Minu eriala valu ja
vaev, õnn ja rõõm.
Mina olen valinud oma erialaks
sekretäritöö. Eriala valik on väga raske otsus, kuna sellega
määratakse paika oma tuleviku suundumus. Mõned lähevad eriala
õppima juba peale põhikooli, kui nende soovitud eriala ei nõua
suuremat haridust. Mina pidin lõpetama ennem oma sekretäritööd õppimist keskkooli. Kuigi ma polnud kindel ka peale keskkooli, kuhu
minna ja mida teha. Esialgu see ei pakkunud mulle väga suurt huvi,
aga mida rohkem ma seda õpin seda rohkem see mulle huvi pakub. Võib-
olla see pole just see, mida ma tahaksin kogu oma elu teha, aga
vähemalt ma saan juurde tarkusi ja elukogemusi. Minu erialas on nii
valu kui vaeva, õnne ja rõõmu.
Sekretäritööd õppides peab
arvestama sellega, et see töö ei kuulu elukutsete hulka, millega
meetodid; inimeste juhtimine, motiveerimine, arendamine) · Bürootööd puudutava eelarveosa projekti koostamine. Sekretäride lisaoskustena käsitletakse teadmisi personalitööst, raamatupidamisest ja ilukirjast. Tööleasumisel võivad teatava eelise anda ka autojuhiload. Väiksemates asutustes/ettevõtetes võib sekretäri tööülesandeid täita ka sekretär-raamatupidaja, kes on eriala omandamise käigus läbinud ka sekretäritööks vajalikud põhikursused. Juhiabina töötades käsitletakse lisaoskustena teadmisi ruumikujundusest ja graafilisest disainist, erinevate sotsiaaluuringute analüüsimist ja tõlgendamist, tõlketööde tegemist, ISO kvaliteedijuhtimise süsteemist tulenevad ülesanded (haldur, siseaudiitor). Sekretäri või juhiabi kvalifikatsiooniga töötaja peab:
juuksed peavad olema terved, puhtad ja korralikult kammitud. Eelistatum on sekretäril tööl olla kokkuseotud juustega, see jätab ametlikuma mulje. Daamilik sekretär kannab tööl alati kinniseid juukseid. Juuksed võivad olla moekalt värvitud või lokitud, oluline on see, et nad oleksid töötajaks kammitud tagasihoidlikkusse soengusse ja puhtad. [1] 9 5.3 Sekretäri jumestus Töise välimuse esmakujundajad on haridus ja eriala. Firmade ja asutuste esindustöötajate ja eriti sekretäride välimusele on kujunenud üsna selged nõudmised. Igapäevane jumestus ja riietus on sekretäril ja esindustöötajal tagasihoidlik, kuid värske ning reipust ja energilisust võimaldav. Välimuse üks ülesanne on usaldusväärsuse kinnitamine. Usuladusväärne sekretär on usaldusväärse firma osa. Kui sekretär juhtub iludus olema, on usaldusväärse mulje jätmine
bürootehnika. Tööpäeva 8-tunnine pikkus ja töönädala kestus esmaspäevast reedeni ei ole üldine. Sõltuvalt ettevõtte tegevusalast võivad tööpäevad ka pikemad olla, mistõttu ei ole harvad juhused, kui tuleb tööl käia ka puhkepäeviti. Ületundide tasustamist ja kohalolekut puhkepäevade ajal reguleerib vastav seadusandlus ning sõlmitud tööleping. 2.1 Motivatsiooni kadumine sekretäritöös Miks kaob sekretäritöös motivatsioon, see küsimus on minu töö peamine küsimus. Olen eelnevalt pikalt kirjutanud motivatsioonist. Olen arvamusel, et sekretäritöö on igapäevaselt üks ja seesama, korduvad tööülesanded ja vahel ka mingid lisaülesanded. Käisin oma teisel sekretäritöö praktikal ja praktikal olles tekkis mul rutiin sellel ametikohal, kui tekkib rutiin kaob ka motivatsioon, eriti kui ülemused ei kiida ja kui ettevõttes ei ole mõelda tööliste motiveerimise peale. Esimesel prakrikal ei tekkinud rutiini, kuna kõik oli uus
olen kõrge pingetaluvusega olen kohusetundlik ja aus; kiire kohanemis-ja reageerimisvõimega. olen väga positiivne ja aktiivne inimene; tulen väga hästi toime meeskonnatöös hindan sportlikke eluviise õpin kiiresti hea ajaplaneerimisoskus korrektne Samuti olen alati väärtustanud kaheksast viieni tööpäeva, mis samuti on kutsestandardis kirjas, et üldjuhul on sekretäri tööaeg fikseeritud. Viis minu meelest kõige tugevamat külge on kohusetundlikkus, abivalmis, hea suhtleja, hea pingetaluvus ning hea koostöövõime. Kutsestandardi nõuete valguses on kohusetundlikkus sekretäritöös väga oluline. Sekretäril on palju ja erinevaid tööülesandeid, mida tuleb ära teha. Kohusetundlik inimene teeb need ära ega jäta viimaseks hetkeks. Samuti peab sekretär olema abivalmis ning assisteerima oma juhte või kolleege. Mina tunnen ennast alati hästi kui saan kellegile abiks olla.
Tugevad ja nõrgad isikuomadused valitud erialal Mina olen valinud oma erialaks autoplekksepatöö. Eriala valik on raske otsus, kuna sellega määratakse oma tuleviku suundumus. Kuigi ma polnud kindel peale põhikooli, kuhu minna ja mida teha otsustasin ikkagi autoasjanduse kasuks. Esialgu see ei pakkunud mulle suurt huvi, aga mida rohkem ma seda õpin, seda rohkem see mulle huvi pakub. Võib-olla see pole just see, mida ma tahaksin kogu oma elu teha, aga vähemalt ma saan juurde tarkusi ja elukogemusi. Minu erialas on nii valu kui vaeva, õnne ja rõõmu. Plekksepatööd õppides peab
klientidega. Sekretäri tööülesanded võivad olenevalt konkreetsest kohast olla erinevad. Seega intervjueerisin ühte naisterahvast. Minu intervjueerivaks oli 40-aastane naisterahvas, kes on sekretär Soomes, firmas nimega Edita OY. Tallinna 2013 Kuidas sai sinust sekretär ? Signe:1992.aastal peale Viljandi gümnaasiumi asusin õppima Tallinna Juhkendali Kaubanduskooli. Seal käisin kõigest aasta. Sain aru, et see ei ole ikka minu jaoks õige. Läksin siis raamatupidamis kursustele ja sain sellele alale tööle, mida tegin seitse aastat. Loobusin oma tööst, et asuda tööle Soome. Kuuaega elades Soomes pakuti mulle tööd sekretärina ja nii ma olengi nüüd sekretär juba kolmteist aastat. Milline on sinu tööpäev? Signe : Tööpäev algab posti toomisega ja lehtede läbivaatamisega. See ei ole küll minu ametijuhendis kirjas. Protokollin mitmesuguseid koosolekuid, tegelen jooksvate ülesannetega,
Taas suutsin juhatajale endast väga hea mulje jätta. Mõne kuu pärast otsustas juhataja minna uutele jahimaadele ja pakkusin ennast tema asemele, kuid mulle vastati, et olen selleks liiga noor (olin siis just 21 saamas). Olin väga pettunud, sest mulle tundus, et olen end piisavalt tõestanud, et juhataja tööülesannetega hakkama saada ning juhataja ise soovitas mind ettevõtte juhtidele. Ma ei olnud rahul asjaoluga, et minu vanus takistas mind karjääriredelil tõusmast ja otsustasin lahkuda, et leida töö, kus oleks arenemisvõimalusi. Ma arvan, et töötajate motiveerimisel on kõige olulisem anda töötajale positiivset tagasisidet. Kui töötaja on midagi hästi teinud, siis tuleb teda selle eest kiita. SuperBOXis töötades sain aru, et kui sa töötajat tubli töö eest kiidad, siis teeb ta seda ka edaspidi hästi või isegi veel paremini, sest kiitus annab alati hea enesetunde
Vastuolude faasis, kui juht surub konfliktid autoritaalselt maha, võib kollektiiv naasta varasemasse arengufaasi. Sõltuvuses etapp toimub eesmärkide mõtestamine, miks ma siin olen. Oluline on oma koht leida teiste seas. Tähtis on leida roll mis tagab mõnusa olemise kollektiivis. Kerkib probleem, kas min respekteeritakse või ignoreeritakse. Otsitakse heakskiitu ja püütakse saavutada austust teiste poolt. Mõtted liiguvad selle ümber, mille ümber, millised on õigupoolest minu kohustused. Vastuolude etappi iseloomulik on ühtsuse puudumine, kollegid võivad olla tigestunud, ollakse iseseisvad, isikupärased, püütakse erineda ja pannakse üksteist proovile. Juhile esitatakse väljakutse ning korraldustest ei saada aru. Juhendamist tajutakse pahatahtlikkuna. Kohanemis etapp tekib peale ägedat konfliktifaasi. Tekib kokkukuuluvus. Tekib solidaarsuse õhkkond, konfliktide tõenäosus on väike. Toetutakse üksteisele ja avameelsus suureneb. Tekib rollide jagamine.
Kõik kommentaarid