Andkem oma elukutsele võlu sõnades ja tegudes, nii et tublid ja andekad noored sooviksid saada õpetajaks! Kutse-eetika seab õpetaja ette kõrgeid nõudeid. Me maalisime nendest nõuetest üsna täieliku pildi, ideaalpildi. Ideaali saavutamine on praktikas võimatu, ta on aga meile teenäitaja. Sellest, kui lähedale me ideaalile oleme jõudnud, sõl- tub, mil määral me tunneme rõõmu oma tööst ja mil määral tuntakse rõõmu meist. Kutse-eetika järgimine on õpetajale väga tähtis, sest ainult õpetaja enda kõlbeline teadvus võib teda suunata täiendavatele pingutustele ja varjatud võimaluste ärakasutamisele. Kõikide aegade parimad õpetajad on õpilasi kasvatanud paremini, kui nende käest on nõutud. Kutse-eetika normide täitmine nõuab õpetajalt palju pingutusi ja pidevat enesetäiendamist. Ühiskonna kõik liikmed peaksid teda selles toetama, sest õpetajad on meie tulevik. Me oleme harjunud ütlema, et lapsed on meie tulevik.
tekkinud ka haridusministeeriumil seisukoht, et erikoole vähendada ning erivajadustega õpilased tuua üle tavakooli. ,,Kaasav haridus ei tähenda ainult kõige raskemate, puuetega laste õpetamist tavaklassi tingimustes, vaid hariduslikku erivajadust laias mõistes. Et kõik lapsed, kes on haridusest kõrvalejäämise ohus, oleksid kaasatud õppetegevusse." (Pärismaa, 2013, 2.) HEV õppe koordineerimine on õpetajale lisaülesandeks või lisatööks, millega riigi poolt ei kaasne õpetajate palgafondi suurenemist, pigem peab koolijuht ise leidma võimalusi, et õpetajat, kes sellist ülesannet täidab, motiveerida. HEV koordinaatori roll koolis on kooliti kindlasti väga erinev. Arvan, et suure õpilastearvuga koolides selline koordineerija on ka vajalik ning kindlasti on sellistes koolides ka koordineerimist rohkem kui mõnes väga väikeses koolis, kus tööd ka kindlasti tunduvalt vähem.
Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat Tõlkija Katrin Mägi Toimetaja Berk Vaher Küljendus ja trükk AS Ecoprint ISBN 978-9949-481-23-1 Raamatu väljaandmist toetab Euroopa Sotsiaalfondi kaasabil Eduko programm 2 3 Arvustajad raamatust „Käitumine klassiruumis“ / (esimene ja teine väljaanne) „Bill Rogers pakub igale õpetajale laialdast suhtluskorralduse võttestikku. Ta annab selgeid juhtnööre, kuidas kohaldada kutsealast õiglustunnet ja emotsionaalset pädevust varajasest, minimaalsest sekkumisest kuni kõige raskematele õpilastele ja pingelisematele olukordadele reageerimiseni. Ta soovitab ka mooduseid, kuidas töötajad saaksid üksteisele toetavamat keskkonda luua – sealhulgas mentorlust. Mul pole küllalt sõnu, et „Käitumist klassiruumis“ kiita
Kaasaegsetel noortel on tänapäeval palju probleeme. Probleemid saavad alguse varajases nooruses ja algavad tihti alkoholi tarvitamise ja suitsetamisega. Suitsetama hakatakse kuuendas või seitsmendas klassis, sest tahetakse olla niinimetatud ,,kõva mees". Siis käiakse vahetundides ja pärast kooli. Tänapäeval on aga noored läinud nii jultunuks, et suitsetatakse juba kooli ees. Tihtipeale jäädakse ka vahele ja seda siis kas direktorile, õppealajuhatajale, õpetajale või siis hoopis politseile, kes käib kooli ümber patrullimas. Vahele jäämine toob aga omakorda probleeme, sest siis saadakse kas käskkiri või kui sa oled enne endale palju pahandusi kaela toonud, siis võidakse sind ka koolist välja visata. Suureks probleemiks on ka alkoholi tarvitamine, millega alustatakse samuti vara, mis on noorte juures üks suur viga. Nagu on teada, keerab alkohol tervise nässu. Noored
terviklikkusest ja pöörama palju suurimaid luuletajaid. rohkem tähelepanu loovale eneseväljendusele. Ja kes teab, kas Juhanist olekski saanud Tuleb saada lahti olukorrast, Jüri Üdi (Juhan Viidingut), kui tal kus õpilane mõtleb peamiselt sellele, polnuks tihedat kokkupuudet luuleilmaga. mis hinde või mitu punkti ta iga liigutuse Siit edasi mõeldes me ei saa iialgi eest saab. Hea kool peaks olema põnev teada, kui palju andekaid lapsi ei ole ergastava paik isegi kui hindeid ei pandagi. Seal kultuurikeskkonna puudumise peaks olema huvitav vaielda, rahuldada tõttu saanud silmapaistvaks inseneriks, oma uudishimu, võrrelda oma maailmanägemist arhitektiks, luuletajaks, heliloojaks, õpetajaks. õpetaja ja kaaslaste arusaamadega, See ongi mõtlemise koht just
3 KOOLITÖÖD, ISESEISVAD TÖÖD, NENDE ESITAMINE Inimkonna suurim küsimus pole see, millal sa õpid, vaid millal sa käitud õpitule vastavalt?- Neale Donald Walsch (,,Kõnelused Jumalaga") 3.1 Tööde esitamine Küsimusele, kuidas õpilased hindavad oma tööde sisu, vormistust ja õigeaegset esitamist, saime tulemuseks järgneva: Korrektse vormistuse ja sisuka töö esitab õigeaegselt õpetajale 90% vastajatest. 10% vastajatest leidis, et ta töö pole sisult väga hea, vaid pigem keskpärane. Ükski vastajatest ei esita oma tööd pärast tähtaega ebakorrektse vormistusega. Sellest võib järeldada, et oma tööd teevad Tartu KHK keskhariduse baasil õppijad korrektselt ning õigeaegselt. Võimalik, et see on tingitud ka keskkoolis sisseharjutatud töö tulemus, kus kõik tööd tuli alati õigeaegselt esitada
taibukamaid õpilasi üldse. Tema suhe eelmise õpetajaga on ehtne näide sellest, et osad õpetajad lihtsalt ei oska olla oma ala professionaal ja hindab õpilasi eelarvamuste järgi aga mitte lapse teadmiste, sest hetkel läheb ju poisil väga hästi. Eks ole ju kõigil vahest paha päev aga sündmused mis toimuvas selles pahal päeval ei peaks mõjutama järgmisi tööpäevi ( Halva päeva sündroom lk 27). Tauri alla kõik sai alguse mingist kuulujutust kus poiss kaitses ennast ja õpetajale tekkiski arvamus, et õpilane on pätt ja ei midagi muud. Poiss tundiski, et tal pole mõtet pingutada, Tauri ema ütleb väga hästi selle kõige kohta(11.30): ,,Õpetaja peab olema professionaal, mitte lähtuma oma emotsioonidest, ei tohi teha lastel vahet( lk 89 Robertsoni tsitaat). Eksperimendi algusest on möödas neli kuud esimene veerand on möödas, esimese veerandi tunnistuse hinded olid masendavad paljud õpilased said isegi väikese sokki kuna nüüd pandi ju hindeid teadmiste põhjal
võitlust koolivägivallaga, klassiga hakkama saamist ja lastega suhtlemist. Õpetaja vajab varasemast põhjalikumat ettevalmistust. Tähtis osa sellest on lektoril, kes peaks rääkima rohkem oma isiklikest praktilistest kogemustest ja kuidas on olukorrad lahendanud. Ei tohiks piirduda ainult näidetega mis on kuuldud teistelt kolleegidelt. Noortele õpetajatele valmistab raskusi see, et pannakse liiga suurt vastutust õpetajale. Vanemad ootavad kõiki murede lahendusi õpetajalt. Arvatakse, et kuna õpetaja on seda ülikoolis õppinud, siis on see põhiliselt tema kohustus ja sest ta saab palka, on ta selleks kohustatud. Koolil on raske vägivallaga võidelda, kui seda reklaamitakse lastele ühiskonnas igal moel. Vägivallale peaks reageerima iga kodanik, mitte ainult haridus töötajad. Kuid ei pöörata piisavalt tähelepanu õpetaja toetamisele ja probleemsete kodudele.
Kõik kommentaarid