2008 Seksuoloogia on teadus, mis käsitleb ja uurib inimese sugulisi suhteid, hõlmab soo jätkamisega seoses olevaid bioloogilisi, füsiolooglisi, psühholoogilisi, meditsiinilisi, sotsiaalseid, juriidilisi, pedagoogilisi ja filosoofilisi probleeme. Seksuoloog isik, kes uurib või praktiseerib seksuoloogia valdkonnaga seonduvat (60% paaridest esineb seksprobleeme). Seksuoloogia funktsiooniks on tagada inimese seksuaalne tervis, s.o võime - nautida seksuaalelu - saada soovitud lapsi - kontrollida seksuaalkäitumise vastavust ühiskondlikule ja isiklikule moraalile - mitte tunda põhjendamatut hirmu, häbi või süütunnet seksuaalsusega seonduvates küsimustes ja olla vabad eelarvamustest Seksuaalpatoloogia meditsiiniline seksuoloogia valdkond, käsitleb seksuaalfunktsioonide häireid Seksuaalpsühholoogia psühholoogia valdkond, uurib seksuaalkäitumise põhjusi psühholoogilisest aspektist lähtudes Multidistsi
,,absurdi müüdid" [email protected] Tõnu Viigi e-maili aadress http://www.tlu.ee/?LangID=1&CatID=2445 kõik, mis vajalik! EKSAM: 15. Jaanuar/22. Jaanuar! Kell 12.00 18.00(grupid) K-311 1. Loeng: Filosoofiline antropoloogia Kes on inimene? 1.Etoloogiline(teadus loomadest, nende käitumisviisidest) mõtteviis/strateegia inimest võrreldakse teiste loomadega. Mõtlev loom homo sapiens; keel kui informatsiooniedastusvahend. Filosoofid nii ei arva, tunnevad, et midagi olulist jääb puudu! Oluline on mis? Kes? 2. Eksistentsialistlik mõtteviis/strateegia Martin Heidegger ,,Sein und Zeit"(olemine ja aeg) 1927 20.saj kõige enam tsiteeritud filosoofiline raamat inimene=Dasein(siinolemine) inimene on see, kes on kohal, kes on siin. Ta ei asu vaid ühel territooriumil, vaid proitseerib end kogu maailmale. Olemas on potentsiaal siin enam mitte olla ehk surra. Maailm on tervik, mille suhtes inimene midagi on. Oluliseks saab küsimus kus? 3
naise isa saatuse kohta teadlik oli, see teadmine suri aga koos Ernstiga. Hermann Böttcher puhkusel viibiv sõdur, kes otsib taga oma kadunud naist. Ta nõustub Graeberit aitama, küsides möödaminnes küladest, kus ka käib, ka tema pere kohta. Teose lõpus leiab Böttcher oma naise, ent see, keda ta enda ees näeb, ei vasta tema ootustele. Tema naine oli olnud tüse ja matsakas, just selline nagu Böttcherile meeldib, ent nüüd leidis ta eest kondise varju. Böttcher jääb segadusse. Proua Lieser- Elisabethi korterikaaslane, südamest fasist ning valmis iga kell kedagi ära andma. Just teda süüdistab Elisabeth oma isa sattumises vangilaagrisse. Professor Pohlmann Ernsti kunagine usuõpetaja. Temalt püüab noormees saada vastust küsimusele, kas ta on kurjategija ning kuidas saada lunastust. Pohlmannist kujuneb teose jooksul Graeberile tugiisik. Teose lõpus võtab gestaapo professori kinni.
seadmeid, ornamente, rituaale, mäne, kunstiteoseid jne. Sümboliseerimine tähendab, et kultuuri osaks on see, millele me omistame sümboolse tähenduse. Näitab, kuidas kultuurimõiste on antropoloogias avardatud. Melville Herskovits püüdis kultuuri defineerida teisel viisil. Püüda esitada lühikese definitsiooni, kus tabatakse selle olemus. Kultuur on inimese poolt loodud osa keskkonnast. Kui me anname mingitele nähtustele tähenduse, siis ta võib olla kultuuri osa. Segaseks jääb see, et mida tähendab inimese poolt loomine? Omal ajal arvati, et suudetakse välja mõelda kultuuri definitsioon, mis kõiki rahuldab. Küllaltki sarnaste asjadega tegelevad teadused võivad olla nimetatud erinevalt. Võimalikud nimetused ja mis vahe: Kultuuri või sotsiaalantropoloogias. Kultuuri omaks nimetatakse distsipliini (Ameerika Ühendriikidest levis). Sotsiaalantropoloogia Briti saartelt. Nende puhul sarnane on see,et see kasvas välja mitte lääne rahvaste uurimistest. Teadlased
Kõik kommentaarid