Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Neoklassitsism (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Neoklassitsism
Neoklassitsism
• 19. saj lõpp kuni 20. saj
•  Vastureaktsioon  impressionismile, 
hilisromantismile
• Laialivalguv mõiste: lisaks Viini 
klassikutele eeskujuks ka renessanss- 
ja  barokkmuusika  
Rühmitus Kuuik
• Pr. k Les Six
•  Arthur   Honegger
•  Darius  Milhaud
• Francis Poulenc
• Louis  Durey
• Georges Auric
• Germaine Tailleferre
Georges Auric
Arthur Honegger
Louis Durey
Germaine Tailleferre Darius Milhaud 
Francis Poulenc
Rühmitus Kuuik
• Neoklassitsistlikud lähtekohad muusikas
• Impressionismivastane hoiak
• Vaimne  eestvõitleja  oli kirjanik Jean  Cocteau
• „Aitab juba kord pilvedest, ududest, 
akvaariumidest ja öö aroomidest – me 
vajame hoopis maist ja argipäevast 
muusikat!“

• “Maha Wagner!”
• Vältida liigset komplitseeritust nii kunstniku 
siseelus kui ka tema loomingus. 
Erik Satie
• Justkui irvitas 
Debussy  poeetiliste 
pealkirjade üle: 
„Kolm pala  pirni  
vormis“, 
Bürokraatlik  
sonatiin“
•  Ballett  “Paraad” 
(1917)
• Karismaatiline isiksus
Kuuiku “Pruutpaar Eiffeli tornis”
• Libreto autor Cocteau
• Iga  helilooja  Kuuikust (va Durey) 
kirjutas osa etenduse muusikast. 
• Etenduse tõi lavale Rootsi 
balletitrupp 1921. aastal Champs-
Élysées’ teatris. 
• Peale etenduse ettekannet Kuuik 
lagunes
Vasakule Paremale
Neoklassitsism #1 Neoklassitsism #2 Neoklassitsism #3 Neoklassitsism #4 Neoklassitsism #5 Neoklassitsism #6 Neoklassitsism #7 Neoklassitsism #8 Neoklassitsism #9 Neoklassitsism #10 Neoklassitsism #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-02-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor maasikakreem Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
11
pptx

Neoklassitsism muusikas

Neoklassitsism Neoklassitsism · 19. saj lõpp kuni 20. saj · Vastureaktsioon impressionismile, hilisromantismile · Laialivalguv mõiste: lisaks Viini klassikutele eeskujuks ka renessanss- ja barokkmuusika Rühmitus Kuuik · Pr. k Les Six · Arthur Honegger · Darius Milhaud · Francis Poulenc · Louis Durey · Georges Auric · Germaine Tailleferre Georges Auric Arthur Honegger Louis Durey Germaine Tailleferre Darius Milhaud Francis Poulenc Rühmitus Kuuik · Neoklassitsistlikud lähtekohad muusikas · Impressionismivastane hoiak · Vaimne eestvõitleja oli kirjanik Jean Cocteau · ,,Aitab juba kord pilvedest, ududest, akvaariumidest ja öö aroomidest ­ me vajame hoopis maist ja argipäevast muusikat!" · "Maha Wagner!" · Vältida liigset komplitseeritust nii kunstniku siseelus kui ka tema loomingus. Erik Satie · Justkui irvitas Debussy poeetiliste pealkirjade üle: ,,Kolm pa

Muusikaajalugu
thumbnail
4
doc

Prantsuse Kuuik

Prantsuse Kuuik(1917-1921) Arthut Honegger, Dariud Milhaid, Francis Poulenc, Loius Durey, Georges Auric ja Germaine Tailleferre. Nimi Henri Collet artiklist" Viis venelast, kuus prantslast ja Erika Satie. Neoklassitsitlikud lähtekohad muusikas ning impressionismivastane hoiak. Põhimõte: vältida liigset komplitseeritust nii kuntsniku siseelus kui ka tema loomingus. Ideaaliks energiline primitiivi. Kirjutasid ühiselt tantsulis-pantomiimilise farsi ,,Pruutpaar Eiffeli tornis" Artur Honegger(1892-1955) Arthur Honegger on kahe rahvuskultuuri esindaja. Ta on sveitsi päritolu, sündinud Põhja- Prantsusmaa sadamalinnas Havre`is (Normandias), hiljem elas Pariisis. Honegger sai tuntuks prantsuse "kuuiku" (Groupe des Six) tegutsemise ajal. Tema muusikas on tuntavad nii prantsuse kui austria-saksa kultuuri mõjutused. Helilooja saavutuseks võib pidada : oratooriumizanri taastamist Prantsusmaal ja prantsuse sümfoonia maailmatasemele viimist. Muusikahariduse sai Honegger Zürichi ja P

Muusikaajalugu
thumbnail
8
docx

Muusikaajalugu 20. sajand

20.sajandi muusika: * stiilide rohkus. * esimesel poolel: hilisromantism, impressionism, neoklassitsism, ekspressionism HILISROMANTISM  romantismi järellainetus, mis kandus 20.sajandisse  kõige enam kõlapinda leidis Saksamaal ja Austrias  Hilisromantikutele oli eeskujuks Wagner oma ooperireformi, orkestrikäsitluse, suurte koosseisudega  suur tähtsus vaskpillidel  harmoonia on sageli ebapüsiv Gustav Mahler (1860-1911)  tegemist on tšehhi-austria helilooja, sündis Böömimaal  läks õppima Viini

Muusika
thumbnail
7
doc

I.Stravinski, A.Honegger, D.Milhaud, F.J.M.Poulenc

Igor Stravinski (1882-1971) Venelane, kes lahkus Venemaalt New Yorki, kus ta ka suri. Peamised zanrid: lavateosed (balletid, ooperid, oratooriumid, vaimulik muusika) 1) Balletid: ,,Tulilend", ,,Kevadpühitsus", ,,Sõduri lugu", ,,Petruska", ,,Bulcinella" 2) Ooper-oratoorium ,,Kuningas Oidipus" ehk ,,Oidipus-Rex" 3) Täispikk ooper ,,Elupõletaja tähelend" 4) Orkestrimuusika ,,Sümfoonia kolmes osas"; ,,Sümfoonia in C" (C-duur); ,,Psalmide sümfoonia"; ,,Viiulikontsert"; ,,Sümfoonia puhkpillidel" Stravinski=Bach valede nootidega. Peterburi linn mõjutas Stravinski neoklas

Muusika
thumbnail
56
pdf

Modernism ja muusikateater

Jocasta oli Oidipuse ema, mille saab ka hiljem teada, oli juba abiellunud oma emaga. Oidipus üleskasvatatud karjuse poolt. Jocasta poob ennast üles, kui mõistab, et Oidipus on tema poeg. Oidipus torkab endal silmad peast välja. 1920ndad – grammofon olemas, areneb raadio – muutub mõjukaks info- ja muusikaallikaks. (Eestis raadio sünd 1926). Võimendid ooperilaval, kõlaefektid. Heliloojad olid vaimustuses tehnikast. Prantsusmaal 1920ndatel – objektiviseeriv stiil. Neoklassitsism (Stravinski). 1920ndad: Prantsusmaa – neoklassitsism Prantsusmaal on olnud väga tugevad klassitsistlikud traditsioonid. • Taas hakati kasutama mütoloogilist sisu, antiikdraamasid. • 1920-30ndate muusikaline suund, mis lähtub vanadest vormidest, nimetatakse neoklassitsismiks – seotud eelkõige Prantsusmaaga. • Igavesed väärtused, mütoloogia, eeskujud vanadest vormidest, objektiivsus, tonaalsus.

Muusika
thumbnail
29
doc

Muusikaajalugu

MUUSIKAAJALUGU 17. SAJAND ­ 20. SAJAND Barokk 17-18. sajandi I pool (1600-1750) Barokkmuusika iseloomustus: tasakaalustatud, pingeline, lihtsad viisid, rohked kaunistused, virtuoosne kunst, monodia, teatraalsus, pateetika, kunstide süntees. Eristuvad: ooperistiil, kirikustiil, kammerstiil ja segastiil. Barokiajastu ajalised piirid: 1)1580-1630:vanane periood, uute väljendusvahendite ja vormide tekkimine; 2)1630--1680:keskmine periood, piirkonniti erinevate stiilide väljakujunemine; 3)1680-1740:hiline periood, ajastu zanride kõrgaeg; Barokkstiil on alguse saanud Itaaliast. Tulid esiplaanile salongid, muusika õhtud. Tuli monoodia-stiil, mis väljendub ühehäälselt. 17.saj. saab eristada kolme stiili, mis võivad ka omavahel seguneda. Vana ehk kiriklik stiil jätkas pisut vabamal kujul Rooma koolkonna polüfoonilist kirjaviisi. Kammerstiil hõlmas sooloaariaid ja duette Teatraalne stiil oli kõige uudsem ja julgem; tundeline,

Muusikaajalugu



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun