3) Reola Tootmisüksus (Vilja tee 8, Reola küla, Ülenurme vald, 61707 Tartumaa) (Joon.4) Joonis 1 Joonis 2 Joonis 3 Joonis 4 Ettevõte eripära A.Le Coq on Eesti suurim joogitootja, kes on ettevõtluskonkurssidel auhindu noppinud aastaid. Juba kaheksandat aastat järjest valiti firma Eesti kõige konkurentsivõimelisemaks toiduainetööstuse ettevõtteks. Sel aastal valmistab A. Le Coq umbes 130 miljonit liitrit eri jooke. Seda on peaaegu kümme korda rohkem kui 1998. aastal. Tänaseks on Tartu õlletehasest saanud A. Le Coqi kaubamärgi all tegutsev joogitootja, mis ekspordib oma kaupa umbes 20 riiki. Järjepidevalt investeeritakse kvaliteedi parandamisse. Ettevõte ekspordib oma tooteid peamiselt Soome, Rootsi, Taani, Inglismaale, Lätti ja Leetu
Ettevõtte äritegevuse aluseks on kvaliteetsed, tervislikud ja maitsvad piimatooted ning rohulolevad tarbijad, koostööpartnerid ja töötajad. Sellest on kantud ka tunnuslause: ,,Et tunneksid end hästi!". 1995. aastal loodud AS Balbiino on üks suurimaid Eesti jäätisetootjaid. Ettevõte põhineb 100% Eesti kapitalil ning kuulub NG Investeeringutele. Balbiino annab tööd umbes 200 inimesele. Balbiino tuli turule 14 aasta eest liitristes pakendis perejäätistega ning sealtpeale on nii firma tootmismahud kui tuntus kiiresti kasvanud. Tänaseks on Balbiino jäätisevalikus enam kui 90 erinevat nimetust. Toodete kvaliteet ning tarbija rahulolu on Balbiino tegevuses kesksed märksõnad. Firma jätkuvat populaarsust kinnitavad iga-aastane käibekasv, sortimendi pidev uuenemine ning positiivne tagasiside turult. Et leida üles tarbijale kõige meelepärasemad maitsed, jätkab Balbiino loovalt tootearendust.
EAS Turismiarenduskeskus Eessõna Turundusplaani koostamise juhendmaterjal annab turismi tootearenduse ja turunduse programmi raames toetuse taotlejatele juhiseid äri- ja turundusplaani koostamiseks ning taotluse ettevalmistamiseks. Äriplaan on strateegiline dokument, milles näidatakse ära ettevõtte olemus, tegevussuunad ja eesmärgid ning see sisaldab finantsprognoose. Äriplaan on planeerimisvahend, mis asetab organisatsiooni juhtimisotsuseid laiemasse konteksti, näidates ära firma tegevussuunad funktsionaalsetes valdkondades (nt tootmises ja teeninduses, tootearenduses, inimressursside juhtimises, turunduses ja mujal). Turundusplaan on osa äriplaanist või sellega tihedalt seotud dokument, mis kirjeldab organisatsiooni turunduse lähtekohti ja korraldamist. EASi eesmärk on toetada uute turismitoodete/-pakettide arendamist ja jagada ettevõtja riske uutele turgudele sisenemisel. Kooskõlas ettevõtte kui terviku äriplaani ja strateegiaga (n-ö
metsanduse arendamisel. Metsad, mille kogupindala on enam kui 2 miljonit hektarit, moodustavad iseloomuliku osa Eesti maastikust, kattes üle poole meie maa territooriumist. Viimase 70 aasta jooksul on metsade puidutagavara suurenenud enam kui 4 korda. Mitmekordselt on suurenenud ka kaitsealuste metsade pindala. See on oluline fakt, millega tuleb arvestada nii metsapoliitika edasisel kujundamisel kui ka metsade kaitse ning majandamise korraldamisel. Käesolev Eesti Metsanduse ülevaade on koostatud selleks, et anda huvilistele aktuaalset teavet meie metsadest ning säästvast arengust metsanduses. Kogumik sisaldab materjale metsaressursist, metsapoliitikast ningõigusaktidest, era- ja riigimetsade majandamisest, metsade bioloogilisest mitmekesisusest ning kaitsest, metsatööstusest ja metsatoodete kaubandusest, jahindusest, metsateadusest ning -haridusest. Kindlasti on säästva arengu printsiipide järgimine metsanduses nüüd ja edaspidi oluliseks osaks
EESTI KALANDUSE STRATEEGIA 2014 2020 Eesti Vabariik Põllumajandusministeerium Tallinn 2013 2 Sisukord 1. Sissejuhatus ................................................................................................................ 6 1.1. Eesti geograafia ja kliima.................................................................................... 7 1.2. Veevarud ja keskkonna seisund .......................................................................... 8 1.3. Rahvastik ja tööhõive .......................................................................................... 9 1.4. Majanduslik olukord ......................................................................................... 10 2. Kalavarude olukord Läänemerel ja sisevetel ........................................................... 11 2.1. Kilu, räim, tursk ja lõhe .................................................................................... 12 2.2. Teised rann
7 Juhtimisrisk tulude vähenemine ebaefektiivse juhtimise tagajärjel. Ettevõtjad ei pea eriti tähtsaks, kuid krediteerijad peavad halba juhtimist äriliste ebaõnnestumiste üheks peapõhjuseks. Krediidi- ja finantsrisk risk, et ei saada hakkama laenu või laenuitresside tagasimaksmisega. Teiselt poolt oht, et firma kliendid ei tasu krediiti saadud kaupade eest või teevad seda hilinemisega. Kursi- ja inflatsiooniriskid. Kinnisvararisk hoonete ja seadmete amortiseerumine, väärtuse langus ebasoodsa asukoha pärast, rendilepingute tähtaegade lõppemine ja sellest tulenev ebakindlust. Personalirisk suur sõltuvus üksikute inimeste lahkumisest, vajalike oskustega töötajate puudumine, konfliktid töösuhetes (streigid jne).
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz PROJEKTIPERSONALI JUHTIMINE 3EAP Loengukonspekt Gerda Mihhailova Pärnu 2012 SISUKORD 1. PROJEKTIPERSONALI JUHTIMISE ERIPÄRAD ORGANISATSIOONIDES. .......... 3 1.1 Projektid ja projektipersonal organisatsioonikeskkonnas. ........................................... 3 1.2 Projektijuhi töö ning pädevused. ................................................................................ 13 1.3 Personalitöö korraldamise eripärad projektimeeskonnas. .......................................... 28 1.4 Stress ja stressijuhtimine ............................................................................................ 46 2. MEESKONNATÖÖ KASUTAMINE ORGANISATSIOONI PROJEKTIDES. ........... 50 2.1. Grupid ja meeskonnad organisatsioonis ning nende eelised. .................................... 50 2.2. Projektimeeskonna loomine, motiveerimine ja tööprotsessid ..........
riigis. Maja toodab Port veini ning vahuveini. AA Calem on üks tähtsamaid kaubamärke Portugalis. Asutatud enam kui 140 aastat tagasi ja on endiselt tihedalt seotud nii Oporto linna ja Douro piirkondadega. Firmal on ulatuslikud viinamarjaistandusede selles piirkonnas. Tänu rangele kvaliteedikontrollile ja soovile toota parimaid Port veine, mis võimalik on pälvinud House of Calem maineka rahvusvahelise maine. Firma kasutab uhkusega oma maine, et esindada Portugali maailmas - austusega saadud teadmised traditsioonidest ja võime kohaneda uute turgudega ning võtab omaks uue tehnoloogia ja täiendab sajandeid vana tootmismeetodeid. House of Calem toodab nüüd palju erinevaid veine, sealhulgas: Port veinid: Calem Velhotes, vanad sõbrad, Calem Reserva, Dacosta, Quinta do Sagrado, Vintage Calem, Quinta da Foz ja Quinta do Sagrado; Douro veinid: lagar de Sá, Terras de SA ja Vale do Arco
Kõik kommentaarid