Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Riho Kullassepp, Rahapesu - situatsiooniülesanne (5)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


SITUATSIOONIÜLESANNE
  • PROBLEEM
    • Tasandiks on organisatsioon ning probleem on Riho Kullassepal, kes on ettevõtte juht.
    • Probleem haarab kogu organisatsiooni, mõju on suur, kuna probleem viis ettevõtte juba teisel aastal pankrotti .

    Tunnus
    Põhjus
    Tagajärg
    -Saadav tulu oli oodatust väiksem ning kulutused suured „Esimesel tegevusaastal jäid müük ja reklaamist saadav tulu oodatust märksa väiksemaks“ „kuus korda nädalas ilmuva ajalehe hind oli viis krooni“

    -inimesed eelistasid ajalehekioskist ostmist kojukandele, kuid kioskitele pani Kullassepp põhilise rõhu „isikliku autoga liikuvad inimesed ei soovinud ajalehti osta mitte kioskist, vaid nad eelistasid kojukannet“
    -Selgus, et ei olnud piisavalt lugejaskonda, kes spordipäevalehte ostaks „ilmnes, et Eestis pole piisavalt spordifanaatikuid, kes loeksid oma päevalehte“
    -Riho paigutas raha valesti. „kapitalimahutused nõudsid poole tema varandusest; kõrgekvaliteetne paber pidi ületama konkurent nii trükitehniliselt kui sisuliselt; parimad spordiajakirjanikud, makstes neile palgaturutasemest kolm kuni viis korda rohkem; ajalehe mahuks 24-35 lk, millest kolmandik värvitrükis; miljonikroonine reklaamikampaania
    -klientide vajadusi ja eelistusi ei uurinud/ arvestanud ja põhirõhk pandi kioskimüügile

    -võib oletada, et Riho ei olnud läbi viinud turu-uuringut, et teada saada klientide huve ja eelistusi
    -kulutused ületasid mitmekordselt tulud


    -oodatav 70% müügitulust jäi saamata, kuna autodega liikuvad loodetavad kliendid ei ostnud ajakirja, mistõttu tuli teha lisainvesteeringud kojukandmiseks „kojukanne nõudis lisainvesteeringuid“
    -vähene müügitulu
    • Probleemi valdkond : Vale juhtimis- ning konkurentsistrateegia valik ettevõtte juhi Riho Kullassepa poolt. (Strateegiline juhtimine ja ettevõtlus,“ Juhtimise aluste“ õpik lk.74-78)
    • Milliseid strateegiaid kasutades oleks Riho Kullassepp saanud ära hoida ettevõtte pankrotti?

  • OLUKORRA ANALÜÜS
    Antud olukorra ära hoidmiseks oleks tulnud Rihol lähtuda strateegilise juhtimise 9-astmelisest protsessist, mis sisaldab planeerimist, rakendamist ja hindamist. Situatsioonist võib välja lugeda, et Riho polnud teinud eeltööd ja ruttas turul parima positsiooni haaramisega ning suurte kulutuste tegemisega, püüdis n-ö. „tähte“, kuna pidas antud projekti perspektiivikaks „autoga kliendid eelistasid kojukannet; pole piisavalt spordifanaatikuid, kes loeksid oma päevalehte; kõrgkvaliteedilisele paberile trükitav ajaleht pidi ületama konkurente; ajakirjanikele maksti palgaturutasemest 3-5 korda rohkem“. Lähtudes teooriast, tuleks teha väliskeskkonna analüüs, et teada saada, missugused trendid võivad mõjutada organisatsiooni, välja selgitada võimalused ja võimalikud ohud, hinnata organisatsiooni ressursse, välja selgitada tugevad ja nõrgad küljed, rakendada õigeid
  • Riho Kullassepp-Rahapesu - situatsiooniülesanne #1 Riho Kullassepp-Rahapesu - situatsiooniülesanne #2 Riho Kullassepp-Rahapesu - situatsiooniülesanne #3 Riho Kullassepp-Rahapesu - situatsiooniülesanne #4
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-03-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 76 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 5 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kadri90 Õppematerjali autor
    Riho Kullassepp oleks saanud pankrotistumist ära hoida, kui poleks kohe äri alguses nii suuri summasid investeerinud spordipäevalehe kvaliteedile ning oleks enne äri alustamist tegelenud turu analüüsi ja uurimisega, mida eelistavad kliendid ning kuidas oleks kiirem ja parem viis informeerida antud toote sisust potentsiaalseid kliente. Riho pani väga suure summa reklaami alla ning põhirõhu kioskimüügile, kuid oleks pidanud suuremat rõhku panema kojukandele. Soovis liiga kiiresti hõivata valdavat osa turust kõrgekvaliteedilise toote ning madala müügihinnaga, hinnates turuosa suureks, kuid tegelikult oleks pidanud suhtuma „küsimärgiga“, ehk väike turuosa, suur kasv, pole selge, kas investeerida rohkem või vähem. Valitud strateegiad olid valed, oleks tulnud vaikselt alustada ja kohaneda turuga ning hiljem panna rõhku kvaliteediparandamisele, tipptehnoloogiasse ning kõrgemate palkadega töötajatele, kui päevaleht end tasuma hakkab.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    docx

    Rahapesu situatsiooni ülesanne

    SITUATSIOONIÜLESANNE Probleem on kogu organisatsiooni tasandil. Otseselt esisneb probleem ettevõtte omanikul Riho Kullassepal, kes peaks ka probleemile lahenduse leidma. Probleemi mõju ulatus on suur, haarates kogu organisatsiooni, sest viis ettevõtte juba teisel väljaandeaastal pankrotti. Probleemi tunnused 1. Müügist ja reklaamist saadav tulu jäi oodatust väiksemaks. 70% müügitulust pidi laekuma ajalehtede müügist ja 30% reklaamist. 2. Klientide puudus, kuna põhilevi toimus kioskites kuid kliendid eelistasid kojukannet. 3

    Rahanduse alused
    thumbnail
    3
    docx

    Situatsiooniülesanne, spordiajaleht

    Mis oli strateegial viga? Situatsiooniülesanne 1. Probleem Situatsiooniülesande puhul on probleemiks see, et juba teisel ajalehe väljaandeaastal tuli välja kuulutada pankrot. Mõju on suur ning mõjutab tervet organisatsiooni. Probleemi tasandiks on organisatsioon ning probleem on ettevõtte juhil, Riho Kullassepal. Probleemi tunnused  Müük ja saadav tulu jäid oodatust väiksemateks, kulutused aga olid suured.  Inimesed ei soovinud ajalehti osta mitte kioskist, vaid nad eelistasid kojukannet.  Selgus, et ei ole piisavalt lugejaskonda, kes nende lehte ostaks. Probleemi põhjused  Raha paigutus oli vale - kapitalimahutused nõudsid poole Riho varandusest; ajaleht

    Eesti keel
    thumbnail
    5
    docx

    Rahapesu situatsioon

    MA Situatsiooniülesanne (15.03.2011) Riho Kullasepp asutas 90ndatel ,,raha pesuks" kõrgkvaliteetse spordipäevalehe, mille põhiline müük pidi toimuma kioskite kaudu. Edu saavutamiseks investeeris kaasaegsesse tipptehnoloogiasse (paber) ja tööjõudu (meelitas konkurentidelt üle ajakirjanikud makstes 3-5 korda rohkem palka). Ostis tugeva ülepakkumisega tehase. Kapitalimahutused nõudsid poole tema varandusest. Kuna ajalehe turg oli küllastunud, tekkisd esimesel aastal juba raskused. Oodatud tulu jäi saamata

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    4
    docx

    SITUATSIOONIÜLESANNE

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä11KÕ SITUATSIOONIÜLESANNE Juhendaja: Virve Transtok, MBA Mõdriku 2014 SITUATSIOONIÜLESANNE 1.PROBLEEM Ettevõtte juhil Riho Kullassepal on probleem. Tasandiks on organisatsioon. Tunnus: Saadav tulu oli plaanitust väiksem. Juba esimesel tegevusaastal ilmnesid mitmed raskused. Põhjus: Ettevõtte juht tegi raha paigutades valesid otsuseid. Kapitalimahutused nõudsid ligi poole tema varandusest, lisaks kõrgekvaliteetne paber, ülemakstud spordiajakirjanikud ja liialt suur ajalehe maht. Tagajärg: Kulutused ületasid mitmeid kordi tulusid. Tunnus:

    Majandus
    thumbnail
    4
    doc

    Mis oli strateegial viga

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ä MIS OLI STRATEEGIAL VIGA Situatsiooniülesanne Õppejõud: Virve Transtok, MA Mõdriku **** Riho Kullassepp oli üks neist ettevõtlikest, kes taasiseseisvunud Eestis kiiresti rikastus. Kuulduste järgi oli ta miljardär, kelle varanduse allikaks oli osav metalliäri, turvategevus ja edukad pangatehingud. Kahtlasevõitu allikatest hangitud raha "pesuks" otsustas ta asutada spordiajalehe. Kooliajal oli ta olnud aktiivne sportlane, tegeldes nii kergejõustiku, suusatamise kui korvpalliga. Erilisi tipptulemusi küll ei saavutanud, kuid spordihuvi oli jäänud püsima

    Majandus
    thumbnail
    2
    doc

    Situatsiooni ülesanne - Keskhaigla

    ,,Mis oli strateegial viga?" situatsiooniülesanne 1. Probleemi määratlemine: Kellel? Probleem on firma omanikul ja juhil Riho Kullasseppal. Kaudselt on probleem ka firma aksionääridel, töötajatel ja klientidel, sest firma läks pankrotti ­ aksinäärid jäid osast oma rahast ilma, ajakirjanikud kaotasid töö, kliendid jäid oma rahast ilma - kui olid teinud aasta tellimuse. seda ju polnud Mõju? Probleemi ulatus oli suur ja haaras kogu organisatsiooni pluss ka kliente, sest lõpuks läks firma pankrotti kestvate kehvade majandustulemuste tõttu. Probleemid olid ajalehe väljaandmise

    Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
    thumbnail
    110
    docx

    Turunduse alused konspekt

    Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti kontekstis – seoses sise

    Turundus
    thumbnail
    288
    doc

    Töövihik: Laondus ja veokorraldus

    Laondus ja veokorraldus Töövihik Tallinn 2006 Tellija: Paide Kutsekeskkool Täitja: PAC Training OÜ Koostanud: A. Tulvi 2 Sisukord 1. Laod .................................................................................................................4 2. Kauba mahalaadimine.....................................................................................10 3. Hoiuühikute moodustamine............................................................................ 12 4. Vastuvõtukontroll............................................................................................ 13 5. Kauba paigutamine hoiukohtadele...................................................................17 6. Väljastustellimuste komplekteerimine.............................................................18 7. Saadetiste pakkimine........................................................................................21 8. Saadetiste loovutamine

    Logistika alused




    Kommentaarid (5)

    mullik profiilipilt
    alex roosileht: Andis ideid juurde palju.
    14:34 23-02-2013
    kadri90 profiilipilt
    kadri90: Töö hinnatud 5-ga
    23:19 28-03-2012
    rosar profiilipilt
    rosar: abiks ikka
    14:43 14-11-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun