Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"Koduõppe" - 17 õppematerjali

thumbnail
10
odp

Koduõppe liikumise esitlus

Koduõppe liikumine Oktoober 2012 Koduõppe olemus Õppetöö korraldus väljaspool kooli ruume Tervislikud põhjused Lapsevanema soovil Õppetulemusi kontrollib kool Miks valivad vanemad koduõppe? 1970-1980ndatel usulised tõekspidamised/isolatsioonis elamine Soov lastega rohkem koos olla Koduõpe ei võta lastelt nii palju aega kui koolis käimine Tahetakse, et laps õpiks suhtlema rohkem täiskasvanutega Pakkuda ise oma lapsele moraalset ja religiooset õpet Vanemate töö on reisiva sisuga Ei olda rahul kohalike koolidega Koduõppe puudused Rahaline pool Ajanappus Vanemad peavad olema kannatlikud, motiveerima

Toit → Koduõpe
12 allalaadimist
thumbnail
10
odp

Koduõppe liikumine

Koduõppe liikumine Oktoober 2012 Koduõppe olemus Õppetöö korraldus väljaspool kooli ruume Tervislikud põhjused Lapsevanema soovil Õppetulemusi kontrollib kool Miks valivad vanemad koduõppe? 1970-1980ndatel usulised tõekspidamised/isolatsioonis elamine Soov lastega rohkem koos olla Koduõpe ei võta lastelt nii palju aega kui koolis käimine Tahetakse, et laps õpiks suhtlema rohkem täiskasvanutega Pakkuda ise oma lapsele moraalset ja religiooset õpet Vanemate töö on reisiva sisuga Ei olda rahul kohalike koolidega Koduõppe puudused Rahaline pool Ajanappus Vanemad peavad olema kannatlikud, motiveerima

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Koduõppe liikumine

küsima, miks ta võiks/ei võiks oma last edasi kodus õpetada, siis oskan vastata. Magistritöös tuli välja see, et need õpetajad, kes koduõppest midagi ei tea, ei ole selles suhtes kuigi sallivad ja postitiivsed ning näevad koduõppes isegi konkurentsi 2. Slaid ­ olemus Laps võib olla koduõppel vanema soovil või tervislikel põhjustel Oma lapsi kodus õpetav ema näeb koduõppes elustiili, koduõppe õpilane näeb seda pideva õppimisena ning haridusteoreetiku jaoks on koduõpe eelkõige lapsevanema vastutuse võtmine oma lapse heriduse eest . Nii vanema soovil kui tervislikel põhjustel koduõppel olevale lapsele koostatakse uue koduõppe korra järgi individuaalne õppekava. Alates sügisest 2008 on nii vanema soovil kui tervislikel põhjustel koduõpe lubatud kuni põhikooli lõpuni.

Pedagoogika → Pedagoogika alused
18 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kirja vastus

augustini. Õppeaasta koosneb õppeveeranditest ja koolivaheaegadest. Õppeveerandites on kokku vähemalt 175 õppepäeva. Lõpuklassis on õppeveerandites kokku vähemalt 185 õppepäeva. Lõpueksami toimumise päeval ja vähemalt kahel päeval enne seda õppetunde ei toimu. Lõpueksami toimumise päev ja sellele eelnevad kaks päeva arvatakse õppepäevade hulka. 8. Kas ma võin lapsi kodus õpetada, mis see maksab? § 5. Vanema taotlusel koduõppe rakendamine (1) Põhiharidust omandavat õpilast võib õpetada vanema taotlusel koduõppes. (2) Õpilasele koduõppe rakendamiseks esitab vanem kooli direktorile kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis taotluse hiljemalt 20. augustiks, kui koduõpet soovitakse rakendada alates õppeaasta algusest, ning hiljemalt 20. detsembriks, kui koduõpet soovitakse rakendada alates II poolaasta algusest

Pedagoogika → Haridus
3 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Demi Lovato referaat

väljastati 17. juuni 2009. Albumi kohta ütleb Demi: ,,Sellel on teistsugune kõla ning loodetavasti see läheb hästi üle. Lovato ise on öelnud: "Minu peamine kirg on muusika, sest see tuleb minust loomulikult. Näitlemine on nagu hobi." Intervjuus Ellen DeGeneres´iga Demi tunnistas üles, et ta on üle elanud piinarikkaid elamusi seoses kiusamisega seitsmendas klassis. Demi sõnul kiusamine oli nii jube, et ühel päeval pettumuses ja mures, Demi palus oma emal anda talle koduõppe haridus. Lühiinfo Demi Lovatost Sünninimi:Demetria Devonne Lovato Sündinud:20. august 1992 (17-aastane) Päritolu:Dallas, USA Stiil:Teen pop, Pop rock Ametid:Näitleja, laulja, laulukirjutaja Pillid:vokaal, kitarr, klaver Aktiivne alates 2002. aastast Plaadifirma:Hollywood Records

Muusika → Muusika
7 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Vaatluspraktika teine kodutöö

olevate õpilaste klassi ning hooldusõppel olevate õpilaste klassi õpilaste vastuvõtmisel või üleviimisel ning klassist väljaarvamisel lähtutakse kuni 2010/2011. õppeaasta viimase õppeveerandi lõpuni enne käesoleva määruse jõustumist kehtinud sanatoorsesse kooli ja erivajadustega õpilaste erikooli (eriklassi) õpilaste vastuvõtmise ning väljaarvamise alustest ja korrast. Koduõppe ja haiglaõppe tingimused ja kord (1) Koduõppena käsitletakse käesoleva määruse tähenduses õppetöö korraldamist väljaspool kooli ruume tulenevalt õpilase tervislikust seisundist (edaspidi koduõpe tervislikel põhjustel) või vanema taotlusel õppetöö korraldamist vanema poolt (edaspidi koduõpe vanema taotlusel). (2) Õpilasele, kelle tervislikust seisundist tulenevad hariduslikud erivajadused ei võimalda tal

Kategooriata → Vaatluspraktika
50 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Miks Soome on edukas PISA uuringutes?

kui edukat riiki, kus ei ole kohta kirjaoskusele, madala suremusega ja suhteliselt hea töötlikusega, kus ühiskond on üsna ühtlane võrreldes teiste riikidega. Sotsiaalsed tulekud investeeritakse kõik haridusse. Kuigi need tegurid ei näita otseselt edu PISA uuringute ajal, omavad nad oma korda edukuses tähtsust ja annavad võimaluse lastevanematel usaldada nende haridus süsteemi. Vaatamata sellele, et Soome kuulub nende riikide hulga, kus haridus ei ole kohustuslik, koduõppe on suhteliselt harv asi Soome riigis. Muud tegurid, mis on seotud haridusega PISA uuringut annavad võimaluse teavitada ja mõjudata hariduspoliitikat. Soome riigi puhul PISA uurngut on seotud Soome põhikooli reformidega. Samuti ei saa välja jätta ka seda, et Soomes on head kandidadid õpetamiseks, mis on praegu oluline aspekt paljudes riikides. Oluline on ka see, et PISA uuringu testid on sarnased Soome õpikutega ja töövihikutega. Samuti on

Kategooriata → Võrdlev koolikorraldus
16 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Haridusseadusandlus kui alus HEV õppurite õppe korraldamiseks.

Nõustamiskomisjoni soovitusel võivad mittestatsionaarses õppes põhiharidust omandada ka koolikohustuslikud isikud, kelle puhul see on tingitud nende hariduslikust erivajadusest või muust põhjusest, mis raskendab hariduse omandamist statsionaarses õppes õppides. § 23. Koduõpe vanema taotlusel (1) Põhiharidust omandavat õpilast võib õpetada vanema taotlusel koduõppes. Vanema taotlusel koduõppe rakendamisel korraldab ja rahastab väljaspool kooli toimuva õppe osa vanem. (2) Koduõppe tingimused ja korra kehtestab haridus- ja teadusminister. Haridusliku erivajadusega õpilase õppekorralduse erisused § 46. Haridusliku erivajadusega õpilane (1) Haridusliku erivajadusega õpilane on õpilane, kelle andekus, õpiraskused, terviseseisund, puue, käitumis- ja tundeeluhäired, pikemaajaline õppest eemalviibimine või kooli õppekeele ebapiisav valdamine toob kaasa vajaduse teha muudatusi või kohandusi õppe sisus, õppeprotsessis, õppe

Pedagoogika → Eripedagoogika
38 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vaatluspraktika viies kodutöö

Mihkli kool. Mihkli Kool asub Lääne-Virumaal Imastu Koolkodu ruumides. MTÜ Imastu Kooli Selts asutati eesmärgiga osutada teenust mõõduka, raske, sügava ja liitpuudega ning pervasiivsete psühhootiliste häiretega lastele. Kooli saavad astuda kõik selle piirkonna erivajadusega lapsed. Kool kasutuses on klassiruumid, köök, tunnetustuba, kunsti- ja muusikaklass. Koolis on 3 toimetuleku- ja 4 hooldusklassi. Kool võimaldab õpilasele vajadusel koduõppe. Koolis on professionaalne ja kutsealaselt pädev pedagoogiline personal. Kasutatud kirjandus: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1200/9201/1008/Lisa_2_uus.pdf (16.43 06.03.2012) http://www.mihklikool.ee/ (20.16 06.03.2012)

Kategooriata → Vaatluspraktika
30 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Norra haridussüsteem võrdluses Eestiga

norge.ru/norgesuddannelsessystem/ 5 http://www.norge.ru/norsk_uddannelse/ 3 4 Eesti haridussüsteem Eesti haridussüsteem koosneb neljast tasemest: alusharidus, põhiharidus, keskharidus, kõrgharidus. Igale haridustasemele on kehtestatud nõuded, mis on esitatud riiklikes õppekavades. Õppimine on kohustuslik põhihariduse omandamiseni või 17-aastaseks saamiseni. Eestis on lubatud koolikohustust täita ka koduõppe vormis. Eesti koolides toimub õppetöö enamikes põhikoolides ja gümnaasiumides eesti keeles, kuid on ka vene õppekeelega põhikoole- ja gümnaasiume. Ülikoolides, rakenduskõrgkoolides ja kutseõppeasutustes on üldjuhul õppekeeleks eesti keel. Kuid on ka ülikoole, kus õppekeeleks on inglise keel. Põhiharidus on riigi haridusstandarditega ettenähtud üldharidusmiinimum. Põhihariduse omandamine loob eeldused ja annab õiguse jätkata õpinguid keskhariduse omandamiseks.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
14 allalaadimist
thumbnail
7
doc

2. praktiline töö - Haridusseadusandlus

Järelikult, need õpilased lkas ei pea üldse läbima valikained ja valima õppesuundi (mis on minu meelest süvaõpe) lvõi teevad seda väiksemas mahus kui eakaaslased lKumb nendest variantidest on õige, ma ei saa aru. l lGümnaasiumi riiklikus õppekavas käsitletakse HEV õpilasi ka 13 paragrahvis, mille puhul mulle väga meeldis, et esimesena mainiti andekaid õpilasi. Samuti on väga positiivne koduõppe kajastamine. l l? 13. Hariduslike erivajadustega õpilased (1) Gümnaasium korraldab andekate õpilaste juhendamist. (2) Sõltuvalt õpilase hariduslikust erivajadusest võib gümnaasium teha talle muudatusi või kohandusi õppeajas, õppe sisus, õppeprotsessis, õpikeskkonnas või taotletavates õpitulemustes. Piiratud teovõimega õpilase puhul kaasatakse nende muudatuste tegemisse õpilase vanem. Kui muudatuste

Pedagoogika → Eripedagoogika -...
69 allalaadimist
thumbnail
12
doc

ANTIPEDAGOOGIKA: KOOLIDETA ÃœHISKOND

Sellest hoolimata usun, et mingid algteadmised peaks laps siiski omandama. 9 Illich tegi oma ideedele aktiivset propagandat, kuid 1980. aastatest alates vajusid tema ideed unustusse. Ehkki koolideta ühiskonna idee ei rakendunud kusagil, juhtisid tema seisukohad tähelepanu hariduse kitsaskohtadele. Illichi ideed on mõjutanud koduõppe arengut ning leidnud väljenduse näiteks täiskasvanuhariduses. Tema idee on siiski rakendunud kolmanda õppekava teesides: haridus pole kohustus, vaid õigus. 10 Kokkuvõte Kool on tänapäeva ühiskonnaga paratamatult tihedas ühenduses olev institutsioon, mille eesmärgiks on anda haridust. Isegi, kui praegune Eesti haridussüsteem ei vasta kõigile ootustele, on arenguruumi küllaga

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Eesti koolisüsteem

kutsekoolis6. Eestis on kasutatavad õppevormid on: päevane õpe, õhtune õpe (nt täiskasvanute koolides), osa- ja täiskoormusega õpe, distantsõpe, eksternatuur, koduõpe. Huvikoolides jm võib olla ka teistsuguseid õppevorme.7 Koolikohustuslik on laps, kes jooksva aasta 1.oktoobriks saab seitsmeaastaseks. Õppimine on kohustuslik põhihariduse omandamiseni või 17-aastaseks saamiseni. Eestis on lubatud koolikohustust täita ka koduõppe vormis. Eesti riik ja kohalik omavalitsus tagavad orbudele ja vanemliku hoolitsuseta lastele võimaluse saada haridust koos ülalpidamise võimalusega. Keha, kõne, meele-ja vaimupuudega ning eriabi vajavatele inimestele tagab riik või kohalik omavalitsus õppimisvõimalused selleks loodud õppeasutustes. Eesti koolides toimub õppetöö enamikes põhikoolides ja gümnaasiumides eesti keeles, kuid on ka vene õppekeelega põhikoole ja gümnaasiume. Neis toimub samm-sammuline üleminek

Ühiskond → Ühiskond
10 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Suurbritannia eripedagoogilise sekkumise süsteem

.................. 19 2 SISSEJUHATUS Suurbritannias peetakse haridust väga tähtsaks, seal on umbes 30 000 riigikooli ja 2000 erakooli. Briti seadused kohustavad kõiki lapsi haridust saama seni kuni nad on 16 aastased. Haridus on kohustuslik, kuid koolis käimine mitte, mis tähendab et õpilased ei pea koolis haridust omandama vaid võivad õppida ka koduõppe meetodil. Haridus on tasuta kõigile lastele vanuses 5 kuni 18. Umbes 93 % Inglismaa õpilaste haridusest rahastatakse avalikest vahenditest, samas 6 % õpilastest käib erakoolides, mille rahastamine toimub lapsevanemate poolt. Referaadis anname ülevaate põhiliselt Inglismaa eriharidussüsteemist, seda kahel põhjusel, esiteks Inglismaa on Suurbritannia üks suurimaid haldusüksuseid, teiseks Walesi, Sotimaa ja Põhja-Iirimaa eriharidussüsteemid on siiski üldjoontes sarnased

Pedagoogika → Eripedagoogika
99 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Andekas laps- probleeme ja lahendusi

ekspress.ee/viewdoc/3A05F1FC913DA375C2257362004A3141 9 6. Mis kooli laps panna? Kui laps on erakordselt andekas, siis ei suudaks ükski kool rahuldada kõiki tema vajadusi. Sageli soovitatakse vanematel valida mõni kool parimate saadaolevate hulgast, võttes arvesse muid eeliseid, eelkõige õppekavasse mittekuuluvaid tegevusi, mis sobivad kokku lapse lemmikalaga. Põhikooliealise erakordselt andeka lapse puhul tuleks põhjalikult kaaluda koduõppe võimalust. Mõned koolid lubavad teie andekal lapsel osaleda ülikooli loengutes või ainekursustel väljaspool kooli, eriti siis, kui te suudate tagada lapse transpordi. Lapsele, kes on eriti andekas ühel kindlal alal, võiks valida kooli, mis on selles valdkonnas tugev ning soosib seda. Spetsiaalprogrammide arv ja kooli osalemine erinevatel võistlustel annab teile mõningast tõendusmaterjali selle kohta, kuivõrd pühendunud on kooli personal.

Pedagoogika → Eripedagoogika
218 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Imeline kirjandus

1. Ajalooline olustik 19. saj Venemaal PANAAN- Paul; AleksanderI; NikolaiI; AleksanderII; AleksanderIII; NikolaiII Venemaal valitses siseriiklik tsensuur- majanduslik seisak ning tehniline mahajäämus, võrreldes teiste Euroopa riikidega, sõjaline mahajäämus(NikolaiI valitsemise ajal). Troonile tuli AII, algas reformide ajastu- talurahva reformi ettevalmistamine ja elluviimine, tehti ka teisi reforme nt kohtureforme, väljaannetes hakati kritiseerima riigi üksikuid puudusi, trükisõna olukord muutus kergemaks, pärisorjuse kaotamine ning teised reformid soodustasid Venemaa majanduslikku arengut. 19 saj lõpus(1860-1880) elavnes ühiskondlik-poliitiline liikumine, tekkisid salaorganisatsioonid, kes õhutasid rahvast mässule. Rahulolematud olid nii aadlikud, talupojad kui ka haritlased. Nõuti radikaalsemaid uuendusi, mis parandaksid riigi majanduselu ja rahva elujärge, AII-le korraldati 1866 atentaat. Alates 1860 teisest poolest tugevdati tsensuu...

Kirjandus → Kirjandus
35 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Sotsiaalpoliitika konspekt eksamiküsimustega

riikliku õppekava alusel, st et individuaalsel õppekaval pole väljundit praeguse seadusandluse puhul. Samuti pole näidatud, millistest allikatest individuaalse õppekava koostamist ja läbiviimist rahastatakse. Tihti puuduvad õpetajatel ka oskused individuaalset õppekava koostada. Sisuliselt pole individuaalsete õppekavade rakendamine Eestis käivitunud, eriti kui arvestada, et selle koostamise võimalust, nagu ka koduõppe võimalust pole ette nähtud gümnaasiumi osas. Puudega laste õigusi käsitlev regulatsioon ei ole ka muus osas suures osas kooskõlas ÜRO Peaassamblee resolutsiooniga nr 48/96 Puuetega inimeste võimaluste ühtlustamise kohta. 1.3 Kitsaskohad seoses laste üldise heaolu tagamisega Laste üldist heaolu on võimalik suurendada ning lastele suunatuid teenuseid arendada, kui lapsed ja nendega seonduvad küsimused on (eelarve)poliitilised prioriteedid ning neile

Kategooriata → Sotsiaalpoliitika
180 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun