Anti Samsonov, Mihkel Treufeldt, Robin Mõttus, Otto Abel
Tarbimine
Üllatus?
Meie üllatuseks on see, et peamine
tootmismaa on Eesti
Kõige kaugem – USA ja Prantsusmaa
Kodust pärit toidu osakaal on suur
Kaugelt pärit tooted.
Miks?
Parem maitse (Norra lõhe )
Harjumus antud toodet tarbida
Eestis ei toodeta sellist toodet
Juhuslikult sattus ostukorvi
Ostueelistus
Põhjuseks, miks antud toode valiti on
peamiselt hind
Siis maitse
Ja jälle sattus juhuslikult korvi
Keskkonnasõbralikud
tooted
• Kodused tooted ja mõned ka poest
Keskkonnasõbraliku
45%
d
55%
Tavalised
Pakendid
Pakendatud kaupa oli 55%
12%
20%
Kilekotid
20%
Klaastaara
Plasttaara
Plastikpakend
48%
Tervislikkus
KAUBAÕPE. TOIDUKAUBAD 1.ÜLDOSA 1.1. Toidukaupade omadused Toidukaubad on toit, mida ostetakse ja müüakse hulgi- või jaekaubanduses, toitlustusettevõtetes või eksporditakse või imporditakse. Toit toiduained ja toiduainete segud on mõeldud inimesele söögiks või joogiks töötlemata või töödeldud kujul. Toidukaupade kaubaõppe aineks on toidukaupade tarbimisomadused ning liigitamine ja sortiment. Toidukaupade tarbimisomadused jagunevad sensoorseteks, füüsilisteks, toitelisteks, funktsionaalseteks ja hügieenilisteks. Sensoorsed ehk organoleptilised omadused on määratletavad meeleorganite abil. Nendeks on maitse, lõhn, kuju, värvus, konsistents (kompimise teel määratletav omadus) jt.. Füüsilised omadused on elastsus, poorsus, lahustuvus, sulamis- ja tahkumistemperatuur jt.. Toitelised omadused tulenevad keemilisest koostisest, mis määravad ära toidu toiteväärtuse. Funktsionaalsed omadused on pakend, säilitamise- ja transpordi
Programm „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013“ SIRJE REKKOR ANNE KERSNA ANNE ROOSIPÕLD MAIRE MERITS TOITLUSTUSE ALUSED KOHANDANUD: ANA KONTOR 2013 1 SISUKORD 1. Toitlustusettevõtete ja teenuste liigid 4 Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed 4 Kiirtoiduettevõtted 6 Kohvikud 8 Sööklad ja teised suurköögid 10 Restoranid 13 Baarid 19 Catering-ettevõtted 21 2. Toitumise alused
Kõik kommentaarid