Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Toorotsessi analuusi naidisulesanded (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Analüüsitava mootori  algandmed :
B & W K90 GF 
Silindri võimsus  Ns = 2300 kW
Pöörete arv  n = 110 p/min; silindri  diameeter  0,9 m; kolvikäik S = 1,8 m
Surveaste   ε = 13,5 
Turbokompressori filtrite rõhulangus  ∆pf = 392 Pa
Rõhulangus õhujahutil  ∆põj = 1962 Pa (∆põj = 980… 2900 Pa)
Välisõhu rõhk  p0 = 1,013·105 Pa
Masinaruumi temperatuur  20 oC, õhu suhteline niiskus φ0 = 70 %
Merevee temperatuur 14 0C 
NB !!!  Kõik ülejäänud vajalikud algandmed võib valida antud mootori tüübile 
lubatud piirides.
Ülesanne 1
Mootor töötab raskekütusel kütteväärtusega Qa = 41 418 kJ/kg.
 Leida, 
kuidas muutuvad energeetilised ja ökonoomilised näitajad, kui mootorit  
ekspluateeritakse madalama kütteväärtusega kütusel  Qa = 40 287 kJ/kg.

Diiselmootori  tööd saab hinnata järgmiste näitajate alusel:
1. Indikaatornäitajad
- keskmine indikaatorrõhk
- mootori indikaatorvõimsus
- mootori indikaatorkasutegur
2. Efektiivnäitajad
- keskmine efektiivrõhk
- mootori efektiivvõimsus
- mootori efektiivkasutegur
3. Kütusekulu
- kütuse tunnikulu
- kütuse indikaatorerikulu
- kütuse efektiiverikulu.
Saadud tulemuste puhul teha järeldused kuidas muutuvad:
a) kütusekulu
b) mootori pöörded
c) heitgaaside temperatuur
d) mootori  termiline  koormus.
Energeetiliste näitajate võrdlemiseks leiame arvutuslikult keskmised 
indikaatorrõhud (pi) võrreldavate kütuste  kasutamisel .

Lahendus:
Arvutusliku keskmise indikaatorrõhu võime leida kütteväärtust (Qa), mootori 
indikaatorkasutegurit (ηi) ja kütuse tsüklilise kogust (gts) siduva tuletatud 
valemi järgi:
Q
p
a
0
0 01
η
i = 
ts i  [MPa],          
Vs
1. Arvutame silindri töömahu Vs
2
2
V
D
1
3 4 × 9
0
s = 
Vasakule Paremale
Toorotsessi analuusi naidisulesanded #1 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #2 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #3 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #4 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #5 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #6 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #7 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #8 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #9 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #10 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #11 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #12 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #13 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #14 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #15 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #16 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #17 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #18 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #19 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #20 Toorotsessi analuusi naidisulesanded #21
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-03-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor seawind Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
21
doc

Diiselmootori ehitus, teooria ja ekspluatatsioon

EESTI MEREAKADEEMIA Laevamehaanika kateeder Kursuseprojekt õppeaines: Laeva diiseljõuseadmed Diiselmootori ehitus, teooria ja ekspluatatsioon Kadett: Jegor Kulesov Õpperühm: MM41 Juhendaja: Jaan Läheb Tallinn 2012 Sisukord: 1-4 Arvutustes vajalike andmete valik ja põhjendus...................................................................6 2. Arvutuslik osa..............................................................................................................................7 2-1 Töötsükli ja energeetilis-ökonoomiliste näitajate kontrollarvutus mootori prototüübi ja antud andmete põhjal...................................................................................................................7 2-2 Kütuse erikulu ja ööpäevase kulu muutus üleminekuga kõrgema kütteväärt

Masinaelemendid
thumbnail
15
doc

Diisel

1. 4- ja 2-taktilise diiselmootori ringprotsessid, Kuna sisselaskeklapp (klapid) avaneb enne ÜSS-u , toimub Ülelaadimiseta (sundlaadimiseta ) mootorite täiteaste avaldub arvutuslik ja tegelik indikaatordiagramm. põlemiskambri läbipuhe ( nn. klappide ülekate ). valemiga SPM ringprotsesside arvestus. v = / ( - 1)* Pa / P0 * T0/Ta * 1/ (r+1) Erinevalt teoreetilistest ringprotsessidest saadakse tegelikus 2-TAKTILISE MOOTORI TEGELIK Kui mootor on ülelaadimisega (sundlaadimisega ),siis parameetrite sisepõlemismootoris soojust kütuse põletamisel kolvipealses INDIKAATORDIAGRAMM P0 ja T0 asemele pannakse ülelaadimise õhu pa

Abimehanismid
thumbnail
7
doc

Laeva jõuseadmed eksami raudvara

Eesti Mereakadeemia Õppeaine: Laevajõuseadmed ja abimehhanismid Õppeaine raudvara A Füüsikalised suurused ja mõisted Rõhk: 1Pa = 1 N/m2, 1 MPa = 106 Pa, 1 bar = 105 Pa; 1 kgf/ cm2 = 0,981 bar Temperatuur: absoluutne T (K), t (0C) T = t + 273 K Jõud: 1 N = 1 kg/msek2, 1 KN = 103 N, 1 kgf = 9,81 N Töö: 1 J = 1Nm, 1 kJ = 103 J Võimsus: 1 kW = 1 J/sek , 1 HJ (HP) = 75 kgfm/sek = 0,735 kW Soojushulk 1 J = 0,239 cal Pöörete arv n = 2×60 1/min, kus on nurkkiirus 1/rad Tihedus (kg/m3); erikaal = g (N/ m3) Soojusväärtus Q (kJ/kg); nafta baasil kütustel 39500...44000 kJ/kg (39,5...44 MJ/kg) Viskoossus, kinemaatiline (m2/s, mm2/s, cSt) B Fundamentaalsed loodusseadused a) mehaanika: mehaanika põhiseadused, liikumisimpulsi seadus, potentsiaalne ja kineetiline energia, tsentrifugaaljõud; b) termodünaamika: I ja II põhiseadus, ideaalsete gaaside protsessid ­ isobaarsed, isotermilised, isohoorsed, adiabaatsed, polütroopsed, gaasi o

Laevaehitus
thumbnail
32
doc

SISEPÕLEMISMOOTORI PÕHIPARAMEETRID

SISEPÕLEMISMOOTORI PÕHIPARAMEETRID Kompressiooni ehk surveaste rc: Vd  Vc rc  , kus (1.1) Vc Vd- silindri töömaht; Vc- põlemiskambri maht Keskmine kolvi kiirus Sp : Ln S p  2 LN  , kus (1.2) 30 N- väntvõlli pöörete arv p/s; n- väntvõlli pöörete arv p/min. L- kolvikäik. Keskmine kolvi kiirus osutub sageli sobilikumaks parameetriks kui väntvõlli pöörle- miskiirus, kuna gaasi voolamiskiirus sisselasketraktis ja silindris on mastaabis keskmise kolvi kiirusega. Mootori efektiivvõimsus P: P= 2NT, kus (1.3) T- mootori poolt arendatav pöördemoment. Pöördemoment on

Auto õpetus
thumbnail
90
pdf

Soojustehnika eksami küsimused

Sellelt lingilt saab tõmmata Arvo otsa soojustehnika raamatu. http://digi.lib.ttu.ee/i/?967 Faili lõpus on eksami näide, mida tunnis vaadati. 1. Termodünaamika põhimõisted, termodünaamiline süsteem, termodünaamiline keha jatermodünaamilised olekuparameetrid. Termodünaamiline süsteem. Nimetus „termodünaamika” hõlmab see mõiste kõik nähtused mis kaasnevad energiaga ja energia muundusega. Jaguneb füüsikaline, keemiline ja tehniline termodünaamika. Tehniline termodünaamika käsitleb ainult mehaanilise töö ja soojuse vastastikuseid seoseid. Termodünaamiline süsteem on kehade kogu, mis võivad olla nii omavahel kui ka väliskeskkonnaga energeetilises vastasmõjus. Väliskeskkond on termodünaamilist süsteemi ümbritsev suure energia mahtuvusega keskkond, mille teatud olekuparameetrid (T, p jne.) ei muutu, kui süsteem mõjutab teda soojuslikul, mehaanilisel või mõnel muul viisil. Termodünaamilise süsteemi üks lihtne näide on gaas balloonis. Süsteemi j

tehnomaterjalid
thumbnail
19
doc

Soojustehnika eksamiküsimused (vastused)

Soojustehnika eksamiküsimused. Aroni nägemus soojuse eksamist, ei vastuta õigsuse eest ja osad joonised ja asjad puudu ka. 1. Mida käsitleb soojustehnika ja termodünaamika ? Soojusthenika ­ teadusharu, mis käsitleb kõiki soojusega seotud nähtusi, kusjuures on rakendusteadus. Alused rajanevad termodünaamikal ja soojuslevil. ST tegeleb soojuse tootmise ja transportimisprotsessidega, samuti jahutusprotsessidega ­ külmutustehnika. Termodünaamika ­ Teadus mis tegeleb erinevate energialiikide vastastikuste muundumistega (hõlmab keemilisi, füüsikalisi, mehaanilisi, sooojuslike ning elektromagneetilisi nähtusi) 2. Energia mõiste ja mõõtühikud? Energia ­ objekti töövõime, töövaru, s.t. kehade võime panna tööle teisi kehi. Ühikud: Peamine: J(dzaul), J=N*m=kg*m²/s², (kJ, MJ, GJ) , veel: Wh(3600J), cal(4,19J) 3. Primaarenergia ja sekundaarenergia. Energia liigid. Taastuvad ja mittetaastuvad energiavarud. Primaarenergia ­ kõik

Soojustehnika
thumbnail
19
doc

Soojustehnika eksami küsimuste vastused

Soojustehnika eksamiküsimused. Aroni nägemus soojuse eksamist, ei vastuta õigsuse eest ja osad joonised ja asjad puudu ka. 1. Mida käsitleb soojustehnika ja termodünaamika ? Soojusthenika ­ teadusharu, mis käsitleb kõiki soojusega seotud nähtusi, kusjuures on rakendusteadus. Alused rajanevad termodünaamikal ja soojuslevil. ST tegeleb soojuse tootmise ja transportimisprotsessidega, samuti jahutusprotsessidega ­ külmutustehnika. Termodünaamika ­ Teadus mis tegeleb erinevate energialiikide vastastikuste muundumistega (hõlmab keemilisi, füüsikalisi, mehaanilisi, sooojuslike ning elektromagneetilisi nähtusi) 2. Energia mõiste ja mõõtühikud? Energia ­ objekti töövõime, töövaru, s.t. kehade võime panna tööle teisi kehi. Ühikud: Peamine: J(dzaul), J=N*m=kg*m²/s², (kJ, MJ, GJ) , veel: Wh(3600J), cal(4,19J) 3. Primaarenergia ja sekundaarenergia. Energia liigid. Taastuvad ja mittetaastuvad energiavarud. Primaarenergia ­ kõik

Soojustehnika
thumbnail
28
docx

Hoone- ja soojusautomaatika

Hoone- ja saoojusautomaatika Soojusmootorid Üldandmed ja mootorite liigitus Kütuse põlemisel silindril paisub gaas paneb enamjuhtudel kolvi liikuma kusjuures ja kolb sooritab kulgliiklemist aga nn rootormootorites on kolb asendatud pöörleva rootoriga. Tavalistes kolbmootorites kus on tegemist kulgliikumisega muudab väntvõllmehhanism selle energia hoorattakaudu pöörlevaks liikumiseks. Mootori pidevaks tööks on vajalik 1. Gaasi jaotusmehhanism(klapid), mis on oluline, sest ta juhib kütuse ja õhu sisselase silindrisse ja heitegaasi eemaldamist silindris. 2. Toitesüsteem 3. Õlitus 4. Jahutussüsteem Ehituse järgli liigitatakse mootorid 1,2 ja enam silindrilised mootorid. Kasutusala järgi liigitatakse: on mobiilsed mootorid ja statsionaalsed mootorid kusjuures mobiilsed mootorid on laevamootorid, nii bensiini kui diiselmootorid. Statsionaalsed otto ja diisel mootorid üle 1000kW mida kasutatakse elektri ja soojuse tootmiseks koostootmise jaamades. Tarvitatava küt

Soojustehnika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun