Turunduse alused eksam (0)

5 Hindamata
 
Säutsu twitteris

Turunduse alused eksam

1. Turunduse liigid
Konkreetse turunduspoliitika aluseks on see, milline nõudmine ja vajadus on turul.
• Konversioonne turundus – mingi kauba suhtes on negatiivne nõudmine, seda toodet
eitatakse. N.: taimetoitlase eitava suhtumise puhul lihasse on turunduse ülesandeks siin
luua nõudmine.
• Stimuleeriv turundus – turul puudub nõudmine. N.: kaup pole inimesele vajalik
(kõrbes ei vajata kelke), aga tuleb luua nõudmine.
• Arenev turundus – nõudmine on olemas, kuid ta ei väljendu tarbimises. N.:
nikotiinivaba suits. Siin on turunduse ülesanne arendada tootmist. • Re-turundus – nõudlus
langeb, turunduse ülesanne on seda tõsta.
• Sünkroturundus – nõudmine võib kõikuda, turunduse ülesanne seda balansseerida.
• Säilitav turundus – turul on hetkel täisnõudlus, aga et see nii ka jääks, siis turunduse
ülesanne hoida nõudlust.
• De-turundus – nõudlus on ülemäära kõrge, ülesanne vähendada.
• Kontraturundus ( reaktiivne turundus) – nõudmine on ebasoovitav ja turundus peaks
vähendama nõudmist . N.: relvad, tubakas , alkohol .

2. Strateegiline ärivaldkond
Ärivaldkonna määratlemiseks nimetatakse organisatsiooni poolt rahuldatavate tarbija
vajaduste selgitamist. Tarbijavajadused peavad olema vastavuses firma võimaluste ja
ressurssidega. Seda, kui ärivaldkonda määratletakse ekslikult, nimetatakse turunduse
lühinägelikkuseks. Firma võib tegutseda ühes või mitmes valdkonnas korraga. Ettevõte
võib oma tegevust laiendada oma tegevusharu piires või harust väljudes. N.: jahu
pakendav firma hakkab ka saiu küpsetama, hiljem tulevad juurde küpsised ja vahvlid või
see sama jahufirma otsustab siseneda hoopis toitlustusturule.
Ärivaldkondade ja tootesarjade tõhususe analüüsimiseks ja sobiva strateegia leidmiseks
võib kasutada Boston Consulting Groupi maatriksit (BCG – maatriks ). BCG maatriks
lähtub turukasvust e. turuarengust (kiire, aeglane) ja turuosa suurusest (suur, väike). < strong > Rahalehmad - äriüksused või tooted, millel on suur osakaal aeglaselt kasvaval turul. Neil
on suur kasum ja raha ülejääk. See tuleb kogemustest tootmisel ja turustamisel ning need
omakorda johtuvad suurest turuosast. Siin on firma ülesanne säilitada soodsat asendit ja
kaitsta oma konkurentsivõimet. Tähed - äriüksused või tooted, millel on valitsev seisund kiiresti kasvaval turul. Kasum
suur, raha ülejääk tagasihoidlik . Staarid peavad tegema rohkeid kulutusi, et oma turuosa
säilitada. Tihti on tähed oma tuludelt-kuludelt tasakaalus. Turuosa säilitamiseks peab siin
tugevdama turundustegevust ja tegema olulisi investeeringuid.
Küsimärgid – äriüksused või tooted, kellel on väike osatähtsus kiiresti kasvaval turul.
Kasum väike või olematu, raha ülejääk puudub. Tuleks teha suuri investeeringuid
intensiivistamaks turundustööd, et säilitada turuosa või muuta toode täheks. Kui see ei
õnnestu, tuleks finantseerimine katkestada, toote tulupotentsiaal lõpuni ära kasutada ja
turult lahkuda. Koerad - äriüksused või tooted, millel on väike osa aeglaselt kasvaval turul. Kasum
väike, raha ülejääk tagasihoidlik või puudub. Firma on sellise tootega raskes seisundis,
sest konkureerivad tooted võivad ta turult välja tõrjuda. Tuleks lõpetada investeerimine ,
86% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Turunduse alused eksam #1 Turunduse alused eksam #2 Turunduse alused eksam #3 Turunduse alused eksam #4 Turunduse alused eksam #5 Turunduse alused eksam #6 Turunduse alused eksam #7 Turunduse alused eksam #8 Turunduse alused eksam #9 Turunduse alused eksam #10 Turunduse alused eksam #11 Turunduse alused eksam #12
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2015-10-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
42 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
ivika0502 Õppematerjali autor

Mõisted

Sisukord

  • Turunduse alused eksam
  • Turunduse liigid
  • Strateegiline ärivaldkond
  • Turundusmeetmestik
  • Turundusstrateegia
  • Turu segmentimine
  • Toote positsioonimine
  • Tarbijakäitumine
  • Tarbija otsusturprotsess
  • Arvamusliider
  • Toote mõiste ja liigitus
  • Toote elutsükkel
  • Kaubamärk
  • Brändi mudelid
  • Toetus
  • Isiklik müük
  • Reklaamikanalid
  • Müügi soodustamine
  • Kohandumisstrateegiad
  • Turustuskanal

Teemad

  • Turunduse liigid
  • Konversioonne turundus
  • Stimuleeriv turundus
  • Arenev turundus
  • Sünkroturundus
  • Säilitav turundus
  • De-turundus
  • Kontraturundus
  • Strateegiline ärivaldkond
  • Rahalehmad
  • Tähed
  • Küsimärgid
  • Koerad
  • Turundusmeetmestik
  • Toode (product)
  • Hind (price)
  • Turustus e.jaotus (place)
  • Toetus e.edustus (promotion)
  • P mudel
  • Turundusstrateegia
  • Turu segmentimine
  • Toote positsioonimine
  • Tarbijakäitumine
  • Tarbija otsusturprotsess
  • Vajaduse Info kogu- Alternatiivide Ostmine Ostujärgne
  • määratlemine mine võrdlemine
  • käitumine
  • Vajaduse määratlemine
  • Arvamusliider
  • Toote mõiste ja liigitus
  • Toote elutsükkel
  • Arendusfaas
  • Juurutusfaas
  • Kasvufaas
  • Küpsusfaas
  • Langusfaas
  • Kaubamärk
  • Brändi mudelid
  • katusbränd (e firmabränd)
  • üksiku toote bränd
  • toetav bränd
  • Toetus
  • Reklaam
  • Isiklik müük
  • Müügi soodustamine
  • Isiklik müük
  • PAINDLIKKUS
  • OTSENE TAGASISIDE
  • SIHITUD TURUNDUS
  • OSTUOTSUSTUSPROTSESSI LÕPETAMINE
  • Isiklikul müügil on ka omad nõrgad küljed
  • SUUNATUS ÜHELE TARBIJALE
  • KULUKUS
  • HALB MAINE
  • Reklaamikanalid
  • TELEVISIOON
  • RAADIO
  • AJALEHT
  • AJAKIRI
  • OTSEREKLAAM
  • INTERNETIREKLAAM
  • VÄLIREKLAAM
  • REKLAAM ÜHISSÕIDUKIL
  • Müügi soodustamine
  • Hind
  • Turustuskanal

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

12
docx
120
docx
110
docx
69
doc
29
doc
20
docx
39
doc
36
doc





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto