Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Hariduslike erivajadustega (HEV) laste õpetamine ja abistamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millal abi tõhusam?

Lõik failist

Hariduslike erivajadustega (HEV) 
laste õpetamine ja  abistamine
Eve  Kikas
Psühhopatoloogia,  arenguline  
psühhopatoloogia ja kes on 
probleemne (haige) laps
• Normareng ja  patoloogiline  areng
• Inimeste (laste) klassifitseerimine: haiged ja 
terved
• RHK 10 klassifikatsioonid  
• Probleemne laps on haige laps, õpetajad jt ei 
vastuta tema probleemide eest.
Psühhopatoloogia, arenguline 
psühhopatoloogia ja kes on probleemne laps
• Inimesed erinevad võimete ja isiksuse omaduste poolest, 
mida mõjutavad ka keskkonna tegurid (kasvatus, õpetus 
või selle puudumine)
• Iga omaduse osas igas vanuses: keskmine ja sellest 
kõrvalekalded
• Probleemi määratlemist mõjutavad:
• Kui palju lapse käitumine erineb keskkonna normidest
• Normid eri  keskkondades  erinevad, traditsiooniline-
alternatiivne  haridus , mida loetakse normiks
•  Kui palju lapse käitumine erineb vanuselistest normidest
• Mis ühes vanuses lubatud, see teises mitte
• >Õpetajad on probleemi eest kaasvastutavad
Vajadused ja  erivajadused
• Õpetamisel- kasvatamisel  vaja arvestada laste erinevuste 
(individuaalsusega), siis õpetus efektiivsem
• St: kõigil õpilastel on erinevad võimed, oskused, huvi, 
motiivid, vajadused 
• Mõnedele õpilastele ei sobi traditsioonilised,  enamlevinud  
õpetamisviisid – st vajavad eriabi, eritoetust

Vasakule Paremale
Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #1 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #2 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #3 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #4 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #5 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #6 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #7 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #8 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #9 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #10 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #11 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #12 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #13 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #14 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #15 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #16 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #17 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #18 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #19 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #20 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #21 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #22 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #23 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #24 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #25 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #26 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #27 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #28 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #29 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #30 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #31 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #32 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #33 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #34 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #35 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #36 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #37 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #38 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #39 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #40 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #41 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #42 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #43 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #44 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #45 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #46 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #47 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #48 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #49 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #50 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #51 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #52 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #53 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #54 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #55 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #56 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #57 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #58 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #59 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #60 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #61 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #62 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #63 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #64 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #65 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #66 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #67 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #68 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #69 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #70 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #71 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #72 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #73 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #74 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #75 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #76 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #77 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #78 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #79 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #80 Hariduslike erivajadustega-HEV-laste õpetamine ja abistamine #81
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 81 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-05-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 64 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ksenia Bajeva Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
38
docx

Arengupsühholoogia eksamiks kordamine

Arengupsühholoogia Kuldvillak:  Nii nimetatakse kõnest arusaamist: retseptiivne kõne  Nii nimetatakse u. 4. elukuul tekkivat täis- ja kaashäälikute kombineerimist: lalisemine  Need on eesti laste esimesed sõnad: emme, aitäh, nämm-nämm  Selles vanuses hakkab laps kasutama kahesõnalisi lausungeid: 2aastaselt  Chomsky lõi selle kõne omandamise teooria: kõneorgani teooria  Dekontekstualiseeritud kõne viitab sellele: rääkimine asjadest, mida ei ole siin ja praegu  See on kuulsaim lapse kiindumusstiili mõõdik: võõra situatsiooni katse  Seda kasvatusstiili iseloomustab kõrge nõudlikkus ja madal soojus: autoritaarne kasvatusstiil

Arengupsühholoogia
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

Lapseea häirete etiloogia Lapseea häirete põhjused Pole ühtset põhjust · Orgaanilised · Füüsilised haigused/kahjustused · Temperament · Keskkond Häirete epidemioloogia ·Käitumishäired > emotsionaalsed probleemid ·Psühholoogilised probleemid P > T ·Emotsionaalsed probleemid T > P ·T käitumishäirete ja depressiooni esinemise sagedus vanusega ·Phäirete levik 10. Ja 20. Eluaasta vahel järk ärgult vaibub (v.a depressioon) Cohen jt (1993), Laste ja noorukite...(2006) Vanus ja arenguhäired Tõusud: 6-7-a (kooliminek), 9-10-a, 14-15-a ·Vastsündinu ja imikuiga ­ raske eristada somaatilistest ·Väikelapsed ­ seotud kommunikatsiooniga ·Eelkooliiga ­ emotsioonid, arenguhäired ·Koolilapsed ­ käitumine ja õpivilumus, emotsioonid ·Noorukid ­ emotsioonid, isiksus, käitumishäired, ainete tarvitamine jne. Soolised erinevused ·Poiste probleemid on seotud noorema eaga

Arengupsühholoogia
thumbnail
25
docx

Arengupsühholoogia

Peamised arenguprobleemid ja nende hindamine. Kognitiivse arengu arengu etapid ja sisu vastavalt J. Piaget’ teooriale. Piaget’ kognitiivse arengu mudel • Areng läbib erinevaid staadiume, teadmiste arengus on kolm erinevat teadmise taset • Hilisemad staadiumid järgnevad varasematele vastavad paremini reaalsuse nõudmistele • Iga staadiumiga seotud vanuselised piirid on keskmised ning võivad erinevate laste ja kultuuride vahel suuresti varieeruda. • Staadiumide järjekord on muutumatu • I-III staadium on universaalsed, IV aga omane vaid täiskasvanute teatud liiki mõtlemisele arenenud tööstusühiskondades • Sensomotoorne staadium - Imikueas (0-2 a.) Praktilise intelligentsuse staadium mille lõpuks konstrueeritakse ettekujutus tegelikest objektidest Üleminek edukat tegutsemiselt mõistmisele Lapseeas (2.-12.a) toimub esindava (representational) mõtlemise areng

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
30
odt

Erivajadustega laste psühholoogia alused (TÜ baka eksami kordamisküsimused)

BA eksami kordamisküsimused ja vastused ERIVAJADUSTEG A LASTE PSÜHHOLOOGIA ALUSED 1. ERIVAJADUSTE PSÜHHOLOOGIA AINES, ÜLESANDED JA UURIMISMEETODID. Erivajaduste psühholoogia on psühholoogia haru, mis uurib hälbinud arenguga laste, noorukite ja täiskasvanute psüühikat. Hälbima – kõrvale kalduma keskmisest eakohasest arengust, võib olla ka positiivne. Mida väiksemad lapsed, seda suuremad muutused arengus. Teooriast saab üldised teadmised, kuid tuleb olla valmis praktikas ümber häälestuda. Erivajaduste psühholoogia ülesanded:  Õppida orienteeruma erinevate arenguhälvete olemuses (lapse peas toimuv, peidetud), nende põhjustes ja ilmingutes (väliselt näha)

Eripedagoogika
thumbnail
36
doc

Erivajadustega õppija

inimene, autismiga õpilane); mida eelistavad puudega inimesed ise (nt liikumispuudelised). Hariduslikke erivajadusi põhjustavad tegurid vaesus koos kultuurinõrga kasvukeskkonnaga ­ vanematel on alkoholilembus, vähe haridust. ebaadekvaatne ja/või vähetoimiv õpe ja kasvatus, sünnipärased või omandatud puuded, õppekeelest erinev kodune keel koos eripärase kultuuritaustaga. Hariduslikke erivajadusi liigitatakse HEV sügavuse järgi; nende levist lähtudes; tekkepõhjustest ning avaldumise eripärast lähtudes. Hariduslike erivajaduste põhitüübid õpiraskused (ingl learning difficulties Suurbritannias, learning disabilities USAs) emotsionaal- ja käitumisraskused füüsilised puuded meelepuuded kuulmispuuded (ingl hearing impairment) nägemispuuded (ingl visual impairment) vaimupuuded

Pedagoogika
thumbnail
29
doc

Kasvatustöö-ja probleemid konspekt

1.-2.klass akadeemilised probleemid varane noorukiiga varjatud käitumisprobleemid (varastamine, uimastite kuritarvitamine, popitegemine) hiline noorukiiga seotus deviantsete eakaaslastega retsidivism Kontekstuaalsed muutujad: Perekonna demograafilised näitajad: perekonna sissetulek naabruskond vanemate haridus etniline grupp sotsiaalne klass vanavanemate jooned vanemate jooned vanemate ebaefektiivne käitumis- kasvatus praktika probleemid lapsel antisotsiaalne käitumine häired kasvatuspraktikas Käitumisprobleemide liigitus: Käitumisprobleemide kolm külge (Kovaljov, 1981) I. SOTSIAALPSÜHHOLOOGILINE: teo sotsiaalne raskus 1. Antidistsiplinaarne käitumine Kehtestatud reziimi rikkumine

Kasvatustöö ja probleemid
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

1. Erivajaduste psühholoogia aines ja ülesanded. Seosed naaberteadustega, eriti arengupsühholoogiaga. Hariduslike erivajaduste määratlus. Erivajaduste psühholoogia on psühholoogia haru, mis uurib hälbinud arenguga laste, noorukite ja täiskasvanute psüühikat. Hälbima ­ kõrvale kalduma keskmisest eakohasest arengust, võib olla ka positiivne. Mida väiksemad lapsed, seda suuremad muutused arengus. Teooriast saab üldised teadmised, kuid tuleb olla valmis praktikas ümber häälestuda. EV psühholoogia ülesanded: o Õppida orienteeruma erinevate arenguhälvete olemuses (lapse peas toimuv, peidetud), nende põhjustes ja ilmingutes (väliselt näha);

Eripedagoogika
thumbnail
26
docx

Õpiraskuste psühholoogia konspekt

konkreetsemate oskuste omandamisega probleemid ilmnevad. IQ alla 70’ga lastel on keeruline õppida lugema ja arvutama, aga kui minna veel allapoole, siis näiteks IQ 50 on raske lastel juba eneseteenindusoskusi omandada. Nii et mida madalam IQ seda konkreetsemate, lihtsamate asjade õppimise omandamisega probleemid tekivad. Mida kõrgem IQ, seda lihtsam on konkreetsete asjade õppimine. Mida raskemaks info läheb, seda keerulisem on seda omandada. Edaspidi räägime üldistest ÕR nende laste puhul, kelle IQ jääb 50 ja 70 vahele. Ehk kerge vaimse alaarenguga lapsed. Nad on kõik üldiste ÕR-tega. Neid lapsi on kõige enam uuritud, nende taju, mälu, mõtlemist. Mõnes mõttes on seltskond üksteisega suhteliselt sarnane kui võrrelda nende lastega, kelle IQ on oluliselt madalam. Kellel on mõõdukas või raske VAA (vaimne alaareng), seal üldistest häiretest, geneetilistest sündroomidest tulenevalt on palju

Eripedagoogika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun