Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Konkurentsiõigus (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida tähendab turgu valitseva seisundi kuritarvitamine?
  • Kes kontrollib konkurentsi reeglitest kinnipidamist?
  • Kuidas tuvastada konkurentsireegleid rikkuva kokkuleppe olemasolu?

Lõik failist


  • Mida tähendab teie jaoks konkurentsiõigus ning milliste küsimustega konkurentsiõigus tegeleb?
    Konkurentsiõigus on käitumisreeglite kogum ettevõtjatele, mis kujunes majanduse headest tavadest. Konkurentsiõiguse eesmärgiks on tarbijate heaks turul vaba ning ausa konkurentsi tagamine ning monopolide tekkimise ära hoidmine.
    Konkurentsiõigus tegeleb konkurentsi, monopolide ning kaudselt ka tarbijate õigustega, sest need teemad puudutavad ka neid.
  • Mida tähendab turgu valitseva seisundi kuritarvitamine?
    Kui ettevõtjatele kuulub turu suurim osa ning ettevõtjatte võib tegutseda konkurentidest ning tarbijatest sõltumatu, omab ta turgu valutseva positsiooni. Kuritarvitamine on see olukord, kui antud ettevõtte, kellel puuduvad kaalukad kunkurendid, hakkab oma positsiooni kasutama oma huvides, näiteks läbi viima ebasoodsa tarbijate jaoks poliitikat, näiteks põhjuseta hinnatõus.
  • Kes kontrollib konkurentsi reeglitest kinnipidamist?
    Rahvusvahelisel tasandil sellega tegeleb WTO, mille ülesandeks on kõrvaldada kõikvõimalikud piirangud, mis takistavad kaupade ja teenuste vaba liikumist üle riigipiiri.
    EV sees konkurentsi reeglitest kinnipidamist kontrollib Konkurentsiamet. Kuid samal ajal aitavad ka ettevõtjad ise. Kui kellegile tundub, et teiste ettevõtete vahel võib olla vaba konkurentsi rikkuv kokkuleppe või talle pakuti osaleda kokkuleppes, mille eesmärgiks on turu kontroli all hoidmine, siis on tal võimalus saada Konkurentsiametile nõue kontrolli läbi viimiseks , et välja selgitada, kas antud kokkulepe võib mõjutada või kahjustada turgu.
  • Kuidas tuvastada konkurentsireegleid rikkuva kokkuleppe olemasolu?
    Selle on väga raske tõestada, kui see kokkuleppe pole kirjualikult fikseeritud ning tavaliselt nii ongi. Arvatavasti, kui Konkurentsiametil on kahtlus kokkulepest, siis hakatakse kontrollima kahtlustavate fermade dokumentatsiooni. Sellistes juhtumitest võib aidata näiteks läbirääkimiste audisalvestus või osalejate , kes loobus antud kokkulepes osaleda, tunnistused. Samuti kui kokkulepe pole võimalik formaalselt tõestada, siis aluseks võivad ettevõtete tegevused, mis viitavad kokkulepele, näiteks samaegne sarnane hinnatõus.
  • Konkurentsiõigus #1
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-12-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 29 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor marma Õppematerjali autor
    Vastused arvestuse küsimustele

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    14
    docx

    Konspekt majanduskursusest

    ETTEVÕTTE RAJAMINE Uue ettevõtte rajamine koosneb kolmest põhietapist: ettevalmistav periood, tegevuse alustamise periood ja stardi e. käivitamisperiood. I ETAPP: Ettevalmistav periood Ettevalmistavat perioodi iseloomustab kulude puudumine, kuid selles perioodis seisab alustava ettevõtja ees hulk olulisi ülesandeid: äriidee valik ja läbitöötamine, ettevõtlusvormi, ärinime ja asukoha valik, vajaliku stardikapitali ja kasumiläve arvutamine, rahastamisallikate otsimine, riskianalüüs jpm. Nende tegevuste tulemusena valmib äriplaan. Äriplaani koostamine peaks andma vastuse küsimusele, kas üldse tasub ettevõtet teha või mitte. Ettevalmistaval perioodi tegevused: · Ettevõtluskeskkonna analüüs · Turu analüüs · Turu mahu hindamine ja müügimahu kavandamine · Turu segmendi hindamine · Konkurentsieelise leidmine · Konkurentsianalüüs · Tu

    Majandus
    thumbnail
    40
    doc

    Majanduse alused

    1.Mikroökonoomika . Sissejuhatus. Majandusteadus on majandussubjektide käitumise seletamise viis, mis lähtub eeldustest, et inimestel on eesmärgid ning nad otsivad õigeid teid nende eesmärkide saavutamiseks. Majandusteadus jaguneb kolmeks majandusharuks. 1)Majandusprotsesside ja neid protsesse mõjutavate seaduste tundmaõppimisega tegeleb majandusteooria. 2) Rakenduslik majandusteadus tegeleb sellega, kuidas õpitud seadusi üksikute majandussubjektide huvides kasutada. 3)Majandusseaduste kogu ühiskonna huvides rakendamisega ja ühiskonna muutmisega tegeleb majanduspoliitika. Majandusteooria omakorda jagatakse rahvamajandusõpetuseks ( mikro- ja makroökonoomikaks) ja ettevõttemajandusõpetuseks. Rahvamajandusõpetus käsitleb rahvamajandust tervikuna ja ettevõttemajandusõpetus käsitleb ühte konkreetset majandussubjekti. Mikroökonoomika on teadus , mis käsitleb majanduse üksikelemente. NT. Üheainsa toote hinda või üksikisiku, äriettevõtte, majapidamiste o

    Majandus
    thumbnail
    28
    doc

    Ärieetika

    ÄRIEETIKA Loengukonspekt SISUKORD 1. EETIKA MÕISTE, OLEMUS JA ARENG...........................................................3 1.1 Mõisted ja eetika filosoofid...................................................................................3 1.2 Eetika kategooriad.................................................................................................3 1.3 Eetika põhiprintsiibid............................................................................................4 Teleoloogilised printsiibid........................................................................................4 Egoism......................................................................................................................4 Utilitarism.................................................................................................................5 Deontoloogilised printsiibid.....................................................................................5 1

    Ärieetika
    thumbnail
    110
    docx

    Turunduse alused konspekt

    Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti kontekstis – seoses sise

    Turundus
    thumbnail
    80
    pdf

    Sissejuhatus mikro- ja makroökonoomikasse

    EESTI MAAÜLIKOOL Sissejuhatus mikro- ja makroökonoomikasse Loengukonspekt (I osa) Raul Omel Mikroökonoomika loengukonspekt varustab üliõpilase teadmiste pagasiga mikroökonoomika probleemistiku mõistmiseks. Mikroökonoomika raames omandatavad teadmised ja loodavad pädevused on oluliseks baasiks individuaalsete tootmis- ja tarbimisotsuste tegemisel ning kitsama suunitlusega majandusliku sisuga ainete edukaks läbimiseks. Mikroökonoomika baasteadmised omandanud üliõpilane omab süsteemset arusaamist tarbijate ja tootjate käitumisest turul, hindade ja koguste kujunemisest turul ning piiratud ressursside optimaalsest kasutamisest. 1. SISSEJUHATUS MAJANDUSTEOORIASSE 2 2. TOOTMINE, SPETSIALISEERUMINE JA VAHETUS

    Majandus (mikro ja makroökonoomika)
    thumbnail
    72
    docx

    Majanduse alused

    I LOENG. I OSA Mis on majandus? Majandusteadus- on majandussubjektide käitumise seletamise viis, mis lähtub eeldusest, et inimestel on eesmärgid ning nad otsivad õigeid teid nende eesmärkide saavutamiseks. Samuti on õpetus nappusest. Majandusteooria- tegeleb majandusprotsesside ja neid protsesse mõjutavate seaduste tundmaõppimisega Rakenduslik majandusteadus- tegeleb tundmaõpitud majandusseaduste kasutamisega üksikute majandussubjektide huvides ning hõlmab praktilisi valdkondi nagu turundus,juhtimine, majandusarvestus jne Majandusteooria jaguneb: Mikroökonoomika, mille uurimisobjektiks on küsimus, kuidas majapidamised ja ettevõtjad teevad majanduslikke valikuid piiratud ressursside tingimustes, maksimeerimaks rahulolu või kasumit. Makroökonoomika, mis kirjeldab majandussektorite (majapidamised, ettevõtted, valitsus) vahelisi seoseid ning tegeleb majan

    Majanduse alused
    thumbnail
    54
    docx

    Euroopa Liidu õigus

    I LOENG: Euroopa Liidu õigus Faktid EU kohta  28 liikmesriiki  Viissada kolm miljonit elanikku  Eu riigina on kolmas pärast hiinat ja Indiat.  Majanduslikult suuruselt suurim maailmas  Eu lippul 12 tähte sümboliseerivad rahvaste ühtsust, solidaarsust ja nende vahel valitsevat harmooniat.  Hümn-Beethoven  Juhtlause:ühinenud mitmekesisuses Euroopa Liidu eelsed protsessid  1947 GATT –General agreement of tarifs and trade . Tänapäeval on see WTO ehk maailmakaubanduse organisatsioon.  Marshalli plaani elluviimiseks asutati:  1948 OEEC-Organization for European economic Co-operation  1960 OECD(Eesti on liige)-Organization for economic co-operation and development  1944 NATO-põja atlandi..  1949 Euroopa Nõukogu  1949 lepiti kokku Euroopa Inimõiguste konventsioon Euroopa nõukogu ja EU vahe: Euroopa nõukogu t

    Euroopa liidu õigus
    thumbnail
    30
    doc

    Maailma Kaubandusorganisatsioon

    Maailma Kaubandusorganisatsioon ja intellektuaalomandi õiguskaitse Eero Ringmäe Sisukord Sisukord.....................................................................................................................1 Sissejuhatuseks.........................................................................................................4 1. Varastest intellektuaalomandi õiguskaitset käsitlevatest lepingutest Maailma Kaubandusorganisatsioonini......................................................................................6 1.1 Lühiülevaade intellektuaalomandi õiguskaitsega seotud rahvusvaheliste lepingute ajaloost................................................................................................6 1.2 Üldise Tolli- ja Kaubanduskokkuleppe põhiolemus......................................7 1.3 GATT-ist Maailma Kaubandusorganisatsioonini. Arengud .........................8 2. Ülevaade WTO olemusest

    Intellektuaalse omandi õiguskaitse




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun