Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Noor olla on kerge (7)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Noor olla on kerge #1 Noor olla on kerge #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-02-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 92 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Gertmaster Õppematerjali autor
Referaat noorusest, mida võib kasutada mitmes kontekstis.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

Noor olla on..

Pärast õpinguid veetis ülejäänud päeva tööd tehes ja koplites vaeva nähes. Tänapäeval tuleb nooruk koju, tegeleb viivuks kodutööga ja sisustab oma vaba aega nii, nagu heaks arvab. Noorena on vahva lõbutseda ja sõpradega aega veeta, kuid vanemana on seltsieluks vägagi vähe tahtmist ja võimalusi. Kui vanasti pidi iseseisev olema juba varases eas, siis nüüd elatakse päris tihti kuni 25. eluaastani vanemate kulul ja toel. Järjest rohkem noori tahab olla täiskasvanumad. Nad soovivad saada rasket vastutuskoormat. Soovivad minna kooli asemel pigem tööle, teadmata, kui raske see tegelikult on. Noored hakkavad perekonda looma juba väga varajastest igades, arvates, et see teeb neid targemateks ja elukogenumateks inimesteks. Tunnevad ängistust ja vajadust ennast täiskasvanuna tõestada. Kahjuks ei saa vanemas eas teha tegevusi või tegelda nendega, mis nooruses nii loomulikena tundusid.

Kirjandus
thumbnail
13
doc

Uurimustöö Meelemürgid

suitsetavad, joovad või tarbivad illegaalseid narkootikume, muutuvad need nähtused noore inimese jaoks juba väikesest peale elu loomulikuks osaks. Teiseks mõjutavad noort lähedaste hinnangud. Kui vanemad ka ise midagi ei tarvita, aga näitavad nendes küsimustes üles tolerantset suhtumist, tähendab, ei näe selles otseselt midagi halba, võib see samuti kallutada noorukit ise midagi järele proovima. Teiselt poolt võib noor inimene sattuda uimastite juurde, kui sidemed perekonnaga halvenevad ja ta ei saa kodunt piisavalt soojust ja turvatunnet. Narkootikumid on sellisel juhul aseaineks emotsionaalsele lähedusele. Kõige kergemini tekib selline situatsioon problemaatilistes peredes, kus vanemate vahel on sagedased tülid ja erimeelsused. Samuti võib see juhtuda siis, kui vanemad on tööga niivõrd hõivatud, et neil ei ole laste jaoks aega. 2

Bioloogia
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

näljahädad   jne.   Mõjutused   ühiskonna   kultuurifaktorite   poolt muudavad nii naise kui mehe rolli ja kujundavad lapsesünnitamise aega,   laste   arvu   peres,   infotehnoloogiaga   kokkupuuteid, diagnostikavõimalusi jne.  Mittenormaalsed   elusündmused  on   sageli   sellised,   mis   mõjutavad suurt   osa   indiviidi   elus.   Sündmused,   millest   üks   või   teine   ei   ole edukas   kogu   rahvale,   võib   olla   ebaõnnestumiseks   inimestele   kogu eluks.   Selliseks   sündmuseks   võib   olla   vanema   surm   lapse   varases eas, raske haigestumine või puudega lapse sünd. Nad võivad esineda ka õnnelike  sündmustena  nagu  äkiline rikastumine, võimalus elada välismaal, eriline õnnestumine karjääri alal. Seega, need sündmused võivad olla nii positiivsed kui ka negatiivsed. Nad võivad põhjustada 14

Arengupsühholoogia
thumbnail
16
doc

ÕPPENÕUSTAMISKESKUS JA/VÕI KOOLIS TÖÖTAV SOTSIAALPEDAGOOG

Kui palju me ka ei sooviks, prooviks on elus nii tõusu kui mõõna perioode. Ei saa elada vaid naeratus näol, kui silmis on pisarad, me kõik oleme omamoodi elus saanud tunda raskeid hetki, probleeme, raskus tunnet hinges ja muid negatiivseid emotsioone. Kuid kõik oleneb inimesest, kes neid tundeid kogeb. On tugevaid, on nõrgemaid, täpselt nii palju, kui on maailmas inimesi on ka erinevaid isiksusi. Mõned toibuvad kergesti ja ei vaja nõu ega tuge, mõne jaoks võib mõni mure olla aga selline, millest ülesaamine võtab kaua aega ja vajab abistavat sekkumist. Meil on Eestis palju asutusi, keskusi, organisatsioone, ametnikke ja spetsialiste, kes saavad inimesi erinevatel elu hetkedel aidata, toetada nii rahaliselt kui ka emotsionaalselt. Küsimus on aga, kas kõik inimesed on nendest olemasolevatest võimalustest teadlikud ja oskavad, julgevad vajadusel abi küsida? Antud ainetöö teema valisin, kuna tundsin huvi end rohkem arendada ja viia kurssi

Pedagoogika
thumbnail
17
rtf

Tarbimissotsioloogia eksami kordamisküsimused ja vastused

Näide: orja (ehk asjastatud inimene) muutmine vabast inimesest orjaks käis keskkonnamuutuse, suhete lõhkumise ja taasloomise, uue identiteedi andmise kaudu. Samamoodi asjadel. Me võime küsida sellised küsimusi asjade kohta: millised on erinevad staatused, mis on objektil erinevatel eluetappidel ja erinevates kultuurides ja kuidas need staatused realiseeruvad? Kust see asi tuli ja kes selle tegi? Milline on olnud selle asja karjäär ja milline võiks olla selle asja ideaalne karjäär? Mis juhtub selle asjaga vananedes? Näide: onni kasutus Sukude juures Zairis: onni eluiga, kasutused, mida see ütleb inimese kohta. Kapytoff leiab, et kaup/tarbekaup peamine olemus on olla vahetatud teiste asjadega, olles seega universaalne. Traditsiooniliselt on erinevatel asjadel olnud erinevad vahetusringluse süsteemid (Nigeerias subsisteerimisasjad, auasjad, inimene/maa asjad), kuid tung on asjade kaubastumise universaalsuse poole

Tarbimissotsioloogia
thumbnail
16
docx

Nimetu

või tagajärgi, mis tehtud otsustega kaasnevad. Kuna valdav enamus noorsookirjandusest kajastab tüdrukute probleeme, siis töö eesmärgiks oli uurida, milliseid probleeme käsitletakse, kuidas naistegelasi kujutatakse ning milliseid lahendusi noored oma probleemidele leiavad. Käesoleva töö eesmärgiks on selgitada välja, kas teostes kajastatavad probleemid on ka tänapäeva tegelikkusega seotud, kui realistlikult on probleeme käsitletud ning kas teostes kujutatavad tüdrukud võiksid olla sarnased ka reaalse elu tüdrukutega. Uurimiseks luges uurimistöö autor läbi kolm uuema aja noorsooromaani, mis kõik on ilmunud peale 2000. aastat: Aidi Valliku "Kuidas elad Ann?", Mare Sabolotny "Kirjaklambritest vöö" ja Ene Sepa "Medaljon" ning tegi nende raamatute peategelaste põhjal järeldusi tüdrukute kujutamisest kirjanduses. Võrdluseks reaalsusega, otsis uurimistöö autor artikleid, mis kajastaksid samasuguseid probleeme, nagu on kujutatud teostes.

Eesti kirjandus
thumbnail
292
ppt

Inimeseõpetuse kursus „Perekonnaõpetus“

1. Arvestada tuleb ka laste lahutatud bioloogilise vanemaga. 2. Uusperede lastel on perekonnaelust erinev ettekujutus. 3. Uuspere täiskasvanud liikmed võivad vahetuda kiiresti, eriti kui tegemist on vabaabieluga. Lasteta abielupaar  Kes pole veel lapsi saanud  Kes pole veel lapsi soovinud  Kellel on juba lapsed kodunt lahkunud  Küsimus: Vabatahtlik lastetus?  Küsimus: Lapsendatud laps perekonnas?  Oluline tolerantsus Lapsendamine  Lapsendajaks võib olla vähemalt 25- aastane isik, kes on suuteline lapsendatavat kasvatama, tema eest hoolitsema ja teda ülal pidama. Kohus võib lubada lapsendajaks olla ka nooremal kui 25-aastasel täisealisel isikul.  Lapsendada saab ainult alaealist (kuni 18- aastast isikut) üksnes lapse huvides.  Lapsendamine tekitab lapsendaja ja lapsendatu vahel vanema ja lapse vahelised õigused ja kohustused. Abielu mitut moodi  (vaba) kooselu ehk prooviabielu …  Vaba kooselu ehk

Pedagoogika
thumbnail
145
ppt

Perekonna õpetuse kursus.(slaidiesitlus)

Probleemid: 1. Arvestada tuleb ka laste lahutatud bioloogilise vanemaga. 2. Uusperede lastel on perekonnaelust erinev ettekujutus. 3. Uuspere täiskasvanud liikmed võivad vahetuda kiiresti, eriti kui tegemist on vabaabieluga. Lasteta abielupaar Kes pole veel lapsi saanud Kes pole veel lapsi soovinud Kellel on juba lapsed kodunt lahkunud Küsimus: Vabatahtlik lastetus? Küsimus: Lapsendatud laps perekonnas? Oluline tolerantsus Lapsendamine Lapsendajaks võib olla vähemalt 25aastane isik, kes on suuteline lapsendatavat kasvatama, tema eest hoolitsema ja teda ülal pidama. Kohus võib lubada lapsendajaks olla ka nooremal kui 25aastasel täisealisel isikul. Lapsendada saab ainult alaealist (kuni 18 aastast isikut) üksnes lapse huvides. Lapsendamine tekitab lapsendaja ja lapsendatu vahel vanema ja lapse vahelised õigused ja kohustused. Abielu mitut moodi (vaba) kooselu ehk prooviabielu ... Vaba kooselu ehk

Perekonnaõpetus




Kommentaarid (7)

dak1laman profiilipilt
arvet adamberg: väga hea super sain viie kui ise oleks teind oleksin kahe saand

aga see on super
18:18 17-03-2010
Gertmaster profiilipilt
Gertmaster: Kommenteerides ja hinnates õppematerjali, saad sa 40% kulutatud punktidest tagasi
20:59 13-10-2010
Rozee profiilipilt
Liina Tõiste: Päris hea materjal, julgen soovitada, kel oma mõtetest puudu tuleb.
18:09 17-11-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun