Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Raamatukogu, kogude kujundamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on raamatukogu kogu?
  • Mis on kogu kujundamine arendamine?
  • Mis on kogude kujundamise eesmärk?
  • Kelle huvidele peab vastama kogude kujundamine?
  • Mis on kogude arenduskava eesmärk?
  • Mis on komplekteerimine?
  • Mis on komplekteerimisprofiil?
  • Mis on komplekteerimisplaan mida see sisaldab?
  • Mis on dekomplekteerimine ?
  • Mis on retrospektiivne komplekteerimine?
  • Miks peetakse arvestust rahvaraamatukogus?
  • Mida tehakse inventuuri käigus?
  • Kui sagedasti või millal rahvaraamatukogudes inventuuri peaks tegema?
  • Mis on kogude hindamise eesmärk?
  • Missugused on kogude hindamise 3 erinevat lähenemisviisi?
  • Mis on konserveerimine?
  • Mis on restaureerimine?
  • Mille eesmärgiks on taastada objekti oletatav varasem olek 29 Milleks on tarvis säilituskava?
  • Mis põhjusel teavikud kustutatakse kogudest ja raamatukogu kataloogist?
  • Mis on tasakaalustatult komplekteeritud kogude eelduseks ?
  • Mida rõhutatakse kogude koostajate ja komplekteerija pädevuse osas?
  • Millistest mitte ?
  • Missugused on soovitatavad teavikute valikupõhimõtted?
  • Mis on sundeksemplaride kogumise eesmärk?
  • Mis on sundeksemplari objektiks?
  • Kes on sundeksemplare kohustatud loovutama?
  • Mitmetasandiline on Teadusraamatukogude ühtne komplekteerimiskava?
  • Missugustest trükistest sundeksemplare ei loovutata?

Lõik failist


  • Mis on raamatukogu kogu?
    • – eesmärgipäraselt kogutud, süstematiseeritud ja korrastatud ning kasutajale orienteeritud inforessursside kogum
    • – Omandatud kasutusõigusega teavikud laadide kaupa. Neid hoitakse kohapeal või kasutatakse kaugressursina.
  • Mis on kogu kujundamine (arendamine)?
          • soovitud koostisega kogu loomine, korraldus ja arendamine vastavalt raamatukogu eesmärkidele

  • Kogusid võib moodustada põhiliselt...
    • laadi ja kasutuse järgi

  • Mis on kogude kujundamise eesmärk?
    kasutajate nõudluse rahuldamine
  • Kelle huvidele peab vastama kogude kujundamine?
    Kogude kujundamine peab vastama raamatukogu eesmärkidele ja ülesannetele ning kasutajate huvidele, vajadustele ja ootustele
  • Nimeta tegevused kogude kujundamisel.

  • Mis on kogude arenduskava eesmärk?
    selgelt väljendada raamatukogu tegevussuunad, hõlbustada koordineerimist ja koostööd nii raamatukogu sees kui piirkonnas
  • Nimeta teavikute/ressursside peamised valikupõhimõtteid.
    • Vastavus komplekteerimispõhimõtetele
    • Informatsiooniallikate autoriteetsus, usaldatavus, täpsus, paikapidavus
    • Hangitavate ressursside kvaliteet
    • Nõudlus
    • Hind
    • E-ressursside puhul vajalikud tehnilised lahendused
    • Kasutajate võimalused juurdepääsuks väljaspool raamatukogu

  • Nimeta teaviku kvaliteeti mõjutavad olulisemad kriteeriumid.
    Sisu:
    • Autoriteetsus, usaldusväärsus
    • Täpsus
    • Käsitluse adekvaatsus, erapooletus ja sügavus
    • Andmete kaasaegsus
    • Asjakohasus
    • Relevantsus
    • Struktuur
    • Stiil
    • (‘Huvitavus’)

    Muu:
    • Esteetiline väärtus
    • Tehnilised/tehnoloogilised aspektid
    • Füüsilised omadused
    • ‘Raamatukogulik potentsiaal’
    • Hind

  • Mis on komplekteerimine?
    kogu loomine ja selle plaanipärane ja süstemaatiline täiendamine vastavalt komplekteerimisprofiilile
  • Mis on komplekteerimisprofiil?
    raamatukogu ülesannetest ja lugejanõudlusest lähtuv teavikute valiku eripära komplekteerimisel
  • Mis on komplekteerimisplaan, mida see sisaldab?
    dokument, mis määrab kindlaks hangitavate teavikute hulga, laadi, keele, sisu, tüübid
  • Komplekteerimise viisid on ...
    • Jooksev komplekteerimine – kogu täiendamine uudisväljaannetega, ilmuvad teavikud komplekteeritakse jooksvalt
    • Retrospektiivne e järelkomplekteerimine – kogu täiendamine varem ilmunud teavikutega. Siia kuuluvad ka juhuslikud hanked (kingitused, annetused, soodusmüükidelt, oksjonitelt, isikukogudest)
    • Dekomplekteerimine – mittevajalike teavikute eemaldamine raamatukogust; kogude vabastamine vananenud, kulunud, mitteprofiilseist ja ülearuseist teavikuist

  • Mis on dekomplekteerimine ?
    mittevajalike teavikute eemaldamine raamatukogust; kogude vabastamine vananenud, kulunud, mitteprofiilsetest ja ülearustest teavikuist
  • Mis on retrospektiivne komplekteerimine?
    Kogu täiendamine varem ilmunud teavikutega ja juhuslikud hanked
    • Passiivneoodatakse , kuni vajalikke nimetusi pakutakse; uuritakse komisjonikaupluste pakkumis- ja raamatukogude dubletteksemplaride nimestikke
  • Vasakule Paremale
    Raamatukogu-kogude kujundamine #1 Raamatukogu-kogude kujundamine #2 Raamatukogu-kogude kujundamine #3 Raamatukogu-kogude kujundamine #4 Raamatukogu-kogude kujundamine #5 Raamatukogu-kogude kujundamine #6 Raamatukogu-kogude kujundamine #7 Raamatukogu-kogude kujundamine #8 Raamatukogu-kogude kujundamine #9 Raamatukogu-kogude kujundamine #10
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-01-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Emilyll Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    28
    doc

    "Kogude kujundamine" Kordamisküsimused

    KOGU ­ MIS ON KOGU? KES ON KOGU? KUS ON KOGU KOHT? 1. Mis on raamatukogu kogu? See on eesmärgipäraselt kogutud, süstematiseeritud ja korrastatud ning kasutajale orienteeritud inforessursside kogum (vana nimetus - raamatukogu fond) 2. Mis on kogu kujundamine (arendamine)? Soovitud koostisega kogu loomine ja arendamine. Raamatukogu eesmärkidele vastavate kogude koostamine, korraldus ja arendamine. (protsess, mis koosneb komplekteerimisest, organiseerimisest ja juhtimisest) 3. Kogusid võib moodustada põhiliselt... (mille alusel?) o Laadi järgi (ajakirjad, ajalehed, auvised, raamatud jne kogud) o Kasutuse järgi (arhiiv-, aktiiv-, ava-, kohalkasutus-, reserv-, depoo-, põhi-, suletud, kojulaenutuskogujne 4. Mis on kogude kujundamise eesmärk? ­ kasutajate nõudluse rahuldamine! 5

    Kirjandus
    thumbnail
    52
    ppt

    Kogud

    Kogud Mõisted · Kui puudub kogu, siis pole ka raamatukogu! · Traditsiooniliselt on raamatukogu kogu tähendanud eelkõige info organiseerimist ja selle kättesaadavuse hõlbustamist kasutaja jaoks. Mis on raamatukogu kogu? · kogu ­ süstemaatiliselt korraldatud teavikute kogum · kogu ­ eesmärgipäraselt kogutud, süstematiseeritud ja korrastatud ning kasutajale orienteeritud inforessursside kogum (vana nimetus - raamatukogu fond) · kogu ­ nende teavikute arv laadide (nt raamatud ja jadaväljaanded, mikrovormid, elektroonilised jadaväljaanded) kaupa, mida hoitakse kohapeal või kasutatakse kaugressursina, millele on vähemalt teatud ajavahemikuks omandatud kasutusõigus (EVS-EN ISO 2789:2003) aga... · Kollektsioon ­ mingite valikuprintsiipide järgi kogutud raamatud, esemed vm. kogude süsteem · kogude süsteem ­ ühe või mitme raamatukogu omavahel seotud ja üksteist

    tehnomaterjalid
    thumbnail
    30
    doc

    Raamatukogunduse lõpueksam

    vajaliku info vahendamise teel, olenemata info asukohast Raamatukogude tüübid: 1. Rahvusraamatukogu riigi keskne teadusraamatukogu hangib, säilitab, teeb kättesaadavaks riigi kultuuriväärtused, inforessursid. Ka rahvusbibliogr. keskus. 2. Kõrgkooliraamatukogu ­ teenindab üliõpilasi, õppejõude jt töötajaid: · ülikooliraamatukogu: o avalikõigusliku ülikooli raamatukogu o eraülikooli raamatukogu · muu kõrgharidusasutuse raamatukogu o riigi rakenduskõrgkooli raamatukogu o erarakenduskõrgkooli raamatukogu 3. Erialaraamatukogu domineerib kindla eriala kirjandus, eelistatult teenindab kindlat lugejakategooriat. o ametiasutuse raamatukogu o meditsiiniraamatukogu o teadusasutuse, kutseja teadusühingu raamatukogu o ettevõtteraamatukogu

    Raamatukogundus ja infokeskkonnad
    thumbnail
    53
    pptx

    Sundeksemplari seadus. Kultuuripärandi säilitamine.

    Eestis ilmunud trükiste ning Eestit käsitlevate või Eesti kohta infot sisaldavate teavikute täieliku kogu komplekteerimine ning Eesti teaviku kui kultuuripärandi säilitamine. Täieliku kogu loomiseks peavad tähtajaliselt nimetatud arhiivraamatukogud ja Eesti Rahvusraamatukogu sundeksemplaridena laekumata jäänud teavikud vajaduse korral järelkomplekteerimise käigus ostma. Teadus ja arendustegevuse seaduse alusel eraldatakse tähtajaliselt nimetatud arhiivraamatukogudele kogude terviklikkuse tagamiseks raha (vt tabel). Eraldised riigieelarvest tähtajaliselt nimetatud arhiivraamatukogudele rahvusteavikute hankimiseks (mln kr) 2003 - 2003 2004 2005 2006 2007 2007 Tartu Ülikooli raamatukogu 0, 5 0, 6 0, 7 0, 9 0, 8 3, 5 Eesti Kirjandusmuuseumi

    Kogude kujundamine
    thumbnail
    51
    odt

    Infoteaduse lõpueksami küsimused ja vastused

    ...35 2 3.UDK väljatöötamine, UDK tabelite tüübid, UDK arenguperioodid, levik, rakendusvaldkonnad..............................................................................................................37 4.Liigitamise ja märksõnastamise võrdlus............................................................................39 KOGUDE KUJUNDAMINE....................................................................................................40 1.Komplekteerimise allikad ja viisid.....................................................................................41 2.Sundeksemplariseadus Eesti Vabariigis.............................................................................42 3.Inforessursside valiku põhimõtted. ...................................................................................43 INFOTEENINDUS........

    Infoteadus
    thumbnail
    114
    doc

    Laondus ja veokorraldus

    Laondus ja veokorraldus Töövihik Sisukord 1. Laod .................................................................................................................4 2. Kauba mahalaadimine.....................................................................................10 3. Hoiuühikute moodustamine............................................................................ 12 4. Vastuvõtukontroll............................................................................................ 13 5. Kauba paigutamine hoiukohtadele...................................................................17 6. Väljastustellimuste komplekteerimine.............................................................18 7. Saadetiste pakkimine........................................................................................21 8. Saadetiste loovutamine.....................................................................................22 9. Saadetiste pealelaadimine........................

    Laomajandus
    thumbnail
    288
    doc

    Töövihik: Laondus ja veokorraldus

    Laondus ja veokorraldus Töövihik Tallinn 2006 Tellija: Paide Kutsekeskkool Täitja: PAC Training OÜ Koostanud: A. Tulvi 2 Sisukord 1. Laod .................................................................................................................4 2. Kauba mahalaadimine.....................................................................................10 3. Hoiuühikute moodustamine............................................................................ 12 4. Vastuvõtukontroll............................................................................................ 13 5. Kauba paigutamine hoiukohtadele...................................................................17 6. Väljastustellimuste komplekteerimine.............................................................18 7. Saadetiste pakkimine........................................................................................21 8. Saadetiste loovutamine

    Logistika alused
    thumbnail
    1072
    pdf

    Logistika õpik

    Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

    Logistika alused




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun