Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Töö- kas tõesti hea elu võti ? (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Mida kõik inimesed elult tahavad ?
  • Kuid mida peab selleks tegema?

Lõik failist


Töö- kas tõesti hea elu võti ?
Mida kõik inimesed elult tahavad ? Kindlasti seda, et neil oleks õnnelik, hea, kindlustatud ning eelkõige ootuspärane elu. Kuid mida peab selleks tegema? Alati räägitakse väikestele lastele, et peab tegema tööd ning õppima, selleks ,et midagi elus saavutada. Töö kiidab tegijat- see põhimõte kehtis juba vanarahva hulgas, kuid peab paika ka praegusel ajal. Tänu tööle oleme me jõudnud sinna, kus praegu oleme. Ilma tööta ei oleks võimalik inimkonna areng ning tehnika pidev täiustumine.
Kõigele paneb aluse õppimine. Kuigi vanal ajal tarkust eriti ei
Töö- kas tõesti hea elu võti- #1 Töö- kas tõesti hea elu võti- #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-01-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Julli Semp. Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
1
docx

Tammsaare sõnum tänapäeva lugejale

Tammsaare sõnum tänapäeva lugejale Läbi aegade on inimesed pidanud äraelamise nimel tööd tegema ja vaeva nägema. Tammsaare on üritanud kirjeldada 19.-20. sajandi eesti taluelu, ja seda edukalt. Paljud teoses kirjeldatud põhimõtted kehtivad ka tänapäeval, samas paljud on muutunud. Kuid oli, on ja jääb kehtima vanasõna- töö kiidab tegijat. Teoses tegid kõik tegelased tööd. Ei olnud kedagi, kellel oleks aega üle ja tegevust vähe. Kui töö jäi tegemata, siis tasu ei saanud. See oli tol ajal karm tõde. Samas aga on see põhimõte minu jaoks elementaarne, see on kehtinud varem, kehtib praegu ja kehtib ka tulevikus. Laiskusega ei saavuta mitte midagi. Suurel määral on muutunud aga töö tegemise viis. Kui teoses kirjeldatud ajal oli rohkem vaja füüsilist tööd teha, siis praegu on olulisem vaimne töö, tol ajal oli hinnas jõud ja vastupidavus, tänapäeval aga kavalus ja intelligentsus. Andres on siinkohal kõige parem näide. Ta töötas päevad läbi oma maa

Kirjandus
thumbnail
1
doc

Anton Hansen Tammsaare tänapäeval

Anton Hansen Tammsaare on kirjanik, kellel oli väga kirev looming. Ta on kirjutanud novelle, jutustusi, miniatuure, näidendeid ja romaane. Kõige suurema tunnustuse ja on saanud Tammsaare romaanid, kus Tammsaare on üritanud kirjeldada 19.-20. sajandi eesti taluelu, ja seda edukalt. Paljud teoses kirjeldatud põhimõtted kehtivad ka tänapäeval , samas paljud on muutunud. Kuid oli, on ja jääb kehtima vanasõna- töö kiidab tegijat. Kui töö jäi tegemata, siis tasu ei saanud. See oli tol ajal karm tõde. Samas aga on see põhimõte minu jaoks elementaarne, see on kehtinud varem, kehtib praegu ja kehtib ka tulevikus. Anton Hansen on üelnud, Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb armastus. Kuidas muutub ajas see tsitaat? Laiskusega ei saavuta mitte midagi. Suurel määral on muutunud aga töö tegemise viis. Kui kirjaniku eluajal oli rohkem vaja füüsilist tööd teha, siis praegu on olulisem vaimne töö, tol ajal oli hinnas jõud ja vastupidavus, tänapäeval aga kavalus ja int

Eesti keel
thumbnail
8
docx

Tõde ja õigus, mäeküla piimamees ja vihurimäe kokkuvõte.

Peremehed on seal Andres ja pearu, Pearu talu nimetati oru taluks või siis ka tagapereks. Andrese talu oli mäe talu või siis eespere. Jutustatakse seal nende kahe talu tegevustest ja omavahelistest sõdimistest. Raamatu nimi on kooskõlas selle teose tegevusega. Andres ajab seal koguaeg oma tõde taga raske töö ja vaevaga, aga pearu jääb alati tänu oma kavaluse alati õigeks. 2.Kas järgmised väited on tõesed või valed. Argumenteeri a) Andres armastas tõesti Krõõta, kuna Krõõt sünnitas talle lapsi. Andres ei peksnud kunagi Krõõta. Ta hoolis Krõõta tervisest nii palju et palus lausa jumalat. Oli isegi valmis loobuma oma kaua oodatd pojast, Peaasi et Krõõt ellu jäääb. Kuid nii see ei läinud. b) Krõõt ei olnud väga iseloomutu inimene,kuna ta armastas ja hoolitses laste kui ka Andrese eest väga. Talle ei meeldinud inimesed kes ei saa lastega läbi. Ta ei lastnud ennast teistel mõjutada

Kirjandus
thumbnail
2
doc

Esee Vargamäe kohta

See, kuidas Tammsaare teoses tegelased tõde ja õigust otsisid seisnes selles, et nad hakkasid ennast kaitsma kiusliku naabri eest, Tammsaare teoses tõde ja õigus kajastub elu tegelik pale, see seisned selles, et kõik elus pole nii lihtne kui see tegelikult võib näida. Nimelt romaan "Tõde ja õigus" algab sellega, et teose tegevuspaika Vargamäele saabud selle äsja ostnud uus omanik Andres Paas koos oma abikaasa Krõõdaga. Seal Vargamäe talus nad loodavad koos edukalt uut elu alustada. Kõik näib Vargamäel alguses sujuvat, kuid peagi tutvub Vargamäe andres oma üleaedsega Oru Pearuga, kes aga osutub üheks kiuslikuks naabriks ja hakkab tasapisi oma naabrile erinevat sorti häda kaela tooma, näiteks kui Andres kohtus esimest korda Oru Pearut kutsus pearu teda ja tema naist kõrtsi, olenevalt Andrese ja Krõõda suurest vastuolust kõrtsi minna. Seepeale algasid Andresel tülid naabriga. Tõe ja õiguse otsing romaanis kajastub selles, et Andreses hakkab naabriga võitlema

Kirjandus
thumbnail
2
doc

Tammsaare tähtsus

Miks on Tammsaare eestlastele tähtis? Kui tuleb jutuks, milline eestlane oma iseloomult ja tegemistelt on, siis pakutakse tavaliselt välja sellist eestlase prototüüpi, nagu Anton Hansen Tammsaare teda kirjeldanud on ­ tööka, alalhoidliku ja konservatiivsena. Tammsaare ei kirjelda taustu, vaid peab oluliseks inimese tegevust, käitumist ja hingeelu. Ajad on küll muutunud, aga eestlane ei ole ajas muutunud, vaid püsib ikka sellisena, nagu Tammsaare teda kujutas. Ega asjatult ei peeta A. H. Tammsaare "Tõde ja õigust" rahvusliku iseloomu ja eestlase identiteedi üheks alustaladeks. Aga mis teeb teeb Tammsaare eestlastele nii tähtsaks ja miks me veel praegu ja kindlasti ka tulevikus temast räägime? Tammsaare on üks vähestest kirjanikest, kes on püüdnud eestlase hingellu, tegemistesse ja mõttemaailma süveneda ning kellel see ka õnnestunud on. Ta on avastanud eestlase tõelise olemuse. Tema teostes on tähtsal kohal võitlus - võitlus nii loodusega kui

Kirjandus
thumbnail
29
doc

Õpimapp - Tammsaare ja Gailit

Seesuguseid stseene muutis leebemaks Pearu ja Andrese vaheline rivaalitsemine. Pearu oli kõiki Eespere peremehi siianii endast nõrgemaks ning madalamaks pidanud, kuid kui selgus, et Andres on oma au kaitsmises sama visa kui töös ja ei jäta oma jonni, riivas see Pearut. Ta tundis eneseteostamise vajadust ning pidi end ka naabritele tõestama. Lõpuks muutus asi juba halenaljakaks. Mulle meeldis väga see, kuidas noor Andres Pearu paika pani ning Pearu selle peale tõdes, et tõesti head ajad Vargamäel möödas on. Viimasele meeldis väga seesugune kemplemine ning ta tundis end üsna enesekindlalt. Elatigi selle nimel, et mitte naabriga sarnane olla ning tehti asju mitte nii, et endal parem oleks, vaid nii, et teisele kahju teha. Vaenlane võib meie elus mõnikord muutuda palju tähtsamaks kui lähedased ­ sõbrad ja perekond. Seda illustreerivad hästi Hando Runneli öeldud sõnad: ,,Kui sõbrad on surnud või hüljanud minu,

Kirjandus
thumbnail
3
odt

Anton Hansen Tammsaare - "Tõde ja õigus"

Anton Hansen Tammsaare ,,Tõde ja õigus" I osa 1. Teose tegevusaeg: 19.sajandi viimane veerand (1870-1890) Tegevuskoht: Vargamäe Oru ja Mäe talu ning külakõrts Mõju teose sündmustikule: Kuna tegevuskohaks on Vargamäe, kus oli ka Tammsaare vanematekodu, siis raamatu aine on võetud autori vanematekodust ja elust. Ning samuti kuna Eestimaal oli kaotatud pärisorjus (1816.aastal), oli talupoegadel võimalik osta endale maad, seda ka ise harida ning edasi pärandada tulevastele põlvedele. Seda sama plaanis ka Andres teha. ,,Algas töö, algas eluaegne töö, algas töö, millest pidi jätkuma isegi tulevastele põlvele. Sest olgugi, et peremees ainult paar kuud abielus, ometi mõtles ta juba järeltuleva soo peale, tähendas ju abielu temale eelkõige lapsi. Ehk kas maksis Vargamäele elama asuda mõttega, et pärast sind talitavad siin võhivõõrad inimesed? Ei, seda mitte. Selle mõttega oleks võinud ükskõik kuhu minna, mitte aga

Kirjandus
thumbnail
11
doc

Tõde ja Õigus I osa ( Põhjalik )

„ Tõde ja Õigus „ I Anton Hansen Tammsaare Võitlus maaga 1.Siin mägi ja seal mägi ja kolmas ja veel rohkemgi. Mägedel põllud ja hooned, mägede vahel ja nende vahel aina soo ja tükati raba, kaetud kidura võserikuga. Mõlemal pool teed ummistunud kraavid, milles turvas oli keskele kokku kuhjatud. Tee põhjaks haod või rida puupakke kõikuval pinnal. Tee kõrval, teisel pool kraavi, vaevakase ja vaevapaju raagus põõsad, harva mõni laia ladvaga sookask. Suurem osa põldudest oli kas rohusoo või samblaraba männijässidega. Heinamaagi oli kas rabaserv, soonepealne, vaevakasesoo või kiikuv jõeäärne, mis praegu vett täis. Hooned olid jäetud risakile ja laokile. Aiad õue ümber seisid vaevu püsti, väravad kannatasid vaevu kinni ja lahti lükkamist. Õue polnud olemaski, vaid ukse ees oli sigade karjamaa. Andres mõistis sel hetkel ,et algab suur töötegemine. Kuid unistused ilusast kodust

Kirjandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun