.� Roger Harrison, Charles Handy Kuidas kultuuritüüpe uurida? 2 .� Nn dimensioonide meetod, mille puhul tuletatakse (empiiriliselt, teoreetiliselt) mingid mõõdetavad parameetrid, luuakse vastavad skaalad, millele sõltuvalt antud näitajate esinemissagedusest/tugevusest paigutuvad uuritavad kultuurid .� Selle meetodi puhul käsitletakse kultuure enamasti kahemõõtmelise maatriksi abil. .� Geert Hofstede Organisatsioonikultuuri tüübid (Desmond Graves) Olulised küsimused. Milline on.. .Hea ülemus . Hea alluv . Liikmete prioriteet . Edukas kollektiivi liige . Töötamise motiiv . Omavaheline koostöö . Konflikt . Otsustamine -ühes või teises organisatsioonitüübis? Hea kultuuriga ettevõtted .� Julgustati (riskima) .� Soodustati initsiatiivi .� Inimestesse suhtuti lugupidavalt .� Töötajaid kaasati .� Otsuseid langetati ’’rohujuure tasandil’’ Geert Hofstede panus
Nordström, Ridderstråle arvasid, et organisatsiooni edukus sõltub kõigepealt paindlikkusest ja kohanemisvõimest pidevalt muutuva väliskeskkonnaga, mis dikteerib strateegia ja taktika, määrab organisatsiooni struktuuri ja peamised juhtimise vormid. Et saavutada edu peab inimene võtma riski ja tulema välja millegi teistsugusega - sellisel juhul on sanss saada kunagi edukaks ilma riski võtmata kaotad nii või teisiti. AS Pöörane peab olema Keskendunud - täpselt suunatud, kindla kitsa fookuse ja selge sihiga; Võimendatud - sisemiste võimete arendamise teel sisenetakse uutele kohalikele ja globaalsetele turgudele; Innovaatiline - pidevas uuenemises nii strateegia ja organisatsiooni, inimeste võimete ja teadmiste, kui klientide nõudmiste rahuldamise seisukohalt; Heterarhiline - väiksem, lamedam, ajutine, horisontaalne, ringikujuline, avatud, mõõdetav 1.25 Milles seisneb juhtimises praktiku teooria?
Nordström, Ridderstråle arvasid, et organisatsiooni edukus sõltub kõigepealt paindlikkusest ja kohanemisvõimest pidevalt muutuva väliskeskkonnaga, mis dikteerib strateegia ja taktika, määrab organisatsiooni struktuuri ja peamised juhtimise vormid. Et saavutada edu peab inimene võtma riski ja tulema välja millegi teistsugusega - sellisel juhul on šanss saada kunagi edukaks – ilma riski võtmata kaotad nii või teisiti. AS Pöörane peab olema Keskendunud - täpselt suunatud, kindla kitsa fookuse ja selge sihiga; Võimendatud - sisemiste võimete arendamise teel sisenetakse uutele kohalikele ja globaalsetele turgudele; Innovaatiline - pidevas uuenemises nii strateegia ja organisatsiooni, inimeste võimete ja teadmiste, kui klientide nõudmiste rahuldamise seisukohalt; Heterarhiline - väiksem, lamedam, ajutine, horisontaalne, ringikujuline, avatud, mõõdetav 1.25 Milles seisneb juhtimises praktiku teooria?
Strateegiline juhtimine eksam 1. Selgitada strateegilise juhtimise uuemaid käsitlusi oma töökaaslastele. Strateegilise juhtimise uuemad suunad on: · Ressurssidel ja kompetentsidel baseeruvad strateegiad koolkonna lähenemise võtmeks on tuumkompetentsi mõiste. Tuumkompetents on oskuste, tehnoloogiate, teadmiste ja ressursside integreeritud kominatsioon, mis läbi organisatsioonilise õppimise on arendatud täiuslikkuseni. Sisemine oskuste, tehnoloogiate, teadmiste ja ressursside kooslus baseerub harva üksikisikutel või väiksematel ettevõttesisestel gruppidel, samuti ei ole tuumkompetents mingit tüüpi kaubamärgiga seotud vara ega tootmisprotsess. Pigem on tuumkompetentsiks suutlikkus kaubamärki ja tootmisprotsessi juhtida, organiseerida ja hallata. Selleks, et tuumkompetents viiks välja konkurentsieelise kujunemiseni, peaks ta peale integreeritud terviku moodustamise olema väärtuslik kliend
TULEMUSJUHTIMINE KUI VÕIMALUS PERSONALI ARENDAMISEKS Referaat SISUKORD SISSEJUHATUS Käesolev referaat teemal Tulemusjuhtimine kui võimalus personali arendamiseks on valminud grupitööna aines inimressursi juhtimine. Referaat koosneb 5 osast. Esimesed kolm osa on teoreetilised ja kaks viimast osa põhinevad praktilistel näidetel. Esimeses osas defineerime ära, mis asi on tulemusjuhtimine, milles seisneb tema põhiidee ja milline võiks olla organisatsioon, kus seda rakendatakse. Referaadi teine peatükk hõlmab tulemusjuhtimise etappe. Meie käsitleme tulemusjuhtimist 5 etapilisena, kuid põgusalt mainime ära ka teise võimaliku mudeli. Kolmandas peatükis oleme käsitlenud personaliarendamise meetodeid läbi erinevate aspektide. Neljas peatükk on kõige väiksema mahuga. See on pühendatud tulemusjuhtimise kriitikale ehk siis, mis kõik võib viltu minna. Proovime analüüsida ettetulevaid takistusi ja arutleda sell
transformatsioon ühest seisundist teise. Konfiguratsiooni koolkond uurib põhjalikult seda, kuidas efektiivselt juhtida starteegilisi muudatusi. 3. Millised on strateegiad organisatsiooni erinevates valdkondades? Kuidas omavahel seotud? Organisatsiooni strateegia neli tasandit, mis on omavahel seotud. x Korporatsioonitasandi strateegia vastab küsimusele "Kus äris me peame olema?". Et maksimeerida pikaajalisi kasumeid, lähenetakse organisatsioonile kui tervikule, mis moodustab äri allüksustest ja tootmisliinidest. Selle tasandi strateegilised aktsioonid puudutavad tavaliselt uute allettevõtete omandamist, uute ühisettevõtete loomist valdkondades, kus ettevõte seni ei ole tegutsenud. Peamised strateegiad on vertikaalne integratsioon, toodete mitmekesistamine ja strateegilised liidud. x Äritasandi strateegia vastab küsimusele ,,Kuidas me konkureerime?". See puudutab iga allüksust ja
EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid 8 1.1.
Infosüsteemide (IS) valdkond (IS valdkonna spetsialisti teadmised) Infosüsteemide valdkond Tegeleb kõigega, mis on seotud inimvõimete suurendamisega infotehnoloogia abil ja see puudutab: · probleemide lahendamist · otsuste vastuvõtmist · vajalike tegevuste sooritamist · arusaamise/mõistmise loomist Täpsemalt tegeletakse probleemidega, mis on seotud infotehnoloogiliste ressursside ja teenuste soetamise, kasutamise ja juhtimisega organisatsioonis - probleemidega, mis on seotud kasutatavate infotehnoloogiliste infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks. Infosüsteemide valdkonna spetsialisti teadmised · ärialased teadmised · infotehnoloogia-alased teadmised · analüütiline ja kriitiline mõtlemine · suhtlus, meeskonnatöö oskused Kokku võetuna infotehnoloogial põhinevat ettevõtet ja tema arendust puudutavad teadmised Infotehnoloogia (IT) definitsioon Infotehnoloogia (IT) üks v?
Kõik kommentaarid