Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"lektüür" - 16 õppematerjali

lektüür – “Kuningas Oidipus”/nimed tahvlil, vali ja täpsusta sisu pôhjal
thumbnail
2
doc

Lenini- CV

Kaasani ülikooli õigusteaduskonda, kust ta veel selle aasta detsembri sees heideti üliõpilasrahutustes osalemise pärast Kaasani ülikoolist välja ja saadeti asumisele. Kuid see ei katkestanud Lenini õpinguid. Uljanov jätkas oma õpinguid eksternina Peterburi ülikooli õigusteaduskonnas ja lõpetas selle 1891. aastal.Lenin tegeles üsna palju keelte õppimisega, ta valdas täielikult saksa ja prantsuse keelt.Samuti tegeles ta ka õigusteaduslike kirjanduse uurimisega, ehkki tema peamine lektüür koosnes marksistlikest raamatutest. Karjääriastmed: Peale Peterburi ülikooli lõpetamist hakkas ta tööle Samaaras vandeadvokaadi abina. Vladimir Lenin oli Venemaa bolsevike juht,NSVL esimene valitsusjuht ja Leninismi rajaja. Ühiskondlik tegevus: Kõikjal kus Uljanov elas ja töötas asutas ta marksistlikke ringe ja asus nende ettetsa.See oli tema puhul enesestmõistetav.Seetõttu tuligi tal tihti vanglas istuda. Oma eluea jooksul kirjutas V

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mis annab hariduse - kool või...?

Iseasi on see, millist infot me enda jaoks tähtsaks peame. Fakt on aga see, et paljugi sellest, mida meile vahendab media, on kahtlase väärtusega, et mitte öelda ramps.Iga üks peab sealt välja noppima selle, mida ta peab vajalikuks. Meediast tuleb informatsioon aitab meil laiendada silmaringi ja ühtlasi kujundada maailmapilti. Kuid lisaks meediale aitab simaringi laiendada ka lugemine. Palju kasu on nii ajalehtede- ajakirjade kui ka raamatute lugemisest. Tähtis on, et lektüür oleks mitmekesine ning hõlmaks võimalikult palju erinevaid ainevaldkondi. Mõttemaailma mõjutab ka meid ümbritsev ühiskond ja selle väärtus hinnangud. Nii näiteks on tänapäeva edukad inimesed prototüüp hea välimusega, rikas, kõrgeharidusega, enesekindel ning alati hakkama saav indiviid. Me võime ju küll öelda, et hoopis tähtsam on vaimne rikkus, kuid kui ühiskond seda ei aktsepteeri, pole sellest mingit kasu. Nii

Kirjandus → Kirjandus
161 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ajakasutuse juhtimine

Ajakasutuse juhtimine Eesmärki on raske püstitada sellepärast, et tihtipeale esmakursuslased keskenduvad rohkem sisseelamisele ja kõige selle ,,uue maailma" keerises kipub meelest minema, milleks üldse ülikooli astuti. Loomulikult on peamine põhjus ikka paber, mis tagab bakalaureuse kraadi. Kuid sellist suhteliselt kauget eesmärki saab püstitada ainult läbides lühemaid ja rohkem ajaliselt määratletud etappe. Kuigi võib mulje jääda, et lühike tähendab lihtsat, ei maksa olukorda alahinnata, sest ka koolis kehtib raske õppustel, kerge lahingus reegel. Eesmärke ma pole palju püstitanud ning seepärast jäi ka kaalule ainuke. Minu eesmärk on läbida esimene kursus 2013 aastal vähemalt keskmise hindega 3,5. Ei valinud konkreetset õppeainet, sest nende nö ,,eluiga" on üsna lühike. Arvan, et eesmärk on piisavalt detailne ja mõõdetav. Sellele annab kinnitust õppeaasta määratud pikkus ning kindlad hindelised tulem...

Psühholoogia → Ajakasutuse juhtimine
36 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Realism kui kunstistiil

REALISM Klassitsism ja romantism olid elukauged kunstistiilid, sest nad idealiseerisid minevikku. 19.saj keskel alustasid tegutsemist realistid, kes huvitusid oma kaasajast, tavalistest inimestest ja argielust. Nad püüdsid anda reaalsust ( loodust, inimesi jne.) edasi loomutruult, ilma ilustamata ja moonutamata. Realistidele ei jäänud märkamata ka elu varjuküljed ning need kajastusid nende loomingus. Paljud realistid püüdsid aidata kaasa ka ühiskonna puuduste likvideerimisele. 19.saj. lõpul töötasid kriitilised realistid. MAALIKUNST. 19.saj keskel alustasid tööd nn Barbizoni koolkonna kunstnikud.See oli kunstnike rühmitus, kes elasid ja töötasid Pariisi lähedal Barbizoni külas. Nad maalisid otse vabas looduses natuurist. Tegid palju loodusetüüde. Selle rühmituse vanim liige oli Camille Corot (1796- 1875). Corot oli päri Pariisist keskmise jõukusega perest.Nooruses veetis mitmed aastad Itaalias, kus ...

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Vladimir Iljitš Uljanov(Lenin)

üliõpilasrahutustes osalemise pärast Kaasani ülikoolist välja ja saadeti asumisele. Kuid see ei katkestanud Lenini õpinguid. Uljanov jätkas oma õpinguid eksternina Peterburi ülikooli õigusteaduskonnas ja lõpetas selle 1891. aastal.Lenin tegeles üsna palju keelte õppimisega, ta valdas täielikult saksa ja prantsuse keelt.Samuti tegeles ta ka õigusteaduslike kirjanduse uurimisega, ehkki tema peamine lektüür koosnes marksistlikest raamatutest. Lenini teekond : Peale Peterburi ülikooli lõpetamist hakkas ta tööle Samaaras vandeadvokaadi abina.Kõikjal kus Uljanov elas ja töötas asutas ta marksistlikke ringe ja asus nende ettetsa.See oli tema puhul enesestmõistetav.Seetõttu tuligi tal tihti vanglas istuda.Susenskojes asumisel olles sai ta aga niipalju kergendust, et sinna lubati ka Ufaa kubermangust asumisele saadetud Nadezda Krupskaja kui Lenini mõrsja. Susenskojes nad ka 1898

Ajalugu → Ajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti kultuur

Kultuur 18.-19.sajandil Pärast Balti kubermangude liitumist Vene riigiga jäi vene kultuurimõju pea olematuks. Samas tihenesid kontaktid saksa kultuuriga, sest baltisaksa noored omandasid hariduse Saksamaal , paljud Saksamaalt saabunud haritlased leidsid tööd Baltikumis. Kirikuelu 18.sajandil. Kirik jäi 18. sajndil tähtsamaks vaimse kultuuri kandjaks. Pärast Põhjasõda valitses luteri kirikus raske olukord, puudus oli kirikuõpetajatest, kirik sõltus rüütelkondadest. Levima hakkasid mitmed usuvoolud. 18.saj. I poolel levis pietism, mis taotles elu kõlbelisemaks muutmist ja usu sügavamat tunnetamist. Pietistid püüdsid usku rahvale lähendada, nende teeneks tuleb lugeda, et 1739 ilmus Piibli eestikeelne tõlge( tõlkija A.T. Helle). 1730-aastatel jõudis Eestisse Saksamaalt pärit hernhuutlus e vennastekoguduste liikumine. Vennastekogudused püüdsid tegutseda luteri kiriku raamides, moodustades omaette kogudusi, mi...

Ajalugu → Ajalugu
337 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Töö Munklusest

EELK Usuteaduse Instituut I kursus (usuteaduse rakenduskõrgharidus) Kristi Nõmm Munkluse roll ida- ja läänekiriku ning kristlike ühiskondade arengus (ca 300- 1500) Juhendaja Veiko Vihuri 6. juunil 2012. aastal Munk (kreeka keeles mono + achos 'üksik võitleja') on isik, kes praktiseerib religioosset askeetlust, elades kas üksi või teiste munkadega, kuid säilitades alati teatava eraldatuse nendest, kes ei jaga temaga sama eesmärki. Allikas: (http://et.wikipedia.org/wiki/Munk) Munga eesmärk on isikliku lunastuse saavutamine, ning oma elu Jumalale pühendamine. Mungad on andnud tavaliselt ka tõotused ning seeläbi saanud ordu liikmeks. Esimesteks kristlikeks munkadeks olid erakud, kes müüsid oma vara, hülgasid perekonnad ning elasid akseetlikult üksildastes paikades. Kas näiteks kõrbes, koobastes või mägedes. Esimeseks kristlikuks mungaks peetakse Antonius Suurt. Esimese kristliku kloostri rajas egiptlane Pachomios. ...

Teoloogia → Usundiõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Eno Raud

keerdkäik eelmisest loomuliku jätkuna välja. Lõpuks on oma paika pandud poiste suhtumine linnatüdruk Kärdisse, selgunud sõpruse ja üksteise aitamise vajalikkus, õige hinnangu saanud Riho kasuahnus ja Peetri nõrgaloomulisus, on parajalt tögatud kergeusklikku vaimustumist telepaatiast ja pimepälst lendavate taldrikute jahti. On tehtud veel palju muudki, ühtlasi on välja tulnud põnev ja paeluv lektüür. Eno Raua looming on üsna ühtlaselt kõrgetasemeline. "Roostevaba mõõka", mille aluseks on meenutused omaenese poisipõlvest, on autor ise pidanud oma kõige südamelähedasemaks raamatuks ja ka lugejad on selle soojalt vastu võtnud. Kõrge hinnangu on üleliidulise preemia näol saanud kümme aastat hilisem "Tuli pimendatud linnas", mis eelmainitule teatava järje moodustab. Premeerimisega on tunnustatud 1969. a. ilmunud "Huvilist filmikaamerat" ja "Lugu lendavate ja taldrikutega."

Kirjandus → Kirjandus
71 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Euroopa kool

Tartu Ülikool Haridusteaduskond Eripedagoogika õppekava Avatud Ülikool Maie Oppar EUROOPA KOOL referaat Juhendaja: Karmen Trasberg Tartu 2009 Sisukord 1. Sissejuhatus.......................................................... 2. Euroopa Koolist üldiselt........................................... 3. Koolikorraldus...................................................... 4. Euroopa Kooli õpilased........................................... 5. Euroopa kooli õppekava ja Eesti põhikooli ja gümnaasiumi riikliku õppekava võrdlus...................... 6. Hindamine.......................................................... 7. Euroopa Kooli lõputunnistus................................... 8. Eesti keele õpetuse üldalused.................................... 9. Euroopa kooli õpetajad........................................... 10. Luxemburgi I Euroopa Koolist.....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Vene aeg + Balti erikord

1880-ndateks saavutati maarahva seas peaaegu täielik lugemis ja vähemalt 30-40% lugemisoskus. Eestikeelne kirjasõna-19saj Ip muutus valitsevaks ilmalik kirjandus-peamiseks levitajaks kalendrid.1806 ilmus 1. eestikeelne ajaleht-"Tarto maa rahwa näddali-leht" 20- ndatel andis Otto Wilhem Masing näddali-lehte välja. 1848-49 andis Kreutzwald välja ajakirja "maa-ilm ja mõnda, mis seal sees leida on".1857 Jansen-"perno postimees". Vagakirjanduse asendasid seiklusjutud ja sentimentaalne lektüür. Krjakeele levik soodustas ühtse kirjakeele võidulepääsu. 1843 E.Ahrens koostas uue eestikeelse grammatika,aluseks P-Eesti murre. Usuliikumised-19saj Ip valitses luteriusk.1832 võeti Venemaal vastu ülevenemaaline kirikuseadus-luteri usk kaotas eelisseisundi Balti kubermangudes. Ametlikuks riigiusuks Vene usk. Popiks muutus Vennaste koguduste liikumine-u50000 liiget. Saj.keskel hakkas Järvamaal ja Harjumaal levima Maltsveti liikumine, rajajaks Juhan Leinberg-rahva päästmine raskest maj

Ajalugu → Ajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Mäng ja lapse kognitiivne areng

Lektüür Aino Saar „Laps ja mäng“ Mäng ja lapse kognitiivne areng Mängu ja lapse kognitiivse arengu vahelise seose teemal tehtud uurimusi võib jaotada kolme rühma: korrelatiivsed uurimused, eksperimentaalsed uurimused ja treeningu uurimused.  Korrelatiivsed uurimused püüavad kirjeldamise teel välja selgitada seost mängu ja mitmete vaimsete võimete vahel.  Eksperimentaalse uurimuse eesmärk on selgitada eksperimendi mõju lapse kognitiivsele arengule. Sel juhul uuritakse lapsi nii mängus kui ka muudes tegevuates, seejärel fikseeritakse tulemused. Saadud tulemusi võrreldakse omavahel janende võrdlemise alusel määratakse kindlalks eksperimendi tulemuslikkus.  Treeninguurimused kujutavad endast uurimusi, mille puhul täiskasvanu õpetab lapsi osalema mitmesugustes mängudes. Kui treeningu tulemusena on paranenud nii laste mängu tase kui ka kognitiivsed os...

Pedagoogika → Pedagoogika
72 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ludwig II

Tema kuninglikkuseihaluse teiseks sümboliks oli päike. See oli tema jaoks Louis XIV atribuut, see säras Prantsuse ja nüüd ka Baieri lossides, kus Ludwig II püüdis ennast oma eeskuju hiilgusega soojendada. Baieri kuningat häirisid saksameelsed, natsionalistlikud allusioonid. Ludwig pelgas ka reisimist. 8 Lugemine asendas talle nägemist, lektüür kogemusi. Tema fantaasia toitus lugemisest saadud kogemustest, tema maailmapilt kujunes välja lugemispalade kildudest, tema maailmatundmine ei olnud pärit elus enesest, vaid ammutatud raamatutest ja piirdus teoreetiliste teadmistega. Näitemängude kirjutamine pidi toimuma tema ütlemiste järgi, ka olemasolevad näidendid tuli tema näpunäidete järgi ümber töötada. Wagneri teostest olevat ta ammutanud alati kõige suuremat vaimustust, ültes Ludwig

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Konspekt - 10 klass

jôuab Tristani surivoodile liiga hilja, lohutamatus ahastuses heidab Tristani juurde, tema elujôud saab otsa ja ta sureb. Samal ôhtul nad maetakse koos, hommikuks on kasvanud hauale kaks puud, mille oksad on pôimunud teineteise ümber ja juured maa 4 all samuti. Vana Marc laseb puud maha raiuda, kuid järgmiseks hommikuks on puud uuesti kasvanud. Renessanss "Hamlet" ­ lektüür, tegelaste nimed tahvlile ­ kuidas keegi oma saatuse lôpetas? Renessanss ­ öpiku järgi esindajad, maa, zhanr, tähtsam teos tunnusjooned: 1. eeskuju vôeti antiigist 2. maise elu meelelised rôömud 3.humanism s.t. inimesekesksus kirjanduses 4.tähtsustati individuaalsust ja isiksust 5. 1440 leiutati trükikunst, raamat hakkas levima 6.platooniline armastus 7.vaimuliku maailma tôrjumine 8.uued vormid sonett ja novell 9. rahvuskeelne kirjandus, abiks Lutheri kirikureform ­ protestantism

Kirjandus → Kirjandus
453 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Füüsilise keskkonna mõju lapse arengule

TARTU ÜLIKOOLI NARVA KOLLEDZ PEDAGOOGIKA JA PSÜHHOLOOGIA LEKTORAAT Svetlana Astahhova Koolieelselasteasutuse õpetaja AÜ I Füüsilise keskkonna mõju lapse arengule Lektüür " Arukas maimik" Õppejõud: N. Randver NARVA 2012 Oskused 22.-24. elukuul Kehaline aktiivsus · Vajutab mänguasja pedaalidele, kuid ei jõua neid veel ringi käima panna. · Suudab seista ühel jala! ja teisega samal ajal palli lüüa. · Jookseb kindlalt ja kukub harva, kuigi see tegevus nõuab siiski veel üsna palju keskendumist.

Pedagoogika → Pedagoogika
16 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Arenguteooriad, Lektüür, Anti Kidron

Arenguteooriad Lektüür Gordon Willard Allporti individuaalse dispositsiooni õpetus Allport on psühholoogias tuntud kõige visama ja põhjalikuma isikuomaduste uurijana. Koos Odbertiga leidsid nad Websteri sõnastiku 1925. Aasta väljandest 18 000 inimest kirjeldavat sõna, millest ligemale neljandik iseloomustab nende hinnangul isiksust.Osa leitud sõnu kirjeldasid iseloomujooni, teised psüühilisi seisundeid, kolmandad kujutasid endast inimese hinnangulisi määratlusi, ülejäänud aga inimese füüsilisi omadusi. Allporti isiksuse teooria võiks lihtsustatult kokku võtta ühe lausega: inimene on see, millised on tema iseloomujooned. Individuaalne dispositsioon Üldised iseloomu jooned on mingisse kindlasse kultuuri kuuluvaile isikuile üldomased. Neis joontes peegelduvad rahvusele, etnilisele grupile või kultuurile ühised omadused. Palju selgemat keelt kõnelevad inimese kordumatust loomusest tema individuaalsed omadused. Allporti meelest r...

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
33 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Filosoofia p?eriood

1 FILOSOOFIA AJALOO PÕHIPERIOODID JA PÕHIJOONED Filosoofia püüab väljendada väljendamatut; mis on teadmiste piiride taga. On vihje, et kusagil on tõde. Mõtteteadus - elu liigub mõtte jõul edasi. Kui mõte on loid, siis nii liigub ka elu. Filosoofias on erinevaid vaateviise ühele ja samale asjale. Filosoofia lätteks on kõrgem uudishimu, mis Vanas-Kreekas liikus kahes suunas: 1)Joonia koolkond (praeguse Türgi, Väike-Aasia rannik) - esitatakse küsimus asjade algusest (arhe); 2)Sofistide ajastu - neid ei huvita asjade algus, nende mõtete keskmes oli inimene (antropos). Need kaks suunda võttis kokku suur Kreeka filosoof Platon. Ta leiab, et tarkus voolab mõlemast allikast - maailmast ja me endi sügavusest. Platon esitab filosoofia 3 põhiküsimust: 1)Mis on tõene?; 2)Mis on hea? (eetikaküsimus); 3)Mis on ilus? (esteetika). Immanuel Kant on viimane suur valgustaja, suur kriitik. Immanuel Kant sõnastab 4 küsimust: 1)Mida ma võin tead...

Filosoofia → Filosoofia
38 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun