4) Täieliku integratsiooni periood 2000 - IT tuleb logistikasse Aastal 2003 Ameerika Logistika Juhtimise Keskuse Konverents. Logistika on osa tarneketi tegevusest, mis planeerib, teostab ja kontrollib kaupade, teenuste ja informatsiooni efektiivset liikumist ja ladustamist lähtepunktist tarbimispunkti jõudmisel eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi. Logistika konseptsioonid: Logistika on kaupade tootmise, hankimise ja jaotusega seotud strateegiliselt juhitud materjali, informatsiooni, raha ja teenuste voogude integreeritud protses, mille eesmärgiks on suurendada ettevõtte kasumit ja retaablust õigete strateegiliste valikute kaudu Logistika funktsioonid: Klienditeenindus - ülesanded, mis on keskendunud tarbija vajaduste kindlakstegemisele ja nende vajduste rahuldamisele. 1) Turundusstrateegia kujundamine toote, toote hinna, müügi ja reklaampoliitika kujundamine
soetushinnas. Aruandeperioodil müüdud kauba soetusmaksumus leitakse saldomeetodil: ALGJÄÄK + SISSETULEK – LÕPPJÄÄK Lausendid kauba ja materjalide kuluks kandmisel: a) kauba kuluks kandmine peale selle müüki D kaubad, toore, materjal ja teenused K ostetud kaubad müügiks b) materjalide kandmine tootmiskuludesse D tootmiskulud K tooraine ja materjal c) valmistoodangu müümisel, selle kuluks kandmine D kaubad, toore, materjal ja teenused K valmistoodang 4. Dokumentatsioon. Tooraine ja materjali ning müügiks ostetud kaupade arvelevõtmisel on aluseks tarnijate arved, saatedokumendid, kviitungid jne. Kauba ja tootmisvarude vastuvõtmisel tuleb kontrollida vastuvõetavate väärtuste kogust ja kvaliteeti ning võrrelda neid saatedokumentidel näidatuga. Saatedokumentidele teeb väärtuse vastuvõtja märkuse nende vastuvõtmise kohta. Valmistoodangu ja lõpetamata toodangu arvelevõtmise dokumentideks on vastavad aktid, kus näidatakse arvelevõetava toodangu nimetused ning kogused.
Lepingu lahutamatuks osaks. 1.2 Lepingu sõlmimisega kaotavad siduva jõu mistahes muud tahteavaldused, mida Pooled on teinud Lepingu ettevalmistamise käigus. 2. Lepingu objekt ja Töö teostamise tähtaeg 2.1 Tellija tellib ja Töövõtja teostab Lepingu tingimuste kohaselt järgmise töö: tooteesitleja / promootor (edaspidi Töö). Töö täpsem kirjeldus on toodud Lepingu lisas 1. 2.2 Töövõtja teostab Töö ajavahemikul 11.11.2016 kuni tähtajatult. Töö teostamise täpsem ajagraafik on lepingu lisa 2. 12 3. Töö üleandmine ja vastuvõtmine 3.1 Töövõtja teavitab Töö valmimisest viivitamata Tellijat. 3.2 Tellija kohustub Töö üle vaatama ja vastu võtma mõistliku aja jooksul pärast seda, kui Töövõtja on Tellijat Töö valmimisest teavitanud. Tellijal ei ole kohustust Tööd vastu võtta enne, kui on saabunud Lepingu punktis 2.2 kokku
.. · Sisenev transport: transpordiviisi, vedaja ja marsruudi valik, turvalisuse ja õigeaegsuse tagamine ... · Sissevõtt lattu: kauba ja paberite kontroll, mahalaadimine, registreerimine, sorteerimine · Ladustamine: paigutamine, vajalike tingimuste (nt külmutatud toit, kemikaalid) tagamine · Laovarude juhtimine määratakse, mida ja kui palju laos hoida, samuti tellimuste suurused ja ajad ning tellimise viis · Materjali käsitsemine: liigutamine ettevõtte sees laos ja tootmises, oluline on ülevaatlikkus, lühikesed distantsid, turvalisus, nii inimestele kui kaupadele, kasutusmugavus, õiged seadmed, pakendamine ja tähistamine. · Noppimine: (order picking) tellimuse kokkukogumine, kauba kontroll, identifitseerimine, saadetise ettevalmistamine (virnastamine, pakkimine) · Väljuv transport
Paralleelne töötamine (nihe järjest toimuvatele toimingutelt kõrvuti töötama), Muutujate kontroll (probleemi avastamine varases staadiumis) Automatiseerimine (tõhususe tõus); Ressursside planeerimine. (arvestada kitsaskohti) Nõudlusaeg- Kliendile vastuvõetav tellimustsükli täitmisaeg Läbimisaeg- (täitmisaeg, lead time) on aeg, mis kulub toote liikumiseks läbi tarneahela olukorras, kus tellitud toode puudub valmistoodangu laos ja kõik selle tootmiseks vajalikud komponendid puuduvad tootmissisendite laos. Läbimisaja lõhe- - tarneahela tüüpiline probleem, mis väljendub selles, et täitmisaeg ületab nõudlusaega (ehk kui klient ei kannata oodata). Kui täitmisaja vahe eksisteerib, tähendab see, et tarneahel ei saa terves ulatuses töötada tõmbaval printsiibil, vaid peab leidma sobiva punkti varude hoidmiseks, et viia läbimisaeg vastavusse nõudlusajaga.
tõuseb; 90ndad – logistikafun muutuvad oluliseks ka ettevõtte väliselt, kasutusele termin tarneahela juhtimine; 21. saj – konkurents ja pidev võitlus turupositsioonil -- Logistika mõiste – kreeka k logistikos e „kalkureerida oskav“/„arvutamises vilunud“; vanasti kasutati sõjaväes ametinimetusena, kes vastutasid vägede varustamise eest kõige vajaminevaga; sama Prantsusmaal vägede liikumise planeerimine jne - > enamus Euroopa armeed said sellise nim ametikohad. Kuni 20nda sajandini ainult militaarmaailmas kasutusel olnud termin. Tähtsal kohal konkurentsis, ajalooliselt on märgata, et kui kiire konkurentsi tõusul hakatakse logistikat efektiivsemaks muutma, sest kõik muud pidepunktid on juba viidud nii efektiivseks kui võimalik. Sama kehtib ka majanduslanguse puhul, kus saab kulusid vähendada logistika optimeerimisega. Logistika tähtsus ja arengu mõjutegurid, arenguetapid, logistika kui süsteem Kiisler ptk 1 kl 51-70
Raha liikumist tõendavatel dokumentidel ei ole lubatud parandusi teha. Parandus registrites: kui viga avastatakse pärast kokkuvõtete tegemist tuleb teha parandus kanne. Kasutades kas täiendus kirjet või tagasi kirjend ehk storneeritakse. Storno meetod ja märgitakse punase kirjutus vahendiga. Täiend kirjendit saab kasutada kui esialgne kirjend on õigest summast väiksem kuid kontod korrespondeeruvad . Vigade parandus: saadi hankijalt kaupu 25000 kr arve oli tasumata, hiljem saabunud arve järgi pidi summa olema 22 500.00 krooni. Näide vihikus!!!! Lausendite teisendamine: Viidi tootmisesse materjali 100000 krooni eest. Vigade korrigeerimine majandusaasta aruannete koostamises: Vead on ebakorrektselt kajastatud v kajastamata andmed eelmiste perioodide aruannetes. Aruande koostamise ajal juhtkonnale kättesaadava info ebakorrektsest kasutamisest v kasutamata jätmisest. Olulisis eelmise perioodi aruannetes kajastatud vigu korrigeeritakse tagasi ulatuvalt. Välja arvatud
Praegu ei ole logistika sageli enam konkurentide ees kulueelise saavutamise allikas, pigem on majanduslikult tõhus logistika konkurentsis püsimise eelduseks. 2. Mis on hankelogistika? Eesmärgiks on laia sortimenditooraine ja pooltoodete omandamine ning tootmise (töötlemise) paika toimetamine õiges koguses, õigel ajal ning vastuvõetava hinna eest. Hankelogistika peamised ülesanded on: • Materjali nõudluse prognoosimine; • Materjalide otsimine ja omandamine; • Materjalide kohale toimetamine ettevõttesse; • Hangete monitooring (kontroll) $ 3. Mis on jaotuslogistika? Eesmärgiks on toimetada lõpptoode lõpptarbijani neid rahuldaval moel ja ajal. 4. Mis on tarnelahel? Tarnelahel on jada logistilisi üksteisele järgnevaid tegevusi, mille eesmärgiks on kliendi rahuldamine
Kõik kommentaarid