Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"õhukuivati" - 16 õppematerjali

thumbnail
11
ppt

Ventilatsioonitööd

Ventilatsioonitööd Ventilatsiooni osad Marko Raba KL11 Ventilatsioonitorustik · Ventilatsioonitorustik on tsingitud terasplekist valmistatud ventilatsioonikanal. Kanali liitmikud on varustatud kummitihenditega, mis tagab ühenduse õhutiheduse. Mürasummutid Mürasummuteid kasutatakse ventilatsioonitorustikus ventilatsiooniseadmete müra summutamiseks ja takistamaks müra edasikandumist pikki torustikku ühest ruumist teise. Painduvad ventilatsioonikanalid · Painduvaid ventilatsioonikanaleid kasutatakse väikeelamutes, kus ei nõuta tulekindlust. Tuleklapid · Tuleklapid on ventilatsioonitorustikk u paigaldatav tuldtõkestav klapp mis takistab tuleleviku erinevate ruumide või hooneosade vahel. Sisse-ja väljapuhkeventiilid · Sisse-ja väljapuhkeventiile kasutatakse mehaanilise ventilatsiooni korral. Materjalideks on kas Värvitud teras või plast. ...

Ehitus → Ventilatsioonitööd
26 allalaadimist
thumbnail
23
pdf

Õhkpidurid

6.10.2008 Kaido Voitra ÕHKPIDURID Kaido Voitra Tartu khk Pneumosüsteemide esitamine skeemidena Suurtel autodel kasutatakse hulga suruõhuga töötavaid seadmeid mida kasutus ja remondijuhistes esitatakse skeemidena, kus on ära toodud sinna kuuluvad seadmed ja nende ühendusviisid. Seadmed esitatakse rahvusvahelisele standardile vastavate tingmärkidena. Euroopas kasutatakse saksa standardit, mille lühend on DIN. Kaido Voitra Tartu khk Skeemide lugemine Pneumoskeemide lugemise Esimeste numbrite tähendused on: lihtsustamiseks ja 0 Sisseimetav õhk erinevate firmade 1 Sisenev suruõhk poolt toodetud 2 Väljuv suruõhk (mitte välisõhku) seadmete 3 Välisõhku väljuv suruõhk vahetatavuse 4 Juhtrõhk tagamiseks 5 Vaba kasutatakse 6 Vaba ühenduskohtade ...

Auto → Õhkpidurid
131 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Õhkpidurid

ÕHKPIDURID Pneumosüsteemide esitamine skeemidena Suurtel autodel kasutatakse hulga suruõhuga töötavaid seadmeid mida kasutus ja remondijuhistes esitatakse skeemidena, kus on ära toodud sinna kuuluvad seadmed ja nende ühendusviisid. Seadmed esitatakse rahvusvahelisele standardile vastavate tingmärkidena. Euroopas kasutatakse saksa standardit, mille lühend on DIN. Skeemide lugemine Pneumoskeemide lugemise lihtsustamiseks ja erinevate firmade poolt toodetud seadmete vahetatavuse tagamiseks kasutatakse ühenduskohtade tähistamiseks ühendusnumbreid. · Esimeste numbrite tähendused on: 0. Sisseimetav õhk 1. Sisenev suruõhk 2. Väljuv suruõhk (mitte välisõhku) 3. Välisõhku väljuv suruõhk 4. Juhtrõhk 5. Vaba 6. Vaba 7. Külmumisvastase vedeliku anumasse 8. Keskmäärimssüsteemi 9. Jahutusvedeliku ühendus · Teine number võetakse kasutusele siis , kui seadmel on mitu samanimelist ühendust, ning näitab vastava ühe...

Auto → Auto õpetus
310 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õhkpidurid ja nende tööpõhimõte

Õhkpidurid Õhkpiduri skeemide lugemise lihtsustamiseks kasutatakse ühendus kohtade tähistamiseks ühendusnumbreid . Ühendusnumbritena kasutatakse kas ühe või kahe kohalist numbri kombinatsiooni. Esimeste numbrite tähendused : · 0 ­ sisseimetav õhk · 1- sisenev suruõhkäär · 2- väljuv suruõhk · 3-välisõhku väljuv suruõhk · 4- juhtrõhk · 5ja6 ­ vabad otsad · 7- külmumisvastase vedeliku anumasse · 8- keskmäärimissüsteemi · 9- jahutusvedeliku ühendus Teine number võetakse kasutusele siis , kui seadmel on mitu samanimelist ühendust , ning ta näitab vastava koha ühendus järjekorra numbrit.Kui aga üks ühendus koht täidab mitut ülesannet siis märgistatakse need kahe esimese numbriga mis on teineteisest eraldatud sidekriipsuga . Piduriharud Üldtoiteharu Üldtoiteharu ülesandeks on toota suruõhku ja jaotada seda erinevate harude vahel . Ü...

Auto → Õhkpidurid
51 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Õhkvedrustus

Taavi Kallas ÕHKVEDRUSTUS REFERAAT Õppeaines: KERE JA ALUSVANKER Trantsporditeaduskond Õpperühm: AT-71 Juhendaja: Jaanus Vint Tallinn 2010 Sissejuhatus Õhkvedrustus on vedrustuse tüüp, mida toidetakse elektrilise kompressori, või automootoriga kompressori käitamisel. Lihtsustatult öeldes seisab auto tavaliste keerdvedrude asemel "õhkpatjade peal", mida täidetakse suruõhuga. Enamasti kasutatakse neid veoautodel, bussidel, erimasinatel ja luksusautodel, kuid tänapäeval ka maasturitel. Õhkvedrustus koosneb: · Kompressor ­ varustab õhkpatju suruõhuga. Kasutatakse nii elektrilisi, kui ka mootori külge monteeritud rihmadega käitavaid kompressoreid. Elektriline kompressor Rihmaga käitatav kompressor · Õhkpadjad ­ tehtud sitkest ja vastupidavast kummjast õhkupidavast materjalist. · Õhuballoon ­ kasutatakse suruõhu "...

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
62 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Hüdro- ja Pneumoseadmed

kuivatusainega ja tekkinud kuivaine ja vee seos eemaldatakse perioodiliselt kuivati tööruumist. Kuivainet tuleb kuivatisse aegajalt lisada. Samaaegselt vee eraldumisega toimub ka õhus leiduva õli eraldumine. Märg pneumosüsteem- ei püstitata erinõudeid õhu niiskuse sisalduse suhtes ja suruõhu vee sisalduse vähendamine toimub kompressori järeljahutis, õhu jahutamisel õhukogujas ja vahetult töökoha ees paiknevas filtris. Spetsiaalne õhukuivati puudub. Kuiv pneumosüsteem- esitab kõrgendatud nõudmised õhu niiskuse sisaldudse suhtes , mis vastavad esimesele, teseile ja kolmandale niiskusesisalduse astmele ja eeldab spetsiialse õhukuivati olemasolu süsteemis. Tavaliselt paikneb õhukuivati vahetult peale õhukogujat. 24. Suruõhu filtreerimine. Filtreerimisega tagatavad õhu omadused. Suruõhu filtreerimine on vajalik, et vältida atmosfäärist võetavas õhus leiduvate osakeste sattumist

Mehaanika → Hüdraulika ja pneumaatika
147 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Piduri süsteem

ja töörõhud on töösilindrites võrdsed. ABS 2S Bosch-odav 3 positsiooniliste solenoididega ja plunzheriga keskklapiga lahendus.süsteem ABS 5 (Bosch) 2 positsiooniliste solenoididega 4 · Rikked ja hoolduspõhimõtted, diagnostika Pneumopidurisüsteem · Kahekontuurilise pidurisüsteem näitel. · Pidurdusjõu allikas kompressor (töörõhk 6 või 8 bar), mis suunab suruõhu läbi õhukuivati balloonidesse (3 tk). Rõhuregulaatorklapp (GV) hoiab rõhu püsival suurusel avades nominaalrõhu saabudes kompressori sisselaskeklapi. Lisaks on iga ballooni koosseisus rõhu reduktsioonklapid, mis avanevad nominaalrõhust suuremal rõhul nt. 10 bar. · Sõidupiduri kontuuri tööst: Pidurimehhanismideks on kahesektsioonilised vedruakuga varustatud pidurikambrid. Pidurdusjõu saamiseks on tarvilik kas suurendada rõhku vedruakude sõidupiduri sektsioonides

Auto → Auto õpetus
334 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Õhkpidurid

Õhkpidurid Koostaja :Sten Jürgenson Juhendaja :Kalmer Puul Jõhvi 2013 Õhkpiduriseade võib olla üheharuline või kah eharuline. Üheharuline piduriseade Pidurdamiseks vajalik suruõhk liigub rataste pidurimehhanismideni üht (dubleerimata) torustikku pidi. Lekke korral sõidukit sõidupiduriga pidurdada ei saa. Seetõttuseda süsteemi tänapäeval veokitel enam ei kasutata. Kaheharuline piduriseade Enne EBS kasutuselevõttu oli Euroopa Liidus standardiseeritud ja kasutusel kaheharuline piduriseade, kus esi- ja tagasilla pidurid käitatakse eri harudest pärit suruõhu abil. Ühe haru rikke korral peab tööle jääma haru, millega pidurdatakse vähemalt 2 ratast. Õhkpiduri tööpõhimõte Kompressor (1) täidab õhupaagi (2) suruõhuga. Paagis oleva suruõhu abil tekitatakse veoki aeglustamiseks vajalik pidurdusjõu d. Sõidukijuht reguleerib pidurdamise tõhusust jalgpidurikraani (3) pedaalile vajutades. Pidurikraani...

Auto → Autode hooldus
73 allalaadimist
thumbnail
48
ppt

Pneumaatika alused

Pneumaatika alused Arno Lill 2015 - 2018 Sissejuhatus Pneumaatika on õpetus suruõhu kasutamisest mehhaanilise töö tegemiseks. Suruõhku saadakse atmosfääriõhu kokkusurumisel ehk komprimeerimisel. Suruõhku saab kasutada mitmel viisil: seadmete (veoki piduriseade, pneumomootor, tööriist, orel) käitamiseks torutranspordis (jahu, raha poe kassast, värv maalritöödel jms) erinevate protsesside teostamiseks (näit kuivatus) Tavapärased suruõhuseadmed töötavad enamasti ülerõhul 6 bar st seitsmekordsel atmosfäärirõhul. Madalrõhuseadmete töörõhk on 2 ­ 2,5 bar. Kõrgrõhuseadmetes, kus on tarvis saada suuremaid jõudusid, kasutatakse rõhku kuni 18 bar (erandina ka 40 bar). Sissejuhatus Kõik suruõhusüsteemid koosnevad järgmistest osadest: suruõhu tootmine suruõhu ettevalmistamine suruõhu jaotamine suruõhu kasutamine täiturseadmete abil Suruõhuseadmed on suhteliselt lihtsa ehituseg...

Masinaehitus → Automaatika
14 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Õhkpidurid teoreetiline suur osa

Theoretical exercises Basic course, brakes Reg. No. TEC 01.10.01.06-01 en Tehniline väljaõpe Kuupäev 1999-09-24 Eelmine kuupäev 1999-09-24 Lehekülg 1(33) Teoreetilised ülesanded põhikursus, pidurid Theoretical exercises Basic course, brakes Reg. No. TEC 01.10.01.06-01 en Tehniline väljaõpe Kuupäev 1999-09-24 ...

Auto → Õhkpidurid
96 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Pidurisüsteemid

· 2 tagasilöögiklappi. Sele 6. Suruõhuseade APU (allikas: WABCO) Seadmega koos võivad olla ka rõhuandurid, mis mõõdavad suruõhu rõhku piduriharudes. Võrreldes eraldi paiknevate osadega on niisugune seade kompaktsem, odavam ja töötab kiiremini. Analoogsed teiste tootjate seadmed kannavad nimesid EAC, ECAM jms.. FuelGuardTM on uuema põlvkonna suruõhuseade. Temas on samuti ühitatud õhukuivati, nelikklapi ja rõhuandurite funktsioonid. Seade ühendatakse CAN võrgu kaudu veoki muude süsteemidega. Sele 7. Suruõhuseade FuelGuardTM (allikas: WABCO) Lisaks on tal kompressori elektroonilise juhtimise funktsioon (ESS), mis võimaldab kompressori kiiret käivitamist mootoriga pidurdamise ajal. Kompressori silindripeas paikneb eriline tühikäiguklapp. Kompressorist süsteemi viivas suruõhu torus ja õhukuivatis säilib rõhk ka kompressori tühikäigu ajal.

Auto → Autoõpetus
50 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Hüdraulika kontroltöö vastused

koguneb tahke aine pinnale. Vett siduva ainena kasutatakse tavaliselt geeliks nimetatava ränioksiidi graanuleid. Õhu kuivatamine absorptsiooni meetodil põhineb protsessil, mille puhul õhus sisalduv vesi seotakse keemiliselt kuivatusainega ja tekkinud kuivaine ja vee seos eemaldatakse perioodiliselt kuivati tööruumist. Kuiv pneumosüsteem esitab kõrgendatud nõuded õhu niiskuse sisalduse suhtes, mis vastavad esimesele,teisele ja kolmandale niiskusesisalduse astmele ja eeldab spetsiaalse õhukuivati olemasolu süsteemis. Märja pneumosüsteemi korral ei püstitata erinõudeid õhu niiskusesisalduse suhtes ja suruõhu vee sisalduse vähendamine toimub kompressori järeljahutis, õhu jahtumisel õhukogujas ja vahetult töökoha ees paiknevas filtris. 29.Suruõhu filtreerimine. Filtreerimisega tagatavad õhu omadused. Lisaks vee osakestele sisaldab atmosfäärist võetav õhk ka mehaanilisi osakesi, tolmu ja mustust, mis

Mehaanika → Hüdraulika ja pneumaatika
355 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

ERIALA Puidust kodaratega rattad 2000aastat e.m.a. Traatkodaratega rattad 1800aastate paiku 1950.aastal asendati autode traatkodaratega rattad metallratastega 1769.a auruvanker (Nicolas Cugnot) Max. 5km/h 1790.a jalgratas (M.de Sivrac) 1795.a hoburaudtee (Inglismaal) 1820.a aurusõidukite ehitamine 1845.a õhkrehvid (Robert William Thomson) 1883.a neljarattalist jalgratast meenutav aurusõiduk (auto eelkäija) 1895.a esimene bensiinimootor 1899.a rajati metallurgia laboratoorium 1910.a maailma esimene V-8 mootor 1885.a esimene mootorratas (Gottlieb Daimler) 1890.a esimene auto mille mootor paiknes ees(Rene Panhard ja Emile Levasson) 19.saj algus ­ Esimesed bussid(sõna buss on tuletatud ladina-keelsest sõnast omnibus-kõigile) 1908.a Henry Ford rajs tehase automudeli T masstootmiseks 1894.a esimene autovõidusõit Pariis-Rouen (max. Kiirus 12km/h) 1955.a Le Mans'i võidusõit (Nõudis 84 inimelu ja ...

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

Kompressor hakkab õhku ühest silindrist teise pumpama. Suruõhu andmist ei toimu. Kui rõhk langeb alla 0,6 MPa, langevad rõhuregulaatori kuulid vedru surve mõjul alla. Tühikäiguseadme kanal ühendatakse välisõhuga. Tühikäiguseadme kolvid surutakse vedru abil alla, kompressori sisselaskeklapid sulguvad ja kompressor alustab õhu pumpamist süsteemi. Õhupaagid. Täiendavate seadmetena võib olla veel vastuklapp ja õhu kraan õhu võtmiseks. Kompressori ja õhupaagi vahel on õhukuivati, mis püüab kinni vee- ja õlipiisad. Lisaks kasutatakse pneumopidurite süsteemis külmumise vältimiseks külmumise tõrjukit ehk piiritusaurustit, mis kaitseb õhusüsteemi torusid ja seadmeid kondensaadi külmumise eest. Külmumise tõrjukit saab vajadusel õhusüsteemiga ühendada või lahutada. Külmumise tõrjuk koosneb kannust, milles on 200...1000 cm3 piiritust ja tahist, mis ulatub õhukanalisse. A ­ ÜLEMINE KAMBER B ­ KESKMINE KAMBER C ­ ALUMINE KAMBER

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
103 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

kuni 100%ni nimirõhust; 3) hiljemalt 8 min möödudes käivitamisest peab haagiseta auto tarvitite kontuuris rõhk tõusma nimirõhuni; 4) hiljemalt 11 min möödudes käivitamisest peab autorongi tarvitite kontuuris rõhk tõusma nimirõhuni. Kontrollimine: manomeetri ja stopperiga. Kood 418. Õhukuivati või märgõhupaak Nõuded: 1) kondensaadi ja õli eraldamiseks suruõhust peab õhusüsteemis olema valmistaja nõuete kohane õhukuivati, kondensaadi ja õlieraldi või seda asendav eraldi õhupaak, kuhu koguneb kondensaat ja õli enne õhu sisenemist õhusüsteemi; 2) õhukuivati või märgõhupaak peavad toimima, ei tohi pihkuda. Kontrollimine: vaatluse ja seebiveega. Kood 419. Külmumistõrjuk Nõuded: 1) külmumistõrjuk peab toimima ja olema valmistaja juhendi kohane; 2) külmumistõrjuk peab olema täidetud töövedelikuga; 3) külmumistõrjuk ei tohi lekkida ega pihkuda. Kontrollimine: vaatlusega.

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
638
pdf

Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga

pruugi CO2 taseme piirnormidesse jäämine tähendada veel niiskuse eemaldamiseks piisava ventilatsiooni olemasolu. Samas põhjustab kõrge siseõhu suhteline niiskus korterites hallitusprobleeme. Eriti tõsiseks muutub olukord siis, kui suhteline niiskus tõuseb üle 7080 %. Seega on siseõhu kvaliteedi hindamisel oluline jälgida ka õhu suhtelist niiskust ja üleliigsete niiskuseralduste eemaldamiseks suurendada korteri õhuvahetust. Üha enam populaarsust koguv õhukuivati paigaldamine eemaldab küll niiskusprobleemi sümptomid, kuid ei tegele nende tekkepõhjustega ning seetõttu tuleb selle lahenduse kasutamisel olla äärmiselt ettevaatlik. Inimeste hinnangut sisekliima kvaliteedile mõjutab ka õhu liikumise kiirus ruumis. Talveperioodil tekitab liiga suur õhukiirus tõmbustunnet, seevastu suvel aitab suurem kiirus mugavustunnet parandada. Külmal aastaajal on lubatud õhu liikumise kiiruseks kuni 0,21 m/s (projekteerimiskriteeriumi CR 1752 C (madalaim) tase)

Ehitus → Ehitusfüüsika
66 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun