Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid (0)

1 HALB
Punktid

Lõik failist




MÄLUHÄIRED
Avatud Ülikool I aasta
Referaat
Õppeaine: Sissejuhatus psühholoogiasse
Õppejõud: Kristjan Kask



Sisukord
Sisukord 2
1 Sissejuhatus 3
2 Mälu protsessid 4
3 Mäluhäirete kliinilised vormid. 4
3.1 Ülimälu 4
3.2 Liigmälu ehk hüpermneesia. 5
3.3 Vaegmälu ehk hüpomneesia 5
3.3.1 Fiksatsiooni hüpomneesia. 5
3.3.2 Reproduktsiooni hüpomneesia 5
3.4 Mälulünk ehk amneesia 6
3.4.1 Progresseeruv amneesia 6
3.4.2 Anterograadne amneesia 6
3.4.3 Retrograadne amneesia 7
3.4.4 Retardeeritud amneesia 7
3.4.5 Alkohoolne palimpsest 7
3.4.6 Täielik amneesia 7
3.4.7 Osaline amneesia 7
3.4.8 Afektiivne amneesia 8
3.4.9 Hüsteeriline amneesia 8
3.4.10 Fiksatsiooni amneesia 8
3.5 Mälupetted 8
3.5.1 Pseudoreministsents 8
3.5.2 Krüptomneesia 8
3.5.3 Konfabulatsioon 9
4 Kokkuvõte 9
5 Kasutaud kirjandus 10
  • Sissejuhatus


    Mälu on üks kolmest alustalast, millele tugineb arukas elu; taju ja mõtlemine on kaks ülejäänut. Arukas tegevus ilma mäluta on mõeldamatu nagu ka ilma taju või mõtlemiseta. Peaaegu kõik, mida inimene ja teised kõrgemad loomad teevad, sõltub sellest, millist informatsiooni nad ümbrusest ammutavad ja kasutavad oma suhete korraldamiseks ümbritseva maailmaga, milles nad elavad (2, lk 33).
    Jüri Saarma (1977) on kirjutanud, et mälul on võime arendada, säilitada ja reprodutseerida kogemusi ja teadmisi. Iga peaajju jõudev närvierutus jätab seal jälje – engrammi, mida on võimalik hiljem teadvuses reprodutseerida. Vahetu tunnetamise materjal reprodutseeritakse kujutlustena helidest, värvidest, esemetest ja olendeist nende
  • Vasakule Paremale
    Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #1 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #2 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #3 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #4 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #5 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #6 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #7 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #8 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #9 Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid #10
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-02-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 72 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor estnco Õppematerjali autor
    Referaat koostatud õppeaines "Sissejuhatus psühholoogiasse" Õppejõud hindas referaadi tulemuseks 10 punkti 15st. Õppejõu kommentaarid:
    Valitud kirjandus on üldjoontes OK. Saarma on natuke aegunud käsitlus,
    kuigi kõik selles leiduv info pole kindlasti vale; Referaadi
    maht vastab nõuetele.
    Sisulised kommentaarid: Referaat on liiga üldine; üritate käsitleda
    väga palju teemasid ja seetõttu on eri teemade käsitlus pinnapealne.
    Võiksite valida välja paar alateemat ning käsitleda neid põhjalikumalt.


    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    2
    doc

    Mäluhäired

    enne mälukaotust toimunud sündmusi mäletatakse. · TAGASIHAARAV ehk RETROGRAADNE AMNEESIA ­ see tähendab seda, et inimene ei suuda meenutada enne mälukaotust toimunud sündmusi, omandatud teadmisi jms. Pärast mälukaotust omandatud teadmised ning mälestused sündmustest jäävad püsima. Ulatuse järgi: · täielik amneesia inimene ei mäleta mitte midagi, sõltumata mälu liigist, sündmuse toimumise ajast või sündmuse laadist. · osaline amneesia inimene mäletab osasid sündmusi, omab teatud mälestusi, kuid ei suuda meenutada muid teadmisi, fakte või mälestusi. Peale amneesia on ka teisi mäluhäireid nagu liigmälu, vaegmälu, joobemälulünk, hüsteeriline amneesia, afektiivne mälulünk ja palju teisi. LIIGMÄLU ehk HÜPERMNEESIA tähendab mällu salvestatud info haiguslikult intensiivset

    Psühholoogia
    thumbnail
    16
    ppt

    Mälu

    Mälu on (organismi) võime salvestada, säilitada ja taasesitada informatsiooni. Mälu ilmneb kõigil evolutsiooni etappidel, kuid saavutab suurima keerukuse inimese puhul. Kui poleks mälu, tuleks iga kord otsast alustada. Inimmälu mahuks arvatakse olevat 108432 bitti. Keskharidusega inimene kasutab ainult 4% närvirakkude hiigelhulgast. Meeldejätmine ­ võib toimuda tahtmatult või tahtlikult. Meeldejätmist hõlbustavad kordamine (kordamise hajutatus) ja materjali korrastatus. Kordamine ­ pidev harjutamine tagab oskuse omandamise (nt jalgrattasõit, ujumine Meelespidamine (e info säilitamine) ­ on aktiivne protsess,

    Ajakasutuse juhtimine
    thumbnail
    13
    doc

    Mälu

    ........................................................................ 1 SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 1. MÄLU................................................................................................................................ 4 2. MÄLU LIIGID...................................................................................................................5 2.1 Ultralühiajaline mälu....................................................................................................5 2.2 Lühi- või lühiajaline mälu............................................................................................ 6 2.3 Püsimälu....................................................................................................................... 7 3.MÄLUHÄIRED.................................................................................................................

    Psühholoogia
    thumbnail
    4
    doc

    Mälu ja mõtlemine

    S.S 27.02.2010 Psühholoogia töö konspekt 6(mälu)- ja 7. peatükk o Mälu on organismi võime omandada, säilitada ja väljastada informatsiooni. o Mälu protsessid : meeldejätmine,meelespidamine ja meeldetuletamine ­ omavahel tihedalt seotud ning ühtse mälutegevuse komponendid. o Meeldejätmine ­ sellega algab mälu töö info omandamiseks. Meeldejäämine sõltub mitmest asjaolust. o Eristatakse tahtlikku ja tahtmatut meeldejätmist. Tahtmatu info jääb meelde isenesest, see pole süsteemne ega täpne, seetõttu on see ka juhuslikku laadi info. Tahtliku info omandamine vajab tähelepanu teadlikku suunamist sellele, mida omandada soovitakse. Selle tingimuseks on kordamine. o Kordamist saab muuta tulemuslikuks kui teha seda ajaliselt hajutatuna e vahepeal

    Psühholoogia
    thumbnail
    9
    doc

    Õppimine ja mälu

    Tartu Kunstigümnaasium Psühholoogia 10.b klass Õppimine ja mälu Referaat Tartu 2009 Sisukord 1. Õppimine 3 2. Õppimise mehhanismid 3 3. Mälu 4 4. Mälu liigid 6 5. Mäluhäired 7 6. Kokkuvõte 8 7. Kasutatud kirjandus 9 2 1. Õppimine Õppimine on protsess, mille käigus kujunevad kogemuse vahendusel suhteliselt püsivad muutused inimese teadvuses. Kogemusi omandatakse nii välismaailmaga kokkupuudete kui ka mõtlemisprotsesside kaudu. Õppimisprotsess iseenesest ei ole jälgitav, seepärast saab teadvuse

    Psühholoogia
    thumbnail
    19
    doc

    Õppimine

    ............5 1.2.2 Operantne tingimine.........................................................................................6 1.3 Vaatlus- ehk mudelõppimine.................................................................................7 1.3.1 Albert Bandura (1925).....................................................................................8 2 MÄLU.......................................................................................................................10 2.1 Mälu protsessid....................................................................................................10 2.1.1 Meeldejätmine................................................................................................10 2.1.2 Info säilitamine...............................................................................................11 2.1.3 Meeldetuletamine........................................................................................... 13 2.2 Mälu liigid...

    Psühholoogia
    thumbnail
    11
    doc

    Mis on mälu ja kuidas seda treenida

    Tartu Täiskasvanute Gümnaasium Raul Adamsoo 10.B klass Mis on mälu ja kuidas seda treenida? Referaat Tartu 2011 SISUKORD SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................. ...............2 SISSEJUHATUS......................................................................................................................... .................3 MIS ON MÄLU?..........................................................................

    Inimese õpetus
    thumbnail
    3
    doc

    Psühholoogia- mälu

    tahtmatuks. Sensoorsesse mällu salvestatakse automaatselt meeleelundite kaudu tulev informatsioon, mis vähem kui 1 sekundi jooksul sorteeritakse ja kodeeritakse lühiajalise salvestuse jaoks. Unustamine toimub info kustumise tõttu. Primaarses ehk lühiajalises mälus toimub sõnaliselt kodeeritud materjali ajutine salvestamine ajalises järjestuses. Unustamine toimub uue info tõttu. Sekundaarses ehk pikaajalises mälus säilib materjal kaua, kasvõi aastakümneid. Selle mälu maht on suur, kuid info kätte saamine aeglasem, kui primaarse mälu puhul. Unustamine toimub interferentsi tõttu. Püsimälu liigitamine- liigitus sõltub mälus sisalduvast infost, selle kasutamise teadvustatusest ning omandamisviisist. Protseduuriline mälu seostub selgeksõpitud tegevuste ja liigutustega( jalgrattasõit, kirjutamine) Semantilises mälus talletatakse fakte ja teadmisi, mida üldiselt teatakse ja mida õpitakse. (rohi on roheline, A on tähestiku esimene täht)

    Psühholoogia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun