... on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada mingit auditooriumi (Wells, Burnett, Moriarty). ... teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamise või kauba müügi suurendamise, ürituse edendamise või isiku käitumise avalikes huvides suunamise eesmärgil Reklaami olemuse ja koha mõistmiseks on tähtsad kõigis määratlustes korduvad mõisted: identifitseeritud firma, organisatsioon, isik, tellija; kaubad, teenused, ideed; tasuline, kinni makstud; informeerida, tutvustada, esile tõsta, veenda, mõjutada; mitteisiklik kommunikatsioon, massimeedia; mingi väljavalitud auditoorium. Reklaamiobjektidena tulevad kõne alla: äriobjektid, kõik see, mida pakutakse turul müügiks; äriturgudel tegutsejad, s.t. subjektid, kes pakuvad midagi müügiks; isikud ja nende ühendused (ka erakonnad), kes tahavad realiseerida oma
parandada kellegi heaolu ilma, et kannataks kellegi teise heaolu. Vilfredo Paretoga on seotud ka Pareto jaotus, Pareto graafik ja Pareto indeks. Pareto printsiip turunduses Peamiselt saab rakendada: Tooteportfelli analüüsiks Kliendiportfelli analüüsiks Töötajate tulemuslikkuse analüüsiks 13 13) Kliendiportfell – 14) Tooteportfell – Teised mõisted: 1) Kliendi eluaegne väärtus – kõigi aktiivsete ostude summa/aktiivsete klientide arv 2) Püsikulud - Kulud, mis ei sõltu tehtava töö mahust.Nt. juhtimis- ja administratiivkulud, hoonete rendid, maksud, küttekulud, kindlustuskulud. Püsikulud moodustavad põhilise osa ettevõtte üldkuludest. 3) Üldkulud - 4) Muutuvkulud - ettevõtte kulu, mis sõltub otseselt toodangu mahust (mahust sõltumatud kulud on püsikulud)
1. Kursuse Sissejuhatus eraõigusesse läbimiseks palun lisaks eelnevalt nimetatud kirjalikele töödele vastata kirjalikult, kas olete kursusel esitatud materjali ning kursusel omandatud teadmiste ja oskuste abil leidma vastused alljärgmistele I. OSA küsimustele ja täitma tekstis olevad lüngad? I OSA. 1. Mis on tsiviilõiguse allikad? Seadus ja tava 2. Mis on Tsiviilseadustiku üldosa seaduse ülesanne ja osa eraõiguses? seaduses sätestatakse tsiviilõiguse üldpõhimõtted. 3. Mis on tsiviilõiguste ja -kohustuste tekkimise alused? Tsiviilõigused ja -kohustused tekivad tehingutest, seaduses sätestatud sündmustest ja muudest toimingutest, millega seadus seob tsiviilõiguste ja -kohustuste tekkimise, samuti õigusvastastest tegudest. 4. Mis on füüsilise isiku õigusvõime ja teovõime? (1) Füüsilise isiku (inimese) õigusvõime on võime omada tsiviilõigusi ja kanda tsiviilkohustusi. Igal füüsilisel isikul on ühetaoline ja pi
D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. L.Priimägi (2007). Reklaam & imagoloogia, mõistevara ... on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada mingit auditooriumi (Wells, Burnett, Moriarty). Reklaami olemuse ja koha mõistmiseks on tähtsad kõigis määratlustes korduvad mõisted: · identifitseeritud firma, organisatsioon, isik, tellija; · kaubad, teenused, ideed; · tasuline, kinni makstud; · informeerida, tutvustada, esile tõsta, veenda, mõjutada; · mitteisiklik kommunikatsioon, massimeedia; · mingi, väljavalitud auditoorium. Reklaamiobjektidena tulevad kõne alla: 5
Eksamiküsimused 1. Iseloomustage levinumaid õigussüsteeme? Õigussüsteem on õiguskordade kogum, millel on sarnane õigusfilosoofiline käsitlus riigist ja õigusest. Sealjuures on eriti olulised arusaamad õigusnormist, õiguse allikatest, õiguse loomisest ja kohaldamisest. Levinuimad õigussüsteemid-kontinentaalne ja üldine õigussüsteem. Eesti kuulub kontinentaalsesse õigussüsteemi. 2. Kuidas jaguneb õigus ja millised on õiguse allikad? Õiguse jagunemine-õigusinstitutsioonideks ja õigusharudeks, eristatakse kahte osa eraõigust-reguleerivad suhteid üksikisikute vahel ja avalikkuõigust-üheks pooleks riik ja meedod on autoriaataarne Õiguse allikad- Selleks, et õigusnorm oleks täidetav, peab ta olema väljendatud mingil kujul. Väljendusvorme on nimetatud ka õiguse allikaks. 1) tavaõigus (e. õiguseks muutunud tava) 2) kohtu- ja halduspretsedent 3) õigusteadus e. juristide arvamus 4) leping 5) õigusak
Reklaam informeerib meid uutest, väidetavalt paremate omadustega kaupadest ja ôpetab meid kasutama erinevate probleemide uusi tehnilisi lahendusi. Samuti peegeldab (môjutab) ta meie eetiliste ja esteetiliste vaadete muutumist. Vaidlusaluseks küsimuseks on kujunenud reklaami vahekord muutuvate ühiskondlike väärtustega. Kas reklaam on üks sotsiaalsete väärtuste muutumise (halvenemise) pôhjustest vôi ta ainult peegeldab toimunud muutusi? 10. Mida tähendavad psühholoogias mõisted: "hoiak", "isikuslik või grupimotivatsioon"? Kuidas kasutatakse nende tundmist reklaamikampaania korraldamisel? 3 Hoiak on püsiv valmisolek emotsionaalseks poolt- või vasturekatsiooniks, positiivseks või negatiivseks hinnanguks mingile sotsiaalsele nähtusele. Motivatsioon on isiksuse omadus, kusjuures iga isiksus on
ÄRIEETIKA Loengukonspekt SISUKORD 1. EETIKA MÕISTE, OLEMUS JA ARENG...........................................................3 1.1 Mõisted ja eetika filosoofid...................................................................................3 1.2 Eetika kategooriad.................................................................................................3 1.3 Eetika põhiprintsiibid............................................................................................4 Teleoloogilised printsiibid........................................................................................4 Egoism......................................................................................................................4 Utilitarism.................................................................................................................5
pildis alkoholi või selle tarbimist. § 36. Menetlus (1) Käesoleva seaduse §-des 3335 sätestatud väärteo korral kohaldatakse karistusseadustiku üldosa ja väärteomenetluse seadustiku sätteid. Kitsendavad õigusnormid on selleks, et välistada olukorda, kus õigusnormi faktilises koosseisus olevat sõna, selle sõna mõttest lähtuvalt, ei saaks laiendada nendele elulistele asjaoludele, mille suhtes ta ei tohi kehtida. Näited RS-ist kitsendavate õigusnormide kohta: § 2. Mõisted 6) reklaami teostaja isik, kes reklaami loob või teostab või korraldab selle avalikustamist, välja arvatud tehniline teostaja; Välja arvatud tehniline teostaja on kitsendav asjaolu. § 3. Reklaami põhinõuded (4) Reklaam ei tohi: 17) viidata kauba või teenuse haigust, talitlushäireid ega väärarendeid ravivale, leevendavale või tõkestavale omadusele, välja arvatud seaduses sätestatud juhtudel; Välja arvatud seaduses sätestatud juhtudel on kitsendav asjaolu.
Kõik kommentaarid