Noorsoouuringute Instituut avastasid end õpetamas populaarseid kursusi psühholoogiast või ärist ning viimas läbi turu- ja arvamusuuringuid. • Paljud uurijad siirdusid tasuvamatele ametitele äris, poliitikas või reklaamis. Sarnaselt noortega emigreerusid ka mõned noorsoouurijad. Vähesed allesjäänud noorteuurijad pidid profileeruma ümber väiksematele uuringutele kuna suuri esinduslikke uuringuid enam ei rahastatud. Noorsoo sotsioloogilise uurimise algus Eestis Noorte vaba aja arendav sisustamine toimus põhiliselt vabatahtliku tegevuse ja vabatahtlike organisatsioonide raames. • Noorsootöö toimus sageli kooli ruumides, noorte juhendajateks olid sageli õpetajad. Kõige rohkem liikmeid oli alles 1930. aastate alguses moodustatud Kaitseliidu noorteorganisatsioonidel Noored Kotkad ja Kodutütred. •Kogu vaba aja veetmine koondati kommunistliku partei noorteorganisatsiooni komsomol kontrolli alla
Kooliharidus jagati kaheastmeliseks: kuueaastane algkool ja kuueaastane keskkool. Õppeprogrammist kaotati usuõpetus, kodanikuõpetus, vanad keeled (nt ladina keel). Üldhariduskooli käsitlevate õigusnormide aluseks said järgmised põhimõtted: demokraatlik tsentralism, kommunistlik kasvatus, koolikohustus ja üldine keskharidus, rahvaste võrdõiguslikkus, sotsialistlik seaduslikkus, teaduslikkus. Leelo Tamm (sünd 1927) ..."Kohe, kui nõukogude kord Eestis võimule pääses, pöörati segi kõik, mis segi pöörata andis. Segi pöörati ka koolisüsteem. Üldhariduslik kool jagati kahte astmesse- keskkool ja mittetäielik keskkool. Mittetäielikku keskkooli hakkas rahvas nimetama poolikuks kooliks. Olin esimesest klassist alates õppinud Tallinna Prantsuse Lütseumis progümnaasiumi esimese klassi lõpetamiseni, st olin lõpetanud viienda õppeaasta. Sügisel 1940 selgus, et olen alandatud mingisse mittetäielikku kooli ja kuuendasse klassi. ..
Kui täpselt selliste negatiivsete ideedega ja kartustega tuleb uus põlvkond peale, siis ei ole lootustki selles suunas, et meie õppijad tahaksid omandada suurepäraseid teadmisi infotehnoloogia vallas. Kui sissejuhatuses oli juttu Tartu Ülikooli teadlaste poolt tehtud analüüsist, siis nüüd on käes aeg nende analüüsi ja essee autori analüüsi jaoks. Tartu Ülikooli teadlaste poolt tehtud analüüsis oli suureks tööjõu probleemiks see, et tööjõu lahkumine Eestis on marginaalne. Uuringute järgi on Eesti tööjõud suhteliselt haritud ja see omakorda annab võimaluse kvalifikatsiooniga inimestel rännata välja teistesse riikidesse, kus on nendel võimalused rakendada enda teadmisi ja ka täiendada neid. Iseenesest jah, ei ole negatiivne see, et inimene otsib enda teadmistele rakendust. Vaid sellega seoses on mitmeid muid negatiivseid aspekte. Kui tööealine rahvastik rändab välja, siis ei ole kedagi, keda koolitada
24. emakeeleolümpiaad ,,Toimiv emakeel ja tekstimaailm" TEKSTID, MIDA LOEVAD MINU EAKAASLASED Uurimistöö Kaili Olgo Jõgeva Ühisgümnaasium 10.B klass Juhendaja: õp Helge Maripuu Jõgeva 2009 2 SISUKORD Sissejuhatus...................................................................................................................................
täheldatud. Ega ka dokumenteeritud. Seda ,,mustrit" iseloomustavad unikaalsed omadused, mille tõttu kõigil, kes satuvad nende laste mõjuvõimu, on tasakaalu säilitamiseks soovitav muuta nii oma käitumist, kui ka kasvatusmeetoteid. Seda just eriti lapsevanematel. Kui lapsevanemad nimetatud ,,uue mustri" esinemise fakti eitavad, kutsuvad nad neis lastes esile pettumuse ja ebakõla. Millised on siis meie uue põlvkonna uued lapsed ehk siis indigolapsed? On jäänud mulje, et indigosid on erinevaid. See kusjuures ei ole täpselt paika pandud. Tutvuks esialgu 8 levinumate käitumismustritega, mis neid lapsi iseloomustab. Neid on kümme levinumat tunnust. 1. Nad tulevad siia maailma, tunnetades enese kuninglikkust. Tihtipeale nad ka käituvad kõrgilt ja ülbelt. 2
Tallinna Saksa Gümnaasium Homoabielude seadustamine Eestis Uurimistöö Koostajad: Henry Tõnnis 11b Karl-Kristjan Veskus 11a Juhendaja: Kaarel Rundu Tallinn 2011 The legalization of gay marriage in Estonia
Selline lühiajaline ränne ei ole ilmtingimata sirgjooneline ega ühekordne, vaid pigem ringlev ning korduv. Kui varasematel perioodidel võis rände mõju tööturule käsitleda kui „nullsumma mängu“, kus üks piirkond kaotas ja teine võitis inimkapitali, siis rahvusvahelise mobiilsuse korral pole küsimus niivõrd inimkapitali ära- või juurdevoolus, kuivõrd pigem juurdepääsus tööjõule ning tööturul oleva inimkapitali stabiilsuses. Eestis on mõistlik analüüsida nelja rahvusvaheliselt mobiilset töötajate gruppi, kelle mobiilsuskäitumine on erinev, keda mõjutavad üldjuhul erinevad rändepoliitikad ning kelle mobiilsuse mõju tööturule on erinev (vt tabel 1): 1) ettevõtete sees liikuvad ja lähetatud töötajad, 2) kohast sõltuvad lühiajalise lihttöö tegijad (sh hooajatöötajad), 3) kohast sõltuvad oskustöötajad ja tippspetsialistid ehk talendid,
Kust tuleb nimi ,,indigolaps" USA terapeut ja sensitiiv Nancy Ann Tappe iseloomustas oma 1982. aastal ilmunud raamatus inimesi nende energiaväljade, aurade, värvuste kaudu. Varem oli ta näinud aurasid peamiselt punaste ja kollastena, nüüd domineeris laste energiaväljas indigosinine. Raamatus ,,Elu mõistmine värvide kaudu" nimetas ta uue käitumis- ja mõtlemislaadiga lapsed indigolasteks. Nimi ,,tähelapsed" tuleb sellest, et uue põlvkonna esindajad räägivad sageli teispoolsusest, tähtedest, millelt nad Maale on tulnud. Mille järgi indigolapsi ära tunda? Neid iseloomustab: · Väga tugev ja järjepidev tahe, nad ei unusta oma soovi või küsimust. · Võrdsustunne täiskasvanutega. · Ülitundlikkus: nad usuvad ainult seda, mida ütleja ise usub ning mille järgi elab. Leides üles täiskasvanute nõrgad kohad, hakkavad nad nendega manipuleerima. · Tugev teadlikkus oma elu eesmärgist
Kõik kommentaarid