annavad väga suure ja tähtsa panuse selleks, et mina saaksin olla edukas ettevõtja! Mina ettevõtjana See aasta on mulle ettevõtjana palju kogemusi ja teadmisi juurde andnud. Tänu projektidele olen näinud erinevaid ettevõtteid ja saanud tunda ettevõtte võlusid ja valusid omal nahal. Oma õpilasfirma asutamine oli mulle väga oluline kogemus. Meid visati justkui pea ees tundmatusse vette. Muidugi tegi see mulle ainult head. See arendas minu loovust ja pani mind aktiivselt teistega koostööd tegema. Ei ole nii, et sa lihtsalt teed õpilasfirmat. Sul on vaja äriideed, vajalikke oskusi idee elluviimiseks, vaja luua oma müügistrateegia jne. Minu rühmal ja kindlasti ka teistel rühmadel ei olnud äriideed kiired tulema. Üle kivide ja kändude saime sellega hakkama. Ja kui idee oligi leitud, oli vaja mõelda, kuidas seda valmistada, kui palju see kasumit tooks ja miljon muud asja
Paljudel aga ei ole sellist julgust, et tunnistada oma viga. See võib inimesed alatiseks tülli viia ja lepitust pole mõtet loota. Eriti, kui tegu on kahe uhke sõbraga. Kumbki ei suuda järele anda. Kui selgub, et kumbki eksis, pole see kaugeltki veel lahendus. Sellest algab sündmuste keeris, millesse kistakse mõlemad osapooled, kus kumbki pool õigustab ennast või teeb teist maha. Sellisel juhul kehtib vanasõna, et targem annab järele, mis on ka minu vaidluse motoks saanud. Inimesed, kes on kadedad, ei suuda jagada midagi teistega, vähemalt see jagamine ei tule südamest ega tekita neile rõõmu. Nende elu on kurb, sest ammusest ajast on teada, et jagatud rõõm on kahekordne rõõm. Seega valdab kadedate inimeste südames tühjus ja nad ei suuda seda täita. Ka piiblis on öeldud, kes annab, sellel antakse, kuid alati tuleb anda südame järgi. Kui inimene on kade, ei ole see lõplik. Kaugel sellest. Inimene, eriti kui ta on noor,
tööd koolis läbi viia. MIKS PRAKTILINE TÖÖ? Nii uurimuslik kui ka praktiline töö õppeülesandena lähtub otseselt esimesest gümnaasiumihariduse alusväärtusest: Gümnaasiumihariduses toetatakse võrdsel määral õpilase vaimset, füüsilist, kõlbelist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut ning tema individuaalsetest eripäradest ja isiklikest huvidest tulenevate haridusvajaduste rahuldamist. Gümnaasium loob igale õpilasele võimalused tema võimete maksimaalseks arenguks õpilase eelistusi arvestades, loovaks eneseteostuseks, teaduspõhise maailmapildi kinnistumiseks ning emotsionaalse, sotsiaalse ja kõlbelise küpsuse saavutamiseks.1 Lahtiseletatult on praktilise töö olulisemateks eesmärkideks: Individuaalne lähenemine õpilasele. Kui ainetundides on sageli keeruline (kuigi mitte võimatu!) mingi teema käsitlemisel arvestada kõikide
privileegi osaliseks. 12. Leia rahalised vahendid oma ettevõttest enne kui sa lähed pangast laenama. Miks minna panka, kui sul võib olla 10 korda suurem summa kui sul vaja vedelemas sinu ettevõtte likviidsetes varades. 13. Tunne 90te olulisimat turundustrendi See on kliendisuhte väärtusest arusaamine ning kliendilt tuleva tulu alalhoidmine. Ühe kliendi saamise kulu on väga suur, seega tuleb tähelepanelikult püüda leida kõik mõistlikud võimalused ostva kliendisuhte kestuse pikendamiseks nii kaua kui võimalik. 14. Lisa oma ärile veebitellimuste võimalus Veebitellimuste osa võib tuua su ettevõttele märkimisväärselt kasumit, sest sa tõstad oma müügi ja turunduse tõhusust. 15. Reklaamiagentuuridele tasu ainult vastavalt tulemustele Tee kindlaks, et agentuur saab aru, et nad ei saa sentigi enne kui nende reklaami tõhusus ei ole näha. 16. Kasuta ettevõtte sisemisi ja välimisi müügiinimesi efektiivsemalt
RAAMATU ANALÜÜS K……. 10C 2015 KEVAD 1.raamat "Inimesed parvlevad nimelt vale ümber nagu kärbsed meekoogi kallal ja muinasjutuvestja sõnad lõhnavad nagu viiruk, kui ta tänavanurgal loomasõnniku sees istub, aga tõe eest inimesed põgenevad" lk 8 Läbi aegade see nii on ja ilmselt nii ka jääb. Loodetakse alati paremat ning pigem pigistatakse karmi tõe korral silm lihtsalt kinni. “Kes on kord joonud Niiluse vett, see igatseb Niiluse äärde tagasi.” lk 10 Kui olla eemal oma lähedastest, siis kord tuleb ikkagi koduigatsus näpistama. "Ole ettevaatlik naisega, kes ütleb "kena poiss" ja meelitab sind enda juurde, sest tema süda on võrk ja püünis ja tema rüpp kõrvetab hullemini kui tuli." lk 17 Kui ei suuda lõppude lõpuks “EI” öelda, võib olukord oodatust halvemini lõppeda.
Noorte ettevõtlike inimeste puhul on tihti probleemiks selle esimese sammu astumine. Veebinari esinejad leidsid, et see kõik on meie endi peas kinni. See, kui otsustame juba diivanilt püsti tõusta, ongi esimene samm. Inspiratsiooni selle jaoks on võimalik leida kõikjalt, kuid suurimaks eeskujuks on meie endi lähedased. Kõigil leidub peres nii vähem kui ka rohkem tegusaid inimesi, kes võivad meid inspireerida olla tegusad. Samuti on suureks võimaluseks sotsiaalmeedia, leidmaks võimalused selle esimese sammu astumiseks. Osates targalt ära kasutada enda ümber toimuvat, võib leida kasulikke asju kogu aeg ja iga päev. Noorus on aeg, kus peaksime proovima kõiki võimalikke tegevusi, sest just nii leiame selle õige meie endi jaoks. Isegi siis kui alguses tundub see tegevus mõttetu ja jaburana, on esimeseks sammuks julgus öelda “jah, tavai, teeme ära”. Kõik need tegevused peaksid ja
(48) Ka mõttes on võimalik end mingil alal tugevaks ja vilunuks teha (minu sõnastus). Hoia kujutlusvõime virgena! Vahetult enne suurt võitu kogetakse sageli mõnd raskust. Lahendus on siis säilitada keskendatus ja usk enesesse. (51). Vaimusilmas on kõike enne võimalik selgeks õppida ja ette mängida. Nt golfis saada läbi vaimutöö tulemusena profiks ilma et seda oled tegelikult praktikas harjutanud. Golf on vaimne mäng (52, minu sõnastus). Suured juhid näevad vaimusilmas selgelt ette oma liikumissuunda tulevikus. (Visioon!) Nad teavad üksikasjalikult, mis liiki edu poole nemad ja nende töötajad püüdlevad. Iga samm, mille nad teevad, peab neid viima lähemale nende elavalt kujutletud tulevikule. Visioon on see, mis innustab püüdlema tähtede poole.(52). Igal suurel juhil on julgeid unistusi. Kui oma visiooni järgid, leiab edu sind ise üles. Kokkuvõttes ei saa sa tegelikult edu poole
tänapäeval ei mõisteta väärtusi. Kuid kas väärtushinnangud on tõesti noortel paigast ära või pigem on paigas ning neil pole julgust enda arvamuste eest seista? 1 Õpetajate leht nr.33, 14. september 2007, http://www.opleht.ee/Arhiiv/2007/14.09.07/koik.shtml, (19.03.2009) 4 1. Arutlus Uurisin internetist ka varem käsitletud uurimusi, mis põimuvad minu uurimus tööga ning toon näiteks kolm artiklit. Neid saab seostada õpilaste vastustega teemadel nagu: milleks on raha vaja, miks on sõbrad olulised ning üldiselt väärtushinnangutega. Järgmine artikkel sisaldas kahte põhilist küsimust, millele üritati leida vastus. Üheks selliseks küsimuseks oli: 1.1. Mis teeb eestlase õnnelikuks? Eestis viidi läbi uurimus 2002. aasta sügisel, mille järgi saaks hinnata ,,kuivõrd on Eestis
Kõik kommentaarid