Õiglane kaubandus Johanna-Liis Pabusk Ketrut Laskar 10c klass Õiglane kaubandus ... ... kaubandus, mis taotleb suurema võrdsuse saavutamist rahvusvahelises kaubanduses, et pakkuda paremaid kaubandustingimusi eelkõige arengumaade väiketootjatele ja kaitsta nende õigusi. ... maailma suurim sertifitseerimissüsteem ... ainus süsteem, mis seisab arengumaade väiketalunike ja istanduste tööliste heaolu eest. ... rahvusvaheline kodanikualgatus. ... solidaarsus arengumaade tootjate ja arenenud riikide tarbijate vahel. ... tootjale ei kompenseerita mitte ainult majanduskulusid, vaid tootja
Õiglane kaubandus Mida tähendab õiglane kaubandus ? Õiglase kaubanduse ehk Fairtrade märk tootel tagab paremad majanduslikud ja sotsiaalsed tingimused Aafrika, Aasia ning Kesk- ja Lõuna-Ameerika talunikele ja töölistele. Süsteemis osaleb üle 1 100 000 tootja 63 arenguriigis, kaupu müüakse Euroopas, Põhja- Ameerikas, Jaapanis ja Austraalias. Mida garanteerib Fairtrade märk ? Arengumaade väiketalunikud saavad oma toote eest väärilist tasu, mis katab kulud ja võimaldab
ja lahkuvad tööotsinguil ülerahvastatud linnadesse või hoopis välismaale. Nii juhtubki, et kaudselt võtame osa paljude inimeste vaesustumisest ja kogukondade hääbumisest, sest ei vaevu mõtlema, kes ja millistes tingimustes meie toidulauda katavad. See ei ole kestev areng väiketootjale ega ka meile! Teadlike ja vastutustundlike tarbijatena saame oma valikutega parandada arengumaade tootjate elu. Valikuid aitab teha õiglase kaubanduse ehk Fairtrade märk. Õiglane kaubandus on eestikeelne vaste mõistele Fair trade (kaubamärgina kokku kirjutatult Fairtrade; vaata ka silti) alternatiiv tavapärasele kaubandusele, mis seisab hea arengumaade väiketootjate huvide eest. Õiglase kaubanduse idee on tagada arengumaade väiketalunike toodetele õiglane hind ja parandada suurtootmises osalevate töötajate töötingimusi. Selleks sõlmitakse pika-ajalised partnerlussuhted arengumaade tootmisühistutega, makstakse maailmaturu kokkuostuhinnast veidi kõrgemat
Õiglane kaubandus Õiglane kaubandus seisab arengumaade väiketootjate huvide eest. Õiglase kaubanduse eesmärk on aidata väikesi peresid, põllumajandustootjaid. Arengumaad saavad korraldada ja arendada oma ettevõtlust nii, et kasutada ära maailmaturgu otse. Õiglase kaubanduse idee on tagada arengumaade väiketalunike toodetele õiglane hind ja parandada suurtootmises osalevate töötajate töötingimusi. Selleks sõlmitakse pikaajalised partnerlussuhted arengumaade tootmisühistutega, makstakse maailmaturu kokkuostuhinnast veidi kõrgemat hinda ja välditakse toodete turustamisel arvukaid vahendajaid. Samuti jälgitakse, et tootmises ei ole kasutatud lapstööjõudu ega raisatud loodusvarasid. Õiglase kaubanduse süsteemis investeeritakse saadud kasum kogukonna arengusse. Õiglase kaubanduse märk tootel tagab
geograafilise piirkonnaga MÄRK "KERGESTI VALMISTATAVAD TOOTED" Toodete valmistamiseks ei ole vaja kasutada erilisi valmistusviise PCT non Venemaa sõltumatute sertifitseerimisasutuste poolt kasutatav tootemärgistus. PCT märgistus tootel kinnitab, et toode vastab Venemaal kehtiva standardi - Gosstandard nõuetele. FAIRTRADE MÄRK ( õiglane kaubandus) garanteerib tootel: Arengumaade väiketalunikud saavad oma toote eest väärilist tasu, mis katab 9 Maie Rõmmel Eesti kaubanduses leiduvad märgised kulud ja võimaldab kestvat arengut. Istanduste ja tootmisühistute töölised
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Liina Maasik, MA Mõdriku SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................4 1KAUBAMÄRK.................................................................................................................5 1.1Ajalooline taust ja areng.............................................................................................5 1.2Kaubamärgi kaitse.......................................................................................................7 2KAUBAMÄRK LEIBUR..................................................................................................8
Üldiselt ei ole õiglus sünonüümiks mõistele võrdsus. Kolm üldlevinud õigluse standardit on: 1. Toetav (kaasaaitav) standard (contributory standard). Inimesel peaks olema õigus ühele osale ühiskonnas toodetud hüvistest ja teenustest, vastavalt temapoolsele panusele, kaastööle ühiskonnas. Need, kes teevad rohkem (kaas)tööd, peaksid ka ühiskonnalt vastu saama suurema osa (töö järgi jaotamise printsiip). Keeruline on aga tehtud töö mahu ja kvaliteedi õiglane hindamine, probleemid tekivad inimestega, kelle kaastöö on väike või puudub hoopis (lapsed, vanurid, töövõimetud invaliidid jt). 2. Vajaduste standard (needs standard). Hüviseid ja teenuseid tuleks õigluse saavutamise nimel jagada vastavalt erinevate inimeste ja majapidamiste erinevatele vajadustele. 3. Võrdsuse (võrdõiguslikkuse) standard (equality standard). Kõigil inimestel peaks olema võrdne õigus
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse- ja majandusarvestuse õppetool K14KÕ Jana Annuk TOIDUKAUBAÕPETUS Õpimapp Juhendaja: Liina Maasik. MA Mõdriku 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................4 1. KAUBAMÄRGI MÕISTE, AJALUGU JA KAITSE................................................5 1.1Kaubamärgi mõiste................................................................................................5 1.2 Kaubamärgi ajalugu..............................................................................................5 1.3Kuidas kaubamärki kaitsta?...................................................................................6 2SALVEST...........................................................................................................
Kõik kommentaarid