Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Sõjajärgne arhitektuur, internatsionaalne stiil (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


SÕJAJÄRGNE 
ARHITEKTUUR
INTERNATSIONAALNE  
S
And T
rea  I
Te I
ra L
sväli
Kunstielu Pariisis pärast sõda
◦ Suur näitus Pariisis 1944. aastal,  aukohal   Picasso  ja  Matisse
◦ Noorem kunstnike põlvkond oli omaks võtnud modernismi põhimõtted ning hakanud 
oma loominguga jõudma abstraktsionismini
◦ Valitses  pluralism
◦  Abstraktsionism , sõjaeelne konstruktivism,  kubism , (sotsialistlik)  realism
impressionism.
◦ 1930. a hakkas Taani mööblimeister Ole  Kirk  Christiansen tegema puust mänguasju 
kohalike talunike lastele. Firma nimeks sai  LEGO .
Pablo  Ruiz Picasso (1881-1973)
◦ Täisnimi: Pablo  Diego  José  Santiago   Francisco  de  Paula   Juan  Nepomuceno Crispín 
Crispiniano de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz Picasso
◦ Kubismi rajaja
◦ Töötas kuni surmani väga mitmes laadis
◦ Hilisematel aastatel lähtus tihti kuulsatest minevikukunstnike teostest
◦ Joonistustes ja graafilistes teostes esines tihti erootilist temaatikat
”La Vie”, 1903
”Guernica”, 1937
Chicago  Picasso”, 1967
Vasakule Paremale
Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #1 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #2 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #3 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #4 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #5 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #6 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #7 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #8 Sõjajärgne arhitektuur-internatsionaalne stiil #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-04-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Andrea0255 Õppematerjali autor
Slaidiesitlus kunsti ajaloost sõjajärgse arhitektuuri ja internatsionaalse stiili ning kunstnike kohta.
Lisatud erinevad kunstiteosed.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
docx

Kubism

mõjutatud peamiselt tema Hispaanias olemisest ja reisimisest, sügavat mõju töödele avaldab ka tema lähisõbra surm. Piltidel kujutatakse akrobaate, arlekiine, prostituute ja vaeseid. Eriti iseloomulik on sel perioodil vägivaldse anatoomia kujutamine. Tähtsamateks töödeks võiks lugeda: "Vana kitarrimängija" (1903), tema autoportree, "Tragöödia", "La Celestina" Roosa periood (1905­1907), seda ajavahemikku iseloomustab lõbusam ja rõõmsam stiil roosa- ja oranzitaoliste värvidega. Ka siin domineerib maalidel arlekiinide ja akrobaatide rohkus. Tema tööd on mõjutatud Fernande Olivierist, skulptor ja kunstnik Pariisis. Rõõmsameelsus töödes on tingitud ka Pablo Pariisis olemise algusaastate romantilisusest ja õhkamisest, mida ta suurlinnas alguses koges. Selle perioodi tippteosteks võiks lugeda: "Arlekiinide perekond", "Arlekiinide perekond ahviga", "Kaks noorukit", "Tüdruk kitsega", "Alasti poiss"

Kunstiajalugu
thumbnail
14
doc

20. sajandi kunst

muutnud, tugevnes religiooni autoriteet (olulisemad parateadused), kunst polnud enam teaduse liitlane, vaid ülim väärtus. Sümbolism - käsitleti suuri ja igavesi teemasid (surm, sünd, erootika, armastus, üksindus), olukordi toodi välja ebatavaliste mitmetimõistetavate süzeede abil, rõhutati, et elu on müsteerium, oluline mida kujutatakse, mitte kuidas. Tegemist on literatuurse kunstiga. Sümbolism on vool, mitte stiil. Tihti anti mütoloogilistele tegelastele ebatavaline isiklik tähendus. Värvid on salapärase muinasmaailma loomise vahendiks. 1890. aastail oli peamiseks esinemiskohaks Pariisis Roosiristlaste ordu järgi nimetatud salong. Sümbolist pidi kujutama imepärast ja müstilist. Tihti kujutatakse inimhinge sisemist traagikat. Maal: Pierre Puvis de Chavannes (loetakse sümbolismi eelkäijaks) Gustave Moreau Odilon Redon Ferdinand Hodler

Ajalugu
thumbnail
38
docx

Moodne Kunst

voolud. Skulptuurid on enamasti suuremõõtmelised ja lihtsa vormiga, tinglikult saab jagada kaheks: loodus lähedased tööd, abstraktsionism. Esimesse rühmitusse kuulub saksa skulptur ernst barlach. Teise rühmitusse kuulub: Henry Moore. Abstraktsionismi maali kunsti alla kuulub Constantin Brancusi. Uusimat skulptuuri iseloomustab erinevate materjalide kokku kombineermine, tehti skulptuure millel oli ainult piirjooned. Üritati teha liikuvaid skulptuure. 17 saj arhitektuur. Arhitektuuris kehtivad uued põhimõtted, ehitusmaterjalid ja ehitus viisid. Väga palju hakati kasutama metall konstruktsioone ja klaase. Esimene metallist ja klaasist hoone valmis 1851. Aastal Londonis kristall palee. Eest vedaja oli sellel Prints Albert. Põles mingis tulekahjus ära 1931ndal aastal. Teine kuulus metall valmis samuti maailma näituse jaoks 1889 aastal. Kõrgus on 320m, 3 platvormi. Ehitamiseks kasutati 15 000 metall detaili.

Kunst
thumbnail
161
docx

Kunstiajalugu 20-21 sajand

rahutused kasvasid ja ühiskonna paranemist/edenemist ei olnud toimunud, usk teaduse ja kunsti liitu hakkas kaduma (mitte just kõikjal, aga üldiselt) See pinge väljendus teemades- Sümbolism - Sümbolistlikel kunstiteostel ei ole ühiseid vormitunnuseid, seda ühendavad teemad ja süzheed (osa sümboliste kasutab akadeemilist, osad realistlikku, osad juugendlikku, art noveau stiili) Juugend , an- uut tüüpi vormilooming, uut tüüpi stiil. - Kolmas mõiste sajandivahetuse kunstis ­ postimpressionism - Uut tüüpi stiilide esile kerkimine toimus paljudes riikides, eri kohtades kandis eri nime (prantsusmaal ­ modernne stiil/art noveau; Uus ajakiri saksamaal ­ Juugend (levis saksamaa mõjul ida-Euroopasse jne); Austrias mingi kolmas asi jne (seotud kontranäitustega viinis).. üldiselt tegu kõikjal sama asjaga aga nimetused erinevad,

Kunstiajalugu
thumbnail
119
doc

20 SAJANDI KUNST

käitumisele, kõnemaneerile jne.; kõik harmoneerus peeneks kaasaja eluviisiks, millest ei puudunud magus dekadents. Kultiveeriti peent, elitaarset ilu, mis andis Oscar Wilde`ile põhjust mänglevaks paradoksiks: loodus jäljendab kunsti. Elu ja kunsti ühtsuse ideega seondub omakorda kõigi kunstide ühtsuse idee. Juugendkunstnike teoseid hakati iseloomustama muusika termineid kasutades: ,,rütmiline joon", ,,meloodiline joonistu" jne. Taotleti kunstide sünteesi: arhitektuur, interjöörid, daamide kleidid, lauanõud ja nendes serveeritav toit, muusika, luule, maalid koos raamidega ­ kõik olid võrdselt olulised täiusliku terviku loomisel. Selle aja kunstnikele oli võõras kitsas spetsialiseerumine: kunstnik võis korraga olla nii arhitekt, ruumikujundaja, keraamik, maalikunstnik, moelooja kui kunstiteoreetik, kelle looming moodustas ühe harmoonilise terviku. (Nt. Ch. R. Mackintosh, G. Klimt jpt). KUNSTNIKUD GUSTAV KLIMT (1862-1918)

Kunstiajalugu
thumbnail
103
doc

Kunstiajaloo kokkuvõte

; kõik harmoneerus peeneks kaasaja eluviisiks, millest ei puudunud magus dekadents. Kultiveeriti peent, elitaarset ilu, mis andis Oscar Wilde`ile põhjust mänglevaks paradoksiks: loodus jäljendab kunsti. Elu ja kunsti ühtsuse ideega seondub omakorda kõigi kunstide ühtsuse idee. Juugendkunstnike teoseid hakati iseloomustama muusika termineid kasutades: ,,rütmiline joon", ,,meloodiline joonistu" jne. Taotleti kunstide sünteesi: arhitektuur, interjöörid, daamide kleidid, lauanõud ja nendes serveeritav toit, muusika, luule, maalid koos raamidega ­ kõik olid võrdselt olulised täiusliku terviku loomisel. Selle aja kunstnikele oli võõras kitsas spetsialiseerumine: kunstnik võis korraga olla nii arhitekt, ruumikujundaja, keraamik, maalikunstnik, moelooja kui kunstiteoreetik, kelle looming moodustas ühe harmoonilise terviku. (Nt. Ch. R. Mackintosh, G. Klimt jpt). KUNSTNIKUD GUSTAV KLIMT (1862-1918)

Kunstiajalugu



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun