Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Lõik failist

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Sotsiaalteaduskond
Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
Aleks Joa
HAAB11
Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale
Poliitikaanalüüs
Õppeaine: Teaduspõhine analüüs
Õppejõud: Veiko Lember ,
Tallinn 2015

Sisukord


Sissejuhatus 3
1. Haldusreformi taust 4
1.1 Haldusreformi eesmärgid 5
1.2 Haldusreformi plaani olemus 7
2. Kodanikule suunatud haldusreformi arendamise strateegia 8
2.1 Kodanike rahulolu kohalike avalike teenustega 9
3. Edasised uuringud 10
3.1 Andmete kogumismeetodid 10
3.2 Andmete analüüs 11
Kasutatud kirjandus 12

Sissejuhatus


Antud poliitikaanalüüsi eesmärgiks on välja selgitada, kas haldusreform edendab kodanike elukeskkonda või süvendab oluliselt olemasolevaid probleeme? Töö esimeses osa räägitakse haldusreformi taustast , mis on haldusreformide põhjused ning mis väljakutsed on Eesti Vabariigil. Samuti loetletakse haldusreformi eesmärgid, mis on ekspertkomisjoni poolt koostatud. Seletatakse lahti kodanikule suunatud haldusreformi strateegia ja analüüsitakse kodanike rahulolu avalike teenustega toetudes 2014 aasta läbi viidud uurimusele, mille eesmärk oli selgitada välja Eesti elanikkonna rahulolu avalike teenuste taseme ja kättesaadavusega oma kodukohas.
Töö teises osas selgitatakse edasisi uuringud, andmete kogumise meetodit ja andmete analüüsi.

1. Haldusreformi taust


Avaliku halduse reformide fundamentaalsed põhjused eri riikides viimastel aastakümnetel on üsna sarnased. Ühine joon, miks reforme on läbi viidud on olnud majanduslikud probleemid- riik ei suuda
Vasakule Paremale
Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #1 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #2 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #3 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #4 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #5 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #6 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #7 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #8 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #9 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #10 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #11 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #12 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #13 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale #14
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-10-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale

Antud poliitikaanalüüsi eesmärgiks on välja selgitada, kas haldusreform edendab kodanike elukeskkonda või süvendab oluliselt olemasolevaid probleeme? Töö esimeses osa räägitakse haldusreformi taustast, mis on haldusreformide põhjused ning mis väljakutsed on Eesti Vabariigil. Samuti loetletakse haldusreformi eesmärgid, mis on ekspertkomisjoni poolt koostatud. Seletatakse lahti kodanikule suunatud haldusreformi strateegia ja analüüsitakse kodanike rahulolu avalike teenustega toetudes 2014 aasta läbi viidud uurimusele, mille eesmärk oli selgitada välja Eesti elanikkonna rahulolu avalike teenuste taseme ja kättesaadavusega oma kodukohas.
Töö teises osas selgitatakse edasisi uuringud, andmete kogumise meetodit ja andmete analüüsi.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
docx

2016. aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007. aasta reformikavaga

TALLINNA ÜLIKOOL Ühiskonnateaduste instituut Haldus- ja ärikorralduse õppekava 2016. aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007. aasta reformikavaga Seminaritöö Jürgen Uuspuu Triin Tinno Erle Neeme RIV6011 Kohalik valitsemine Sulev Lääne Tallinn 2016

Ühiskond
thumbnail
18
docx

AVALIKU HALDUSE REFORM

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Õiguse instituut Robert Parkala HAJB AVALIKU HALDUSE REFORM Referaat Õppeaine: Teadustöö alused Juhendaja: teadur Veiko Lember Tallinn 2012 1 Sisukord Sisukord....................................................................................... 2 Sissejuhatus................................................................................. 3 Avaliku sektori hindamine läbi käibelolevate probleemide.......

Sotsioloogia
thumbnail
18
docx

Kohalike omavalitsuste reform Raasiku valla näitel

Kohalike omavalitsuste reform Raasiku valla näitel Essee Mai-Liis Paenurm Juhendaja: Katre Sakala Tartu 2016 2. juulil 2015 kiitis Eesti Vabariigi valitsus heaks kohaliku omavalitsuse reformi rakendamise ajakava, mida järgides võetakse 1. juuliks 2016 vastu haldusreformi seadus (valitsus.ee, 2015). Peale esimest juulit 2016 tehakse üheseltmõistetavate ja objektiivsete hindamiskriteeriumite järgi selgeks, kes valdadest liidetakse ja kes säilitavad oma nime, kuid võivad suureneda kõrvalasuvate külade või väiksemate valdadega ühinemisel (Rahandusministeerium, 2016). Uued omavalitsused peaksid ajakava järgi tööd alustama 1. oktoobril 2018, peale erakorralisi valimisi (valitsus.ee, 2016).

Eesti ühiskond ja poliitika
thumbnail
13
pdf

HALDUSÕIGUSE EKSAMIKS

sätestatud, nt kuhu rajada tee) 7. oma sisult väga mitmekesine Avaliku halduse piirid ja seosed teiste avaliku võimu funktsioonidega Piirid Avalik administratsioon teostab oma toimingud kehtiva õiguse alusel ja piirides. Isikul peab olema võimalus ette näha, eeldada avaliku administratsiooni sekkumise võimalust ja määra tema erahuvidesse. Haldusõigusnormid määravad kindlaks avalikku haldust teostavate organite, avalike teenistujate, asutuste, ühingute, kodanike jt. subjektide nõutava, lubatava või soovitava käitumise piirid. Haldusõigusnormi subjektiks on isik, kellele norm on adresseeritud. Haldusõigusnormid kohustavad sooritama teatud toiminguid, keelavad teisi ja lubavad kolmandaid. Suurem osa haldusõigusnorme on sunni iseloomuga ja nende rikkumine toob kaasa õigusliku vastutuse, s.h. haldusõigusnormide alusel. Rahvas (oma hääleõiguslike kodanike kaudu) määrab nii otseselt kui ka kaudselt kindlaks avalikku haldust teostavate organite jt

Haldusõigus
thumbnail
8
docx

Sissejuh. AH tekstide lühikokkuvõtted

ning ressursside ja sõltumatuse küsimus. Seadusandliku võimu on vähene huvi Riigikogu liikmetega seotud korruptsiooni ennetamise vastu. Erakonnad ei soovi tegeleda poliitikuid puudutavate regulatsioonidega ega algatada korrupstioonivastaseid reforme. Vajaka jääb läbipaistvusest erakondade ja valimiskampaaniate rahastamisel. Avaliku sektori väliselt on tugevaim ­ meedia. Meedia kajastab suurelt korruptsioonitemaatikat ja informeerib kodanike antud teemaga. Positiivsest küljest on läbipaistvus riigis suur tänu avaliku teabe seadusega (palgad, eelarved, dok. registrid jne) Eesti korruptsioonivastase võimekuse nõrgimaks lüliks on erinevate institustsioonide korruptsioonile suunatud meetmed. Ühelt poolt on regulatsioonideks seadused,( millest on küll räägitud aga pole algatatud) ja teiselt poolt puuduvad eeskirjad muude korruptsiooni

Sissejuhatus erialaõppesse
thumbnail
13
doc

SOTSIAALPOLIITILISED TRENDID 21.SAJANDI EUROOPAS

· tasakaalustataks lapsehoolduspuhkuse erinevaid vorme töö- ja pereelu parema ühitamise tagamiseks, · koostataks tänapäevasem lastekaitseseadus, mis aitaks paremini tagada laste õigusi, · võetaks edukalt kasutusele tõenduspõhine vanemlusprogramm ja levitataks seeläbi arusaama positiivse vanemluse põhimõtetest. (Valitsemise...2013) Perepoliitika arendamisel ja täitmisel tuleb kindlasti käesoleval ajal arvestada haldusreformi käivitamisega. Kas haldusreformi tulemusel paraneb ka perepoliitika kvaliteet Eesti Vabariigi linnades ning maakondades on hetkel veel suure küsimärgiga. 11 KOKKUVÕTE Perepoliitika valdkond hõlmab nii haridus-,töö- ja tervishoiupoliitikat kui ka peretoetusi. Eesti Vabariigi perepoliitika eesmärgid on kajastatud ,,Rahvastikupoliitika alused 2009-2013" dokumendis. Tegevussuunad on hästi kirjeldatud ning

Politoloogia
thumbnail
24
doc

Eksami vastused - Eesti avalik haldus

 keskkonnaminister – Keit Pentus-Rosimannus;  kultuuriminister – Urve Tiidus;  majandus- ja taristuminister; – Urve Palo;  põllumajandusminister – Ivari Padar;  rahandusminister – Maris Lauri;  sise- ja regionaalminister – Hanno Pevkur;  sotsiaalkaitseminister – Helmen Kütt;  välisminister – Urmas Paet;  väliskaubandus- ja ettevõtlusminister - Anne Sulling  tervise- ja tööminister - Urmas Kruuse Haldusreformid ja plaanid Avaliku halduse reform on protsess, mis on suunatud haldussüsteemi struktuuri ja toimimise parandamisele. Reform tähendab muutmist paremuse poole. Eesti majandus ei ole veel nii tugev, ühiskond teeb surve (erinevad ühiskondlikud grupid eeldavad õigustatult, et nende vajadused saaksid suuremal määral täidetud, see aga tähendab pideva tasakaalu otsimist avaliku sektori võimaluste ja ühiskonna ootuste vahel), infotehnoloogia areneb (uued andmebaasid, tehnoloogiad, tarkvara jne). Kõik see põhjendab reforme

Avalik haldus
thumbnail
16
docx

Eesti, Läti ja Rootsi reformid

KOHALIK VALITSEMINE SEMINARITÖÖ ........................ Õppejõud: 2014 Sissejuhatus Kohaliku omavalitsuse korralduse reforme ja muudatusi on kavandatud pikka aega. Alates 1996. aastast on omavalitsused ühinenud vabatahtlikult ning 1997. aastast on iga uus regionaalminister pakkunud välja kohaliku ja regionaalvalitsemise ümberkorraldamiseks oma kava (Avaliku halduse arendamise alused 1998; Haldusreform kohaliku omavalitsuse valdkonnas 2001; Regionaalhalduse reformi kontseptsioon 2003; Regionaaltasandi halduskorralduse korrastamise lähtealused 2007; Haldusterritoriaalse korralduse reformi seaduse eelnõu 2009). Alates 1950. aastatest on hakatud revideerima traditsioonilisi võimuvertikaali toimimise aluspõhimõtteid. Peamised põhjused on olnud järsk heaoluteenuste kasv, valglinnastumine ja sellega kaasnev pendelmigratsioon ning

Ühiskond




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun